Wanneer winterdekbed erop?

13-10-2025 23:15 79 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik slaap nu onder het herfstdeel en ik twijfel of ik het zomerdeel er weer aan vast zal ritsen. Ik merk namelijk dat ik het sommige nachten wat koud heb en andere nachten weer helemaal niet. Maar naar mijn idee is het nog wat vroeg aangezien ik pas vorige maand het zomerdeel heb verwisseld.

Wanneer leggen anderen het winterdekbed erop? Pas als het gaat vriezen of lig je er nu al onder?

Niet dat ik mijn keuze daarvan laat afhangen, ga denk ik als ik mijn bed eind deze week verschoon gewoon het zomerdeel aan het herfstdeel ritsen maar ben benieuwd of oktober echt zo vroeg is.
KamilleT schreef:
13-10-2025 23:31
Nooit. Ik heb gewoon één dekbed en dat is prima voor de zomer en de winter, tenzij er een hittegolf is.
Krankzinnig. Draag je ook het hele jaar een korte broek?

Ik schakel nu ongeveer naar het herfstdeel.
Dropdrop schreef:
14-10-2025 18:17

Je weet toch niet wat de slaapkamertemperatuur is bij anderen?
Dropdrop schreef:

Krankzinnig nog wel...
Ik hou van de zwaarte van veel dekens. Jammergenoeg vind ik het daarvoor nu nog te warm (nachtzweten helpt ook niet daarbij).
Dropdrop schreef:

Heb jij geen verwarming in huis?? Je kan de temperatuur toch gewoon constant houden ondanks de buitentemperatuur?
Bbubbels schreef:
14-10-2025 18:34
Heb jij geen verwarming in huis?? Je kan de temperatuur toch gewoon constant houden ondanks de buitentemperatuur?
Ik heb op de slaapkamer de verwarming nooit aan. En ook geen airco dus zeker geen constante temperatuur :P

Ik vind het echt heerlijk om in een koud bed te stappen.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Dropdrop schreef:

Hangt er toch ook gewoon vanaf wat voor soort dekbed je hebt? Ons dekbed is ook warm in de winter en koel genoeg in de zomer.
Moiren schreef:
14-10-2025 18:38
Ik heb op de slaapkamer de verwarming nooit aan. En ook geen airco dus zeker geen constante temperatuur :P

Ik vind het echt heerlijk om in een koud bed te stappen.
Wij ook bijna nooit hoor. Hij staat op 16 graden. Komt het eigenlijk bijna nooit onder.
Onder de 16° wordt het in de winter wel. Dat je dan wakker wordt van een koude neus en je heerlijk in je dekbed kan rollen :heart:
Ruin it yourself.
Als ik kouwe voeten heb.
Renske schreef:
14-10-2025 18:21
Je weet toch niet wat de slaapkamertemperatuur is bij anderen?
Hoe is de temperatuur eigenlijk in de slaapkamers van wie nu al de hele seizoenenset er op heeft liggen? Ik krijg het al warm als ik lees over de hoeveelheden dekbedden en dekens van sommigen 😅
Koude neus vind ik echt verschrikkelijk. Gaat ie altijd meteen lopen.
Ik vind een koude neus juist altijd ontzettend knus.
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
Ik doe elk dekbed in een eigen hoes, dan kan ik de tweede pakken als ik het koud krijg. Als je steeds hetzelfde dekbed bovenop hebt, hoef je die hoes ook niet zo vaak te wassen.
Lady*Voldemort schreef:
14-10-2025 19:44
Ik vind een koude neus juist altijd ontzettend knus.
Ik ook. Ik vind het echt jammer dat er nooit meer ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen staan :hihi:
Ruin it yourself.
Mijn man en ik hebben ieder een eigen dekbed gelukkig dus ieder doet wat prettig is.
Ikzelf heb zo’n 4 seizoenending en verhip ik gebruik die dus het hele jaar door ook echt. Moet wel zeggen dat we airco soms aanhebben in de nacht dus ik krijg het nooit te warm in de zomer ook niet met een hittegolf. Voordat we airco hadden sliep ik soms alleen onder een overtrek.

Wel heb ik een elektrische onderdeken maar die heb ik nu nog niet aan gehad.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
Moiren schreef:
14-10-2025 19:48
Ik ook. Ik vind het echt jammer dat er nooit meer ijsbloemen aan de binnenkant van de ramen staan :hihi:
Ja.

Mijn oma woonde in de Rivierenbuurt en daar had iedereen die op dat nummer woonde ook nog een onverwarmd zolderkamertje met enkel glas. In het zolderkamertje van oma stonden twee logeerbedden en een kast vol dekens en als het dan vroor stonden de bloemen dik op de ruiten en dan mochten we zo veel dekens uit de kast pakken als we maar wilden. Dus wij lagen altijd lekker warm maar de neus bleef koud, en dat voelde zo gezellig :love:
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
KamilleT schreef:
13-10-2025 23:31
Nooit. Ik heb gewoon één dekbed en dat is prima voor de zomer en de winter, tenzij er een hittegolf is.
Ja dit.
Dan slaap ik onder een dekbedovertrek bij dertig + graden en als het erg koud is in de winter gooi ik er een enkele keer een fleecedeken over of ik ga met een badjas aan naar bed. Meestal krijg ik het midden in de nacht bloedheet nl.
ShaunTheSheep schreef:
14-10-2025 19:36
Hoe is de temperatuur eigenlijk in de slaapkamers van wie nu al de hele seizoenenset er op heeft liggen? Ik krijg het al warm als ik lees over de hoeveelheden dekbedden en dekens van sommigen 😅

In de slaapkamer wordt het ook ‘s zomers niet warmer dan een graad of 17, een enkel keertje klimt hij met een flinke hittegolf richting de 19. Daar staat tegenover dat het in de winter ook flink daalt en regelmatig een graad of 4-7 is ‘s nachts. Op dit moment is het ‘s nachts rond de 14-16 graden, dus hier ligt het dubbele dekbed er al op.
Lady*Voldemort schreef:
14-10-2025 19:57
Ja.

Mijn oma woonde in de Rivierenbuurt en daar had iedereen die op dat nummer woonde ook nog een onverwarmd zolderkamertje met enkel glas. In het zolderkamertje van oma stonden twee logeerbedden en een kast vol dekens en als het dan vroor stonden de bloemen dik op de ruiten en dan mochten we zo veel dekens uit de kast pakken als we maar wilden. Dus wij lagen altijd lekker warm maar de neus bleef koud, en dat voelde zo gezellig :love:
Ik. Ons het als kind zo magisch om wakker te worden en dan de ijsbloemen op mijn raam te zien.
We hebben hier in de slaapkamers tot 2 jaar terug nog enkel glas gehad, maar ik denk maar een keer of 2 ijsbloemen :|
Ruin it yourself.
Lady*Voldemort schreef:
14-10-2025 19:57
Ja.

O, heerlijk. En als je dan wakker werd niet durven bewegen want dan kwam je op het koude deel van het bed.
Slaapkamer het liefst zou koud mogelijk. Geen verwarming, raampje en rooster open. Ik slaap het beste bij kou.
Mijn dekbed is nu wat ouder en wat dunner geworden, bij erge kou gaat er een fleecedeken bij.
"Geef me de moed om te veranderen wat ik kan veranderen. Geef me de wijsheid om te accepteren wat ik niet kan veranderen. Geef me het inzicht om het verschil tussen beide te zien” – Reinhold Niebuhr
Kou vind ik echt heerlijk in de winter. Kom maar door met die ijsbloemen!

Ik woon in een slecht geisoleerd jaren80woning. Dus koud wordt het wel. Maar echte ijsbloemen heb ik lang niet gezien. Das war einmal.
Vanity of vanities; all is vanity
marin125 schreef:
14-10-2025 20:22
O, heerlijk. En als je dan wakker werd niet durven bewegen want dan kwam je op het koude deel van het bed.
Slaapkamer het liefst zou koud mogelijk. Geen verwarming, raampje en rooster open. Ik slaap het beste bij kou.
Mijn dekbed is nu wat ouder en wat dunner geworden, bij erge kou gaat er een fleecedeken bij.
Aankleden onder je dekens.
Ruin it yourself.
Brrr allemaal. Ik hou het liever wat warmer en koude neus kan mij ook niet bekoren.
Maar we hebben geen verwarming aan in de slaapkamer.
Moiren schreef:
14-10-2025 14:28
Wat leg je er in de zomer op dan?
Alleen het dekbedovertrek. Het is snel warm in onze huis en onze slaapkamer ligt op het zuiden.
Niet mijn demissionaire demissionaire regering en ik hoor niet meer bij het zogenaamde volk.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven