16 gig in uur weg
dinsdag 7 oktober 2025 om 09:31
Mijn zoon heeft al jaren een telefoonabonnement van 20 gig en is daar altijd al goed mee uitgekomen.
Vandaag echter kreeg hij uur nadat hij wakker was al bericht dat er 16 gig op was. Dit is een uur gebeurd.
Hij geeft aan dat hij de volgende apps heeft gebruikt:
- tiktok
- whats app
- magister
BEN geeft aan niets te kunnen doen vanwege privacy.
Wat zal er voor kunnen zorgen dat er in 1 uur 16 gig weg is?
Vandaag echter kreeg hij uur nadat hij wakker was al bericht dat er 16 gig op was. Dit is een uur gebeurd.
Hij geeft aan dat hij de volgende apps heeft gebruikt:
- tiktok
- whats app
- magister
BEN geeft aan niets te kunnen doen vanwege privacy.
Wat zal er voor kunnen zorgen dat er in 1 uur 16 gig weg is?
dinsdag 7 oktober 2025 om 09:41
Weet je zeker dat het abonnement vandaag is ingegaan, dus dat hij met 20 gb op de teller begon? Niet dat overmorgen z'n nieuwe bundel begint, zeg maar?
In de meeste apps van providers (dus Ben?) kun je per dag bekijken hoeveel data er gebruikt is. En in de telefooninstellingen kun je kijken hoeveel minuten/uur er welke apps per dag gebruikt zijn. Met die combi kun je de boosdoener wel achterhalen lijkt me.
En anders: data uitzetten, alleen op (thuis/school) wifinetwerk de telefoon gebruiken tot de nieuwe bundel ingaat. Blijft de simpelste oplossing.
In de meeste apps van providers (dus Ben?) kun je per dag bekijken hoeveel data er gebruikt is. En in de telefooninstellingen kun je kijken hoeveel minuten/uur er welke apps per dag gebruikt zijn. Met die combi kun je de boosdoener wel achterhalen lijkt me.
En anders: data uitzetten, alleen op (thuis/school) wifinetwerk de telefoon gebruiken tot de nieuwe bundel ingaat. Blijft de simpelste oplossing.
dinsdag 7 oktober 2025 om 10:09

Maar dan is het ook een beetje suf om dan wel in paniek naar je moeder te rennen als je data (voor 80%) op is...
tunamelt wijzigde dit bericht op 07-10-2025 10:11
8.48% gewijzigd
dinsdag 7 oktober 2025 om 10:13
dinsdag 7 oktober 2025 om 10:24
Mijn zoon had iets dergelijks in de vakantie en heeft zijn provider toen gebeld. Die kwam met een onzinnig verhaal dat Vodafone (niet zijn provider maar blijkbaar het netwerk wat ze gebruiken) de gebruikte data in plukjes afschrijft. Er werd bij hem in een paar minuten steeds 400mb afgeschreven uit zijn tegoed. En dat ging ook ineens om meerdere GB bij elkaar. Volgens de provider klopte het wel, maar ik vond het een vaag verhaal. Zoon is na de vakantie toen zijn abonnement toch afliep overgestapt naar een andere provider.
dinsdag 7 oktober 2025 om 10:28
Ik heb laatst iets soortgelijks gehad, kreeg ineens de melding dat mijn tegoed bijna op was, al op de 2e dag van de periode. En dat kon echt niet. Contact gehad met de klantenservice, volgens hun moest het echt, heus wel kloppen. Uiteindelijk via de instellingen de app gevonden die het veroorzaakte en die verwijderd.
Maar niemand die wist het het kon!
Maar niemand die wist het het kon!
dinsdag 7 oktober 2025 om 11:36
Aha, heeft hij toevallig de hotspot functie aanstaan en daar geen moeilijk wachtwoord op gezet? Ik vermoed namelijk dat meer mensen in de trein gebruikt hebben gemaakt van zijn verbinding/databundel als het echt zo snel gaat. Kortom zet die hotspot functie uit en zo min mogelijk aan en zet er een wachtwoord op.
edit: Ik zie nu dat het iets anders is, snel anders instellen inderdaad zodat het niet nog eens gebeurd als je geen wifi hebt,
dinsdag 7 oktober 2025 om 14:20
Ik zou dat ook even doen voor zaken als updates en media. Bv dat filmpjes niet gelijk gedownload worden.
Maar fijn dat het gevonden is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in