Geen bovenkleding aan in winkel

29-08-2025 13:24 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben benieuwd wat jullie hiervan vinden. Van een man die in blote buik in de winkel komt, en dan heb ik het over een normale winkel. Geen supermarkt maar een gewone winkel in de stad.
kletskous11 wijzigde dit bericht op 29-08-2025 13:27
21.71% gewijzigd
Minik schreef:
29-08-2025 20:00
En als een meisje naar school komt in een ‘short’ waar haar billen half onderuit komen en met een echt korte croptop? Dan zijn dat ook ‘gewone kledingstukken’ maar heb je ineens weinig meer aan dan een bikini. Het is niet zo simpel, want wanneer is je grens bereikt?

Bij ons op school met debatdag is het de bedoeling dat leerlingen netjes gekleed naar school komen alsof het een soort kamerdebat is. Uiteraard hoeven ze daar niet vanalles voor te kopen als ze het niet hebben, dus gewoon een net truitje en spijkerbroek kan ook prima, maar als ze een jasje hebben of kunnen lenen, is dat wel leuk voor de sfeer. En dan heb je dus meisjes die op die dag met een minirok en bandeautop komen, met een blazer er overheen. Absoluut ongepast voor een debat… maar ja, waar trek je de grens? Wanneer kun je een leerling aanspreken? Als school hebben wij daar geen regels voor.
Als het ongepast is voor een debat wordt het dan dus tijd om de ongeschreven regels geschreven te maken.
“Netjes” is nogal een breed en individueel begrip.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik vind het zwaar overdreven. Zelf zou ik er niet voor kiezen als ik een man was, maar ja, smaken verschillen nu eenmaal. Hij valt verder toch niemand lastig? Ik vind de reacties wel erg tuttig.

Een beetje zoals de mensen die mijn rokken en jurken te kort vinden en ongepast. Grow a pair.
Ik vind er niets tuttigs aan. Ik loop graag in mijn blote kont. Dat doe ik in mijn huis of op het naaktstrand. Dat doe ik niet bij Aldi of op mijn werk. Er zijn conventies in de samenleving en alhoewel die veranderd kunnen worden vind ik het in een druk land geen slecht idee rekening met elkaar te houden. Wat mij betreft valt gekleed winkelen daar ook onder.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
29-08-2025 20:23
Ik vind er niets tuttigs aan. Ik loop graag in mijn blote kont. Dat doe ik in mijn huis of op het naaktstrand. Dat doe ik niet bij Aldi of op mijn werk. Er zijn conventies in de samenleving en alhoewel die veranderd kunnen worden vind ik het in een druk land geen slecht idee rekening met elkaar te houden. Wat mij betreft valt gekleed winkelen daar ook onder.
Een blote kont is vanuit hygiënisch oogpunt misschien niet zo fantastisch bij sommige mensen. Dat je geslachtsdelen en billen bedekt snap ik nog. Maar een ontbloot bovenlijf?
Phlox24 schreef:
29-08-2025 16:53
Er zijn mensen die het heel normaal vinden, zelfs zo dat ze bijvoorbeeld in Spanje wetgeving hebben gemaakt.
https://www.wereldreis.net/landinfo/eur ... dit%20doen).

Ik vind dus ontblote bovenlichamen, zowel van mannen als vrouwen, buiten het strand of zwembad echt niet passen. Een bikini is zwemkleding en hoort niet thuis in een winkelstraat.

In Venetië is het voor mannen ook al jaren verboden om zonder shirt rond te lopen.
En ik vind het net zo stom als vrouwen die een bikinitop als gewone kleding zien.
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 29-08-2025 20:33
3.04% gewijzigd
mieke1966 schreef:
29-08-2025 14:07
Ik vind het ook niet kunnen maar je ziet het best veel.
Hier veel 70+ mannen met ontbloot bovenlijf plus witte pet op de fiets.
Hahaha, volgens mij was het in de jaren 70/80 ook veel normaler. Ik kan me herinneren dat een klasgenootje eens naar school werd gebracht door haar vader in de auto en dat de vader ook geen t-shirt aan had. Waarschijnlijk was het toen ook erg warm, maar wij dachten dat hij helemaal niets aan had, want zo leek het van veraf :lol:

edit: een aantal jaren geleden hetzelfde ongeveer meegemaakt met een collega die een topje met hele dunne bandjes droeg en vanuit een soort cube werkte. Bij haar leek het ook alsof ze daar topless zat te werken.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
EstelleGallois schreef:
29-08-2025 20:31
Een blote kont is vanuit hygiënisch oogpunt misschien niet zo fantastisch bij sommige mensen. Dat je geslachtsdelen en billen bedekt snap ik nog. Maar een ontbloot bovenlijf?
Vind ik inderdaad niet gepast in een winkel.
EstelleGallois schreef:
29-08-2025 20:11

Een beetje zoals de mensen die mijn rokken en jurken te kort vinden en ongepast. Grow a pair.
Als je met jouw korte rokjes en jurken een kerk/moskee/begraafplaats inloopt is dat ook zeer ongepast.
Ontbloot bovenlijf buiten het strand/park/zwembad is dat ook.
Het gaat er niet alleen om wat je wel/niet aan hebt maar vooral waar je je bevindt.
EstelleGallois schreef:
29-08-2025 20:31
Ik vind het echt het toppunt van tokkie en zie het ook alleen bij bepaalde types hier in de stad.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
29-08-2025 21:53
Ik vind het echt het toppunt van tokkie en zie het ook alleen bij bepaalde types hier in de stad.

Dit.

Onaangepaste tokkies.
Moiren schreef:
29-08-2025 21:53
Afbeelding
Als je hier op het terras verschijnt met ontbloot bovenlijf of bikinitop kun je vertrekken. De bediening legt geduldig uit dat ze geen zin hebben om de stoel iedere keer te ontsmetten. En bij iedere winkel in de stad hangen bordjes dat gekleed de norm is.
Onslow had tenminste nog een hemd aan.
BeeDifferent schreef:
29-08-2025 22:34
En hij was in zijn eigen huis.
Heerlijk personage in een geweldig programma :rofl:
BeeDifferent schreef:
Ook wel wife beater shirt genoemd.
Redhead70 schreef:
Als je hier op het terras verschijnt met ontbloot bovenlijf of bikinitop kun je vertrekken. De bediening legt geduldig uit dat ze geen zin hebben om de stoel iedere keer te ontsmetten. En bij iedere winkel in de stad hangen bordjes dat gekleed de norm is.
In een discotheek waar we vroeger wel eens kwamen was het voor mannen verboden om shirts zonder mouwen te dragen. Als je een mouwloos shirt droeg kon je voor 15 gulden een shirt met mouwen en logo van de discotheek kopen zodat je toch naar binnen mocht.
Meisjes daarintegen mochten desnoods in bikini naar binnen. Belachelijk maar ja, dat trok dan weer veel (mannelijke)bezoekers.
Renske schreef:
29-08-2025 22:40
Ook wel wife beater shirt genoemd.
Daar was Onslow veel te lui voor 🤣
Vooral respectloos en smerig. Lekker overal schijt aan hebben
Moiren schreef:
29-08-2025 20:04
Als het ongepast is voor een debat wordt het dan dus tijd om de ongeschreven regels geschreven te maken.
“Netjes” is nogal een breed en individueel begrip.
En sowieso, wat een achterhaald concept dat je alleen met een blazer aan kan debatteren.
Star⁴ schreef:
30-08-2025 09:37
En sowieso, wat een achterhaald concept dat je alleen met een blazer aan kan debatteren.
Ik wilde er niet bijschrijven dat ze maar niet moest kijken hoe het er in de kamer en toeging en wat er gedragen wordt :lol:
Ruin it yourself.
Redhead70 schreef:
Een stoel ontsmetten omdat er een blote rug tegenaan heeft gezeten? Wat een onzin. Dat je blote bovenlichamen in het openbaar ongepast vindt is nog tot daar aan toe, maar op een blote rug zitten echt niet meer bacteriën dan op een blote hand of een blote kuit hoor.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Star⁴ schreef:
30-08-2025 09:37
Elk jaar erger ik me hier mateloos aan, maar ik heb het opgegeven de discussie met collega's hierover aan te gaan.
Elke keer weer zie ik dat leerlingen die heel goede debaters zouden kunnen zijn afgeschrikt raken door de kledingvoorschriften. Maar ja, quote collega: "Elke leerling heeft wel een net pak in de kast, toch?" En dan misprijzend kijken naar een leerling in een spijkerbroek en een net t-shirt. Blegh.
Lady*Voldemort schreef:
30-08-2025 09:50
Een stoel ontsmetten omdat er een blote rug tegenaan heeft gezeten? Wat een onzin. Dat je blote bovenlichamen in het openbaar ongepast vindt is nog tot daar aan toe, maar op een blote rug zitten echt niet meer bacteriën dan op een blote hand of een blote kuit hoor.
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik voel toch een barrière als de enige stoel op het terras met gebruikt is door iemand met bloot bovenlijf.
Rabarbara schreef:
30-08-2025 09:54
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik voel toch een barrière als de enige stoel op het terras met gebruikt is door iemand met bloot bovenlijf.

Ik ook. Vaak is dat met warm klef weer en dan zie ik gedachte de zweetdruppels van zo'n figuur al op mijn shirt. Bahbah
Rabarbara schreef:
30-08-2025 09:53
Elk jaar erger ik me hier mateloos aan, maar ik heb het opgegeven de discussie met collega's hierover aan te gaan.
Elke keer weer zie ik dat leerlingen die heel goede debaters zouden kunnen zijn afgeschrikt raken door de kledingvoorschriften. Maar ja, quote collega: "Elke leerling heeft wel een net pak in de kast, toch?" En dan misprijzend kijken naar een leerling in een spijkerbroek en een net t-shirt. Blegh.
Sowieso zie ik niet in wat er zo sfeerverhogend is aan een hut vol jongens in jasjes. Ik associeer jasjes vooral met zooiende corpsballen, en die bieden nou niet direct een verheven aanblik.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven