Kind misbruikt

15-09-2025 20:07 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Sorry voor het openen van zo’n zwaar topic. Ik heb behoefte om van me af te schrijven en kan elk mogelijk advies gebruiken.

Vandaag ben ik met mijn lieve dochter (3,5 jaar) naar een binnenspeeltuin geweest. We komen hier regelmatig. Maar vandaag eindigde anders. Mijn dochter is door een volwassen man misbruikt daar, boven op een speeltoestel. De man heeft haar op haar hand geslagen, bedreigd dat ze niets mocht vertellen en aangeraakt in haar onderbroek en bij haar billen.

Ze was zwaar overstuur. Ik ben op een soort automatische piloot gegaan en heb het personeel gewaarschuwd, de politie gebeld en mijn man. De politie heeft camerabeelden veilig gesteld en ook haar kleren.

Ik snap het niet. Ben ik te laks geweest door haar alleen te laten spelen op de toestellen? Ze doet dit altijd en normaal gezien gaat het goed. Natuurlijk kijk ik ook regelmatig waar ze is. Hoe kon dit gebeuren op een relatief drukke middag? Overal liepen kinderen en hun ouders maar er zijn ook wel donkere hoekjes.

Gaat mijn dochter hiervan gevolgen ondervinden? Dat is mijn grootste angst. En dat die vent niet gepakt is (het signalement is niet duidelijk behalve dat hij wrsch blond is en in dochters beleving heeeel groot). Die zit nu lekker aan zijn avondeten met zijn gezin, terwijl mijn dochter in deze nachtmerrie zit. Naar omstandigheden doet ze het zo goed. Ons is geadviseerd de normale routine te volgen. En haar zeker niet aan een verhoor onderwerpen. Morgen moeten we naar de zedenpolitie.

Ik heb de kinderopvang gebeld, het centrum seksueel geweld en mijn vader. Wat kan ik verder nog doen? Is het goed zo? Moet ik ergens op letten?

Ik weet het echt even niet meer.
Oh lieve TO, wat erg dat dit jouw dochter en jou is overkomen. Jij hebt absoluut niets fout gedaan. En jouw dochter heeft alle vertrouwen in jou gehad en zich veilig gevoeld om het meteen tegen je te zeggen.

Luister naar haar, troost haar en beantwoord haar vragen zo goed mogelijk als die komen. Laat het aan haar over. Goed advies om jullie routine aan te houden. Houd haar in de gaten wat lichamelijke/ geestelijke klachten betreft. Dat kan zelfs na langere tijd nog op gaan spelen.

Je hebt het goed gedaan en ik wens je heel veel sterkte voor nu en de komende tijd. :hug:
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
He bah wat een walgelijke zak stront is die vent! 🤮 echt iedere ouder zijn nachtmerrie. Heel erg veel sterkte!! ⚘️
Groetjes!
Ik vind het zo afschuwelijk om dit te lezen, ik word er echt misselijk van. Wat vreselijk naar dat dit jouw dochter overkomen is.

Ik vind het echt heel knap van je dochter dat ze het ondanks de dreiging gelijk aan je verteld heeft, echt heel goed van haar! En heel fijn dat ze jou zo vertrouwt dat ze dat kan.

En wat heb jij snel en goed gehandeld ook! Ik weet niet of ik dat zou kunnen, ik dreig vaak te bevriezen, je hebt het echt ontzettend knap gedaan!

Het is gewoon walgelijk dat iemand dit doet, op een plek waar je kind helemaal veilig en kind zou moeten kunnen zijn. Het is absoluut niet raar dat je een kind van 3,5 niet doorlopend in het oog houdt op zo’n locatie. Het is juist zo heerlijk dat kinderen op zo’n plek helemaal vrij kunnen spelen. Vreselijk dat iemand daar misbruik van heeft gemaakt.

Ik heb verder geen idee wat wijsheid is in zo’n situatie maar ik vind het echt heel knap van je dochter en jou hoe jullie beiden gehandeld hebben.
Allereerst :hug:

Je hebt goed gehandeld! Ik ben vooral 'blij' dat ze naar je toe is gekomen en het heeft verteld, zodat je actie kon ondernemen.

Mij is zoiets overkomen toen ik jaar of 7/8 was door oudere buurjongen. Ik mocht niets zeggen en voelde enorme schaamte. Ik heb het mijn ouders nooit durven te vertellen, maar ben vanaf het begin bang geweest dat ze iets aan me zouden zien. Dat was de start van mijn latere (en nu nog) bloosangst. Het niet hebben durven vertellen, het geheimhouden, hebben mij uiteindelijk meer geschaad dan de gebeurtenis op zich (klinkt misschien raar)

Het heeft mijn kijk op jongens/mannen wel 'verpest', zeker toen ik zelf een kind kreeg.

Je had dit niet kunnen voorkomen. Echt niet. Helaas zijn er een hoop zieke geesten op deze wereld. Zelfs in ballenbakken blijkbaar. Bah! Ik hoop van harte dat ze deze walgelijke vent vinden. Misschien zou die wetenschap je dochtertje wat 'gemoedsrust' kunnen geven: "de slechterik zit in de gevangenis" of zoiets.

Sterkte!
Youk79 schreef:
15-09-2025 20:19
Je doet het hartstikke goed! Je bent er voor je dochter, dat is wat telt. En je hebt niets fout gedaan!

Als het iets gedaald is allemaal dan zou ik zeker kijken of hulp voor jou misschien goed is voor de verwerking.

Voor nu alleen heel veel sterkte :hug:
Dankjewel voor je reactie :hug:

Fijn te lezen dat er aan deze kant niets verkeerd is gegaan. Hulp voor mij zal ik in een later stadium misschien zeker overwegen als de storm hier is gaan liggen en dat nodig blijkt.
PickingUpThePieces schreef:
15-09-2025 20:23
Jeetje TO wat heftig. Een hele dikke knuffel voor jou en je dochter :hug:

Wij komen bijna wekelijks bij een indoor in Roermond en misschien naïef maar ik zou me nooit bedenken dat hier zoiets zou gebeuren. Iemand die daar met zijn eigen kinderen komt en zich vergrijpt aan andermans kinderen. Walgelijk.

Nee, zeker was je niet te laks om je dochter alleen te laten spelen. Mijn dochters zijn 2 en 3 en spelen ook “alleen”. Ja ik kijk af en toe even maar zit er niet constant bovenop.

Zo te horen heb je heel goed gehandeld en direct de juiste stappen genomen op automatische piloot. Krachtig van je.

Ik heb zelf als kind meerdere vervelende dingen meegemaakt maar niet op zo’n jonge leeftijd. Rond mijn 6e achtervolgd door een man die wilde dat ik in zijn auto stapte. Op mijn 8e met een buurmeisje door een oude man de bosjes ingelokt. Ik vertrouwde het niet en ging naar huis om mijn moeder te halen en buurmeisje bleef. Toen heeft hij haar ook betast en aan de onderbroek gezeten. Wij hebben aangifte gedaan maar de smeerlap is nooit gevonden. Mijn buurmeisje heeft er later nog wel last van gehad. Destijds heeft haar moeder er op de aangifte na en heel boos worden op buurmeisje niks mee gedaan. Dat boos worden van moeder was erger dan het misbruik vertelde ze me later.

Knuffel je dochter, praat veel met/tegen haar en laat haar zich niet onveilig voelen.
Als je merkt dat de impact toch groter is dan kun je altijd nog kijken naar professionele hulp.
Bedankt voor je reactie :)

Ik ben dus niet de enige die mijn kindje gewoon lekker vrij laat spelen. Ik zit er dus inderdaad ook niet continu bovenop, dit verwacht je hier gewoon echt niet.

Vreselijk te lezen dat je buurmeisje iets soortgelijks is overkomen op jonge leeftijd, en wat ongelofelijk dat haar moeder boos op haar werd.

Ik zal mijn dochter zeker veel knuffelen en zo veilig mogelijk laten voelen :hug:
Je hebt goed gehandeld het belangrijkste is dat je er voor haar bent. Voel je niet schuldig. Stop het niet weg maar geef het ook rust… Je bent nu aan het overleven en dat is een hele natuurlijke en mooie reactie ❤️.

Mijn dochter is op latere leeftijd ook iets overkomen. Ze heeft therapie gevolgd (EMDR), maar het heeft haar twee jaar van haar opleiding gekost. Voor ons als ouders bracht het veel verdriet, onmacht en woede met zich mee.

De dader werd vrijwel direct gearresteerd, maar kon daarna gewoon weer vertrekken. Ondanks bewijs camerabeelden en een openlijke erkenning van hem, is het nooit tot een vervolging gekomen. Het blijkt ontzettend moeilijk te zijn om daders verantwoordelijk te houden voor het leed dat zij veroorzaken.
Het gebeurde in het buitenland. Maar je zou denken met de EU dat zaken makkelijk gekoppeld kunnen worden. Zeker als het om kinderen gaat. Geen enkel land heeft zijn verantwoordelijkheid genomen. Enige optie was een rechtszaak beginnen in het buitenland, zonder gratis rechtshulp was dit voor ons eigenlijk geen optie. Wel als hij jaren achter de tralies zou komen. Maar in de meeste gevallen is het behandeling, taakstrafje of iets dergelijks hè. Spijtig genoeg.

Ik hoop desondanks dat jullie de dader vinden!

Heel veel sterkte gewenst voor jullie allemaal! Ik hoop dat jullie de juiste begeleiding vinden/krijgen.
MEFunny schreef:
15-09-2025 20:25
Och wat een verschrikking is er gebeurd. En je hebt heel goed gehandeld.
De routine ingaan is best logisch maar ik zou niet doen alsof er niks is gebeurd richting je dochter niet negeren. Voor tips hoe hier mee om te gaan zou ik wel hulp zoeken met een kinderpsycholoog (of iets dergelijks).

Sterkte. :hug:
Dankjewel voor je reactie :hug:

Ik ga denk ik zeker hulp inschakelen van een kinderpsycholoog. Ook krijgen we nog slachtofferhulp, benieuwd wat die adviseren.
Xantileppe schreef:
15-09-2025 20:27
Wat vreselijk!! Je doet het goed. Meer dan dit kun je niet doen en ik denk ook zeker niet dat je te laks bent geweest. Het doel is juist lekker spelen en dat een viezerik daar misbruik van maakt is niet jouw schuld. Heel veel sterkte.
Bedankt voor je reactie. Het doel van zo’n binnenspeeltuin is idd gewoon veilig spelen. Ik kan nog steeds niet geloven dat iemand daar zo’n misbruik van maakt op deze manier. Ik voel naast woede ook zoveel ongeloof.
Sterkte :hug:
Such a beautiful place to be with Friends.
Sterkte vandaag. Gaat er iemand van het CSG mee naar de afspraak met de politie?

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven