Hoe schoon of vies is normaal
maandag 22 september 2025 om 12:17
Ik weet dat er geen eenduidig antwoord is op mijn vraag, maar ik vraag het me vaak af. Hoe schoon zou mijn huis 'moeten' zijn?
Directe aanleiding: er is momenteel een onderhoudsmonteur over de vloer voor de CV ketel. Dus het ketelhok opgeruimd om ruimte te maken, beneden en de gangen netjes, trappen afgestoft. Maar nu staat hij ineens in de badkamer
Daar zitten dus de tandpastavlekken van vanmorgen (en het weekend) nog in de wasbak, en de tuinslang ligt nog in het bad van de laatste keer dat ik het buitenzwembad vulde. En daar schaam ik me dus heel erg voor.
Maar voor mezelf en mijn gezin dus niet, want ik had die slang al weken geleden op kunnen ruimen. Het is hier nooit een zwijnenstal, maar ook zeker niet altijd spic en span zoals bij mijn moeder vroeger.
Ik heb het idee dat het bij iedereen altijd heel netjes en georganiseerd is, maar ik vind dat mega moeilijk. Als het beneden netjes is moet je niet in de badkamer kijken, als ik net alle was weg heb moet het boven opgeruimd etc.
Kan bij jou een monteur of een gast iedere ruimte betreden zonder dat je je schaamt..? Kan een logée zo in bed springen, of moet je dan ook de logeerkamer opruimen en de badkamer soppen?
Directe aanleiding: er is momenteel een onderhoudsmonteur over de vloer voor de CV ketel. Dus het ketelhok opgeruimd om ruimte te maken, beneden en de gangen netjes, trappen afgestoft. Maar nu staat hij ineens in de badkamer

Daar zitten dus de tandpastavlekken van vanmorgen (en het weekend) nog in de wasbak, en de tuinslang ligt nog in het bad van de laatste keer dat ik het buitenzwembad vulde. En daar schaam ik me dus heel erg voor.
Maar voor mezelf en mijn gezin dus niet, want ik had die slang al weken geleden op kunnen ruimen. Het is hier nooit een zwijnenstal, maar ook zeker niet altijd spic en span zoals bij mijn moeder vroeger.
Ik heb het idee dat het bij iedereen altijd heel netjes en georganiseerd is, maar ik vind dat mega moeilijk. Als het beneden netjes is moet je niet in de badkamer kijken, als ik net alle was weg heb moet het boven opgeruimd etc.
Kan bij jou een monteur of een gast iedere ruimte betreden zonder dat je je schaamt..? Kan een logée zo in bed springen, of moet je dan ook de logeerkamer opruimen en de badkamer soppen?
maandag 6 oktober 2025 om 16:01
Nice! Ik vind koken vreselijk, maar ik vind dat ik als verantwoordelijke volwassene wel gewoon moet koken. Want goed eten = goed voor mezelf zorgen.broadway schreef: ↑06-10-2025 15:39met normaal eten wel idd. piepers schillen is dat het spannendste zeg maar.
maar moet je voor een pastasaus (slecht voorbeeld want die staat hier een dag te pruttelen, maar speel het even mee...) 7 soorten groenten/knof/etc snijden dan ben je daar al eventjes zoet mee en dan nog het koken/bakken zelf. een uur is dan zo voorbij.
normaal als we eten is het idd 30/45 minuten.
en dat zeg ik nu heel cool terwijl ik nooit kook en mijn man de hobbykok is bij ons en voor ons elke dag heerlijke maaltijden maakt...![]()
Gisteren echt twee uur bezig geweest of zo, maar dan kook ik wel voor minimaal 4 dagen. Ik had broccoli, sperziebonen en spruiten. Wat allemaal schoongemaakt moet worden. En daarna nog kip gebakken met ui en paprika. En dat moet je ook allemaal schoon maken. Dat schoonmaken en snijden van groenten kost mij altijd de meeste tijd. En ik zet tegenwoordig wel een serie of een podcast op, zodat het niet helemaal nutteloos voelt. En daarna moest ik nog afwassen...
Maar als ik elke dag zou koken, dan ben ik in totaal gewoon veel langer kwijt.
Ik was af na het grote kookmoment. Door de weeks gebruik ik dagelijks niet meer dan een lunchtrommel, een mok, bestek en een bord. Die ga ik niet dagelijks afwassen. Al spoel ik de lunchtrommel wel elke dag af, daar gaat namelijk die voorbereide maaltijd in. En als je deze laat staan met een vleugje bruinenbonennat (of zo), dan word je de volgende ochtend al ongelukkig van de geur...

Mijn huis is redelijk schoon. Redelijk, want er staat rustig afwas van 3-4 dagen.

Het toilet en de keuken zijn wel gewoon schoon, want ik wil geen luchtjes of schimmel. Ik heb twee toiletten, en ik gebruik eigenlijk alleen die in de badkamer. De andere is voor gasten. Als ik iemand verwacht, dan check ik even of er genoeg toiletpapier is. En ik maak hem schoon als bezoek geweest is. Anders is het niet meer dan meenemen als ik toch aan het stofzuigen en stoffen ben.
Onverwacht bezoek kan niet verwachtten dat alles spic en span is. En ik verontschuldig mij daar ook echt niet voor. Verwacht bezoek mag wel verwachten dat het normaal schoon en opgeruimd is.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 6 oktober 2025 om 16:05
Ik kook denk ik ook max een half uur.
Rijst of pasta koken en ondertussen alles in een minuut of 10 snijden en dan 20 minuten pruttelen, terwijl ondertussen de rijst of pasta klaar is. Zo zien mijn kookavonden er meestal uit. Wel bijna altijd vega dus dat scheelt misschien wel weer bereidingstijd en af en toe ook voorgesneden, maar meestal niet.
Op zondag dubbele portie welke dinsdag opgewarmd kan worden als niemand op hetzelfde tijdstip thuis kan eten door werk en hobby.
De oventijd bij een ovenschotel tel ik trouwens niet mee als bereidingstijd, want dan hang ik meestal weer op de bank tijdens het wachten.
Rijst of pasta koken en ondertussen alles in een minuut of 10 snijden en dan 20 minuten pruttelen, terwijl ondertussen de rijst of pasta klaar is. Zo zien mijn kookavonden er meestal uit. Wel bijna altijd vega dus dat scheelt misschien wel weer bereidingstijd en af en toe ook voorgesneden, maar meestal niet.
Op zondag dubbele portie welke dinsdag opgewarmd kan worden als niemand op hetzelfde tijdstip thuis kan eten door werk en hobby.
De oventijd bij een ovenschotel tel ik trouwens niet mee als bereidingstijd, want dan hang ik meestal weer op de bank tijdens het wachten.
maandag 6 oktober 2025 om 16:35
Ik heb af en toe een 'gaarkeukendag'. Dan maak ik van alles in het groot en dat gaat dan de vriezer in. Ik heb altijd wel (zelfgemaakte) kant-en-klaar maaltijden in de vriezer, of bijna kant-en-klaar. Dat helpt heel veel op drukke dagen.
En als we 'gewoon' AGV eten, schil ik vaak de avond vantevoren de aardappels en maak ik de groente schoon. Dan is de dag erna het koken echt zo gebeurd hoor. Dat kost dan inderdaad nog een half uurtje. Tussentijds sjees ik met de stofzuiger het huis door of ruim de vaatwasser leeg en/of haal ik nog even een doekje over wat dingen en dan sla je weer wat vliegen in 1 klap.
En als we 'gewoon' AGV eten, schil ik vaak de avond vantevoren de aardappels en maak ik de groente schoon. Dan is de dag erna het koken echt zo gebeurd hoor. Dat kost dan inderdaad nog een half uurtje. Tussentijds sjees ik met de stofzuiger het huis door of ruim de vaatwasser leeg en/of haal ik nog even een doekje over wat dingen en dan sla je weer wat vliegen in 1 klap.
maandag 6 oktober 2025 om 20:10
Ja dit soort dingen die ik dus ook maar mijn man kan dit dus echt niet. Hij heeft vandaag gekookt en krijgt t dan niet eens voor elkaar om alles tussendoor op te ruimen….. helaas.Duufje schreef: ↑06-10-2025 16:35Ik heb af en toe een 'gaarkeukendag'. Dan maak ik van alles in het groot en dat gaat dan de vriezer in. Ik heb altijd wel (zelfgemaakte) kant-en-klaar maaltijden in de vriezer, of bijna kant-en-klaar. Dat helpt heel veel op drukke dagen.
Zou er trouwens gék van worden als ik elke avond 1-2 uur aan t koken was, dan is je avond toch ook weg?
maandag 6 oktober 2025 om 23:44
Rijst is hier de versie in builtjes die 10 minuten nodig heeft.Lila-Linda schreef: ↑06-10-2025 15:38Oh, ik haal heus wel eens iets voorgesneden, denk dat ik nog nooit zelf boerenkool van een stuk gekocht heb.
Maar ik doe denk ik vooral alles tegelijk. terwijl de rijst kookt, snij ik de kip
Dan worden toch echt eerst de groenten gesneden, vervolgens de kip gesneden en eens dat allemaal een beetje aan 't stoven is gaat het water van de rijst pas aan. Dat is zo'n beetje "het laatste van 't laatste" en 't sein voor man om de tafel te dekken.
Anders is de rijst steenkoud tegen dat de rest van 't eten gaar is.
En laat me me in 's hemelsnaam op 1 ding tegelijk focussen.
Als ik kip sta te bakken en om te draaien moet er niet nog een overkokende pot rijst bij komen. Eerst dus maar die kip een beetje garen, die groenten er één voor één bij, ... voor we over rijst beginnen.
De enige keer dat het hier snel gaat is die 1 keer per maand in de herfst en de winter dat we bokaal-rode kool met aardappelen en witte pensen (prefab-witte worsten) eten

Rommel van het ergste soort, maar wel op een half uur klaar.
Maar bij voorkeur zie ik toch écht de rest van de maand eten op mijn bord liggen dat ietsje gezonder is.
En als me dat dan 2 uur kost ... so be it. Alleen die afwas is er dus teveel aan en loopt niet weg en gebeurt ooit wel als de potten na een paar dagen op zijn.
En we rustig de tijd hebben. Bijvoorbeeld op zaterdagmiddag.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
dinsdag 7 oktober 2025 om 00:44
Je bent kennelijk niet heel efficiënt met koken Wissewis. Ik kook ook met veel te snijden groenten en kruiden en knoflook en gember. Ben ik ook wel gerust een half uur mee bezig. Maar intussen grillt of bakt er ook iets. En tussendoor was ik bakken/pannen af. Eer alles klaar is is de afwas ook zo goed als weg. Niet de borden en bestek, maar dat is in een paar minuten gedaan na het eten.
Maar, prima toch als jullie het zo doen en prettig vinden.
Ik vind (veel) afwas op het aanrecht een vervelend aanblik de dag erna. Dus zsm weg daarmee.
Geen afwasmachine hier trouwens.
Hoe anderen dat doen boeit me echt totaal niet.
Maar, prima toch als jullie het zo doen en prettig vinden.
Ik vind (veel) afwas op het aanrecht een vervelend aanblik de dag erna. Dus zsm weg daarmee.
Geen afwasmachine hier trouwens.
Hoe anderen dat doen boeit me echt totaal niet.
Vanity of vanities; all is vanity
dinsdag 7 oktober 2025 om 07:28
ik denk dat we daar verschillen, ik doe alles tegelijk
Rijst koken, dan kip bakken, en groentes in een pan daarnaast
Tafel dekken tussendoor en ik was de pannen die niet meer nodig heb, met de hand vast even af
Ik heb een halfuurtje Piek, jij 2,5 uur vlak
dinsdag 7 oktober 2025 om 08:42
Idem hier.Lila-Linda schreef: ↑07-10-2025 07:28ik denk dat we daar verschillen, ik doe alles tegelijk
Rijst koken, dan kip bakken, en groentes in een pan daarnaast
Tafel dekken tussendoor en ik was de pannen die niet meer nodig heb, met de hand vast even af
Ik heb een halfuurtje Piek, jij 2,5 uur vlak
dinsdag 7 oktober 2025 om 10:56
Ik probeerde als student en dertiger altijd alles klaar te hebben binnen de kooktijd van pasta of rijst. Dus binnen 8 minuten kip en (voorgesneden) groente roerbakken of pasta pesto maken, en dan ook nog tussendoor afwassen.
Ik vind het inmiddels een beetje stresserend om dat zo te doen, heb nu iets meer de nadruk op ontspannen koken. Maar alsnog zal ik er nooit van mijn leven 2 uur over doen, in een halfuur is het meeste wel gewoon klaar en doe ik tussendoor idd ook wat andere dingen.
Ik vind het inmiddels een beetje stresserend om dat zo te doen, heb nu iets meer de nadruk op ontspannen koken. Maar alsnog zal ik er nooit van mijn leven 2 uur over doen, in een halfuur is het meeste wel gewoon klaar en doe ik tussendoor idd ook wat andere dingen.
dinsdag 7 oktober 2025 om 15:44
Waarom geen rijstkoker gebruiken als het koken van rijst zo'n probleem is? Zo'n ding kost 3 tientjes of zo.
Ik eet zelf nauwelijks rijst, man iets meer. We koken altijd voor 4-6 personen rijst en dat gaat in eenpersoons diepvrieszakjes in de vriezer. Als ik ga koken haal ik er 1-2 zakjes uit en doe die in een magnetronschaal, want ontdooien is secondenwerk. Je hoeft nergens op te letten bij zo'n rijstkoker. Het duurt ongeveer 20 minuten koken en dat is precies genoeg om de groenten te wassen/snijden/koken/bakken.
We zijn ook gek op maaltijden uit de slowcooker. Alles snijden, in dat ding mikken en dan 5 uur wachten maar ook daar hoef je verder niet op te letten.
Hier zetten we in de loop van de dag de vaat op het aanrecht, dat is niet te zien vanuit de woonkamer. Elke ochtend begint man met inruimen vaatwasser en poetsen van de keuken (voor zover nodig).
Elke week poetsen we samen de benedenverdieping, op zondag wordt door een van ons de badkamer gedaan en de was draait 3 keer per week (want zonnepanelen). Strijken/boodschappen doe ik en we doen elk onze eigen kamer. Blijft over slaap- en kledingkamer en die pak ik meestal wel mee want weinig werk en hoeft niet elke dag.
Vuilnis/papier/plastic gaat 2 keer per week naar de containers in de schuur, en man stofzuigt 3 keer per week. Hij is ook degene die brood en cake e.d. bakt en dan alles brandschoon terugzet in de kastjes
.
Dat is het zo'n beetje. We doen het al jaren zo, hebben een vaste manier van werken en zijn best snel klaar.
O ja: ramen zemen buiten komt een glazenwasser voor en ik doe binnen, maar dat is maar 2 keer per jaar of zo.
Eigenlijk denken wij niet zoveel na over hoe we het een beetje schoon en opgeruimd houden; het gebeurt gewoon.
Ik eet zelf nauwelijks rijst, man iets meer. We koken altijd voor 4-6 personen rijst en dat gaat in eenpersoons diepvrieszakjes in de vriezer. Als ik ga koken haal ik er 1-2 zakjes uit en doe die in een magnetronschaal, want ontdooien is secondenwerk. Je hoeft nergens op te letten bij zo'n rijstkoker. Het duurt ongeveer 20 minuten koken en dat is precies genoeg om de groenten te wassen/snijden/koken/bakken.
We zijn ook gek op maaltijden uit de slowcooker. Alles snijden, in dat ding mikken en dan 5 uur wachten maar ook daar hoef je verder niet op te letten.
Hier zetten we in de loop van de dag de vaat op het aanrecht, dat is niet te zien vanuit de woonkamer. Elke ochtend begint man met inruimen vaatwasser en poetsen van de keuken (voor zover nodig).
Elke week poetsen we samen de benedenverdieping, op zondag wordt door een van ons de badkamer gedaan en de was draait 3 keer per week (want zonnepanelen). Strijken/boodschappen doe ik en we doen elk onze eigen kamer. Blijft over slaap- en kledingkamer en die pak ik meestal wel mee want weinig werk en hoeft niet elke dag.
Vuilnis/papier/plastic gaat 2 keer per week naar de containers in de schuur, en man stofzuigt 3 keer per week. Hij is ook degene die brood en cake e.d. bakt en dan alles brandschoon terugzet in de kastjes
Dat is het zo'n beetje. We doen het al jaren zo, hebben een vaste manier van werken en zijn best snel klaar.
O ja: ramen zemen buiten komt een glazenwasser voor en ik doe binnen, maar dat is maar 2 keer per jaar of zo.
Eigenlijk denken wij niet zoveel na over hoe we het een beetje schoon en opgeruimd houden; het gebeurt gewoon.
dinsdag 7 oktober 2025 om 16:43
Nou, dat kan verschillen...het is dat ik 36 uur werk anders zou ik ( met name in de herfst mijn favoriete kookseizoen) om de dag in de keuken staan om uitgebreid te hakken, te snijden en te koken...maar ik hou er dan ook van.smorre schreef: ↑06-10-2025 20:10Ja dit soort dingen die ik dus ook maar mijn man kan dit dus echt niet. Hij heeft vandaag gekookt en krijgt t dan niet eens voor elkaar om alles tussendoor op te ruimen….. helaas.
Zou er trouwens gék van worden als ik elke avond 1-2 uur aan t koken was, dan is je avond toch ook weg?
Gisteren nog stoofperen staan maken...heerlijk.
In een " volgend leven" is een eigen catering bedrijf dan ook mijn ultieme wens icm een droomkeuken van alle gemakken voorzien.
On topic:
Partner en ik houden van strak, schoon en opgeruimd. Enige hete hangijzers zijn: het strijkgoed en de ramen. Verder altijd helemaal bij min of meer...ik irriteer mij aan rotzooi in mijn eigen leefruimte, is eigenlijk al heel mijn leven zo geweest...
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
dinsdag 7 oktober 2025 om 16:44
Klinkt als een geoliede machine...Schriftje schreef: ↑07-10-2025 15:44Waarom geen rijstkoker gebruiken als het koken van rijst zo'n probleem is? Zo'n ding kost 3 tientjes of zo.
Vuilnis/papier/plastic gaat 2 keer per week naar de containers in de schuur, en man stofzuigt 3 keer per week. Hij is ook degene die brood en cake e.d. bakt en dan alles brandschoon terugzet in de kastjes.
dinsdag 7 oktober 2025 om 20:17
Dat heb ik ook! Ik vind t ook heerlijk om zaterdag naar de Markt en de toko enzo te gaan en dan de hele middag in de keuken te staan.sprokkelientje schreef: ↑07-10-2025 16:43Nou, dat kan verschillen...het is dat ik 36 uur werk anders zou ik ( met name in de herfst mijn favoriete kookseizoen) om de dag in de keuken staan om uitgebreid te hakken, te snijden en te koken...maar ik hou er dan ook van.
Gisteren nog stoofperen staan maken...heerlijk.
In een " volgend leven" is een eigen catering bedrijf dan ook mijn ultieme wens icm een droomkeuken van alle gemakken voorzien.
On topic:
Partner en ik houden van strak, schoon en opgeruimd. Enige hete hangijzers zijn: het strijkgoed en de ramen. Verder altijd helemaal bij min of meer...ik irriteer mij aan rotzooi in mijn eigen leefruimte, is eigenlijk al heel mijn leven zo geweest...
Maar door de weeks (ik werk ook full time) wil ik ook: aandacht geven aan m’n kinderen, sporten, besturen, zingen, dingen met vriendinnen doen, etc.
En dan heb ik dus níet 2 uur tijd over om te koken, dat bedoelde ik.
woensdag 8 oktober 2025 om 10:04
Aha op die manier.smorre schreef: ↑07-10-2025 20:17Dat heb ik ook! Ik vind t ook heerlijk om zaterdag naar de Markt en de toko enzo te gaan en dan de hele middag in de keuken te staan.
Maar door de weeks (ik werk ook full time) wil ik ook: aandacht geven aan m’n kinderen, sporten, besturen, zingen, dingen met vriendinnen doen, etc.
En dan heb ik dus níet 2 uur tijd over om te koken, dat bedoelde ik.
![Happy :-]](./../../../smilies/77_happy.gif)
woensdag 8 oktober 2025 om 10:37
Wat een leuke discussie. Hier hangt het er vanaf op welke dag je bij ons binnenkomt maar over het algemeen is het schoon en opgeruimd. Vroeger deed ik alleen het hoognodige, maar inmiddels weten we dat onze dochter een ernstige huisstofmijtallergie heeft. Sindsdien heb ik een strak schema.
Op donderdagmiddag ruimen de kinderen hun kamers op en moet hun slaapkamervloer vrij zijn. Op vrijdag (mijn vrije dag) maak ik het huis van boven tot onder schoon. Ik ruim beneden op, neem alles af met een vochtige doek, verschoon de bedden, stofzuig, dweil en maak de wc's schoon. De wasmachine en droger staan op die dag continu aan en ik werk meestal alle was van de week weg, heel soms moet er zaterdag nog eentje in. Ook de boodschappen worden die vrijdagochtend bezorgd, ik breng het glas weg en leeg de papierbak.
Doordeweeks: de vaatwasser draait 's nachts, mijn man ruimt hem 's ochtends uit. Speelgoed is tegenwoordig alleen nog boven dus de woonkamer is eigenlijk altijd wel redelijk opgeruimd. Stofzuigen van de woonkamer doe ik dagelijks (twee kruimelende kinderen, een kruimelende man en een kat). Ook hier tandpastavlekken in de wasbakken, als ik er toevallig langs loop spoel ik het weg.
Als mijn man thuis eet (zo'n 3-4x per week) kookt hij, hij is van het type waarbij de keuken ontploft lijkt na het koken. Ik kook als ik alleen ben met de kinderen en dan zijn het vaak iets simpelere maaltijden omdat het altijd een race is vanaf sport / speelafspraakjes. Ik ruim de keuken op tijdens het koken, na het eten een doekje over het aanrecht en klaar.
Grotere (voor mij minder noodzakelijke) klussen zoals de ramen lappen doe ik zelden. De badkamer maak ik ook schoon op die vrijdag maar de douchecabine sla ik dan vaak over omdat ik er geen tijd voor heb, dat zou wat vaker moeten.
Effectief kost het me mijn vrijdagochtend van 8.30 - 13.30, maar dan is het hele huis schoon en opgeruimd en hoef ik de rest van de week niets meer te doen. Vroeger zou ik hiervan gruwelen maar het geeft eigenlijk best veel rust. Vroeger had ik veel meer onrust omdat ik steeds tegen de rommel aan zat te kijken. Nu kan ik het echt afkaderen. Vrijdag schoonmaken en wassen, de rest van de week hoef ik niets.
Op donderdagmiddag ruimen de kinderen hun kamers op en moet hun slaapkamervloer vrij zijn. Op vrijdag (mijn vrije dag) maak ik het huis van boven tot onder schoon. Ik ruim beneden op, neem alles af met een vochtige doek, verschoon de bedden, stofzuig, dweil en maak de wc's schoon. De wasmachine en droger staan op die dag continu aan en ik werk meestal alle was van de week weg, heel soms moet er zaterdag nog eentje in. Ook de boodschappen worden die vrijdagochtend bezorgd, ik breng het glas weg en leeg de papierbak.
Doordeweeks: de vaatwasser draait 's nachts, mijn man ruimt hem 's ochtends uit. Speelgoed is tegenwoordig alleen nog boven dus de woonkamer is eigenlijk altijd wel redelijk opgeruimd. Stofzuigen van de woonkamer doe ik dagelijks (twee kruimelende kinderen, een kruimelende man en een kat). Ook hier tandpastavlekken in de wasbakken, als ik er toevallig langs loop spoel ik het weg.
Als mijn man thuis eet (zo'n 3-4x per week) kookt hij, hij is van het type waarbij de keuken ontploft lijkt na het koken. Ik kook als ik alleen ben met de kinderen en dan zijn het vaak iets simpelere maaltijden omdat het altijd een race is vanaf sport / speelafspraakjes. Ik ruim de keuken op tijdens het koken, na het eten een doekje over het aanrecht en klaar.
Grotere (voor mij minder noodzakelijke) klussen zoals de ramen lappen doe ik zelden. De badkamer maak ik ook schoon op die vrijdag maar de douchecabine sla ik dan vaak over omdat ik er geen tijd voor heb, dat zou wat vaker moeten.
Effectief kost het me mijn vrijdagochtend van 8.30 - 13.30, maar dan is het hele huis schoon en opgeruimd en hoef ik de rest van de week niets meer te doen. Vroeger zou ik hiervan gruwelen maar het geeft eigenlijk best veel rust. Vroeger had ik veel meer onrust omdat ik steeds tegen de rommel aan zat te kijken. Nu kan ik het echt afkaderen. Vrijdag schoonmaken en wassen, de rest van de week hoef ik niets.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in