Rode lijn… praktische veaag

maandag 22 september 2025 om 15:10

Ik heb de eerste keer mijn kinderen (toen 6 en 8) meegenomen en was zeker niet de enige. Er waren veel kinderen, van baby tot puber. Juist goed om je kinderen de basis van het demonstratierecht mee te geven.GebruikerOnbekend123 schreef: ↑22-09-2025 14:26Ik zou ook wel graag willen gaan, maar dan zouden mijn kinderen (7 en 9) ook mee moeten. Is dat handig bij zo’n demonstratie? Ben er nog nooit eerder geweest, dus geen idee of het er geschikt is voor kinderen.
Mijn kinderen vonden het erg bijzonder en indrukwekkend. En ik had veel snaai meegenomen, dus dat hielp ook

maandag 22 september 2025 om 16:25

Onzin bij deze demonstratie kan dat tot nu toe bewezen prima. Het is geen demonstratie zoals afgelopen weekend in Den Haag. Grote mensenmassa's heb je ook bij festivals zoals in lierop familie dag. Ook allemaal niet doen dan? Of glow of wat dan ook? Want misschien misdraagt zich iemand? Hangt namelijk nogal af van de aard van de demonstratie.evelien2010 schreef: ↑22-09-2025 15:57Demonstraties zijn geen plek voor jonge kinderen. Het kan (zeker in deze tijd) snel escaleren. En ik zou niet in een grote mensenmassa terecht willen komen. Niet veilig voor jonge kinderen.
                                    Afkoelen heeft gewerkt 

maandag 22 september 2025 om 16:41

Een festival is niet bepaald te vergelijken met een demonstratie waar 100.000 mensen op af komen. De kans op onrust is bij dat laatste toch echt een stuk groter.Redhead70 schreef: ↑22-09-2025 16:25Onzin bij deze demonstratie kan dat tot nu toe bewezen prima. Het is geen demonstratie zoals afgelopen weekend in Den Haag. Grote mensenmassa's heb je ook bij festivals zoals in lierop familie dag. Ook allemaal niet doen dan? Of glow of wat dan ook? Want misschien misdraagt zich iemand? Hangt namelijk nogal af van de aard van de demonstratie.

maandag 22 september 2025 om 17:00

Een festival neem ik ook niet snel kleine kinderen mee naar toe. Maar demonstraties kunnen zomaar escaleren. Ook bij onschuldige onderwerpen kunnen er mensen komen die verward of agressief gedrag laten zien. Of een andere mening hebben en daar op een onaangename manier mee omgaan. Het is onvoorspelbaar en kan zomaar uit de hand lopen. Ik wil mijn kinderen niet blootstellen aan agressie en geweld. Verder heeft een kind daar ook gewoon niets aan (lange toespraken, schreeuwende mensen, mogelijk onvoorspelbaar gedrag van een grote massa bij paniek). Het kan zomaar verkeerd gaan. En dan ben jij als ouder verantwoordelijk...Redhead70 schreef: ↑22-09-2025 16:25Onzin bij deze demonstratie kan dat tot nu toe bewezen prima. Het is geen demonstratie zoals afgelopen weekend in Den Haag. Grote mensenmassa's heb je ook bij festivals zoals in lierop familie dag. Ook allemaal niet doen dan? Of glow of wat dan ook? Want misschien misdraagt zich iemand? Hangt namelijk nogal af van de aard van de demonstratie.

maandag 22 september 2025 om 17:37

"Zomaar overal" kun je meestal wat makkelijker wegkomen dan op een plek waar 100k man op één plek staan. Daarnaast is dit een plek waar een statement wordt gemaakt en "zomaar overal" is dat niet.
Dus ja, het risico is wel degelijk groter.

maandag 22 september 2025 om 18:33

Vorige keren waren er veel mensen met kinderen bij. Als ze het niet volhouden, kun je altijd eerder weggaan. Op het museumplein sta je niet “klem”, zeker niet als je een beetje aan de rand blijft. 
De vorige keer was er echt alles aan gedaan om het vriendelijk te houden, tot rustgevende muziek op het podium aan toe.
Als je niet uit de buurt komt, is het grootste probleem de trein terug. Dat is best afzien.
                    De vorige keer was er echt alles aan gedaan om het vriendelijk te houden, tot rustgevende muziek op het podium aan toe.
Als je niet uit de buurt komt, is het grootste probleem de trein terug. Dat is best afzien.

maandag 22 september 2025 om 18:40

Er moeten maar een paar van die randdebielen op af komen als die op het Malieveld afgelopen weekend en het escaleert.

maandag 22 september 2025 om 18:46

Dat klopt, maar wat ik hier in het nieuws begrepen heb waren dat 1200 vooraf georganiseerde randdebielen, waar de aivd al langer voor waarschuwde? Plus wat ik al eerder schreef een heel ander soort demonstratie dan de rode lijn demonstraties.
                                    Afkoelen heeft gewerkt 

maandag 22 september 2025 om 18:47

maandag 22 september 2025 om 18:59

1 oproep op Telegram en ze nodigen zichzelf wel uit.jorchugh_jor schreef: ↑22-09-2025 18:47Dat was geen toeval hè, dat die mensen daar op af kwamen. Die waren hartelijk uitgenodigd.

maandag 22 september 2025 om 19:00

Dat maakt mensen die kwaad in zin hebben niks uit.

maandag 22 september 2025 om 19:09

Waarom zo cynisch?jorchugh_jor schreef: ↑22-09-2025 19:06Tsja. Je kan als kind ook in een schietpartij bij de McDonalds terechtkomen.

maandag 22 september 2025 om 19:40

Bij de 2 eerdere rode lijn demonstraties in Den Haag, was er een speciaal kinderprogramma, kinderspelletjes etc. op
het Malieveld. Sfeer in DH was heel gemoedelijk en hoopgevend. Zoveel kleine kinderen, zoveel kinderwagens en draagzakken gezien. Trouwens ook veel mensen in rolstoelen en veel 70+. Zelf ook kind meegenomen. Vind het belangrijk dat kind leert dat je moet opkomen voor mensen die het zelf niet kunnen, dat je moet gebruikmaken van je demonstratierecht, de rechtsstaat met z’n allen moet bewaken. JUIST in deze tijd en met het oog op de nabije toekomst.
Hoe het in Amsterdam gaat zijn, daar twijfel ik over…ben bang dat daar misschien ook ander publiek op afkomt.
                    het Malieveld. Sfeer in DH was heel gemoedelijk en hoopgevend. Zoveel kleine kinderen, zoveel kinderwagens en draagzakken gezien. Trouwens ook veel mensen in rolstoelen en veel 70+. Zelf ook kind meegenomen. Vind het belangrijk dat kind leert dat je moet opkomen voor mensen die het zelf niet kunnen, dat je moet gebruikmaken van je demonstratierecht, de rechtsstaat met z’n allen moet bewaken. JUIST in deze tijd en met het oog op de nabije toekomst.
Hoe het in Amsterdam gaat zijn, daar twijfel ik over…ben bang dat daar misschien ook ander publiek op afkomt.
                                    appelflap wijzigde dit bericht op 22-09-2025 19:44

Reden: Toevoeging + typo

Reden: Toevoeging + typo
  4.12% gewijzigd

maandag 22 september 2025 om 19:44

en die randdebielen kunnen ook georganiseerd bij deze demonstratie opduiken, juist om onrust te zaaien.
                                    I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in