Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1448 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Redhead70 schreef:
14-09-2025 17:51
Oké en hierna ben ik klaar. Dus 1 forummer bepaalt de manier waarop?dat kan aan1 iemand een verzoek zijn, zeker. Maar aan zoveel? Het zijn er namelijk meer dan ik noemde.
Ik ga ook mensen uit de weg. Dat doe ik zelf. Ik vraag niet of ze mij uit de weg gaan. Zou wat zijn.viva censuur omdat 1 iemand dat nodig vindt.
Ze vraagt gewoon iets. Aan jou om er al dan niet in mee te gaan. Ze bepaalt helemaal niks. Rare hetze dit.
rosanna08 schreef:
14-09-2025 17:57
mwah jullie hebben vooral problemen met Canis, dus niet zo raar dat ze jou en anderen dan aanraadt om om haar heen te forummen. Zij gaat het gesprek aan. stelt zich kwetsbaar op en kijkt naar zichzelf. Zouden meerderen in dat topic een voorbeeld aan kunnen nemen.
Ja eens.
Star⁴ schreef:
14-09-2025 17:59
Ze vraagt gewoon iets. Aan jou om er al dan niet in mee te gaan. Ze bepaalt helemaal niks. Rare hetze dit.
Ik verdwijn, niks hetze mijn kwetsbaarheid is dus "anders" doei.
Redhead70 schreef:
14-09-2025 18:03

Als discussie op een forum je zo raakt lijkt me dat een goed idee.
Redhead70 schreef:
Waarom voel jij je toch altijd zo aangesproken? Zeg ik dat het JOUW hetze is? Nee he?
Redhead70 schreef:
Jammer.

Even een paar dagen weggeweest, kom ik terug en er is weer gedonder in de tent.

Gado-gado.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
oudebaas schreef:
14-09-2025 18:49
Jammer.

Gado-gado.
Same old, same old.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
oudebaas schreef:
14-09-2025 18:49
Jammer.

Gado-gado. Jum..
Niet weggaan hoor
Vanity of vanities; all is vanity
Redhead70 schreef:
14-09-2025 17:21
Vervelend misschien voor jullie, maar ik moet toch iets kwijt aan canis felis. Dat je gaat reflecteren is fijn. Neem je dan ook mee dat jij aan mij, Frizz, griebusdusbus en meerderen verzoekt om om jou heen te forummen. Waarom omdat onze zienswijze je niet bevalt? Beetje raar. Dat was het en zat ik al vanochtend mee in mijn lijf.
Ik heb jou al meermalen uitgelegd waarom ik je heb voorgesteld dat wij om elkaar heen forummen. Ik heb jou schijnbaar een tijdje geleden zwaar gekwetst in een discussie. Waarom dan vervolgens wel de discussie met mij blijven opzoeken? Ik probeer jou met rust te laten (zo kun je het ook lezen, hè, maar jou vragen mij met rust te laten vond ik ... te bepalend). Dat kun jij andersom ook doen. Nogal raar om te doen alsof het een bepalende opmerking is. Zo veel mensen concluderen dat na een botsing. Dat heeft niks met bepalen te maken.

En je moet eens kappen met uit je nek kletsen. Ik heb twee mensen de suggestie(!) gedaan om om mij heen te forummen, namelijk jou en Griebus omdat jullie beiden mijn reacties als persoonlijke aanval opvatten. Frizz doet en deed dat niet. En op wie je allemaal nog meer doelt, geen idee. Ik vind het een beetje treurig, hoe je doet en dat je impliceert dat ik niet kan en wil omgaan met meningen die mij onwelgevallig zouden zijn.
canis-felis wijzigde dit bericht op 14-09-2025 23:21
19.58% gewijzigd
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
rosanna08 schreef:
14-09-2025 17:57
mwah jullie hebben vooral problemen met Canis, dus niet zo raar dat ze jou en anderen dan aanraadt om om haar heen te forummen. Zij gaat het gesprek aan. stelt zich kwetsbaar op en kijkt naar zichzelf. Zouden meerderen in dat topic een voorbeeld aan kunnen nemen.

Ik heb helemaal geen problemen met Canis, ik heb last van de emotionele reacties tussen Canis en anderen, het constante gekissebis in dat topic. Volgens mij heb ik ook nog nooit een vervelende discussie gehad met Canis, behalve dan dat we van mening verschillen over welke vorm van communicatie al dan niet gepast is in dat topic.

Verdere helemaal eens met je bericht.
Maar weer even wat gezelligers: ik heb net met plezier de laatste aflevering van het Max Orkest gekeken. Heerlijk hoe iedereen daar aan het genieten was door de muziek en van elkaar. Ik hoop dat ze dat programma over tien jaar weer eens doen, ga ik ook auditeren :D
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Grobbekuiken_ schreef:
13-09-2025 16:52
Dank voor de link. Man is dít huisje nu aan het bestellen!
Sorry, ik breek even in..... Stuur dat huisje alsjeblieft terug....

En kijk even op de site van de egelbescherming. Dit huisje is te klein en niet geschikt als overwinterplek (en lees even de recencies....).
Zie bijvoorbeeld https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/art ... -egels-aan

Als je het geld er voor (over) hebt, er zijn wel enkele goede huisjes verkrijgbaar: zie deze link.
https://www.egelbescherming.nl/de-egel/ ... n-uw-tuin/
Er is ook een gratis bouwtekening beschikbaar om 'm zelf te kunnen maken.
Zarah schreef:
15-09-2025 01:30
Sorry, ik breek even in..... Stuur dat huisje alsjeblieft terug....

En kijk even op de site van de egelbescherming. Dit huisje is te klein en niet geschikt als overwinterplek (en lees even de recencies....).
Zie bijvoorbeeld https://www.bnnvara.nl/vroegevogels/art ... -egels-aan

Als je het geld er voor (over) hebt, er zijn wel enkele goede huisjes verkrijgbaar: zie deze link.
https://www.egelbescherming.nl/de-egel/ ... n-uw-tuin/
Er is ook een gratis bouwtekening beschikbaar om 'm zelf te kunnen maken.
:O
Oeh, da's niet de bedoeling nee.
Ik ga verder kijken.
There is always something happening, and it's usually right now
Wat een wind! :O
Dit is wel écht herfstachtig weer zeg.
Lekker weertje koekepeertje.

Mijn kattenluikje is niet meer helemaal goed en nu met die harde wind waait het deurtje soms naar binnen. Kat in paniek.
Eigen schuld, hij heeft zelf het deurtje gesloopt.

David Dunning
Bijna het Veerse Meer in geblazen, maar we hebben Goes gehaald :proud:
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
https://www.nu.nl/binnenland/6369048/ee ... lland.html

Ik woon momenteel in het gevaarlijkste gebied van Nederland. De Haarlemse groep komt uit mijn buurt.

David Dunning
In de straat waar collega's parkeren is vanmiddag een best grote boom omgegaan. In ieder geval heeft één persoon nu een flink portie schade aan zijn/haar auto.
There is always something happening, and it's usually right now
Solomio schreef:
15-09-2025 14:09
https://www.nu.nl/binnenland/6369048/ee ... lland.html

Ik woon momenteel in het gevaarlijkste gebied van Nederland. De Haarlemse groep komt uit mijn buurt.
Mijn overleden man groeide daar op en zat er op een school die ook in het nieuws was. Destijds een keurige buurt en een keurige school. Raar om die naam nu in deze context te lezen.
GriebusDus schreef:
15-09-2025 17:17
Mijn overleden man groeide daar op en zat er op een school die ook in het nieuws was. Destijds een keurige buurt en een keurige school. Raar om die naam nu in deze context te lezen.
Schalkwijk is nooit een keurige buurt geweest. Ook niet zo erg als wij, uit Haarlem-Noord, dachten, maar wel een 'mindere' buurt.

David Dunning
Solomio schreef:
15-09-2025 17:31
Schalkwijk is nooit een keurige buurt geweest. Ook niet zo erg als wij, uit Haarlem-Noord, dachten, maar wel een 'mindere' buurt.
Schalkwijk had vooral de naam, in mijn herinnering. Wij zijn uiteindelijk naar een keurige nieuwbouw doorzonbuurt verhuisd in Alkmaar, maar daar woonde net zo goed een hoop gajes.
Lady*Voldemort schreef:
15-09-2025 17:50
Schalkwijk had vooral de naam, in mijn herinnering. Wij zijn uiteindelijk naar een keurige nieuwbouw doorzonbuurt verhuisd in Alkmaar, maar daar woonde net zo goed een hoop gajes.
Schalkwijk bestaat uit een aantal kleinere wijken die nogal verschillend zijn. Van flatwijk tot koophuizenwijk.

David Dunning
Solomio schreef:
15-09-2025 17:55
Schalkwijk bestaat uit een aantal kleinere wijken die nogal verschillend zijn. Van flatwijk tot koophuizenwijk.
Oh dat weet ik niet. Ik kom van de flatwijk en die stond niet al te best bekend in ieder geval. Was ook eind jaren zeventig en daarna is er vast een heleboel bij gebouwd.
Solomio schreef:
15-09-2025 17:31
Ik ken het ook niet zo. Hoort in mijn hoofd in het rijtje Schalkwijk, Poelenburg, Schilderswijk, Kanaleneiland.
Star⁴ schreef:
15-09-2025 18:05
Ik ken het ook niet zo. Hoort in mijn hoofd in het rijtje Schalkwijk, Poelenburg, Schilderswijk, Kanaleneiland.
Delen van Schalkwijk horen daar idd wel bij, maar niet alles.

David Dunning

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven