Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 2518 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
NL is ook beslist leuk, wij gaan vlg jaar weer naar Zeeland en dan een eiland lager.
Pieremachochel
Rabarbara schreef:
13-10-2025 21:30
Ik wil heel graag over land een rondreis maken in Zuid-Oost-Europa: Roemenië misschien of de landen van voormalig Joegoslavië die ik nog niet gezien heb of met de auto zelf naar Griekenland rijden. Maar dat zou me alleen lukken in de zomervakantie en dan is het daar veel te warm.
Dus dan maar weer Duitsland.

Ja dat is het nadeel he? Slovenië wil ik ook graag heen maar in de zomer te warm. Polen vond ik overigens verrassend mooi.

Maar ja, ik heb dezelfde wens.

Zoveel landen zo weinig tijd ...
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
yasmijn schreef:
13-10-2025 21:31
Ik was laatst in Drenthe. Da’s hier niet vandaan. En wat vond ik dat leuk!
Drenthe is prachtig :)
Voor iedereen een groene tuin
Sonja Barend, nog steeds een zeer wijze vrouw en wat weer ze het goed te zeggen.
Het is wat het is
Rabarbara schreef:
13-10-2025 21:23

Ik ben een beetje ambivalent als het om Noorwegen gaat. Ja, het is een prachtig land. Maar het is ook enorm afgelegen allemaal, er is echt heel weinig vertier (zo weinig dat je een dorp met een tankstation al een heel ding gaat vinden), de mensen zijn er soms wat moeizaam in de omgang,
je moet betalen voor elk stuk asfalt (helemaal met een camper!), uiteten gaan is er matig én enorm duur en sowieso is alles enorm prijzig. Ik begrijp heel goed dat mensen het een heel mooi land vinden, maar ik ben er denk ik gewoon te simpel voor.
Precies waarom ik er heen wil. En uit eten doe ik toch niet.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
13-10-2025 22:40
Precies waarom ik er heen wil. En uit eten doe ik toch niet.
Het is er echt prachtig. Ik kwam er daar gewoon achter dat ik blijkbaar iets anders zoek.
Uit eten vind ik soms leuk, maar in Noorwegen is het veertig euro pp betalen voor een kipsnitzel met doperwten en wortels uit blik. Dat geld kun je je beter besparen.
En je ziet er van alles, ik zag een das, enorm veel herten, elanden en zelfs een veelvraat.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
13-10-2025 22:52
Het is er echt prachtig. Ik kwam er daar gewoon achter dat ik blijkbaar iets anders zoek.
Uit eten vind ik soms leuk, maar in Noorwegen is het veertig euro pp betalen voor een kipsnitzel met doperwten en wortels uit blik. Dat geld kun je je beter besparen.
En je ziet er van alles, ik zag een das, enorm veel herten, elanden en zelfs een veelvraat.
Die hoefde zeker niet zelf te betalen?
Moiren schreef:
13-10-2025 20:41
Nee. Vandaag niet :hyper:

Shit. Dan hou ik verder maar mijn mond :cencored: . Voor vandaag.
Rabarbara schreef:
13-10-2025 22:52
Ik zou ook echt voor de rust, stilte en ruimte gaan.
Ruin it yourself.
Ik denk trol.

relaties/nieuwe-partner-over-jou-kind/l ... #p36010366
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
14-10-2025 12:04
Ik denk trol.

Dat vindT ik ook.
Geen bijzonderheden
yasmijn schreef:
14-10-2025 12:05
Dat vindT ik ook.
Precies. Het bizarre aantal spelfouten ligt er te dik bovenop en is niet consistent.
Ruin it yourself.
Moiren schreef:
14-10-2025 12:17
Precies. Het bizarre aantal spelfouten ligt er te dik bovenop en is niet consistent.
Exact.

Trappen we niet in.
Geen bijzonderheden
Moiren schreef:
14-10-2025 12:04
Ik denk trol.

Past mooi bij de voorgenomen Noorwegen reis.
Puritanism:
„The haunting fear that someone, somewhere, may be happy”
(HL Mencken)
Dit soort ouders bestaat natuurlijk wel. Maar zo merkwaardig schrijven is niet echt geloofwaardig. Alhoewel, een half uur in weggeefgroepen op facebook en ineens is alles voorstelbaar.
Rabarbara schreef:
14-10-2025 16:54
Dit soort ouders bestaat natuurlijk wel. Maar zo merkwaardig schrijven is niet echt geloofwaardig. Alhoewel, een half uur in weggeefgroepen op facebook en ineens is alles voorstelbaar.
Dergelijke schrijfsels (en dan bedoel ik niet eens d/dt enzo) zien wij ook vaker dan je hoopt. En dan niet van de leerlingen maar van de ouders.
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
14-10-2025 17:21
Dergelijke schrijfsels (en dan bedoel ik niet eens d/dt enzo) zien wij ook vaker dan je hoopt. En dan niet van de leerlingen maar van de ouders.

Oh ja zeker. En niet zelden.
Grobbekuiken_ schreef:
14-10-2025 17:21
Je ziet het gewoon niet zo vaak op een forum omdat dat, denk ik, geen plek is waar taalzwakke mensen graag komen. Mailen over je kind zal wel moeten, vragen of je mee mag loten doe je omdat het je misschien iets oplevert, maar met zo'n beperkte taalbeheersing op een forum, waar het alleen om taal en communicatie draait, lijkt me best lastig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven