Mode & Beauty alle pijlers

Glycolic acid van the Ordinary, de moeite waard?

08-10-2025 12:43 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi,

Daar kom ik dus niet uit en de reviews op de website Douglas kan ik niet veel meer lezen, alsin, het scrolt niet meer verder na de eerste review.
En toch kan ik mijn nieuwsgierigheid bijna niet meer bedwingen om het te kopen, het kost ook niet zoveel, maar dat deed het serum met caffeïne ook niet en dat stond bijna ongebruikt een jaar in mijn kast :|
Dat is toch wel een beetje zonde.

Mijn skinroutine is minimaal, ik gebruik de moisturizer van the Ordinary en overdag gebruik ik een SPF.
Voor de leuk heb ik nog een Ziip en een Foreo mini-bear ( ook omdat ik nieuwsgierig was ).

Dus, welke ervaringen hebben jullie met de glycolic acid van de the Ordinary?
Night after night who treats you right
Baby, it's the guitar man
Ik vind hem heel fijn en gebruik het eens in de twee weken ‘s avonds. M’n gezicht ziet er duidelijk beter uit. Soms gebruik ik het ook onder m’n oksels. Die van mij is bijna op en ik koop vaak dan wat nieuws maar deze kom ik altijd naar terug.
Het hangt af van wat je wilt en wat he huid nodig heeft.

Overigens zijn er best veel merken die dat type serum aanbieden. Bijv etos eigen merk ook.

Mijn huid is enorm opgeknapt van een grondigere huid verzorging.
Ik gebruik het elke dag. Vind 'm erg fijn en zie vooral dat m'n huid egaler is. Maar ik gebruik een heel 'treintje' dus weet niet wat daarvan aan dit gebruik is toe te schrijven.
Elsy schreef:
08-10-2025 12:52
Ik vind hem heel fijn en gebruik het eens in de twee weken ‘s avonds. M’n gezicht ziet er duidelijk beter uit. Soms gebruik ik het ook onder m’n oksels. Die van mij is bijna op en ik koop vaak dan wat nieuws maar deze kom ik altijd naar terug.
Dank je wel voor de reactie, Elsy.
Je schrijft dat het eens in de twee weken gebruikt, hoelang duurde het voordat je resultaat zag?
gonniegijsje schreef:
08-10-2025 12:54
Het hangt af van wat je wilt en wat he huid nodig heeft.

Overigens zijn er best veel merken die dat type serum aanbieden. Bijv etos eigen merk ook.

Mijn huid is enorm opgeknapt van een grondigere huid verzorging.
Volgens mij niet zoveel, vandaar dat mijn skinroutine ook minimaal is, al vind ik dat de huid rondom mijn mond wat rommelig wordt en ik heb een lichte blauw/groene vlek onder mijn mondhoek. Niet heel erg opvallend, daarom heb ik er nooit iets aan gedaan. Het zou maar zo kunnen dat glycolacid eindelijk deze vlek zou kunnen verwijderen of verminderen.
Vaiana schreef:
08-10-2025 12:58
Ik gebruik het elke dag. Vind 'm erg fijn en zie vooral dat m'n huid egaler is. Maar ik gebruik een heel 'treintje' dus weet niet wat daarvan aan dit gebruik is toe te schrijven.
:D

Welk percentage glycol acid gebruik je?
Ik vind deze zelf fijner
https://theordinary.com/en-us/mandelic- ... 00429.html
Yildizlar2 schreef:
08-10-2025 13:32
Ik vind deze zelf fijner
https://theordinary.com/en-us/mandelic- ... 00429.html
Thnx, klinkt perfect!
het is het enige middeltje waarmee ik mijn strawberry legs eindelijk zonder rode puntjes heb kunnen krijgen ! Ik heb het eerst elke 2 dagen gebruikt en nu om te onderhouden nog 1x in de 10 of 12 dagen.

Ik vind het dus absoluut de moeite waard maar ik heb het nog nooit in mijn gezicht gebruikt dus daar durf ik niets over te zeggen.
Ik gebruik m ook. In het begin rustigaan beginnen en opbouwen, de huis moet eraan wennen. Ik gebruik m 2x in de week.
Dat is de toner toch?? Ik gebruik hem dagelijks nadat ik mijn gezicht heb gewassen.
Daarna de hyaluronzuur van the ordinary.
Dan een oogcrème (kruidvat) en 's avonds gebruik ik de coldpressed rosehip oil van thd ordinaire, en 's ochtends een dagcrème met spf.

Geen idee of het echt wat doet eerlijk gezegd.
Gebruik dit rijtje nu al geruime tijd en weet niet hoe mijn huid eruit had gezien als ik het niet had gedaan.
Ben begin 40, normale/rustige huid.
Bergje65 schreef:
08-10-2025 13:57
Ik gebruik m ook. In het begin rustigaan beginnen en opbouwen, de huis moet eraan wennen. Ik gebruik m 2x in de week.
Rustig opbouwen is verstandig.
Zijn er verbeteringen sinds je het gebruikt?
Helpt t ook bij rocasea achtige klachten ?
De beste stuurlui, zitten op het Viva forum.
Henk-und-Roelie schreef:
08-10-2025 13:29
:D

Welk percentage glycol acid gebruik je?
Ik gebruik die jij noemt, die is 7% volgens mij.
Die mandelic heb ik ook geprobeerd maar daar ging m'n huid van 'schilferen'.
sprokkelientje schreef:
08-10-2025 15:03
Helpt t ook bij rocasea achtige klachten ?
Volgens mij niet. Je kan misschien wel de lactic acid proberen. Die is wat milder en gebruikte ik tijdens m’n zwangerschap.
Henk-und-Roelie schreef:
08-10-2025 13:19
Dank je wel voor de reactie, Elsy.
Je schrijft dat het eens in de twee weken gebruikt, hoelang duurde het voordat je resultaat zag?
Ja ik gebruik het vooral zo weinig als ik nog ander spul gebruik zoals Eucerin nachtcrème. Als ik dat niet gebruik dan doe ik het elke week op. Ik merk dat de dag erna m’n huid egaler is :)
Ik gebruik een gelijkaardig product (zelfde ingrediënt), maar van een ander merk (Neostrata glycolic acid resurface) op aanraden van mijn dermatoloog, om pigmentvlekken en roodheid te verminderen. Tweemaal per week ‘s avonds. Mijn huid ziet er sindsdien veel gladder en egaler uit, super tevreden van!
Ik ben erg tevreden over de glycolic acic van de ordinary. Ik gebruik het 2 a 3 keer per week. Voor mijn gevoel al heel snel resultaat en een gladder en egaler gezicht. Mijn andere favoriet is de vitamine c glow serum van geek & gorgeous, die gebruik ik bijna elke ochtend en zorgt dus inderdaad voor wat glow 😊.
Geen ervaring met The Ordinary, wel met Paula’s Choice glycolzuur https://www.paulaschoice.nl/nl/exfolieer-droge-huid-aha

AHA (glycolzuur) en BHA (salicylzuur) exfoliant werken beiden fijn op mijn huid. Voelt zachter en gladder aan. Gebruik ze om en om, 1x per week.

De C-glow van G&G van Cuadrilla is bij mij ook favoriet. Maar dat is weer iets heel anders dan glycolzuur (exfoliant) he?!
gryla wijzigde dit bericht op 09-10-2025 09:45
Reden: Aanvulling
3.54% gewijzigd
Henk-und-Roelie schreef:
08-10-2025 14:50
Rustig opbouwen is verstandig.
Zijn er verbeteringen sinds je het gebruikt?
Ik gebruik het al jaren en heb een mooie, fijne huid, zonder veel veroudering. Ben 61.
rosepudding schreef:
08-10-2025 14:08
Dat is de toner toch?? Ik gebruik hem dagelijks nadat ik mijn gezicht heb gewassen.
Daarna de hyaluronzuur van the ordinary.
Dan een oogcrème (kruidvat) en 's avonds gebruik ik de coldpressed rosehip oil van thd ordinaire, en 's ochtends een dagcrème met spf.

Geen idee of het echt wat doet eerlijk gezegd.
Gebruik dit rijtje nu al geruime tijd en weet niet hoe mijn huid eruit had gezien als ik het niet had gedaan.
Ben begin 40, normale/rustige huid.
Dagelijks? Oei!
Bergje65 schreef:
09-10-2025 10:46
Dagelijks? Oei!
De toner mag wel dagelijks
https://theordinary.com/en-us/glycolic- ... 00418.html
Ik vind het echt fijn spul. Ik doe het in een verstuiver en spray mezelf 2/3 keer per week onder. Geen donkere waar meer onder mijn oksels, geen ingegroeide haartjes bij mijn bikinilijn en minder oneffenheden in mijn gezicht.
Gryla schreef:
09-10-2025 09:29

De C-glow van G&G van Cuadrilla is bij mij ook favoriet. Maar dat is weer iets heel anders dan glycolzuur (exfoliant) he?!
Ja klopt, wel iets heel anders. Maar wel eentje waarvan ik direct verschil zie na gebruik, vandaar dat ik hem erbij heb gezet ;)

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven