Entertainment alle pijlers

Briljante Breinen

02-09-2025 21:33 35 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Zeven afleveringen lang wonen de briljante breinen samen onder één schooldak. Hier slapen ze, eten ze, studeren ze en strijden ze tegen elkaar om het briljantste brein van 2025 te worden. Directrice Linda de Mol houdt de briljante breinen goed in de gaten en toetst hen elke aflevering op vaardigheden zoals rekenen, taal en algemene kennis, maar vooral wie het grootste olifantengeheugen heeft.

Wie kijkt er ook? Wat vinden jullie er tot nu toe van?
Hoezo is bij jullie allemaal Lidewij eruit en bij mij niet?
We're just two lost souls
granny71 schreef:
07-09-2025 19:32
Een hoog IQ wil niet zeggen dat je per definitie heel slim bent.

Heb een neefje (8) met een heel hoog IQ, hij vindt zichzelf heel erg slim want hij weet alles van dinosaurussen maar vraag hem naar de hoofdstad van Frankrijk dan weet hij het niet.
Maar slim zijn betekent ook niet dat je alles weet.
granny71 schreef:
07-09-2025 19:32
Een hoog IQ wil niet zeggen dat je per definitie heel slim bent.

Heb een neefje (8) met een heel hoog IQ, hij vindt zichzelf heel erg slim want hij weet alles van dinosaurussen maar vraag hem naar de hoofdstad van Frankrijk dan weet hij het niet.
Maar slim zijn betekent ook niet dat je alles weet.
Ah. Videoland. Zonder dat het in de topictitel staat. Logisch.
We're just two lost souls
Kattentuintje schreef:
22-09-2025 03:57
Ah. Videoland. Zonder dat het in de topictitel staat. Logisch.
Oh sorry, echt geen seconde over nagedacht dat dit ook op tv kwam. Ook omdat er over de onderwerpen van de test gesproken werd en daar leek iedereen ook in dezelfde aflevering te zitten.
Nog iemand gekeken? Wat valt Ramses door de mand zeg. Negatieve energie. Zou ik het geen seconde mee volhouden.
Nadinexxx schreef:
27-09-2025 10:43
Nog iemand gekeken? Wat valt Ramses door de mand zeg. Negatieve energie. Zou ik het geen seconde mee volhouden.
Nou ja Ramses is nou eenmaal een bijzonder persoon, ik heb het sowieso vanaf het begin apart gevonden dat hij zich had opgegeven voor dit programma. Leek me niets voor hem. Ik vond het uiteindelijk wel heel leuk om te zien dat hij die liedjes dus allemaal kende (ik trouwens ook, kon ze ook meezingen). Maar leuk dat Rashid een keer niet heeft gewonnen.
Verder hoorde ik tussen neus en lippen door dat Irina al een kleinzoon heeft.
Rashid terecht gewonnen denk ik. Hij wist niet alleen veel maar was ook nog eens heel snel. Uiteindelijk vond ik het toch wel de moeite van het kijken waard.
PoesMinoes schreef:
05-10-2025 13:09
Rashid terecht gewonnen denk ik. Hij wist niet alleen veel maar was ook nog eens heel snel. Uiteindelijk vond ik het toch wel de moeite van het kijken waard.
Echt? Ik vond er geen bal aan. De laatste aflevering wel, omdat die individueel was. Als het eerder individueel was geweest, was die Liz er al veel eerder uit gegaan. Die heeft werkelijk geen 1 vraag goed beantwoord in het hele programma volgens mij. Terechte finale met Ramses en Rashid en ook terechte winnaar. Maar volgende keer zou ik niet kijken.
Nadinexxx schreef:
05-10-2025 14:51
Echt? Ik vond er geen bal aan. De laatste aflevering wel, omdat die individueel was. Als het eerder individueel was geweest, was die Liz er al veel eerder uit gegaan. Die heeft werkelijk geen 1 vraag goed beantwoord in het hele programma volgens mij. Terechte finale met Ramses en Rashid en ook terechte winnaar. Maar volgende keer zou ik niet kijken.
Tsja, als ik er echt niets aan vond was ik wel gestopt met kijken.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven