Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
woensdag 3 september 2025 om 11:26
Ik ben die buurvrouw. Single en op jacht.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 september 2025 om 14:34
woensdag 3 september 2025 om 15:07
Ik vind het vooral vervelend als zo’n persoon gequote wordt en ik het per ongeluk lees.
Sommige zaken zou je geen beschermd podium moeten geven om te vieren en delen, maar gewoon mogen benoemen voor wat het is: schadelijk mensonvriendelijk laag gedrag. Als er een onwetende partner is verdiend díe bescherming en bijval, niet de daders van egoismejeuk.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 3 september 2025 om 15:14
woensdag 3 september 2025 om 15:38
Ik ben dan weer voorstander van het zo min mogelijk oordelen. En al helemaal voorzichtig met oordelen volgens 'de geldende norm'.
Opgeblazen huwelijken hoeven echt niet zo'n ramp te zijn voor kinderen.
Sterker nog: de meeste huwelijken kunnen wat mij betreft niet snel genoeg opgeblazen worden.
En het is niet de minnares die het huwelijk opblaast.
Ik vind er allemaal niet zoveel van. Er wordt nu eenmaal vreemdgegaan en ik denk veel vaker dan we weten.
Daar moet ieder voor zichzelf mee dealen en iedereen legt daarin een eigen maatstaf aan.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 september 2025 om 15:45
Oh, ze gaan hun goddelijke gang maar. Ik vraag me alleen af wat je op een openbaar forum doet als je geen tegengas duldt. En hoe de mods zich daartoe verhouden.
Daarnaast is verlaten worden voor een ander na ruim 30 jaar huwelijk voor de meeste mensen wel behoorlijk pijnlijk.
Daarnaast is verlaten worden voor een ander na ruim 30 jaar huwelijk voor de meeste mensen wel behoorlijk pijnlijk.
merys wijzigde dit bericht op 03-09-2025 15:48
26.77% gewijzigd
woensdag 3 september 2025 om 15:47
De status aparte van dat topic is inderdaad mal en ik vind het ook vreemd dat de moderatie hierin meegegaan is. Sterker nog, er wordt echt heftig gemodereerd op onwelgevallige opmerkingen in dat topic.
Si abra la puerta hay lobos.
woensdag 3 september 2025 om 15:48
woensdag 3 september 2025 om 17:06
Dat komt omdat Meds daar nogal wat mensen klem kletste. Dat er toch knap wat mis moet zijn in je hoofd als je zo gelukkig wordt van leugens, bedrog en over de rug van een onwetende ander plezier maken. (=vrije vertaling, in het echt was ze veel genuanceerder). Dat was *pruillip* helemaal niet leuheuk voor de schrijfsters daar. Een deel trok zich terug, een deel bleef met Meds in gesprek (waarvan een deel enthousiast en een deel tegen heug en meug) en een deel ging klagen.
En de mods gingen mee met de klagers. Niet direct, maar uiteindelijk wel.
En regelmatig wordt daar nog gejubelt dat dat zo’n goede ingreep was. De blamage dat je geen kritiek mag hebben op je ontwikkeling als je je gelukkig maken met het beschadigen van anderen. Of dat als off-topic ziet.
Het is NIET de bedoeling van een topic waar het beschadigen van anderen gevierd en gedeeld wordt dat praatjes over normale omgangsvormen, menselijkheid en fatsoen de overhand krijgen, daar open je maar een apart topic voor.
Ik vind het ronduit bizar dat je van de mods geen kritiek mag hebben op het beschadigen van mensen, op het topic waar dat zonder enige moeite als bijzaak (of niet mijn zaak) gepresenteerd wordt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
woensdag 3 september 2025 om 17:18
woensdag 3 september 2025 om 17:19

David Dunning
David Dunning
woensdag 3 september 2025 om 17:36
Nou ja dat was ook net zulk belachelijk gedrag als ElNinjoo die in elk topic haar kinderhaat kwam melden en dat vond iedereen dan weer niet ok. Een topic waar je niks mee hebt, kom je toch gewoon niet? Hoe verdorven je het ook vindt/het ook is.feow schreef: ↑03-09-2025 17:06Dat komt omdat Meds daar nogal wat mensen klem kletste. Dat er toch knap wat mis moet zijn in je hoofd als je zo gelukkig wordt van leugens, bedrog en over de rug van een onwetende ander plezier maken. (=vrije vertaling, in het echt was ze veel genuanceerder). Dat was *pruillip* helemaal niet leuheuk voor de schrijfsters daar. Een deel trok zich terug, een deel bleef met Meds in gesprek (waarvan een deel enthousiast en een deel tegen heug en meug) en een deel ging klagen.
En regelmatig wordt daar nog gejubelt dat dat zo’n goede ingreep was. De blamage dat je geen kritiek mag hebben op je ontwikkeling als je je gelukkig maken met het beschadigen van anderen. Of dat als off-topic ziet.
Het is NIET de bedoeling van een topic waar het beschadigen van anderen gevierd en gedeeld wordt dat praatjes over normale omgangsvormen, menselijkheid en fatsoen de overhand krijgen, daar open je maar een apart topic voor.
Ik vind het ronduit bizar dat je van de mods geen kritiek mag hebben op het beschadigen van mensen, op het topic waar dat zonder enige moeite als bijzaak (of niet mijn zaak) gepresenteerd wordt.
Als iemand gaat klieren in weertopics wordt het ook niet gewaardeerd.
woensdag 3 september 2025 om 17:38
Kanttekening is wel dat dit tijdens het schrikbewind was. Dus niet de huidige mods.feow schreef: ↑03-09-2025 17:06Dat komt omdat Meds daar nogal wat mensen klem kletste. Dat er toch knap wat mis moet zijn in je hoofd als je zo gelukkig wordt van leugens, bedrog en over de rug van een onwetende ander plezier maken. (=vrije vertaling, in het echt was ze veel genuanceerder). Dat was *pruillip* helemaal niet leuheuk voor de schrijfsters daar. Een deel trok zich terug, een deel bleef met Meds in gesprek (waarvan een deel enthousiast en een deel tegen heug en meug) en een deel ging klagen.
Mss dat die er nog eens op Ieuw naar kunnen kijken, want het gaat nergens over.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
woensdag 3 september 2025 om 17:45
Maar al die kritiek (van meds bijv) gaat toch uit van het monogamie-huwelijk-voor-altijd beeld?
Dat is ook maar een mening hè.
Ik ken best wat mensen die op een andere manier in een relatie staan.
Maar, daarbij: de minnares verantwoordelijk maken is wat mij betreft toch echt een rare kronkel.
Maar, daarbij: de minnares verantwoordelijk maken is wat mij betreft toch echt een rare kronkel.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 september 2025 om 17:45
Eens! Waarom wil je als kinderhater telkens jouw mening verkondigen op de kinderpijler. Of als kinderlover in topic Bewust Kinderloos.Star⁴ schreef: ↑03-09-2025 17:36Nou ja dat was ook net zulk belachelijk gedrag als ElNinjoo die in elk topic haar kinderhaat kwam melden en dat vond iedereen dan weer niet ok. Een topic waar je niks mee hebt, kom je toch gewoon niet? Hoe verdorven je het ook vindt/het ook is.
En als je het niet eens bent met de Minnaarstopic, dat al 100 jaar loopt, waarom wil je je daarmee bemoeien?
woensdag 3 september 2025 om 17:46
Star⁴ schreef: ↑03-09-2025 17:36Nou ja dat was ook net zulk belachelijk gedrag als ElNinjoo die in elk topic haar kinderhaat kwam melden en dat vond iedereen dan weer niet ok. Een topic waar je niks mee hebt, kom je toch gewoon niet? Hoe verdorven je het ook vindt/het ook is.
Eens
Pluviofiel|Firm believer of Karma
woensdag 3 september 2025 om 17:47
Tja, ik wil in ieder autismetopic uitleggen dat er verkeerd over autisme gedacht wordt.
Dus ik begrijp de behoefte wel, ik begrijp alleen dan weer niet dat je dat doet over zaken waarbij het gaat over meningen.
David Dunning
David Dunning
woensdag 3 september 2025 om 17:48
Ik denk niet dat dat het uitgangspunt was, ik heb meds eigenlijk nooit tekeer horen gaan over open relaties waarin men met beider instemming buiten de deur neukt. Het probleem is natuurlijk vooral het gelieg en gebedrieg dat vaak gepaard gaat met minnaressengedoe.Solomio schreef: ↑03-09-2025 17:45Maar al die kritiek (van meds bijv) gaat toch uit van het monogamie-huwelijk-voor-altijd beeld?
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in