Korset tegen gezwollen buik?
maandag 8 september 2025 om 11:58
Hoi,
Ik heb altijd last van een opgezwollen buik rond mijn menstruatie. Ik lijk soms wel 7 maanden zwanger. Het zit er zo raar uit. Ik moet dan ook echt andere kleding dragen, dikke truien grotere broek etc.
Ik ben van mezelf heel slank. Dus het valt heel erg op....
Nu vroeg ik me dus af of een korset zou kunnen helpen. Ik zou graag mijn gewone kleding willen dragen.
Correctie ondergoed is niet sterk genoeg omdat mijn buik echt enorm dik wordt door de hormonen (zit waarschijnlijk nu in de overgang), dus echt hard. Geen zacht laagje of rolletjes.
Heeft er iemand ervaring? Of een andere oplossing?
Ik heb altijd last van een opgezwollen buik rond mijn menstruatie. Ik lijk soms wel 7 maanden zwanger. Het zit er zo raar uit. Ik moet dan ook echt andere kleding dragen, dikke truien grotere broek etc.
Ik ben van mezelf heel slank. Dus het valt heel erg op....
Nu vroeg ik me dus af of een korset zou kunnen helpen. Ik zou graag mijn gewone kleding willen dragen.
Correctie ondergoed is niet sterk genoeg omdat mijn buik echt enorm dik wordt door de hormonen (zit waarschijnlijk nu in de overgang), dus echt hard. Geen zacht laagje of rolletjes.
Heeft er iemand ervaring? Of een andere oplossing?
maandag 8 september 2025 om 17:00
maandag 8 september 2025 om 17:02
Eens. Bovendien is de hele dag ingesnoerd zitten echt niet prettig en kan ook slecht zijn voor je gezondheid.Itsnojoke schreef: ↑08-09-2025 17:00Ik zou eerder denken aan een bezoek aan de huisarts in plaats van een korset. Het klinkt vrij extreem, slank postuur maar rond de menstruatie ziet het eruit als zeven maanden zwanger. Dat is best heftig. Ik zou daar medisch advies over gaan zoeken, te beginnen bij de huisarts.
Deck mich zu mit Zärtlichkeiten
maandag 8 september 2025 om 17:27
+1Itsnojoke schreef: ↑08-09-2025 17:00Ik zou eerder denken aan een bezoek aan de huisarts in plaats van een korset. Het klinkt vrij extreem, slank postuur maar rond de menstruatie ziet het eruit als zeven maanden zwanger. Dat is best heftig. Ik zou daar medisch advies over gaan zoeken, te beginnen bij de huisarts.
maandag 8 september 2025 om 18:03
De huisarts gaf aan dat het door mijn leeftijd komt en waarschijnlijk de beginnende overgang. Ook omdat het dus aan het eind van mijn cyclus steeds komt. Ik heb verder nergens last van alleen die buik ziet er zo raar uit gedurende 4 tot 6 dagen.
Als ik het google kom ik foto's tegen van vrouwen met een "endo belly" daar lijkt het dus op. Mijn buik lijkt op die foto's.
Als ik het google kom ik foto's tegen van vrouwen met een "endo belly" daar lijkt het dus op. Mijn buik lijkt op die foto's.
maandag 8 september 2025 om 18:07
maandag 8 september 2025 om 18:08
maandag 8 september 2025 om 18:20
Hier iemand met een endo belly. Ik zou denk ik echt over m'n nek gaan als ik dan een korset zou dragen.Mazzl schreef: ↑08-09-2025 18:03De huisarts gaf aan dat het door mijn leeftijd komt en waarschijnlijk de beginnende overgang. Ook omdat het dus aan het eind van mijn cyclus steeds komt. Ik heb verder nergens last van alleen die buik ziet er zo raar uit gedurende 4 tot 6 dagen.
Veel vezels, water en ik drink kefir en altijd maar hopen dat t snel weer zakt.
maandag 8 september 2025 om 19:29
Dat is het juist, ik heb nergens last van. Mijn darmen zijn oké, geen pijn of ongemak alleen die bolle buik is irritant.
Ik draag vaak een pantalon en die passen gewoon echt niet meer.
Het ziet er ook gewoon raar uit omdat de band dan zo strak staat.
Mijn jeans passen op die momenten ook niet meer. Ik draag op die momenten vaak een jegging met een slobbertrui of oversized shirt.
Ik vraag me dus vooral af of een korset zo kan corrigeren dat mijn normale kleding weer past.
Ik draag vaak een pantalon en die passen gewoon echt niet meer.
Het ziet er ook gewoon raar uit omdat de band dan zo strak staat.
Mijn jeans passen op die momenten ook niet meer. Ik draag op die momenten vaak een jegging met een slobbertrui of oversized shirt.
Ik vraag me dus vooral af of een korset zo kan corrigeren dat mijn normale kleding weer past.
maandag 8 september 2025 om 19:50
Ik herken het en heb endometriose. Je noemt zelf al dat het op een endo belly lijkt, dus ik zou echt een bezoekje aan de huisarts brengen.
Bij mij is het overigens echt alleen mijn onderbuik en niet mijn bovenbuik, waardoor ik niet zwanger lijk maar een extra rol onder mijn navel heb (en daar zit al heel wat vet). Is dat bij jou ook zo? Want als het ook je bovenbuik is past dat volgens mij niet echt bij endo belly.
Bij mij is het overigens echt alleen mijn onderbuik en niet mijn bovenbuik, waardoor ik niet zwanger lijk maar een extra rol onder mijn navel heb (en daar zit al heel wat vet). Is dat bij jou ook zo? Want als het ook je bovenbuik is past dat volgens mij niet echt bij endo belly.
maandag 8 september 2025 om 19:59
maandag 8 september 2025 om 23:09
Ik heb dit ook. Heel irritant want ik kan dan 80% van mijn kleding niet comfortabel aan. Nu ik dit typ denk ik dat ik gewoon eens twee setjes moet doen speciaal voor deze dagen, maakt het sowieso comfortabeler.
Ik verbloem het altijd maar een beetje met jurkjes met een wat hogere taille die wijd uitvallen. Zo’n 50’s jurkje bijvoorbeeld
Ik verbloem het altijd maar een beetje met jurkjes met een wat hogere taille die wijd uitvallen. Zo’n 50’s jurkje bijvoorbeeld
maandag 8 september 2025 om 23:46
Een korset lijkt me echt niet comfortabel en mogelijk zelfs schadelijk.
Ik zou sowieso die extra vezels proberen. En verder comfortabele, verhullende kleding dragen die dagen. En dan kun je bijvoorbeeld kijken bij winkels waar ze grote maten verkopen, MS mode bijvoorbeeld. Die verkoopt maat 38 t/m 54. Ze hebben veel broeken met een elastische taille, ook in maat 38 dus.
Ik zou sowieso die extra vezels proberen. En verder comfortabele, verhullende kleding dragen die dagen. En dan kun je bijvoorbeeld kijken bij winkels waar ze grote maten verkopen, MS mode bijvoorbeeld. Die verkoopt maat 38 t/m 54. Ze hebben veel broeken met een elastische taille, ook in maat 38 dus.
dinsdag 9 september 2025 om 10:42
Tegenwoordig is er best veel comfortabele mode en loszittende kleding in de mode. Bijvoorbeeld een jumpsuit zoals deze: https://www2.hm.com/nl_nl/productpage.1283317001.htmlPelle schreef: ↑08-09-2025 23:46Een korset lijkt me echt niet comfortabel en mogelijk zelfs schadelijk.
woensdag 10 september 2025 om 13:16
Ik weet niet hoe lang je dat korset van plan bent te dragen, maar als je veel moet zitten tijdens je werk bijvoorbeeld, dan gaat dat best wel drukken op je lichaam. Zeker als je het niet gewend bent. Dan draag je het eerst een uurtje en dan ben je blij als het weer uit mag.
Een korset dragen is niet per se ongezond. Er bestaan natuurlijk meerdere types. Ondersteunend voor je rug (medisch) of juist om echt je taille in te snoeren (voor een zandloperfiguur). Ik zou dan ook niet zomaar iets kopen wat zich "korset" noemt.
Een korset dragen is niet per se ongezond. Er bestaan natuurlijk meerdere types. Ondersteunend voor je rug (medisch) of juist om echt je taille in te snoeren (voor een zandloperfiguur). Ik zou dan ook niet zomaar iets kopen wat zich "korset" noemt.
woensdag 10 september 2025 om 16:45
Ik lees hier veel over vezels, maar ik heb het idee dat ik er wat minder last van heb als ik die week absoluut geen voedsel zoals brood eet, en wel veel yoghurt. Misschien ligt het eraan wat voor vezels je neemt. Voor mijn gevoel kan ik die week beter kiezen voor vetten en eiwitten dan voor koolhydraten. Maar misschien verbeeld ik het me maar.
woensdag 10 september 2025 om 17:23
Het is niet zo dat meer vezels eten betekent meer koolhydraten eten. Je kunt volgens mij prima extra vezels binnenkrijgen zonder meer koolhydraten te eten. En helemaal eens dat meer eiwitten eten vaak fijner voor je darmen is dan meer koolhydraten!Pianissimo schreef: ↑10-09-2025 16:45Ik lees hier veel over vezels, maar ik heb het idee dat ik er wat minder last van heb als ik die week absoluut geen voedsel zoals brood eet, en wel veel yoghurt. Misschien ligt het eraan wat voor vezels je neemt. Voor mijn gevoel kan ik die week beter kiezen voor vetten en eiwitten dan voor koolhydraten. Maar misschien verbeeld ik het me maar.
woensdag 10 september 2025 om 17:41
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in