Zwanger worden met IVF of ICSI (deel 9)

woensdag 18 november 2020 om 16:43
Dit is een topic voor vrouwen bij wie het zwanger worden helaas niet vanzelf gaat, en die bezig zijn met een IVF of ICSI traject. Iedereen in zo'n traject is van harte welkom om hier mee te komen schrijven.
De stand van zaken
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus
Bezig met behandelingen
ZWANGER!
- De zwangeren schrijven hier gezellig verder!
(Zwanger groepje 2016-2019)
.
Het verlengde wachtbankje (tussen test en eerste echo)
*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee
Hartje gezien!
*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)
Bevallen
■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8

Wachten op start | |
Prikken & slikken | Vanessakusje1987 |
Wachten op cryo-tp | |
In de wachtweken (testdatum) | Celenne |
Leuke en handige links:
- Uitgerekende datum na IUI/IVF/ICSI berekenen: Zwangerschapsduur en uitgerekende datum
- Website Freya: www.freya.nl
- Info over SCRATCH-studie: https://www.freya.nl/scratch-studie-end ... cratching/
- Groepsblog: "IVF & ICSI weblog" → je bent van harte welkom om hier zelf ook mee te schrijven over je IVF/ICSI traject! Meeschrijven? Stuur een berichtje.
- Individuele blogs: "Wensmama" van flipje2, "Eerste kind wens" van Lampje1
- Patiënteninformatie VUmc: IVF behandeling, punctie, cryocyclus

Naam (leeftijd(v/m) |
Wens sinds | MMM sinds | Oorzaak | Behan-deling | Status #cryo's |
Locatie |
Vienna25 (33/32) |
eind 2014 | begin 2016 | Combi van factoren, vooral niet goed doorgankelijke eileiders, icsi2.1 mislukt | ICSI 2 | wachten op cryo-tp #nog 1cryo's | Belgie |
MamaMaria81 (38/41) |
dichte eileider, PCOS, meerdere miskramen | ICSI 4 | wachten op start | |||
Lauwie101 (29/30) |
2015 | 2017 | zeer slecht zaad, onr cyclus, icsi1 en icsi2 mislukt (2x tp) ICSI3 Gent geen tp | ICSI4 | wachten op start icsi4 | Spanje |
DaisyLiz (30/31) |
dec 2014 | jan 2016 | PCOS, 2015 mk 7 wk, 2017 N* 19 weken. Via OI en IUI nu IVF. IVF 1 mislukt (6 cryo's, 5x tp, 1x biochemisch). Bezig met IVF 2 (2x biochemisch) | IVF 2 | 11 cryo's (nog 5 over) | UZ Gent, OLVG/UMC |
Kasteelbewoner (?/?) |
2015 | ? | slechte zaadkwaliteit (spatader); icsi1 en 2 (geen cryo's) mislukt | ICSI 3 | zwanger, verlengde wachtweken | - |
Neoflux (33/32) |
2019 | 2019 | erfelijk gen bij partner (50% kans op doorgeven) ,dus ICSI & PGD | PGD-ICSI 3 | pauze - later misschien ICSI 3 | |
Maan1987 | 2012 | 2017 | PCOS + erfelijk gen (50% kans op doorgeven) | ICSI + +PGD |
wachten op start | UMC utrecht, Maastricht |
Celenne | 2017 | 2018 | Extreem slechte zaadkwaliteit, 1x mk en 2x biochemisch uit ICSI 1. | ICSI 3 | cryo tp | |
Nerdella | 2009 | 2010 | Meerdere miskramen/bbz, Factor V Leiden, verhoogde uNK-cellen. 4x IUI+1IVF | IVF 1 | zwanger, verlengde wachtweken | C&C Heinsberg (DL) |
Vanessakusje1987 | 2018 | 2019 | oorzaak onbekend | IVF1 | prikken en slikken | UMCU |
Blauwe_Kat | 2017 | 2019 | oorzaak onbekend, 6x IUI | IVF1 | 3e cryo-tp gehad, nog 4 over | |
Bijtje92 (28/50) |
2017 | 2018 | Tese 8 rietjes | ICSI2 | ICSI mislukt (3 embryo's) | ICSI2: start dec 2020 |
Rubyrubyruby | 2018 | 2019 | oorzaak onbekend, 6x IUI, 1x MA, IVF1 1xbbz | IVF1 | IVF1: nog 6 cryo's | |
nieuwe schrijvers zijn altijd welkom |

(Zwanger groepje 2016-2019)
.

*Kasteelbewoner, Nerdella, Alaynee

*flipje2, 29 jan 2021, zwanger met ICSI+PGS (poging 1, tp3).
*Stipjepipje (30/36), 27 okt 2020, lage AMH (0,30)/hoge FSH(17), zwanger in ICSI2+ECD
*RoosjeT (39/47), okt 2020, sterk verminderde ovariele activiteit (begin overgang), zwanger in escape IUI (IVF1)

■ 2020
sofie87 (IVF2), Redcurls (IVF1), Depster (IVF1), Puk32 (ICSI3), windmolen (ICSI4), HD84 (ICSI1), Yaradreamz (ICSI3), Smurf112 (ICSI3)
■ 2019
Labgeek1990 (ICSI2+PGS), Biekkie (IVF2), Zot-83 (tweeling, ICSI+ECD), miekje-5 (icsi4)
■ 2018
syrah80 (IVF1), Flipje2 (ICSI2), Taart (IVF1), Rucio (IVF2), Leonie2006 (ICSI1), Twin84 (ICSI1), Tinkerbell (IVF/ICSI1), boulu (ICSI4), mssfiddler (IVF1), Lilly1980 (ICSI1), Dreamer02 (ICSI1), Selin26 (IVF1), Sef80 (IVF1), Chevrolet (spontaan), sofie87 (IVF1), angel (IVF1), freexx (IVF3), deni308 (ICSI2)
■ 2017
piene1987 (ICSI1), lampje1 (ICSI1),zima (ICSI2), anne-1985. (IVF1), baggal (ICSI2), rosings (IVF2), tasje (IVF2), Alto (ICSI1), Soof83 (ICSI1), Lux. (IVF1), Women78 (IVF2), Luina (IVF1), Sophiever (IVF1), VeeBee (tweeling, IVF2), someone86 (ICSI4), fightster (IVF2), wollentrui (ICSI2).
Voor het aanpassen van de tabel, vraag de ouwe rotten.
(Wachtwoord kan helaas niet openbaar worden gedeeld i.v.m. misbruik van het account!)
Link naar het vorige deel van dit topic: Deel 8
anoniem_253319 wijzigde dit bericht op 29-12-2020 09:17
7.60% gewijzigd
dinsdag 7 oktober 2025 om 07:32
dinsdag 7 oktober 2025 om 08:49
Ik heb je een pb gestuurd!
dinsdag 7 oktober 2025 om 09:21
dinsdag 7 oktober 2025 om 11:10
Ik zou ook graag met jullie meeschrijven.
Heb inmiddels afgelopen vrijdag (voor de eerste x) een punctie gehad met als resultaat 11 eicellen.
Gisteren zou de terugplaatsing zijn, maar werd om 9uur al gebeld dat er geen enkele bevruchting had plaatsgevonden. Jeetje wat een teleurstelling.
Frost wat spannend, hier wordt ook geduimd!
Heb inmiddels afgelopen vrijdag (voor de eerste x) een punctie gehad met als resultaat 11 eicellen.
Gisteren zou de terugplaatsing zijn, maar werd om 9uur al gebeld dat er geen enkele bevruchting had plaatsgevonden. Jeetje wat een teleurstelling.
Frost wat spannend, hier wordt ook geduimd!
dinsdag 7 oktober 2025 om 12:03
Welkom Groenebroek, jeetje wat een domper. Hebben ze alleen ivf gedaan of ook icsi? Ik had uit de 7 follikels maar 2 eicellen en het zaad was zodanig slecht dat ze meteen icsi deden maar daar voelde ik me al super rot over. Ik hoop dat je je een beetje oké voelt. Wees welkom om hier lekker te spuien en hopelijk een volgende ronde meer geluk
dinsdag 7 oktober 2025 om 12:15
Welkom groenebroek! Hebben wij jaren geleden niet ook samen geschreven? Ik herken je naam denk ik.
Wat een ontzettende teleurstelling zeg, jeetje. Zou het misschien een verklaring kunnen zijn voor het niet spontaan zwanger kunnen worden (dat het probleem bij de bevruchting ligt en dat het hopelijk met icsi wel lukt? Of was dit al deels icsi?) Grote knuffel voor jou!
Wat een ontzettende teleurstelling zeg, jeetje. Zou het misschien een verklaring kunnen zijn voor het niet spontaan zwanger kunnen worden (dat het probleem bij de bevruchting ligt en dat het hopelijk met icsi wel lukt? Of was dit al deels icsi?) Grote knuffel voor jou!
dinsdag 7 oktober 2025 om 12:23
Geen idee wat ze nu geprobeerd hebben, dat krijgen we hopelijk allemaal nog te horen.
Weet alleen dat ik dus vrijdagmiddag na de punctie gebeld ben dat er 11 eicellen waren (wat gezien mijn leeftijd 40+ al heel bijzonder was). Semen e.d. is ook meerdere keren gecheckt en zelfs ook al 2x ingevroren omdat man vanwege medische problemen en medicijnen niet altijd een even goede kwaliteit heeft. Volgens iedereen was dat vrijdag ook prima in orde.
Punctie (en vooral de napijn/na klachten) is me wel tegen gevallen. Heb nu na dus bijna 5 dagen nog steeds een beurs gevoel in mijn onderbuik. Vrijdagmiddag en zaterdag vooral veel op de bank gehangen.
Weet alleen dat ik dus vrijdagmiddag na de punctie gebeld ben dat er 11 eicellen waren (wat gezien mijn leeftijd 40+ al heel bijzonder was). Semen e.d. is ook meerdere keren gecheckt en zelfs ook al 2x ingevroren omdat man vanwege medische problemen en medicijnen niet altijd een even goede kwaliteit heeft. Volgens iedereen was dat vrijdag ook prima in orde.
Punctie (en vooral de napijn/na klachten) is me wel tegen gevallen. Heb nu na dus bijna 5 dagen nog steeds een beurs gevoel in mijn onderbuik. Vrijdagmiddag en zaterdag vooral veel op de bank gehangen.
dinsdag 7 oktober 2025 om 13:32
In ons vorige ziekenhuis is ook altijd gezegd dat het semen van goede kwaliteit was. Daarom eerst 2 jaar zelf moeten proberen, toen 7x iui gedaan. Allemaal geen resultaat. In het huidige ziekenhuis deden ze opeens een extra test (standaard protocol hier) waaruit bleek dat 0% van de zaadcellen normaal gevormd was; wel geschikt voor icsi zei de embryoloog, dus dat gaan ze nu doen. Ben blij om eindelijk een vermoedelijke oorzaak te hebben voor die zogenaamde onverklaarde onvruchtbaarheid, maar ik had dit echt 10 jaar eerder willen weten...
'Normale zaadkwaliteit' zegt dus blijkbaar ook niet alles.. heb ook weleens begrepen dat soms de eicellen een stugge wand kunnen hebben waardoor ivf mislukt, maar weet niet precies hoe dat zit.
Wat naar dat je zo'n last hebt van die punctie zeg. Vijf dagen is ook echt lang. Moet je aan het werk of kon je vrij krijgen?
'Normale zaadkwaliteit' zegt dus blijkbaar ook niet alles.. heb ook weleens begrepen dat soms de eicellen een stugge wand kunnen hebben waardoor ivf mislukt, maar weet niet precies hoe dat zit.
Wat naar dat je zo'n last hebt van die punctie zeg. Vijf dagen is ook echt lang. Moet je aan het werk of kon je vrij krijgen?
dinsdag 7 oktober 2025 om 13:53
Zou maar zo kunnen. Jaren geleden ook bezig geweest met zwanger worden en hier geschreven (12+maanden groep) en toen het label 'onbegrepen verminderd vruchtbaar' gekregen.
Hoe is het met jou sinds die tijd gegaan? Al wel zwangerschappen gehad, of nog niets?
Vlak voor we toen het IUI traject in zouden, bleek ik toch in eens spontaan zwanger, wat eindigde in een miskraam met 11week 5 dagen.
Daarna is man steeds zieker en zieker geworden, wat al onze energie heeft opgeslokt de afgelopen jaren. Nu daar eindelijk toekomst is, kwam onze kinderwens toch weer naar boven.
Vrijdag en het weekend was ik vrij. Gister was ik ook vrij ivm de geplande terugplaatsing. Nu vandaag wel weer aan het werk.
Wat een verhaal dat er nu bij jullie dus blijkbaar toch wel iets met de zaadvorm aan de hand is! hoop dat ze dat soort dingen bij ons nu ook gaan checken. We lopen (ivm geschiedenis man) voor dit traject ook bij een academisch ziekenhuis, dus ik ga er maar van uit dat ze daar gedegen onderzoek doen.
Hoe is het met jou sinds die tijd gegaan? Al wel zwangerschappen gehad, of nog niets?
Vlak voor we toen het IUI traject in zouden, bleek ik toch in eens spontaan zwanger, wat eindigde in een miskraam met 11week 5 dagen.
Daarna is man steeds zieker en zieker geworden, wat al onze energie heeft opgeslokt de afgelopen jaren. Nu daar eindelijk toekomst is, kwam onze kinderwens toch weer naar boven.
Vrijdag en het weekend was ik vrij. Gister was ik ook vrij ivm de geplande terugplaatsing. Nu vandaag wel weer aan het werk.
Wat een verhaal dat er nu bij jullie dus blijkbaar toch wel iets met de zaadvorm aan de hand is! hoop dat ze dat soort dingen bij ons nu ook gaan checken. We lopen (ivm geschiedenis man) voor dit traject ook bij een academisch ziekenhuis, dus ik ga er maar van uit dat ze daar gedegen onderzoek doen.
dinsdag 7 oktober 2025 om 14:38
Ah ja dat zou dan heel goed kunnen. Wij begonnen in 2016. Ook het label onbegrepen verminderd vruchtbaar (in academisch ziekenhuis). Ik heb een vroege miskraam gehad en we zijn onze tweeling en een derde kindje verloren met 4 maanden zwangerschap (lang verhaal, heel verdrietig). Dat waren zwangerschappen na icsi. Onze vierde, ook na icsi, is met 6 maanden zwangerschap geboren en heeft het gelukkig overleefd.
We gingen 'voor afsluiting' op gesprek in een ander academisch ziekenhuis en zij waren best wel heel hoopvol over een eventuele volgende zwangerschap, ondanks ons verhaal. We hadden bij dit ziekenhuis een veel beter gevoel mocht het nog een keer lukken om zwanger te worden, vandaar het besluit om er toch nog eens voor te durven gaan. Maar spannend is het wel.
Blij om te horen dat het beter gaat met je man en dat hier nu ook weer (eindelijk) ruimte voor komt. Wat een doorzettingsvermogen zeg, heel bewonderenswaardig. Ik duim keihard voor jullie mee!!
We gingen 'voor afsluiting' op gesprek in een ander academisch ziekenhuis en zij waren best wel heel hoopvol over een eventuele volgende zwangerschap, ondanks ons verhaal. We hadden bij dit ziekenhuis een veel beter gevoel mocht het nog een keer lukken om zwanger te worden, vandaar het besluit om er toch nog eens voor te durven gaan. Maar spannend is het wel.
Blij om te horen dat het beter gaat met je man en dat hier nu ook weer (eindelijk) ruimte voor komt. Wat een doorzettingsvermogen zeg, heel bewonderenswaardig. Ik duim keihard voor jullie mee!!

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in