Hoe krijg ik mijn geld terug
donderdag 18 september 2025 om 19:47
Ik wil mijn geld terug.
Dit is het geval:
In juni 2024 heb ik een electrische kattenbak gepre-ordered en betaald. In juli 2025 heb ik hem ontvangen.
Hij was niet naar mijn zin, en ik heb hem binnen de termijn terug gestuurd.
Nu ben ik vanaf 14 augustus bezig om mijn geld terug te krijgen.
Via whatsapp, telefonisch en via email.
Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Ik heb bij dit bedrijf al eerder een bak besteld en ontvangen,en dat was prima in orde.
Wat heb ik al gedaan?
Via whatsapp contact gehad, alles doorgegeven en ik zou mijn geld terug krijgen.
Via de telefoon, ik werd een beetje bois omdat ik er telkens achteraan moet en het gaat niet om een paar tientjes. Ik zou mijn geld terug krijgen.
Ik vroeg of ik zelf iemand van de financiele afdeling kon spreken, nee dat kon niet.
Oke, ik wacht het af.
Ondertussen bedacht ik dat het zaakje misschien niet klopte dus ik stuurde een mail naar het bedrijf.
Daar kreeg ik direct reactie op met de vraag of ik het had aangemeld en of ik een retourformulier erbij had gedaan.
Dat had ik.
Ik werd bedankt voor mijn geduld en het was gevonden en het zou in werking worden gezet dat ik mijn geld terug krijg en ik zou via de mail bevestiging krijgen.
Dit was afgelopen dinsdag, en tot nu heb ik nog niks gezien.
Hoe lang zou ik nog geduld moeten opbrengen denken/vinden jullie?
Ik heb net nog gegoogled, het bedrijf lijkt niet failliet.
Wat kan ik nu nog doen?
(Sorry voor het lange verhaal)
Dit is het geval:
In juni 2024 heb ik een electrische kattenbak gepre-ordered en betaald. In juli 2025 heb ik hem ontvangen.
Hij was niet naar mijn zin, en ik heb hem binnen de termijn terug gestuurd.
Nu ben ik vanaf 14 augustus bezig om mijn geld terug te krijgen.
Via whatsapp, telefonisch en via email.
Ik heb het gevoel dat ik aan het lijntje wordt gehouden.
Ik heb bij dit bedrijf al eerder een bak besteld en ontvangen,en dat was prima in orde.
Wat heb ik al gedaan?
Via whatsapp contact gehad, alles doorgegeven en ik zou mijn geld terug krijgen.
Via de telefoon, ik werd een beetje bois omdat ik er telkens achteraan moet en het gaat niet om een paar tientjes. Ik zou mijn geld terug krijgen.
Ik vroeg of ik zelf iemand van de financiele afdeling kon spreken, nee dat kon niet.
Oke, ik wacht het af.
Ondertussen bedacht ik dat het zaakje misschien niet klopte dus ik stuurde een mail naar het bedrijf.
Daar kreeg ik direct reactie op met de vraag of ik het had aangemeld en of ik een retourformulier erbij had gedaan.
Dat had ik.
Ik werd bedankt voor mijn geduld en het was gevonden en het zou in werking worden gezet dat ik mijn geld terug krijg en ik zou via de mail bevestiging krijgen.
Dit was afgelopen dinsdag, en tot nu heb ik nog niks gezien.
Hoe lang zou ik nog geduld moeten opbrengen denken/vinden jullie?
Ik heb net nog gegoogled, het bedrijf lijkt niet failliet.
Wat kan ik nu nog doen?
(Sorry voor het lange verhaal)
vrijdag 19 september 2025 om 21:02
Wat leer je daar dan precies van?Suus schreef: ↑19-09-2025 20:42Mailen, appen. Wel vriendelijk blijven, maar wel duidelijk.
En anders maar gewoon de gegevens openbaar maken. Is dan wel hun eigen schuld.
En het is gewoon balen,maar je leert hier alleen maar van. Ik vind het echt kut voor je. Ik heb het ook wel eens gehad en bij mij is het opgelost, maar ik heb ook een hele duidelijke mail gestuurd toen.
Je leert hier alleen maar van.![]()
vrijdag 19 september 2025 om 21:21
Dit was niet echt te voor zien. Het was een prima bedrijf.Suus schreef: ↑19-09-2025 20:42Mailen, appen. Wel vriendelijk blijven, maar wel duidelijk.
En anders maar gewoon de gegevens openbaar maken. Is dan wel hun eigen schuld.
En het is gewoon balen,maar je leert hier alleen maar van. Ik vind het echt kut voor je. Ik heb het ook wel eens gehad en bij mij is het opgelost, maar ik heb ook een hele duidelijke mail gestuurd toen.
Je leert hier alleen maar van.![]()
Ik weet niet wat er daar aan de hand isl.
Een van de eerste redenen die ik kreeg was dat de terugbetaling niet automatisch in gang was gezet, omdat de bestelling langer dan 180 dagen terug was.
Dat klonk best logisch, en het klopt ook gewoon.
Dus ik ging er van uit dat het geregeld zou worden.
zaterdag 20 september 2025 om 00:11
Bij een winkel krijg je sowieso niet zomaar je geld terug. Die zijn dat namelijk helemaal niet verplicht. Daarnaast zijn veel producten niet eens te krijgen in een stenen winkel.
zaterdag 20 september 2025 om 01:32
zaterdag 20 september 2025 om 08:42
Ik koop giga dure producten nooit online. Ik ben daar één keer mee de fout in gegaan, ik kreeg het product bijna niet en toen ik het wel kreeg, veel en veel te laat. Sindsdien koop ik het in de winkel en ik wil best een aanbetaling doen, maar het hele bedrag betalen, zonder de zekerheid dat ik het ook krijg, doe ik dus niet meer.
Ik heb daar zeker van geleerd.
zaterdag 20 september 2025 om 09:34
Haha, de bak is een automatische zelfreinigende kattenbak.
Het is een trommel die draait en waar een zeef in zit.
De ontlasting blijft achter de zeef hangen, en dan draait de trommel weer terug en valt de ontlasting, in mijn huidige bak, in een plastic zak.
Kwestie van om de paar dagen de zak verwisselen en klaar.
En 1 keer in de paar maanden de bak uitsoppen (dat is wel een k..klus eigenlijk)
Hij gaat draaien als er een kat op de bak is geweest.
Het is een trommel die draait en waar een zeef in zit.
De ontlasting blijft achter de zeef hangen, en dan draait de trommel weer terug en valt de ontlasting, in mijn huidige bak, in een plastic zak.
Kwestie van om de paar dagen de zak verwisselen en klaar.
En 1 keer in de paar maanden de bak uitsoppen (dat is wel een k..klus eigenlijk)
Hij gaat draaien als er een kat op de bak is geweest.
zaterdag 20 september 2025 om 09:37
Een juridische mail sturen waarin je het bedrijf sommeert alles terug te storten binnen een bepaalde termijn. Zodra ze bij klantenservice het woord sommatie zien, wordt vaak pas een teamleider erbij gehaald. Waarschijnlijk wordt het dan binnen de termijn terug betaald. Mogelijk kan je in de facebook groep jurisdisch advies iemand vinden die de mail voor je op kan stellen (geen advocaat dus, gewoon mailtje maar dan met wat zwaardere termen).
zaterdag 20 september 2025 om 11:11
Laat die brief maar zitten als je rechtsbijstand hebt, dat regelen zij dan wel.
Maar waarom heb je die gewoon niet eerder gebeld voor advies?
Je zal wel de module consument in je verzekering hebben en ws krijg je dan het geld van hen als voorschot en sturen ze een briefje naar dat bedrijf.
Betaald dat bedrijf je dan terug moet het terug naar de verzekeraar. Betalen ze niet dan mag je geld van de verzekeraar houden.
zaterdag 20 september 2025 om 11:18
Ik heb net gekeken naar de rechtsbijstand, die geldt alleen voor verkeerMissNuada schreef: ↑20-09-2025 11:11Laat die brief maar zitten als je rechtsbijstand hebt, dat regelen zij dan wel.
Maar waarom heb je die gewoon niet eerder gebeld voor advies?![]()
![]()
![]()
Je zal wel de module consument in je verzekering hebben en ws krijg je dan het geld van hen als voorschot en sturen ze een briefje naar dat bedrijf.
Betaald dat bedrijf je dan terug moet het terug naar de verzekeraar. Betalen ze niet dan mag je geld van de verzekeraar houden.
Dus die brief zal van mezelf moeten komen.
zondag 21 september 2025 om 12:20
zondag 21 september 2025 om 12:36
Dat is waar, dat weten zij inderdaad niet.
Ik heb ze vrijdag gemaild en geappt dat ik het geld voor het weekend wilde hebben. Maar dat is misschien een beetje te kort tijd om dan nu direct weer te mailen.
Ik geef ze nog een week.
Ondertussen lees ik dit topic steeds door.
Ik heb me ook aangemeld op de facebookgroep die genoemd werd, maar die is in oorsprong bedoeld om mensen advies te geven die juridisch advies niet kunnen betalen.
zondag 21 september 2025 om 12:45
Dat is toch helemaal niet realistisch?bartjes schreef: ↑21-09-2025 12:36Dat is waar, dat weten zij inderdaad niet.
Ik heb ze vrijdag gemaild en geappt dat ik het geld voor het weekend wilde hebben. Maar dat is misschien een beetje te kort tijd om dan nu direct weer te mailen.
Ik geef ze nog een week.
Ondertussen lees ik dit topic steeds door.
Ik heb me ook aangemeld op de facebookgroep die genoemd werd, maar die is in oorsprong bedoeld om mensen advies te geven die juridisch advies niet kunnen betalen.
Op de site staat dat ze binnen 5 werkdagen terugstorten. Dat is dus uiterlijk dinsdag.
zondag 21 september 2025 om 13:05
bartjes schreef: ↑19-09-2025 15:45Dank je wel Safrat,
Ik heb vanmiddag geappt en gemaild.
Radiostilte..
Kan zijn omdat het vrijdagmiddag is.
Maar na sluitingstijd krijg ik altijd zo'n automatische app, dat ze niet bereikbaar zijn en de tijden erbij dat ze wel bereikbaar
En dat is op vrijdag tot 16 uur (volgens het laatste appbericht)
Dus ze negeren me gewoon.
Ik vind de situatie echt vervelend voor je, hoop ook dat je snel je geld terug hebt. Maar ze hebben meer klanten en meer werk dan alleen jouw mail en app hè? Zo te lezen negeren ze je niet maar hebben ze ook nog andere prioriteiten net voor t weekend. Zeggen dat ze je negeren vind ik vreemd.
Ons bedrijf heeft overigens ook maar 1 betaalmoment per week. Dus als de betaling niet op tijd geaccordeerd bij de FA was, kan het maar zo een week langer duren. Ik zou nog tot dinsdag wachten.
zondag 21 september 2025 om 14:01
Ik snap je.
Ik had er beter een datum van kunnen maken.
Maar ze hebben er niet eens op gereageerd
Vanaf 14 augustus wacht ik al.
Dus die 5 dagen hebben ze ruimschoots gehad.
Het zou super zijn als ik het in de aankomende week krijg.
zondag 21 september 2025 om 14:09
Ik snap jou ook.Ommetje schreef: ↑21-09-2025 13:05Ik vind de situatie echt vervelend voor je, hoop ook dat je snel je geld terug hebt. Maar ze hebben meer klanten en meer werk dan alleen jouw mail en app hè? Zo te lezen negeren ze je niet maar hebben ze ook nog andere prioriteiten net voor t weekend. Zeggen dat ze je negeren vind ik vreemd.
Ons bedrijf heeft overigens ook maar 1 betaalmoment per week. Dus als de betaling niet op tijd geaccordeerd bij de FA was, kan het maar zo een week langer duren. Ik zou nog tot dinsdag wachten.
Maar als ze telkens snel reageren met een wedervraag en niet reageren op de vraag wanneer ik het geld ga ontvangen, dan vind ik dat vreemd.
Ik krijg ook geen automatisch antwoord: bedankt voor uw mail/whatsapp, we zijn niet aanwezig op dit moment etc.
Dus ik voel me genegeerd.
Ik heb er gewoon geen goed gevoel bij.
En ik hoop van harte dat ik in de aankomende week mijn geld terug krijg.
zondag 21 september 2025 om 19:06
Ze willen het gewoon rekken tot kwartaalafsluiting misschienbartjes schreef: ↑21-09-2025 14:09Ik snap jou ook.
Maar als ze telkens snel reageren met een wedervraag en niet reageren op de vraag wanneer ik het geld ga ontvangen, dan vind ik dat vreemd.
Ik krijg ook geen automatisch antwoord: bedankt voor uw mail/whatsapp, we zijn niet aanwezig op dit moment etc.
maandag 22 september 2025 om 07:42
Negatieve en vernietigende review op google wil ook nog wel eens werken om contact te krijgen.bartjes schreef: ↑21-09-2025 14:09Ik snap jou ook.
vrijdag 26 september 2025 om 17:13
Oke dan, de laatste update.
Ik had vrijdag 19 september het dringende bericht (van Suus) geappt en gemaild.
Maandag 22 september kreeg ik bericht dat het in hun administratie genoteerd staat als reeds betaald. Of ik dat even na kon kijken dan kon hij het van zijn lijstje afhalen
Ik antwoorde dat ik het nog niet ontvangen had, dus dat het nog niet van zijn lijstje kon.
Ik kreeg verder geen reactie.
Woensdag heb via Linkedin een bericht gestuurd naar de eigenaar van het bedrijf.
Ook nog contact opgenomen met de consumentenbond, daar kreeg ik dezelfde voorbeelbrief van die ik ook al van Safrat had gekregen.
Inmiddels was ik bevriend met de directeur via Linkedin en dacht ik erover om een bericht op zijn pagina te schrijven. Maar ik dacht ik geef hem nog even tijd om te reageren.
En nu net kreeg ik een mail of ik mijn ordernummer en bankgegevens kon doorsturen.
Dat deed ik, maar ik had er een hard hoofd in.
Maarrrr.... tada...met 5 minuten stond het op mijn rekening!
Joehoe! Ik ga blij het weekend in!
Iedereen bedankt voor de reacties!
Wat dan wel weer bijzonder is:
Ze vragen om mijn bankgegevens, die geef ik door. Van die rekening heb ik betaald.
En ze storten het op een andere rekening (daar heb ik vast ook eens iets mee betaald)
Gelukkig ben ik niet gescheiden oid in dat hele jaar
Ik had vrijdag 19 september het dringende bericht (van Suus) geappt en gemaild.
Maandag 22 september kreeg ik bericht dat het in hun administratie genoteerd staat als reeds betaald. Of ik dat even na kon kijken dan kon hij het van zijn lijstje afhalen
Ik antwoorde dat ik het nog niet ontvangen had, dus dat het nog niet van zijn lijstje kon.
Ik kreeg verder geen reactie.
Woensdag heb via Linkedin een bericht gestuurd naar de eigenaar van het bedrijf.
Ook nog contact opgenomen met de consumentenbond, daar kreeg ik dezelfde voorbeelbrief van die ik ook al van Safrat had gekregen.
Inmiddels was ik bevriend met de directeur via Linkedin en dacht ik erover om een bericht op zijn pagina te schrijven. Maar ik dacht ik geef hem nog even tijd om te reageren.
En nu net kreeg ik een mail of ik mijn ordernummer en bankgegevens kon doorsturen.
Dat deed ik, maar ik had er een hard hoofd in.
Maarrrr.... tada...met 5 minuten stond het op mijn rekening!
Joehoe! Ik ga blij het weekend in!
Iedereen bedankt voor de reacties!
Wat dan wel weer bijzonder is:
Ze vragen om mijn bankgegevens, die geef ik door. Van die rekening heb ik betaald.
En ze storten het op een andere rekening (daar heb ik vast ook eens iets mee betaald)
Gelukkig ben ik niet gescheiden oid in dat hele jaar
bartjes wijzigde dit bericht op 26-09-2025 17:21
Reden: Kleine toevoeging
Reden: Kleine toevoeging
12.19% gewijzigd
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in