Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1749 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
Lemon_Pledge schreef:
23-09-2025 17:47
Dat dus..

En vraag mij ook niet of ik alles nog even aan wil doen, ik ben geen rollade |-)
Oh nee :rolling:

Mijn volgende irritatie is een bod van 7 euro op iets waar ik 10 euro voor vroeg en dan vervolgens complete radiosilte als ik het bod (binnen een uur) dan toch maar accepteer...
Mijn irritatie: een jurk waar ik alles heb gefotografeerd en maten erbij heb gezet, en de koper het terug wil sturen want "de jurk is toch iets korter en krapper dan verwacht".

Gelukkig heeft Vinted mij gelijk gegeven. Ik ben geen bedrijf...
You'll never feel ready cause ready is not a feeling, it is a decision.
Had gisteren wat vreemde dingen met Vinted. Twee dingen verkocht waarbij ik geen shipping label kan downloaden. Ik krijg dan een foutmelding met 'Page does not exist'. Heel vaag.

En ik had een koper die het item terug wilde sturen want het was bruin en niet zwart. Nu is het kledingstuk nooit in het bruin geweest maar ik snap wel wat ze bedoelt. Er zijn nl. ook honderden tinten zwart en dit is er eentje met een wat rode ondertoon. Nou ja, ze was verder prima dus ik laat het haar maar terugsturen. Het is een populair merk en ik verkoop het wel weer.
Wat doen jullie als dingen kleiner vallen: schat je dan de juiste maat en zet je hem daarop of zet je de originele maat neer? (Beide gevallen natuurlijk met toelichting dat het kleiner valt dan oorspronkelijke maat).

Heb sneakers op Vinted gekocht, die kleiner vallen dan de maat die erin staat. Dus maar te koop gezet, maar heb dus de originele maat ingevuld (met toelichting in titel én tekst), maar vraag me af of ik niet beter de 'realistische maat' kan selecteren ivm dat kopers op maat zoeken
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Pochacco schreef:
24-09-2025 14:59
Wat doen jullie als dingen kleiner vallen: schat je dan de juiste maat en zet je hem daarop of zet je de originele maat neer? (Beide gevallen natuurlijk met toelichting dat het kleiner valt dan oorspronkelijke maat).

Heb sneakers op Vinted gekocht, die kleiner vallen dan de maat die erin staat. Dus maar te koop gezet, maar heb dus de originele maat ingevuld (met toelichting in titel én tekst), maar vraag me af of ik niet beter de 'realistische maat' kan selecteren ivm dat kopers op maat zoeken
Ik doe er een uitgebreide toelichting bij en meld de oorspronkelijke maat (die in het artikel label staat).

Soms zet ik in de titel *check size* en als men dan nog “zeurt” dat het niet past dan zeg ik dat het inherent is aan het kopen op een tweedehands site (als ze niet van te voren gevraagd hebben om het op te meten).

Lady-Day: ik neem aan dat terugsturen wel op haar kosten is. Ik stuur zelden iets terug, tenzij ik iets kapots heb gekregen.

Net nog een truitje opgehaald. Heel leuk, maar stonk zo naar rook. Bah. Maar even heel goed wassen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Pochacco schreef:
24-09-2025 14:59

Hangt ervanaf of het een heel bekend merk is eigenlijk. Nike bijvoorbeeld valt klein maar dat weten veel mensen ook wel, dus als ik zelf Nikes zoek op Vinted dan zoek ik op 41, hoewel ik eigenlijk maat 40 heb. Dus Nikes zou ik erop zetten met de maat die op het label staat. Maar vage merken waar nog nooit iemand van gehoord heeft, zet ik erop met de maat die het echt is, en leg het verder in de tekst uit, plus natuurlijk een foto van het maatlabel.

Met kleren doe ik het ook zo (aanpassen afhankelijk van hoe bekend het merk is dus), maar daar zet ik ook nog een afmeting in centimeters bij, of op z'n minst een tekstje dat mensen die aan me kunnen vragen.

Volgens de richtlijnen van Vinted moet je altijd de maat van het label gebruiken, maar dat is gewoon niet handig, zeker niet als de afwijking heel groot is, omdat mensen zoeken op maat. (tenminste, ik wel)
Ik had iets gekocht, waarna de bestelling direct werd geannuleerd zonder enig bericht. Toen pas zag ik in de profielfoto van die persoon een vage foto met "vinted go" met een rood kruis erdoor. Nu had ik idd met vinted go besteld, maar dat was ook de enige optie (ook al is in mijn stad alles op zich beschikbaar, als dat door de verkoper open wordt gesteld) dus ik denk dat het daaraan lag. Maar goed, best raar om gewoon zonder mededeling te annuleren. Het stond ook niet in de advertentie ofzo. Heb verder ook geen navraag meer gedaan, jammer dan.
Hmm twee pakketten doen er wel erg lang over bij Vinted Go. Ik heb ze verstuurd en ze hangen nu al een paar dagen. Hopelijk komt het nog goed.
We’re all mad here
Cheshire-cat schreef:
24-09-2025 21:06
Hmm twee pakketten doen er wel erg lang over bij Vinted Go. Ik heb ze verstuurd en ze hangen nu al een paar dagen. Hopelijk komt het nog goed.
Vast wel toch. Vinted go is gewoon niet zo snel.
kweepeer schreef:
24-09-2025 20:33
Hangt ervanaf of het een heel bekend merk is eigenlijk. Nike bijvoorbeeld valt klein maar dat weten veel mensen ook wel, dus als ik zelf Nikes zoek op Vinted dan zoek ik op 41, hoewel ik eigenlijk maat 40 heb. Dus Nikes zou ik erop zetten met de maat die op het label staat. Maar vage merken waar nog nooit iemand van gehoord heeft, zet ik erop met de maat die het echt is, en leg het verder in de tekst uit, plus natuurlijk een foto van het maatlabel
Het is een bekend merk, ik heb zelf ook sneakers van dit merk in mijn eigen maat, maar dit is een ander model. Maar goed, Baggal en jij zouden m dus ook op maat van label zetten. Dank!
pochacco wijzigde dit bericht op 24-09-2025 22:13
Reden: Aanvulling
1.71% gewijzigd
meisje85 schreef:
24-09-2025 20:43
Ik had iets gekocht, waarna de bestelling direct werd geannuleerd zonder enig bericht. Toen pas zag ik in de profielfoto van die persoon een vage foto met "vinted go" met een rood kruis erdoor. Nu had ik idd met vinted go besteld, maar dat was ook de enige optie (ook al is in mijn stad alles op zich beschikbaar, als dat door de verkoper open wordt gesteld) dus ik denk dat het daaraan lag. Maar goed, best raar om gewoon zonder mededeling te annuleren. Het stond ook niet in de advertentie ofzo. Heb verder ook geen navraag meer gedaan, jammer dan.
Oh ja ik heb ook al meerdere keren zien staan dat Fransen niet met vinted go willen verzenden. Blijkbaar zijn de lockers klein en vaak vol of ver weg. En vinted go kun je niet als optie uitzetten. Ups ook niet trouwens. Ik heb volgens mij een uitdaging als ik daar iets mee moet verzenden. De rest van de aanbieders zitten hier allemaal bij hetzelfde pakketpunt gelukkig.
Pochacco schreef:
24-09-2025 22:12
Het is een bekend merk, ik heb zelf ook sneakers van dit merk in mijn eigen maat, maar dit is een ander model. Maar goed, Baggal en jij zouden m dus ook op maat van label zetten. Dank!
Ja absoluut. Te meer omdat je dan ook gesteggel voorkomt, want je hebt niet een verkeerde maat opgegeven in je advertentie. Dat iets kleiner of juist groter valt heb je er netjes bijgezet.
Ik heb het ook vaak met de kleding van mijn kind. Franse maten zoals Petit Bateau en Bonpoint vallen kleiner, maar ik hou gewoon de maat in het label aan onder het mom: voorkomt gedoe.

Vandaag nog twee dingen verkocht. Was wel prima op mijn vrije dag, want kon het meteen de deur uit doen.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Cheshire-cat schreef:
24-09-2025 21:06

Ik had twee VintedGopakketten die al 20 dagen stil lagen. Nu eentje zoek en geld terug en de ander ‘vernietigd’ - wat dat ook moge betekenen- ook geld terug.
Such fun!1
Ik was net een doos met oude papieren aan het uitmesten en weggooien. Kwam 6 oude casettebandjes tegen. Denk 1998 -2000 die periode.

Neneh Cherry, Crash test Dummies, Passadenas en nog een paar.
Had ze al bijna in de prullenbak gemikt maar toch even een foto gemaakt en op Vinted gezet. 6 in één koop.
Was binnen een kwartier verkocht.

Toch te goedkoop dus die €3
BeeDifferent schreef:
26-09-2025 13:48
Ik was net een doos met oude papieren aan het uitmesten en weggooien. Kwam 6 oude casettebandjes tegen. Denk 1998 -2000 die periode.

Neneh Cherry, Crash test Dummies, Passadenas en nog een paar.
Had ze al bijna in de prullenbak gemikt maar toch even een foto gemaakt en op Vinted gezet. 6 in één koop.
Was binnen een kwartier verkocht.

Toch te goedkoop dus die €3
Oh, wist ook niet dat er markt voor is, dan moet ik ook eens gaan schatgraven in mijn dozen :biggrin:
Soms weet je ook gewoon niet wat mensen verzamelen. Ik had er laatst een (nieuwe) paraplu van een bepaald kledingmerk op gezet, die binnen een minuut verkocht was. Gewoon een zwarte paraplu met daarop de merknaam, totaal niks bijzonders. Bleek een "fan" van dat kledingmerk te zijn (best wel mainstream merk overigens), ze vroeg of ik toevallig ook nog badges en buttons had. Wist niet eens dat het bestond joh, dat je fan/verzamelaar kunt zijn van een kledingmerk. :-D
Ik wil graag een situatie voorleggen.

Ik heb een rok gekocht op Vinted na ontvangst zie ik dat de rits los heeft los gelaten.
Dit defect was niet gemeld in de advertentie. De rok werd geadverteerd met heel goed.
Ik heb dit gemeld bij de verkoper en eerst schreef zij dat ik de rok mag terugsturen maar dit wordt best een gedoe omdat ik niet op de knop kopen hebt gedrukt maar een bod heb gedaan.
Dus vroeg ik haar of er dan iets van de prijs af kan omdat ik de rits zelf moet gaan repareren.
Daarna kreeg ik een reactie dat dit niet kan en dat er verder ook geen probleem is. Dat de oplossing is om de rits gewoon dicht te naaien.

Ik weet nu eigenlijk niet zo goed wie er gelijk heeft want ik vind dat zij het had moeten melden of het kledingstuk beter had moeten nakijken voor verzending en ik vind de staat waarin de rok verkeert nu ook geen 20 euro waard.

Moet ik mijn verlies nemen en op de knop ok drukken zodat ik ook een recensie kan achterlaten? Maak ik het dan niet veel te groot?

Komt denk ik ook omdat ik zelf heel zorgvuldig om ga met de kleding die ik zelf verkoop.

Baal gewoon denk ik ook van de verkoper haar reactie.
@sjaantje, hoezo wordt het een gedoe om terug te sturen? Je hebt de rok toch, na een bieding, gekocht? Je kunt ev Vinted klantenservice inschakelen als het niet lukt, ik neem aan dat je hebt aangegeven dat je een probleem hebt met item.

Ze had het moeten melden, maar dat is helaas is dat risico van Vinted en de personen die je soms treft.
Je kan toch gewoon een probleem melden in de app? Dan beslissen ze bij Vinted. Ik vind een kapotte rits geen tehenvallend gebruiksspoor ofzo, maar een defect, daar zou ik niet zomaar mee akkoord gaan.
Pochacco schreef:
26-09-2025 17:58
@sjaantje, hoezo wordt het een gedoe om terug te sturen? Je hebt de rok toch, na een bieding, gekocht? Je kunt ev Vinted klantenservice inschakelen als het niet lukt, ik neem aan dat je hebt aangegeven dat je een probleem hebt met item.

Ze had het moeten melden, maar dat is helaas is dat risico van Vinted en de personen die je soms treft.
Ik heb op de knop ik heb een probleem gedrukt maar krijg dan een hele uitleg wat de mogelijkheden zijn maar niet hoe ik verder moet.
Ik weet nu ook niet of de verkoop gepauzeerd is.
Volgens de verkoper is de losse rits geen probleem omdat ik dit zelf kan naaien.

Het is de eerste keer dat ik hiermee te maken heb dus vandaar al deze vragen, moet ik dit anders rapporteren?
Sjaantje37 schreef:
26-09-2025 18:25
Ik heb op de knop ik heb een probleem gedrukt maar krijg dan een hele uitleg wat de mogelijkheden zijn maar niet hoe ik verder moet.
Ik weet nu ook niet of de verkoop gepauzeerd is.
Volgens de verkoper is de losse rits geen probleem omdat ik dit zelf kan naaien.

Het is de eerste keer dat ik hiermee te maken heb dus vandaar al deze vragen, moet ik dit anders rapporteren?
Volgens mij moet de verkoper de retour toewijzen en dan wordt dat proces in gang gezet (meestal worden kosten retour sturen bij jou in rekening gebracht bij terugbetaling). Dus als je dat wilt, geef dat dan aan.

En als je dat niet wilt en je klantenservice wilt spreken: zie je een 'i' waar je op kan klikken en dan contact opnemen?
Je moet eerst foto’s uploaden als bewijs.

Vinted geeft de koper vaak gelijk en bij een defect zal je waarschijnlijk ook de initiële verzendkosten terugkrijgen.

Maar dan heb je geen rok en je kan geen negatieve review achterlaten plus dat je nog steeds verzendkosten kwijt bent voor het retourneren.

Dus als de rok op zich wel bevalt en je handig bent kleding repareren zou ik kiezen voor de negatieve review.
Safrat schreef:
26-09-2025 19:15
Je moet eerst foto’s uploaden als bewijs.

Vinted geeft de koper vaak gelijk en bij een defect zal je waarschijnlijk ook de initiële verzendkosten terugkrijgen.
Inderdaad, foto's uploaden is stap 1.

Mijn ervaring is dat je wel de initiële verzendkosten terugkrijgt, maar niet de retourkosten, dus je zult niet alle kosten krijgen.
Ik heb het gerapporteerd.
Dus het probleem gemeld met foto's aan de verkoper. Haar toon werd toen anders en zij stelde een flinke korting voor waarmee ik akkoord ben gegaan.

Ze heeft mij daarna een goede review gegeven en ik heb haar in een review bedankt.

Dit is gelukkig goed afgelopen maar ik verkoop echt zoveel liever dan ik iets koop op Vinted.

Dank jullie wel voor het meedenken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven