Geen bovenkleding aan in winkel
vrijdag 29 augustus 2025 om 13:24
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:04
Als het ongepast is voor een debat wordt het dan dus tijd om de ongeschreven regels geschreven te maken.Minik schreef: ↑29-08-2025 20:00En als een meisje naar school komt in een ‘short’ waar haar billen half onderuit komen en met een echt korte croptop? Dan zijn dat ook ‘gewone kledingstukken’ maar heb je ineens weinig meer aan dan een bikini. Het is niet zo simpel, want wanneer is je grens bereikt?
Bij ons op school met debatdag is het de bedoeling dat leerlingen netjes gekleed naar school komen alsof het een soort kamerdebat is. Uiteraard hoeven ze daar niet vanalles voor te kopen als ze het niet hebben, dus gewoon een net truitje en spijkerbroek kan ook prima, maar als ze een jasje hebben of kunnen lenen, is dat wel leuk voor de sfeer. En dan heb je dus meisjes die op die dag met een minirok en bandeautop komen, met een blazer er overheen. Absoluut ongepast voor een debat… maar ja, waar trek je de grens? Wanneer kun je een leerling aanspreken? Als school hebben wij daar geen regels voor.
“Netjes” is nogal een breed en individueel begrip.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:11
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:23
Ik vind er niets tuttigs aan. Ik loop graag in mijn blote kont. Dat doe ik in mijn huis of op het naaktstrand. Dat doe ik niet bij Aldi of op mijn werk. Er zijn conventies in de samenleving en alhoewel die veranderd kunnen worden vind ik het in een druk land geen slecht idee rekening met elkaar te houden. Wat mij betreft valt gekleed winkelen daar ook onder.
Si abra la puerta hay lobos.
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:31
Een blote kont is vanuit hygiënisch oogpunt misschien niet zo fantastisch bij sommige mensen. Dat je geslachtsdelen en billen bedekt snap ik nog. Maar een ontbloot bovenlijf?Rabarbara schreef: ↑29-08-2025 20:23Ik vind er niets tuttigs aan. Ik loop graag in mijn blote kont. Dat doe ik in mijn huis of op het naaktstrand. Dat doe ik niet bij Aldi of op mijn werk. Er zijn conventies in de samenleving en alhoewel die veranderd kunnen worden vind ik het in een druk land geen slecht idee rekening met elkaar te houden. Wat mij betreft valt gekleed winkelen daar ook onder.
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:32
Phlox24 schreef: ↑29-08-2025 16:53Er zijn mensen die het heel normaal vinden, zelfs zo dat ze bijvoorbeeld in Spanje wetgeving hebben gemaakt.
https://www.wereldreis.net/landinfo/eur ... dit%20doen).
Ik vind dus ontblote bovenlichamen, zowel van mannen als vrouwen, buiten het strand of zwembad echt niet passen. Een bikini is zwemkleding en hoort niet thuis in een winkelstraat.
In Venetië is het voor mannen ook al jaren verboden om zonder shirt rond te lopen.
En ik vind het net zo stom als vrouwen die een bikinitop als gewone kleding zien.
vivapimpelmees wijzigde dit bericht op 29-08-2025 20:33
3.04% gewijzigd
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:33
Hahaha, volgens mij was het in de jaren 70/80 ook veel normaler. Ik kan me herinneren dat een klasgenootje eens naar school werd gebracht door haar vader in de auto en dat de vader ook geen t-shirt aan had. Waarschijnlijk was het toen ook erg warm, maar wij dachten dat hij helemaal niets aan had, want zo leek het van veraf

edit: een aantal jaren geleden hetzelfde ongeveer meegemaakt met een collega die een topje met hele dunne bandjes droeg en vanuit een soort cube werkte. Bij haar leek het ook alsof ze daar topless zat te werken.
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Baby, it's the guitar man
vrijdag 29 augustus 2025 om 20:43
Vind ik inderdaad niet gepast in een winkel.EstelleGallois schreef: ↑29-08-2025 20:31Een blote kont is vanuit hygiënisch oogpunt misschien niet zo fantastisch bij sommige mensen. Dat je geslachtsdelen en billen bedekt snap ik nog. Maar een ontbloot bovenlijf?
vrijdag 29 augustus 2025 om 21:09
Als je met jouw korte rokjes en jurken een kerk/moskee/begraafplaats inloopt is dat ook zeer ongepast.EstelleGallois schreef: ↑29-08-2025 20:11
Een beetje zoals de mensen die mijn rokken en jurken te kort vinden en ongepast. Grow a pair.
Ontbloot bovenlijf buiten het strand/park/zwembad is dat ook.
Het gaat er niet alleen om wat je wel/niet aan hebt maar vooral waar je je bevindt.
vrijdag 29 augustus 2025 om 21:53
Ik vind het echt het toppunt van tokkie en zie het ook alleen bij bepaalde types hier in de stad.EstelleGallois schreef: ↑29-08-2025 20:31Een blote kont is vanuit hygiënisch oogpunt misschien niet zo fantastisch bij sommige mensen. Dat je geslachtsdelen en billen bedekt snap ik nog. Maar een ontbloot bovenlijf?
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
vrijdag 29 augustus 2025 om 22:34
vrijdag 29 augustus 2025 om 22:40
En hij was in zijn eigen huis.
Heerlijk personage in een geweldig programma

vrijdag 29 augustus 2025 om 22:40
Ook wel wife beater shirt genoemd.
vrijdag 29 augustus 2025 om 22:43
In een discotheek waar we vroeger wel eens kwamen was het voor mannen verboden om shirts zonder mouwen te dragen. Als je een mouwloos shirt droeg kon je voor 15 gulden een shirt met mouwen en logo van de discotheek kopen zodat je toch naar binnen mocht.
Meisjes daarintegen mochten desnoods in bikini naar binnen. Belachelijk maar ja, dat trok dan weer veel (mannelijke)bezoekers.
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:37
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:42
Ik wilde er niet bijschrijven dat ze maar niet moest kijken hoe het er in de kamer en toeging en wat er gedragen wordt

Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:50
Een stoel ontsmetten omdat er een blote rug tegenaan heeft gezeten? Wat een onzin. Dat je blote bovenlichamen in het openbaar ongepast vindt is nog tot daar aan toe, maar op een blote rug zitten echt niet meer bacteriën dan op een blote hand of een blote kuit hoor.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:53
Elk jaar erger ik me hier mateloos aan, maar ik heb het opgegeven de discussie met collega's hierover aan te gaan.
Elke keer weer zie ik dat leerlingen die heel goede debaters zouden kunnen zijn afgeschrikt raken door de kledingvoorschriften. Maar ja, quote collega: "Elke leerling heeft wel een net pak in de kast, toch?" En dan misprijzend kijken naar een leerling in een spijkerbroek en een net t-shirt. Blegh.
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:54
Je hebt ongetwijfeld gelijk, maar ik voel toch een barrière als de enige stoel op het terras met gebruikt is door iemand met bloot bovenlijf.Lady*Voldemort schreef: ↑30-08-2025 09:50Een stoel ontsmetten omdat er een blote rug tegenaan heeft gezeten? Wat een onzin. Dat je blote bovenlichamen in het openbaar ongepast vindt is nog tot daar aan toe, maar op een blote rug zitten echt niet meer bacteriën dan op een blote hand of een blote kuit hoor.
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:58
zaterdag 30 augustus 2025 om 09:59
Sowieso zie ik niet in wat er zo sfeerverhogend is aan een hut vol jongens in jasjes. Ik associeer jasjes vooral met zooiende corpsballen, en die bieden nou niet direct een verheven aanblik.Rabarbara schreef: ↑30-08-2025 09:53Elk jaar erger ik me hier mateloos aan, maar ik heb het opgegeven de discussie met collega's hierover aan te gaan.
Elke keer weer zie ik dat leerlingen die heel goede debaters zouden kunnen zijn afgeschrikt raken door de kledingvoorschriften. Maar ja, quote collega: "Elke leerling heeft wel een net pak in de kast, toch?" En dan misprijzend kijken naar een leerling in een spijkerbroek en een net t-shirt. Blegh.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in