Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 2071 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Star⁴ schreef:
27-09-2025 18:18
Zou die alcoholgebruik-TO trollen? :sarcastic:
Ik heb wel vermoedens in die richting, zoals ik daar al schreef.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Lady*Voldemort schreef:
27-09-2025 18:28
Ik heb wel vermoedens in die richting, zoals ik daar al schreef.
Zie het net. Ben even aan het loepen en klopt ook niet allemaal wat ze schrijft. Daarnaast komt ze totaal niet laagopgeleid over zoals ze al een aantal keer, bewust vermoed ik, heeft aangehaald.
Geen idee hoe een laagopgeleide moet overkomen hier op het forum. Maar het beeld dat ze schetst wordt door sommige anderen wel herkend. Ik ken het ook van mijn geboortedorp, en dat ligt niet in de Achterhoek maar een stuk noordelijker. Ook in Friesland en Groningen zijn er genoeg vriendengroepen in dorpen waar het zo gaat.
Dat iets buiten jouw bubbel ligt wil niet direct zeggen dat het verzonnen is.
Star⁴ schreef:
27-09-2025 18:32
Zie het net. Ben even aan het loepen en klopt ook niet allemaal wat ze schrijft. Daarnaast komt ze totaal niet laagopgeleid over zoals ze al een aantal keer, bewust vermoed ik, heeft aangehaald.
Ja dat vond ik ook zo gek. Ik ken flink wat laag opgeleide mensen maar die gebruiken dat nooit als excuus voor hun gedrag.
Mariana schreef:
27-09-2025 18:35
Geen idee hoe een laagopgeleide moet overkomen hier op het forum. Maar het beeld dat ze schetst wordt door sommige anderen wel herkend. Ik ken het ook van mijn geboortedorp, en dat ligt niet in de Achterhoek maar een stuk noordelijker. Ook in Friesland en Groningen zijn er genoeg vriendengroepen in dorpen waar het zo gaat.
Voor mij: Ze spelt foutloos, grammaticaal goed, inhoudelijk, weet juiste bronnen aan te halen.

Onzinnig, die laatste toevoeging. Maar goed, dat toontje ben ik wel van jou gewend.
star⁴ wijzigde dit bericht op 27-09-2025 18:41
6.85% gewijzigd
Mariana schreef:
27-09-2025 18:35
Meh. Ze beweert ook dat ze in haar provincie geen hotelkamers hebben. Nou, dan gaat bij mij het lichtje uit hoor. Ik wil nog geloven dat er mensen bestaan die een hele vriendengroep hebben waar men zich tot op hoge leeftijd iedere keer compleet klem zuipt, maar dat er een complete provincie bestaat waar geen hotel te vinden is is natuurlijk waanzin. En dat het hele dorp zich iedere keer weer klem zuipt is ook waanzin, zelfs onder laagopgeleide dorpelingen. Dat weet ik toevallig dan weer van de laagopgeleide mensen die ik onder andere van mijn werk ken.
Lady*Voldemort schreef:
27-09-2025 18:36
Ja dat vond ik ook zo gek. Ik ken flink wat laag opgeleide mensen maar die gebruiken dat nooit als excuus voor hun gedrag.
Dat vind ik dus een beetje rellerig overkomen; expres het beeld van de domme zuipende plattelander neerzetten.
Sterker nog. Hoog opgeleid wil niet zeggen dat je slim forumt. Laag opgeleid wil niet zeggen dat je niet slim bent of slim forumt.
Afkoelen heeft gewerkt
Lady*Voldemort schreef:
27-09-2025 18:39
Meh. Ze beweert ook dat ze in haar provincie geen hotelkamers hebben. Nou, dan gaat bij mij het lichtje uit hoor. Ik wil nog geloven dat er mensen bestaan die een hele vriendengroep hebben waar men zich tot op hoge leeftijd iedere keer compleet klem zuipt, maar dat er een complete provincie bestaat waar geen hotel te vinden is is natuurlijk waanzin. En dat het hele dorp zich iedere keer weer klem zuipt is ook waanzin, zelfs onder laagopgeleide dorpelingen. Dat weet ik toevallig dan weer van de laagopgeleide mensen die ik onder andere van mijn werk ken.

Ze bedoelt natuurlijk niet in de hele provincie, ze bedoelt haar provinciale streek.

En met 'iedere keer weer' heeft ze het over eens per jaar met het dorpsfeest he. Niet wekelijks. In mijn geboortedorp gebeurt dat ook. Er wordt voor gespaard, om het hele dorpsfeestweekend flink te kunnen zuipen.
Wat een merkwaardige hobby dan. Maar goed, het was vermakelijk.
Si abra la puerta hay lobos.
Mariana schreef:
27-09-2025 18:47
Ze bedoelt natuurlijk niet in de hele provincie, ze bedoelt haar provinciale streek.

En met 'iedere keer weer' heeft ze het over eens per jaar met het dorpsfeest he. Niet wekelijks. In mijn geboortedorp gebeurt dat ook. Er wordt voor gespaard, om het hele dorpsfeestweekend flink te kunnen zuipen.
In die provinciale streek zijn ook gewoon hotelkamers, en B&B's en zo. Hell, er lopen complete LAW's doorheen en al die wandelaars moeten des nachts toch ook ergens blijven.
Star⁴ schreef:
27-09-2025 18:40
Dat vind ik dus een beetje rellerig overkomen; expres het beeld van de domme zuipende plattelander neerzetten.
Nou dat dus.
Mariana schreef:
27-09-2025 18:47

Het fenomeen is mij bekend, maar zoals gezegd, de meesten zijn er op een bepaald moment wel mee gestopt. Niet met drinken, wèl met totaal laveloos zijn.
(Behalve die ene vriend van LV dan.)
Lady*Voldemort schreef:
27-09-2025 18:53
In die provinciale streek zijn ook gewoon hotelkamers, en B&B's en zo. Hell, er lopen complete LAW's doorheen en al die wandelaars moeten des nachts toch ook ergens blijven.

Dat weet je niet. Ik denk dat het niet in de Achterhoek is. TO heeft dat namelijk nergens bevestigd.
Mariana schreef:
27-09-2025 18:58
Dat weet je niet. Ik denk dat het niet in de Achterhoek is. TO heeft dat namelijk nergens bevestigd.
Ze zat toch te grinniken over de zwarte cross? Daar had ze nog wel een caravan van staan en daar kon haar dronken droppie wel in haha hihi.

En dan nog. Zelfs in Oost-Groningen zijn wandelroutes en hotels en B&B's. Wat een slap gezanik.
Lady*Voldemort schreef:
27-09-2025 18:39
Je overdrijft. Binnen 10km van haar dorp schrijft ze en dat is op zich niet vreemd.

Ik gok op de Gelderse vallei. Geen Achterhoek
Doet er ook helemaal niet toe. Laat hem lekker in het stro gaan liggen met z'n straalbezopen kop. Oh nee, hij is niet straalbezopen, hij maakt alleen maar het hele huis de hele nacht wakker door z'n keiharde gesnurk en omdat ie alles omver stoot bij elke wc-bezoekje, met z'n niet straalbezopen kop.
Hartstikke trol.
Geen bijzonderheden
Echt veel te lauw voor een trol.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ik zit in de zon.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Ik ook. Wil m’n lange broek uit.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven