Loskomen van ingewikkeld contact Geen OP
vrijdag 26 september 2025 om 20:35
Daarna bleven we nog wel regelmatig in contact, maar kreeg ik ook een fijne relatie, waardoor ik het contact met veel moeite heb verbroken. Ik heb er veel verdriet van gehad, maar wist ook dat dit beter was.
Nu, zo'n 7 jaar later, merk ik dat ik nog steeds aan hem denk. Af en toe wisselen we nog uit hoe het met ons gaat. Hoewel hij meerdere keren nog heeft gevraagd om af te spreken, heb ik dit geweigerd. Soms verlang ik naar hem, soms ben ik boos en verdrietig om hoe het is gegaan. Ik weet dat het niet gezond is en dat ik mezelf er pijn mee doe, maar toch blijft hij in mijn hoofd en soms ook in mijn hart aanwezig.
Je hebt het contact dus niet verbroken. Even los van de rest van de ingewikkelde kwestie: zolang jij het contact niet helemaal verbreekt kom je ook niet los van deze ongezonde relatie.
vrijdag 26 september 2025 om 20:37
Heel herkenbaar en ik had hetzelfde rond jouw leeftijd.
Of hij je heeft gebruikt, weet ik niet. Ik weet wel dat een fijne en wijze man echt wel doorheeft dat je bepaalde kwetsbaarheden hebt en zo'n affairette dan niet aangaat. En sowieso niet vreemdgaan natuurlijk.
Ik zou me eerder bezighouden met het gat dat hij kon opvullen dan met de opvulling zelf, hem dus
Of hij je heeft gebruikt, weet ik niet. Ik weet wel dat een fijne en wijze man echt wel doorheeft dat je bepaalde kwetsbaarheden hebt en zo'n affairette dan niet aangaat. En sowieso niet vreemdgaan natuurlijk.
Ik zou me eerder bezighouden met het gat dat hij kon opvullen dan met de opvulling zelf, hem dus
vrijdag 26 september 2025 om 20:47
Ik heb het contact gebroken voor zo'n 3 jaar (tijdens relatie) maar zelfs toen bleef hij in mijn gedachten.
Stom om weer contact te hebben daarna...
vrijdag 26 september 2025 om 21:07
Ik heb je even geloept, want ik heb jouw verhaal eerder gehoord. Toen was je wat beslister over dat hij misbruik van je had gemaakt.
Ik lees dat je al langer vastloopt. Je hebt eerder al psychologische hulp gehad en dat had geen resultaat schreef je. Toch raad ik je aan opnieuw hulp te zoeken. Je hebt zo te horen veel onverwerkte bagage. Zoek door tot je de hulp krijgt die je verder helpt.
Ik lees dat je al langer vastloopt. Je hebt eerder al psychologische hulp gehad en dat had geen resultaat schreef je. Toch raad ik je aan opnieuw hulp te zoeken. Je hebt zo te horen veel onverwerkte bagage. Zoek door tot je de hulp krijgt die je verder helpt.
vrijdag 26 september 2025 om 21:20
Waarom was dit een ongezonde relatie? Buiten het overspel naar zijn vrouw toe
Ik vind het niet eerlijk om de schuld alleen bij deze man te leggen
Frankly my dear, I don"t give a damn
vrijdag 26 september 2025 om 21:21
Dat laatste. Hij heeft iets in je getriggerd. Hij heeft een verlangen in jou blootgelegd. Ik zou dat verlangen onderzoeken. Niet die man. Want er zijn waarschijnlijk ook andere dingen of mensen die dat verlangen kunnen vervullen. Gun je zelf dat ipv een onbeschikbare man.Vivalafete25 schreef: ↑26-09-2025 20:37Heel herkenbaar en ik had hetzelfde rond jouw leeftijd.
vrijdag 26 september 2025 om 22:01
vrijdag 26 september 2025 om 22:08
Wegens herkenbaarheid weggehaald. Ik zou het waarderen als je je reacties ook verwijdert.
vrijdag 26 september 2025 om 22:11
anoniem1995 schreef: ↑26-09-2025 22:08Wegens herkenbaarheid weggehaald. Ik zou het waarderen als je je reacties ook verwijdert.
Daar stond niets in waaraan jij herkend kan worden. Enkel dat er al eerder over geschreven is.
Ga je aanvullende hulp zoeken?
vrijdag 26 september 2025 om 22:20
Stond echt niets in dat herkenbaar is hooranoniem1995 schreef: ↑26-09-2025 22:08Wegens herkenbaarheid weggehaald. Ik zou het waarderen als je je reacties ook verwijdert.
Frankly my dear, I don"t give a damn
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in