Werk & Studie alle pijlers

Baan snel aangenomen, zenuwen...

03-08-2025 05:11 54 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo allemaal. Ik ga mijn best doen om niet al te herkenbaar te zijn, maar voel je vrij om te loopen want dat scheelt uitleggen.

Ik start binnenkort in ( weer) een nieuwe baan. En het is nu voor de derde keer een baan waarin het sollicitatieproces heel snel is gegaan. Dit heb ik echter twee keer eerder meegemaakt, waarvan de eerste keer echt een nare ervaring was. ( Dit valt wel terug te loopen.) Nu bijna een jaar bezig bij een uitzendbureau waar ze in principe prima aardig zijn tegen mij, maar ik dingen moet doen die ik niet wil doen. Dit betreft dan vooral niet (volledig) uitbetalen waar de uitzendkrachten wel recht op hebben. Gaan de uitzendkrachten moeilijk doen, dan schuiven ze wel bij....
Dus ik heb gezegd dat mijn jaarcontract niet verlengd hoeft te worden en ben op zoek gegaan naar iets anders.
Ik heb nu een baan gevonden in de creatieve sector bij een groot internationaal bureau.
Ik had enkel mijn cv gestuurd via indeed, dacht dat ze toch niet zouden reageren, maar ze belden twee dagen later. Ik op gesprek, maar ik was best cynisch, want ik dacht een stel kerels met een god complex aan te treffen. Dit was echter totaal niet het geval, het pand was ook veel leuker en mooier dan ik dacht. Ik ging daar weg, hopende dat ze me zouden uitnodigen voor een tweede gesprek. De volgende dag werd ik al gebeld, dat ze me een aanbod wilden doen. Ik sputterde nog wat over een tweede gesprek, maar dat was niet nodig. Het aanbod kwam en het salaris en aantal vrije dagen lagen een stuk hoger dan verwacht. Ik ben akkoord gegaan, contract getekend en nu wachten op de eerste werkdag...
Dit is de derde keer dat ik me een soort van overrompeld voel.

Zijn er mensen die al wat jaartjes prettig werken in een baan met bliksem sollicitatie?

Ik weet dat de ene werkgever de andere niet is, maar na een slechte en een matige ervaring, ben ik een beetje op mijn hoede... De slechte situatie lijkt me veranderd te hebben...
Mijn banen voor deze drie sollicitaties waren meestal leuk en prettig en ongeveer een jaar of vijf per stuk, het gerommel is echt van de laatste tijd...
Ik had ook een gesprek, aangenomen en zodra mn opzegtermijn klaar was begonnen. Heb nog wel getwijfeld en ook tijdens mn proefperiode verder gesolliciteerd want ik snapte het werk niet. Had een gesprek gepland staan bij ander bedrijf toen de klik kwam en die dag van te voren weer afgezegd. Nu 2,5 jaar verder en heel tevreden.
KamilleT schreef:
19-09-2025 18:39
Financiële Administratie en schaal 12 bij de gemeente loopt tot pakweg 6700 bruto excl IKB.
7128 bruto. En ik zag net dat er doorgroei in zit tot ruim 7300 bruto in 2027.

https://ambtenarensalaris.nl/wp-content ... 5-2027.pdf

En klopt, grotere gemeenten betalen beter.
Winterkoud schreef:
19-09-2025 20:09
Dat vind ik wel een goed salaris.
Maar dit is een functie als controller zoiets neem ik aan?

Gewoon financieel medewerker/ of allround administratie etc kom je daar zeker niet aan.
Ik heb / ben bv ook werkzaam geweest als assistent accountant en zat ik rond de 4000,- bruto. Nu vind ik wel dat salarissen in financiële functies ook grote ranges kunnen hebben voor functies die op elkaar lijken.
Nee, dan ben je teammanager of iets in die orde.
Winterkoud schreef:
19-09-2025 18:31
Ik haal je topic even omhoog, ben benieuwd of je al begonnen bent?
En zo ja, of het goed bevalt 😊?
De eerste weken geven vaak al wel een eerste indruk.
Ha! Ja ik ben begonnen, nu al een maand bezig. Vrijdag een werk uitje gehad, met overnachting! Was heel bijzonder, zeg maar. Er waren ongeveer 90 collegas mee en het was helemaal zelf georganiseerd en gecatered, dus mensen die zich hadden aangemeld voor het kookteam en de organisatie en zo, waren een nacht eerder gegaan. We kregen een zes gangen diner waarbij zelfs het brood from scratch was gemaakt door een van de partners... Het was echt eten, eten, eten lol Er was een band, een disco, karaoke etc. Ze hadden echt uitgepakt. Zaterdag gebleven om te helpen opruimen. Ik kreeg zelfs van de eindbaas complimenten dat ik een aanwinst was voor het team etc. Waarop ik zei: eerst mijn werk nog zien. ;) Dat is bijzaak, riepen ze meteen.
Het is een heel creatieve, bijzondere omgeving in een prachtig pand, keuken voorzien van alles. Je zou er bijna kunnen wonen, heel gastvrij...
Het werk zelf is gewoon, administratie. De collegas zijn erg leuk en mijn leidinggevende geeft me alle tijd om dingen eigen te maken, waardoor dat ook goed gaat. Ik voel me totaal niet gestressed ofzo en het kost me ook geen moeite om om kwart over acht in het ov te stappen. Ik hoop echt dat ik hier lang kan blijven werken!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven