Beweegtimer laptop of app
zondag 21 september 2025 om 17:22
Mijn nek zit de laatste tijd te vaak vast vanwege veel computerwerk (laptop met los scherm en los toetsenbord). Ik heb mijn werkplek al goed staan, nu nog vaker een pauze nemen en even bewegen.
Ik vind Microsoft Work&Move (maar dan weten ze weer alles van je, liever niet) en kan gewoon mijn timer op telefoon zetten, elke 30 min ofzo? Wie heeft tips, hoe doe jij dit?
Ik vind Microsoft Work&Move (maar dan weten ze weer alles van je, liever niet) en kan gewoon mijn timer op telefoon zetten, elke 30 min ofzo? Wie heeft tips, hoe doe jij dit?
gryla wijzigde dit bericht op 21-09-2025 19:48
8.51% gewijzigd
zondag 21 september 2025 om 17:38
zondag 21 september 2025 om 19:44
Ik heb geen smartwatch. Enig idee hoe lang je zit dan?Yildizlar2 schreef: ↑21-09-2025 17:30Mijn horloge geeft een melding dat het tijd is om te gaan staan . En 9 van de 10 keer doe ik dat dan ook daadwerkelijk .
zondag 21 september 2025 om 19:44
zondag 21 september 2025 om 19:46
Ik werk thuis. Stabureau is nog een optie, hoewel het echt in mijn nek/schouders zit. Heb al een ergonomische kruk. Elke 2 uur iets doen/halen doe ik al, blijkt helaas niet genoeg…
zondag 21 september 2025 om 19:47
Apart scherm en toetsenbord heb ik wel, aangevuld in de OP.
Jij gaat dus ieder uur ff staan, iets doen?
zondag 21 september 2025 om 20:17
Ik zou dan bij het staan wat oefeningen doen voor nek en schouders. bv. hoofd naar voor en achter bewegen, links, rechts bewegen., hoofd langzaam draaien van links naar rechts. Schouders optrekken en laten vallen, schouders naar voor en naar achter. En cirkels met de armen maken vooruit en achteruit. Elke oefening 10 keer. Ben je in10 minuten klaar en kun je weer door. O ja, langzaam aan doen met de hoofd bewegingen.
Tussendoor in zitten ook de hoofd en schouder bewegingen doen. Behalve rondzwaaien met de armen.
Bij het zitten letten op je houding. Toetsenbord dicht bij, recht op zitten en kin in trekken dat is je nek strekken.
Meeste pijn komt van het naar voren houden van je hoofd. Doe je dat lang genoeg, dan gaan langzaam alle spieren protesteren.
Succes.
zondag 21 september 2025 om 20:21
Ik was even op zoek welke destijds op mijn werk werd gebruikt (Workpace) en kwam toen dit lijstje tegen:
https://rsi-vereniging.nl/wat-je-kunt-d ... en%20Linux.
Ik zou er wel eentje kiezen die je moeilijk kan deactiveren als je nu al weet dat je je er vaak niet aan gaat houden. Mijn activity tracker heeft ook een optie waarbij je een melding krijgt maar ik heb dat uitgezet omdat ik hem soms op de meest stomme momenten kreeg. Bijvoorbeeld toen ik net even zat na een hele tijd staan.
https://rsi-vereniging.nl/wat-je-kunt-d ... en%20Linux.
Ik zou er wel eentje kiezen die je moeilijk kan deactiveren als je nu al weet dat je je er vaak niet aan gaat houden. Mijn activity tracker heeft ook een optie waarbij je een melding krijgt maar ik heb dat uitgezet omdat ik hem soms op de meest stomme momenten kreeg. Bijvoorbeeld toen ik net even zat na een hele tijd staan.
zondag 21 september 2025 om 20:28

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in