Is dit vreemdgaan of niet?

28-08-2025 09:12 71 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames,

In de telefoon van mijn vriend kwam ik een gesprek tegen tussen hem en een vrouw waar hij in zijn vorige relatie geregeld mee vreemd ging en tot een paar dagen voordat wij wat kregen seks heeft gehad. Toen wij wat kregen heeft hij dit meteen duidelijk gemaakt aan haar en daar was ze ook nog wel wat boos over, verder nooit meer wat over gehoord, dit is 2 jaar geleden ongeveer. Nou vond ik een recent app gesprek tussen hen, de werkgever van mijn vriend en die van haar doen zaken samen en hij gaf aan dat hij daarom nog weleens telefonisch contact had waar ik ook niks van wist, anyway door het gesprek ben ik aardig van slag, het is (nog) geen vreemdgaan maar ben gewoon even heel benieuwd hoe jullie dit opnemen en zouden reageren. hier uitgetypt:

- Zij: Of je bent scheel of je wil mij echt niet zien! 🤔
- Hij: Waar??
- Zij: Bij [werkgever]
- Zij: De here is hier niet van gediend 😂
- Hij: Oh
- Zij: Jij krijgt het moeilijk bij de hemelpoort 😂
- Hij: Ik toeterde net naar jou
- Zij: Oh
- Zij: Hoe bevalt het samenwonen?
- Hij: Ups en Downs 😂😂
- Zij: ha ha die [zijn naam]
- Hij : Ik mis het weekje alleen zo af en toe wel
- Zij: Dat snap ik, dat is ook echt lekker soms!
-Hij: Dan is 24/7 soms echt veel
- Zij: Ja, maar je had geen keus
- Hij: Nee helemaal niet

En zo begint en eindigt het hele gesprek, dat hij negatieve dingen over ons met haar deelt vind ik al heel beroerd, daarnaast is hij bij mij komen wonen omdat hij zijn huurhuis uit moest die werd verkocht dus oke je had geen keus maar ik heb je geholpen door je bij me te laten wonen en dan dit, + dat zij iemand is waar die zo weer mee naar bed zou kunnen maakt het erg pijnlijk vind ik, waarom dit juist met haar bespreken? Wat vinden jullie? - En ja hij ging in zijn vorige relatie vreemd en dat wist ik heeft hij allemaal verteld, erg over getwijfeld ook maar het leek erop dat hij zich besefte hoe laf en fout hij was, dit gesprek voelt als een opzetje tot vreemdgaan, aan de andere kant had hij het makkelijk kunnen verwijderen en lijkt hij zich niet zo bewust van de foutheid van alles, please jullie eerlijke mening zodat ik weet of ik te dramatisch ben of dat ik terecht woest ben?

Thanks ladiessss xxxxxxxx
Lalaloepsie schreef:
29-08-2025 08:12
Dus hij woont bij jou omdat zijn huurhuis verkocht werd, niet omdat hij bij jou wil zijn. Pijnlijk dat hij dat achter jouw rug om bij andere vrouwen suggereert. Het leest alsof hij graag beschikbaar over wil blijven komen.
+1
Nah, als ik een partner had die in een vorige relatie vreemd was gegaan, zou ik ook eens een keer in zijn telefoon neuzen. In principe kijk ik nooit in de telefoon van mijn man, maar hij weet dat ik dat wel zou doen als ik niet helemaal een goed gevoel zou hebben. Dat is andersom net zo. Soms moet je doen wat je moet doen, hoor.

Ik vind het geen vreemdgaan. Wel een soort van verraad naar jou toe. Maar aan de andere kant valt het ook wel weer mee. Hij zegt dat hij het moeilijk vindt om ineens samen te wonen. En het zijn háár woorden dat hij geen keuze had op dat moment en hij beaamt dit alleen maar. Dus ja, ik vind het flauw, niet helemaal loyaal, maar het is ergens ook wel weer binnen de perken.
Hij heeft het contact met haar gestopt toen jullie wat kregen, maar ze weet wel dat hij zijn huurhuis uit moest en toen bij jou is gaan wonen? Dan hebben ze dus nog wel contact gehad.
CatInOmi schreef:
28-08-2025 09:12

- Zij: Ja, maar je had geen keus
- Hij: Nee helemaal niet
Dit zou ik helemaal niet leuk vinden.
Maar ik weet niet zo goed wat ik ermee zou doen. Mezelf kennende zou ik het niet lang voor me kunnen houden en het dan toch in een gesprek brengen. En hem laten weten als hij graag een keuze wil hebben, hij altijd welkom is om te vertrekken en niet meer terug te komen.
Wat eten we vanavond?
Bedankt voor jullie reacties, opzich zijn we helemaal niet verbergerig met onze telefoons en ik had hem een lijst gestuurd met boodschappen op whatsapp die wilde ik even overschrijven want mn lader was verdwenen en toen zag ik haar naam staan wat al wat paniek gaf en besloten het te openen, even wat extra info op jullie vragen;

-nee ik wist niet dat ze uberhaupt nog contact hadden via de werkgevers, vond ik ook vervelend om te horen
-We wonen nu 9 maanden samen, dit stuurde hij na 7 maanden
-hij mag best dingen minder vinden maar naar mij toe deed hij alsof alles super ging en hij nergens moeite mee had
-ik vind haar manier van praten uitdagen, over de hemelpoort en de here zo van je bent wel stout dat weet ik

Ik heb het er meteen uitgegooid toen ik het gelezen had en was heel verdrietig en boos hierover. Zijn uitleg was dat hij er nooit bij stil had gestaan dat dit niet kon en 0 slechte intenties had, hij begreep ook hoe het over kwam op mij en dat het heel kut voelt als hij tegen haar negatief over ons samenwonen praat dus hij is echt wel door het stof gegaan, vind het zelf nog wat moeilijk want kan ik hem echt wel vertrouwen? Is iemand echt zo naief? Hij is heel erg door het stof gegaan en wil wel graag het vertrouwen herstellen dus dat probeer ik maar ik merk dat ik hem soms aankijk en denk; ben ik een clown dat ik dit geloof of verdient dit nog wel een tweede kans?

Ik snap jullie opmerkingen over dat je geen relatie moet beginnen met een (ex)vreemdganger en daar heb ik ook heel erg over getwijfeld, hij heeft mij wel goed uit kunnen leggen waarom dat gebeurde en het klonk wel aannemelijk en dat hij echt verantwoordelijkheid neemt voor zijn fouten en laffe gedrag (was achteraf meer een manier om iets te doen waar je niet van terug kan komen wqaardoor de relatie wel moet knappen) maar misschien ben ik ook wel naïef?

Bedankt voor jullie reacties dat helpt me wel want ik wil het niet met vrienden of familie bespreken wil hem niet voor de bus gooien dus het is even moeilijk voor me, wat betreft het gesprek online zetten, hij zit echt niet op viva forum en als zij dat wel zit boeit me verder niet zo, alle namen etc zijn weg dus tja, lijkt me wel kunnen
Mijn voelsprieten zeggen dat hij haar warm houd (aan het lijntje) voor het geval jullie wel een keer uitkaar gaan.

Op de 1 of andere manier blijft zij gewillig naar hem. Wat ook zorgelijk is dat zij zo is. Wat maakt hem leuk voor haar?

Hoe dan ook, rode vlaggen….
maar dna is er na dit gesprek al 7 mnd geen contact? in dat geval zou ik het van je afschudden en laten
Nee na 7 maanden samenwonen stuurde hij dit naar haar, bijna twee maanden geleden
MEFunny schreef:
29-08-2025 14:21
Mijn voelsprieten zeggen dat hij haar warm houd (aan het lijntje) voor het geval jullie wel een keer uitkaar gaan.

Op de 1 of andere manier blijft zij gewillig naar hem. Wat ook zorgelijk is dat zij zo is. Wat maakt hem leuk voor haar?

Hoe dan ook, rode vlaggen….
Nou daardoor heb ik ook zoiets van hoeveel contact is er/geweest in die tijd dat we samen zijn in dit amicale gesprek en kennelijk ben je erg aardig tegen haar geweest
Jillian69 schreef:
29-08-2025 11:59
Nah, als ik een partner had die in een vorige relatie vreemd was gegaan, zou ik ook eens een keer in zijn telefoon neuzen. In principe kijk ik nooit in de telefoon van mijn man, maar hij weet dat ik dat wel zou doen als ik niet helemaal een goed gevoel zou hebben. Dat is andersom net zo. Soms moet je doen wat je moet doen, hoor.

Ik vind het geen vreemdgaan. Wel een soort van verraad naar jou toe. Maar aan de andere kant valt het ook wel weer mee. Hij zegt dat hij het moeilijk vindt om ineens samen te wonen. En het zijn háár woorden dat hij geen keuze had op dat moment en hij beaamt dit alleen maar. Dus ja, ik vind het flauw, niet helemaal loyaal, maar het is ergens ook wel weer binnen de perken.
Of je gaat er gewoon geen relatie mee aan. Hoe moeillijk kan het zijn.
CatInOmi schreef:
29-08-2025 14:26
Nou daardoor heb ik ook zoiets van hoeveel contact is er/geweest in die tijd dat we samen zijn in dit amicale gesprek en kennelijk ben je erg aardig tegen haar geweest
ik vind het ook rode vlaggen, hij houdt zijn opties open
Star⁴ schreef:
29-08-2025 14:27
Lekker zwart wit, tuurlijk heb ik daarover getwijfeld maar door zijn open houding erover en hoe eerlijk hij erover vertelde had ik ook zoiets van ik denk dat hij z'n verantwoordelijkheid heeft genomen en inziet wat hij zelf veroorzaakt heeft
Net als Rooss4.0 heb ik de indruk dat hij haar vooral een beetje naar de mond aan het praten was. Bij aan het lijntje of opties open houden zou ik meer geflirt verwachten. Hij komt nu eerder wat gereserveerd over. En als een nogal slappe zak, eerlijk gezegd, sorry. Het lijkt hem allemaal een beetje te overkomen. Ik zou hier nu niet meteen grote gevolgen aan hangen, maar aantrekkelijk vind ik dergelijk gedrag niet.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
CatInOmi schreef:
29-08-2025 14:31
Lekker zwart wit, tuurlijk heb ik daarover getwijfeld maar door zijn open houding erover en hoe eerlijk hij erover vertelde had ik ook zoiets van ik denk dat hij z'n verantwoordelijkheid heeft genomen en inziet wat hij zelf veroorzaakt heeft
Ik reageerde op Jillian.
canis-felis schreef:
29-08-2025 14:32
Net als Rooss4.0 heb ik de indruk dat hij haar vooral een beetje naar de mond aan het praten was. Bij aan het lijntje of opties open houden zou ik meer geflirt verwachten. Hij komt nu eerder wat gereserveerd over. En als een nogal slappe zak, eerlijk gezegd, sorry. Het lijkt hem allemaal een beetje te overkomen. Ik zou hier nu niet meteen grote gevolgen aan hangen, maar aantrekkelijk vind ik dergelijk gedrag niet.
Eens, ben wel heel erg op m'n hoede nu, vind het wat dat betreft niet ernstig genoeg om de relatie te verbreken en uiteraard hou ik van hem maar wil mezelf ook wel wat beschermen door jullie ook eens te vragen van ben ik hier nou te naïef over? Wel fijn om wat bevestiging te krijgen dat ik niet een geflipte jaloerse vrouw ben, denk dat ik het gewoon in mn achterhoofd moet houden en als er nog eens wat vergelijkbaars gebeurt m'n conclusie maar moet gaan trekken maar ik waardeer het erg dat jullie meedenken
CatInOmi schreef:
29-08-2025 14:43
Eens, ben wel heel erg op m'n hoede nu, vind het wat dat betreft niet ernstig genoeg om de relatie te verbreken en uiteraard hou ik van hem maar wil mezelf ook wel wat beschermen door jullie ook eens te vragen van ben ik hier nou te naïef over? Wel fijn om wat bevestiging te krijgen dat ik niet een geflipte jaloerse vrouw ben, denk dat ik het gewoon in mn achterhoofd moet houden en als er nog eens wat vergelijkbaars gebeurt m'n conclusie maar moet gaan trekken maar ik waardeer het erg dat jullie meedenken
Ik zou ook kijken hoe verantwoordelijkheid nemen eruitziet bij hem. Achteraf erkennen dat gedrag laf was vind ik daar niet direct onder vallen, zeker niet als daarbij gezegd wordt dat hij eigenlijk niet anders kon / in het nauw zat.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Star⁴ schreef:
29-08-2025 14:27
In een perfecte wereld, ja. Maar denk dat best veel mensen ooit een keer vreemd zijn gegaan, vooral op jongere leeftijd. Vind het wel iets anders wanneer het om iemand gaat die bijvoorbeeld jarenlang een verhouding naast zijn huwelijk heeft gehad. Of iemand die aan de lopende band is vreemd gegaan. Daar zou ik ver uit de buurt blijven.
canis-felis schreef:
29-08-2025 14:48
Ik zou ook kijken hoe verantwoordelijkheid nemen eruitziet bij hem. Achteraf erkennen dat gedrag laf was vind ik daar niet direct onder vallen, zeker niet als daarbij gezegd wordt dat hij eigenlijk niet anders kon / in het nauw zat.
Vind ik lastig, hij was wel erg geschrokken en toen ik alles eruit gooide van als je dan al moet reageren daarop waarom dan niet neutraal van joh prima, of goed hoor waarbij je haar naar mijn idee een ingang geeft om daarop door te gaan of te denken misschien haal ik hem wel over dan maar dat was niet bewust zei hij, hij heeft aangegeven dat dit soort onzin nooit meer zal gebeuren en dat hij achteraf echt wel ziet hoe ongepast het is dus tja... Hij heeft wel gezorgd dat als er contact zou moeten zijn voor werk een collega dat nu doet en haar meteen geblokkeerd op whatsapp dus nou ja het is iets I guess
CatInOmi schreef:
29-08-2025 14:55
Vind ik lastig, hij was wel erg geschrokken en toen ik alles eruit gooide van als je dan al moet reageren daarop waarom dan niet neutraal van joh prima, of goed hoor waarbij je haar naar mijn idee een ingang geeft om daarop door te gaan of te denken misschien haal ik hem wel over dan maar dat was niet bewust zei hij, hij heeft aangegeven dat dit soort onzin nooit meer zal gebeuren en dat hij achteraf echt wel ziet hoe ongepast het is dus tja... Hij heeft wel gezorgd dat als er contact zou moeten zijn voor werk een collega dat nu doet en haar meteen geblokkeerd op whatsapp dus nou ja het is iets I guess
Omdat hij is betrapt… en dan zijn verhaal erachter aan…
Wat bedoel je eigenlijk met deze zin in je OP: "+ dat zij iemand is waar die zo weer mee naar bed zou kunnen". Waar baseer je dat op? Wat voor redenen heb je om aan te nemen dat hij (en zij) dat zouden willen?
meisje85 schreef:
29-08-2025 15:58
Wat bedoel je eigenlijk met deze zin in je OP: "+ dat zij iemand is waar die zo weer mee naar bed zou kunnen". Waar baseer je dat op? Wat voor redenen heb je om aan te nemen dat hij (en zij) dat zouden willen?
Hij vertelde me toen hoe dat gegaan was, dat zij een man heeft en dat ie haar verder niet heel erg interessant vond verder maar het heel makkelijk was en ze had gezegd dat ie altijd langs kon komen, hoe hij het vertelde een makkelijke slet om het zo maar te zeggen
CatInOmi schreef:
29-08-2025 16:04
Hij vertelde me toen hoe dat gegaan was, dat zij een man heeft en dat ie haar verder niet heel erg interessant vond verder maar het heel makkelijk was en ze had gezegd dat ie altijd langs kon komen, hoe hij het vertelde een makkelijke slet om het zo maar te zeggen
Ja, ok, maar al dient iemand zich naakt aan, dan hoef je er toch alsnog niks mee te doen?
CatInOmi schreef:
:O Leuke vriend heb je
Ja het klinkt allemaal wel eigenaardig. Hij heeft niks echt gezegd of gedaan waarvan ik denk dat je conclusies moet trekken, maar tussen de regels door klinkt het wel als iemand waar je veel werk aan hebt...
CatInOmi schreef:
Goh, vriendelijk van je hoor.
There is always something happening, and it's usually right now

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven