Het apolitieke politiektopic voor ontstemde mensen

28-09-2025 18:39 105 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
In dit prachtige topic benaderen we de Verkiezingen eens van een andere kant. Te denken valt hierbij aan elk niet-inhoudelijk idee. Een aantal voorbeelden:
  • welke politicus zou een beer kunnen verslaan. Mag met schaken of worstelen?
  • Hoe lang zou het duren tot de Tweede Kamer volgestroomd is met hagelslag?
  • In hoeverre zorgen achterlijke topics zoals dit voor een afname van het vertrouwen in de politiek?
  • Oh nee, de bakboter is op! Welk Tweede Kamerlid zou jou uit de brand helpen?
  • Zag je een Kamerlid met een leuke jurk en wil je weten waar die jurk vandaan komt?
  • Heb jij ook een crush op Thomas van Groningen?
  • Caroline van der Plas. Zombie of weerwolf?
  • welk gedicht zou Martin Bosma eens moeten voorlezen?
Geen idee of er een voedingsbodem is voor dit topic. Gezien de kermis rondom de Verkiezingen zou het me niet verbazen, maar we gaan het zien. Rellen uitdrukkelijk gewenst, interessante politieke verhandelingen uitdrukkelijk niet.
Si abra la puerta hay lobos.
Het zegt wel iets over de huidige lichting Kamerleden dat mijn inspiratie nu alweer opgedroogd is.
Politici zijn wel vaker wat je niet verwacht

Wilders was binnenskamers een gentleman in deze coalitie. Laura Bromet van GroenLinks heeft bij een slager gewerkt. Bij de SGP zijn ze bijna altijd vrolijk.

Rutte lijkt me geweldig voor een boekenclub of voor een spelletje Risk.
GriebusDus schreef:
28-09-2025 20:25
Het zegt wel iets over de huidige lichting Kamerleden dat mijn inspiratie nu alweer opgedroogd is.
Ja, ik heb er ook moeite mee. Heel droevig, maar ik wil helemaal niet dat Dion Graus van een beer wint. En ik wil ook niet een middag shoppen met Caroline van der Plas, al hebben we dezelfde kledingmaat.
Rabarbara schreef:
28-09-2025 20:50
Ja, ik heb er ook moeite mee. Heel droevig, maar ik wil helemaal niet dat Dion Graus van een beer wint. En ik wil ook niet een middag shoppen met Caroline van der Plas, al hebben we dezelfde kledingmaat.
Ik durf te wedden dat die tractor jou beter staat.
GriebusDus schreef:
28-09-2025 20:52
Ik durf te wedden dat die tractor jou beter staat.
Ik gok dat ik in mijn jeugd vaker op een trekker gezeten heb dan Caroline.
Als de Tweede Kamer schouwtoneel zou zijn van een Amerikaanse comedyserie en het zou zo'n aflevering zijn waarin alles ineens helemaal anders is dan normaal, dan zou ik de Caroline zijn. Blond, niet donker, links, niet rechts, maar voor de rest precies dezelfde grootmuil met een legging aan.
Zou geen heel succesvolle serie zijn, denk ik.
Lady*Voldemort schreef:
28-09-2025 19:35
Geert Wilders lijkt me nou typisch zo iemand die ontzettend goed is voor zijn konijnen.
Hij heeft twee katten, snoetje en pluisje!
Ik zou graag een keer met doperwtjes schieten inde tweede kamer en dan kijken wie terugschiet, wie in de stress schiet en wie ze stiekem het vloerkleed in trapt.

En ik was altijd een beetje verliefd op Carola Schouten, maar heb nog geen goede vervangster of vervanger gevonden.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Rabarbara schreef:
28-09-2025 20:50
Nou dat is dus het lullige, qua kledingkeuze en voorkomen en rookgedrag zou ik prima kunnen met Caroline. Alleen die trekkers, die nekken onze relatie.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Met welke politicus zou je graag een beschuitje eten?
Frizz schreef:
28-09-2025 22:27
Rob Jetten!
Als een 15 jaar jongere versie van mezelf.

En Silvana Simons. Maar die is geen kamerlid meer dus ik weet niet of dat telt.
Loop met je gezicht in de zon, dan valt de schaduw achter je.
Ik vond Jesse Klaver altijd de knapste mannelijke lijsttrekker, en Marianne Thieme de knapste vrouwelijke.
Lady*Voldemort schreef:
28-09-2025 19:35
Geert Wilders lijkt me nou typisch zo iemand die ontzettend goed is voor zijn konijnen.
Hij schijnt echt een dierenman te zijn en is gek op zijn katten. Wat dat betreft zou ik goed bij hem passen.
Ik wilde net posten dat ik bij Thomas van Groningen altijd denk dat hij in het weekend bijklust als zanger op braderieën en in bejaardenhuizen. Kijk ik op Wikipedia en blijkt hij daadwerkelijk een carnavalshit te hebben uitgebracht…
Frizz schreef:
28-09-2025 22:27
Ik vertrouw er geen een. Dus beschuitjes met ze eten gaat me te ver.

Sommigen vertrouw ik wel wat meer dan anderen.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Doperwtjes zijn subtieler, ik wil een tros bananen aan de microfoon bij debatten in de Tweede Kamer, aka Bananasplit met Frans Bauer.
Of in stijl, kleuterhumor:
“Het is geel en het pest.
Een bana-na-na-na-na”.

“Bert: Ernie, waarom heb je een banaan in je oor?
Ernie: Om de olifanten weg te jagen!
Bert: Maar hier zijn toch helemaal geen olifanten?
Ernie: Moet je nagaan hoe goed het werkt.”

En daarna uitglijden over een bananenschil..
Alles sal reg kom
Op het risico dat het te inhoudelijk is (briljante openingspost, trouwens!)

Als ze elke dag een willekeurige plek toegewezen zouden krijgen en dus continu naast andere mensen zouden zitten, zou dat de communicatie bevorderen?

Of als er elke dag één stoel te weinig zou zijn, zou het dan elke dag vechten worden of zou er iemand elke dag vrijwillig gaan staan? En wie zou dat zijn?
Ik zou aan iedereen van BBB wilen vragen of zij het leuk zouden vinden om zelf hun hele leven lang in een hokje te moeten zitten met allemaal andere mensen, opgepropt op elkaar, om daarna te worden geslacht om te worden opgegeten.
En ik zou heel graag aan iedereen van FvD en de PVV willen vragen wat zij zelf eigenlijk zouden doen als een ander land ons zou aanvallen.

Zouden ze dan zelf ook gaan vluchten of gewoon gaan afwachten tot ze worden vermoord of gebombardeerd?
Procne schreef:
29-09-2025 10:02
Ik wilde net posten dat ik bij Thomas van Groningen altijd denk dat hij in het weekend bijklust als zanger op braderieën en in bejaardenhuizen. Kijk ik op Wikipedia en blijkt hij daadwerkelijk een carnavalshit te hebben uitgebracht…
Echt, ik zie het hem ook zo doen, inderdaad.
Maar jongens, de intellectuele carnavalshit is een gat in de markt. Na deze knaller: https://www.youtube.com/watch?v=2zhJp5yv9qc zou ik ook graag een slimme verkiezingsknaller horen. "Jalalalala, hypotheekrente-aftrek"
Suus, je bent hier offtopic!
Ocherrum schreef:
29-09-2025 11:01
Op het risico dat het te inhoudelijk is (briljante openingspost, trouwens!)

Als ze elke dag een willekeurige plek toegewezen zouden krijgen en dus continu naast andere mensen zouden zitten, zou dat de communicatie bevorderen?

Of als er elke dag één stoel te weinig zou zijn, zou het dan elke dag vechten worden of zou er iemand elke dag vrijwillig gaan staan? En wie zou dat zijn?
Don Ceder.
Rabarbara schreef:
29-09-2025 11:29

Ja, sorry.

Als ik zou stranden in the middel of nowhere, zou ik willen dat Caroline van der Plas bij me was, want zij toverde eens een ei uit haar b.h. Niet dat ik dat smakelijk vind, integendeel, maar als ik moest kiezen tussen verhongeren en dat ei, koos ik dat ei. En misschien heeft ze wel meer etenswaren verstopt ergens!
anoniem_68de4d8b2ef78 wijzigde dit bericht op 29-09-2025 11:40
0.23% gewijzigd
dubbel
Rabarbara schreef:
29-09-2025 11:29
Wat ben jij streng. O_O
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.

David Dunning
Wij zoeken nog een Sinterklaas op het werk.

Zou de baard van Frans Timmermans weer aangegroeid zijn voor 5 december?
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven