
Vinted topic - 3
dinsdag 23 april 2024 om 09:29
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.
* Deel 1
* Deel 2
* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
woensdag 15 oktober 2025 om 16:45
Wasparfum.
Ik had vorig jaar een bikini gekocht, supermooi maar een parfumwalm. Bahbah.
Gewassen, hielp niet
Paar dagen in een emmer met water en azijn, hielp nauwelijks.
Daarna maar in een afgesloten zakje mee op vakantie.
Veel in zee gezwommen, daarna weer in de wasmachine.
Meurt nog steeds.
Hardnekkig spul.
woensdag 15 oktober 2025 om 16:57
Ja verschrikkelijk is dat. Moet het meestal minstens twee keer wassen om die lucht eruit te krijgen. Ik heb een keer een bloes gehad die ik vier keer moest wassen voordat het een beetje te doen was.
Ook een kasjmieren trui die ik inmiddels al minstens tien keer gewassen heb en die nog steeds naar parfum ruikt, maar goed dat was parfum, geen wasmiddel.
Het is wel beter dan dat het muf ruikt, of naar rook of huisdieren, natuurlijk. Maar ik vind het wel verwarrend om naar andere vrouwen te ruiken. Mijn man raakt er ook van in de war

woensdag 15 oktober 2025 om 17:26
Heb hetzelfde. Pakket zou aangekomen zijn bij het pakketpunt. Alleen de ontvanger woont in Brussel en dit is het pakketpunt waar ik het heb ingeleverd. Nu is deze om de hoek en heb ik de QR code ontvangen dus even laten scannen.Jeetjejee schreef: ↑15-10-2025 14:11Hier gister ook iets bijzonders: 5 minuten na de melding van Vinted dat de verkoper het pakketje verstuurd heeft, kreeg ik een bericht dat ik voor 16 oktober m’n bestelling moet controleren. En als het niet in orde is, ik een melding moet aanmaken.
Gelukkig was de verkoper zo vriendelijk mij het trackingsnummer te verstrekken, want ik had verder helemaal geen info. Blijkt het pakketje ‘klaar te liggen om op te halen’ op het pakketpunt waar de verkoper het ingeleverd heeft, zo ongeveer aan de andere kant van het land. En bedankt Mondial Relay!
Van Vinted krijg ik alleen maar een automatisch antwoord na mijn melding, ook niet echt handig. Allemaal foto’s gestuurd als bewijs, verwezen naar mijn conversatie met de verkoper én zoals ze vroegen een handgeschreven verklaring geschreven dat ik het niet ontvangen heb. Wat ze zelf ook kunnen nakijken, maar goed, ik wil wel graag m’n geld terug dus toch maar gedaan. Wat een gedoe!
Na zoiets ben ik weer even helemaal klaar met Vinted![]()
De boodschap: dit pakket ligt hier niet.
Ofwel, geen idee waar dat ding nu is.
Ik heb aangegeven dat ze even naar dat opgegeven pakketpunt kan gaan. Waarschijnlijk ligt het daar.
Echt enorm balen. Het is een pakket van 85 euro..
woensdag 15 oktober 2025 om 17:32
Wat een gedoe Jeetjejee en Broodtrommel! Ik hoop dat mijn ene Mondial Relay goed gaat
. Het inleveren bij de enige overgebleven locatie was een gedoe, icm jullie verhalen heb ik bij mijn advertenties aangegeven dat ik niet meer verstuur via MR. Jammer dat je die niet uit kunt zetten

If chocolate can't fix it, it's a real problem
woensdag 15 oktober 2025 om 19:16
Ik heb mijn pakketje opgehaald wat op een heel raar pakketpunt was geleverd door Mondial Relay. Wat blijkt: het pakketpunt klopt wel; dat stond op het label. Alleen dat is dus heel ver van mijn huis! Het ging om een retourzending, en dan kan ik dus niet zelf kiezen naar wel pakketpunt het wordt opgestuurd! Echt balen van die retourzendingen!
woensdag 15 oktober 2025 om 19:46
Ja de anderen zullen wel vol gezeten hebben, maar ik vind het irritant dat ik het als ontvanger niet zelf kan uitzoeken! Ik ga niet snel een retourzending meer doen, geen idee ook hoe je dit moet voorkomen.happyapple schreef: ↑15-10-2025 19:23Nou wat ontzettend raar en irritant dat ze bij een retourzending zo'n onlogisch pakketpunt nemen zeg.
woensdag 15 oktober 2025 om 19:55
Ja dat vind ik ook, heel heftig bij heel veel pakketjes.
Ik had een leuk vestje gekocht, maat M. Trek hem aan, veel te groot. De maat opgezocht (stond in het label aan de zijkant), is het een XL. Verkoper reageerde wel lief en nu is het weer retour (nadat ik eerst bij een kapotte Vintedgo-automaat kwam). Die zit trouwens in een dagbesteding voor mensen met een beperking en ze staan allemaal te springen om te helpen met een pakketje ontvangen of versturen.
woensdag 15 oktober 2025 om 21:42
woensdag 15 oktober 2025 om 21:48
broodtrommel schreef: ↑15-10-2025 17:26Heb hetzelfde. Pakket zou aangekomen zijn bij het pakketpunt. Alleen de ontvanger woont in Brussel en dit is het pakketpunt waar ik het heb ingeleverd. Nu is deze om de hoek en heb ik de QR code ontvangen dus even laten scannen.
De boodschap: dit pakket ligt hier niet.
Ofwel, geen idee waar dat ding nu is.
Ik heb aangegeven dat ze even naar dat opgegeven pakketpunt kan gaan. Waarschijnlijk ligt het daar.
Echt enorm balen. Het is een pakket van 85 euro..
Bij mij kan het niet op het door mij gekozen pakketpunt zijn. Ook al is het binnen Nederland, binnen 5 minuten van de ene kant naar de andere kant lukt zelfs met een helikopter niet! Gelukkig gaat het bij mij om een veel lager bedrag, een kleine €20, maar ik zou er evengoed van balen als ik het kwijt ben.
woensdag 15 oktober 2025 om 23:19
Als iets vandaag om 14u bij het pakketpunt aan is gekomen en ik heb 5 dagen de tijd om het op te halen, hoe tellen ze dat? Wordt het dan maandagochtend al retour gestuurd of eind van de middag of ergens op dinsdag, als de zondag niet meetelt? Ik kan meestal wel ongeveer om de dag naar het pakketpunt, dus heb nog nooit zo hoeven tellen, en ik had een week in mijn hoofd zitten ipv 5 dagen dus nu twijfel ik ineens...
donderdag 16 oktober 2025 om 07:00
Ik had een groot artikel te koop staan met zowel in de titel als tekst enkel op te halen in ….
Krijg ik een bericht uit Frankrijk of ik het ook verstuur. Dus ik antwoord, nee enkel ophalen. Vijf minuten later heeft de persoon het gekocht en krijg ik knipoogjes toegstuurd en daarna zie je wel dat je het wel gewoon kunt opsturen?
Dus ik annuleer de koop met reden, doet de koper helemaal verontwaardigd. Toen heb ik nogmaals aangegeven dat het duidelijk in de advertentie en titel stond en ik het ook in het bericht heb aangegeven. Volgens mij is het bericht nu duidelijk.
De advertentie heb ik er nu maar afgehaald.
Krijg ik een bericht uit Frankrijk of ik het ook verstuur. Dus ik antwoord, nee enkel ophalen. Vijf minuten later heeft de persoon het gekocht en krijg ik knipoogjes toegstuurd en daarna zie je wel dat je het wel gewoon kunt opsturen?
Dus ik annuleer de koop met reden, doet de koper helemaal verontwaardigd. Toen heb ik nogmaals aangegeven dat het duidelijk in de advertentie en titel stond en ik het ook in het bericht heb aangegeven. Volgens mij is het bericht nu duidelijk.
De advertentie heb ik er nu maar afgehaald.

We’re all mad here

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in