Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 1854 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
23-09-2025 10:49
Oude baas benoemt altijd de feesten van de 3 grote religies, christendom, jodendom en islam.

Oh echt? Nooit gemerkt.
Is het verbindend bedoeld wellicht, en gebeurt er nu het tegenovergestelde?
Frizz schreef:
23-09-2025 11:12
Oh echt? Nooit gemerkt.
Is het verbindend bedoeld wellicht, en gebeurt er nu het tegenovergestelde?
Ik zie hem het al jaren doen, ook hindoeïstische feesten bedacht ik me net, zoals het lichtjesfeest.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
canis-felis schreef:
23-09-2025 10:46
Dat heb ik gelezen, ja, dat je hebt teruggezocht. Ik heb geen herinnering aan dat hij het eerder had gezegd, maar dat zegt weinig. Ook van hem vond ik het een onprettige oneliner. Vorige week kwam hij nog melden dat hij het gedoe vond waarin hij na zijn vakantie belandde. Dus, nogmaals: simpelweg de vraag wat zijn intentie was.

Ik ben nog steeds benieuwd wat er provocerend is aan joods nieuwjaar, maar gezien het gegum van de mods verwacht ik daar maar geen antwoord meer op.
Ik vraag me ook af wat er provocerend is aan het iemand wensen van een gelukkig (Joods) nieuwjaar. Hij wenste het ons ook in 2023, vóór 7 oktober, -ik dacht ook vorig jaar, maar daar zal ik me in vergist hebben- dus ik ging en ga er vanuit dat daar nu niets anders achter zat dan toen. En ik bedoelde met mijn reactie ook niets provocerends, evenmin toen ik in 2023 op hem reageerde.

En kennelijk benoemt hij volgens Moiren nog veel meer feesten -van dat lichtjesfeest staat me inderdaad ook iets bij-
Ik vind het best pijnlijk dat dit nu als provocerend bestempeld word.
What would Patsy do?
Provocerend? Het moet verdomme niet gekker worden.
Geen bijzonderheden
Moiren schreef:
23-09-2025 11:17
Ik zie hem het al jaren doen, ook hindoeïstische feesten bedacht ik me net, zoals het lichtjesfeest.
Afgelopen jaar iig niet.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Solomio schreef:
23-09-2025 11:54
Afgelopen jaar iig niet.
Misschien had die beste man toen een leven. Of een andere overweging. Maar blèren dat het puur provoceren is is nogal wat.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
23-09-2025 11:57
Misschien had die beste man toen een leven. Of een andere overweging. Maar blèren dat het puur provoceren is is nogal wat.
Tja, ik vond het provocerend.

Mss was het niet zo bedoeld, kan. Dan heb ik me vergist.

De eropvolgende reacties waren sowieso buitengewoon schokkend wat mij betreft.

David Dunning
Dat kan. Ik denk er anders over.
Ruin it yourself.
Solomio schreef:
23-09-2025 12:03
Tja, ik vond het provocerend.

Mss was het niet zo bedoeld, kan. Dan heb ik me vergist.

De eropvolgende reacties waren sowieso buitengewoon schokkend wat mij betreft.
Er werd in ieder geval heel snel antisemitisme in je schoenen geschoven.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
Kidneybean schreef:
23-09-2025 12:05
Het kan maar weer gebeurd zijn.

David Dunning
Je zal toch maar kunnen uitdelen, maar niet kunnen incasseren. Och, och.
meisje22 schreef:
23-09-2025 12:11
Je zal toch maar kunnen uitdelen, maar niet kunnen incasseren. Och, och.
Ja, tis allemaal wat.

David Dunning
Iemand gelukkig joods nieuwjaar wensen is toch net zo (on)zinnig als iemand fijne currywurstdag wensen, lijkt me.
Si abra la puerta hay lobos.
Moiren schreef:
23-09-2025 11:57
Ja, en misschien kunnen we ook even afwachten of hij er zelf iets op te zeggen heeft. Het komt tenslotte uit zijn hoofd en pen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Solomio schreef:
23-09-2025 12:13
Ja, tis allemaal wat.
Tis vooral wat dat je de reacties op jou als schokkend ervaart. Misschien zegt het iets over wat jij schrijft. Misschien zou je daar eens over kunnen reflecteren, ipv van maar door blijven zagen hoe provocerend het is als mensen elkaar Shanah Tovah wensen.

Ik wens trouwens aan jou een hele speciale Shanah Tovah. Wellicht goed wat zoets na al dat zuur.
meisje22 schreef:
23-09-2025 12:18
Tis vooral wat dat je de reacties op jou als schokkend ervaart. Misschien zegt het iets over wat jij schrijft. Misschien zou je daar eens over kunnen reflecteren, ipv van maar door blijven zagen hoe provocerend het is als mensen elkaar Shanah Tovah wensen.

Ik wens trouwens aan jou een hele speciale Shanah Tovah. Wellicht goed wat zoets na al dat zuur.
Ah, de jijbak.

Schei toch uit, je slaat enorm door.

Mss moet jij eens bij jezelf nagaan waarom je meteen in zulke zware beschuldigingen als antisemitisme en nazi-proza vlucht bij zo'n post.
solomio wijzigde dit bericht op 23-09-2025 12:20
12.31% gewijzigd

David Dunning
Solomio schreef:
23-09-2025 12:19
Ah, de jijbak.

Nu mag ik: :rofl:
meisje22 schreef:
23-09-2025 12:20
Nu mag ik: :rofl:
Blij dat ik je een beetje kon opvrolijken, dat had je nodig.

David Dunning
Kidneybean schreef:
23-09-2025 12:05
Door welgeteld één persoon. Er hebben meer mensen kritisch gereageerd - o.a. ikzelf - waar weinig "buitengewoon schokkends" aan is. Maar prachtige manier om, mede met dank aan de mods die als een gek "aan beide kanten" hebben lopen wissen, een discussie dood te slaan.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
Solomio schreef:
23-09-2025 12:19
Ah, de jijbak.

Mss moet jij eens bij jezelf nagaan waarom je meteen in zulke zware beschuldigingen als antisemitisme en nazi-proza vlucht bij zo'n post.
Haha, misschien moet jij eens uitleggen wat er provocerend is aan joods nieuwjaar en elkaar iets goeds toewensen. Misschien kun je dan wat beter incasseren wanneer je hebt uit gedeeld.

Fijne Rosh Hashanah! Ik ben lekker twee dagen vrij. Betaald, ook nog :rofl:
canis-felis schreef:
23-09-2025 12:21
Door welgeteld één persoon. Er hebben meer mensen kritisch gereageerd - o.a. ikzelf - waar weinig "buitengewoon schokkends" aan is. Maar prachtige manier om, mede met dank aan de mods die als een gek "aan beide kanten" hebben lopen wissen, een discussie dood te slaan.
Ja dan nog, vind ik ook niet zo netjes. Ach ja, over naar de orde van de dag.
Pluviofiel|Firm believer of Karma
canis-felis schreef:
23-09-2025 12:17
Ja, en misschien kunnen we ook even afwachten of hij er zelf iets op te zeggen heeft. Het komt tenslotte uit zijn hoofd en pen.
En als er iemand integer is en niet provoceert en andere ongein, dan is hij dat wel.

Schokkend dit.
Geen bijzonderheden
canis-felis schreef:
Ah, dus één persoon (ik) vindt een post provocerend. Daar mag iedereen over vallen.

En één persoon beschuldigt mij daarna van antisemitisme en nazi-proza, maar dan moet ik vooral ook de andere posts lezen?

Tuurlijk.

Juist dat met twee maten meten irriteert me hierin.

Ja, mss heb ik me vergist en was die post niet provocerend. Daar zullen we nooit achterkomen.

Maar het simpele feit dat ik em provocerend vond maakt mij geen antisemiet of nazi-aanhanger.

David Dunning
Solomio schreef:
23-09-2025 12:25
Ah, dus één persoon (ik) vindt een post provocerend. Daar mag iedereen over vallen.

En één persoon beschuldigt mij daarna van antisemitisme en nazi-proza, maar dan moet ik vooral ook de andere posts lezen?

Tuurlijk.

Juist dat met twee maten meten irriteert me hierin.

Ja, mss heb ik me vergist en was die post niet provocerend. Daar zullen we nooit achterkomen.

Maar het simpele feit dat ik em provocerend vond maakt mij geen antisemiet of nazi-aanhanger.
Van mezelf kan ik wel zeggen met 100% zekerheid dat het niet provocerend bedoeld was. Sterker nog, ik dacht zelfs -want je quotte niemand- dat je Rabarbara’s post provocerend vond -die ik zelf dan ook weer niet provocerend vond- Zo lachwekkend naïef ben ik kennelijk weer.
What would Patsy do?
canis-felis schreef:
O aan beide kanten inmiddels? Tot zover het zelf laten oplossen en alleen reageren op stafjes van de aangesprokene.
En dan niet eens even iets komen zeggen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven