Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 1953 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
meisje85 schreef:
15-10-2025 16:43
Ik vind vaak die wasmiddellucht die aan via Vinted gekochte kleding hangt zo heftig. Zo'n enorme walm als je dat pakketje open maakt. Wat doen die mensen er allemaal mee, dat dat zo overheersend is? O_O

Wasparfum.

Ik had vorig jaar een bikini gekocht, supermooi maar een parfumwalm. Bahbah.

Gewassen, hielp niet
Paar dagen in een emmer met water en azijn, hielp nauwelijks.

Daarna maar in een afgesloten zakje mee op vakantie.
Veel in zee gezwommen, daarna weer in de wasmachine.

Meurt nog steeds.

Hardnekkig spul.
Oooooh, ik wist niet eens dat het bestond. Nou, ik ga met azijn in de weer. Het zijn babykleren maar de geur komt me al tegemoet als ik de kamer inloop.
meisje85 schreef:
Ik vind vaak die wasmiddellucht die aan via Vinted gekochte kleding hangt zo heftig. Zo'n enorme walm als je dat pakketje open maakt. Wat doen die mensen er allemaal mee, dat dat zo overheersend is? O_O
Ja verschrikkelijk is dat. Moet het meestal minstens twee keer wassen om die lucht eruit te krijgen. Ik heb een keer een bloes gehad die ik vier keer moest wassen voordat het een beetje te doen was.

Ook een kasjmieren trui die ik inmiddels al minstens tien keer gewassen heb en die nog steeds naar parfum ruikt, maar goed dat was parfum, geen wasmiddel.

Het is wel beter dan dat het muf ruikt, of naar rook of huisdieren, natuurlijk. Maar ik vind het wel verwarrend om naar andere vrouwen te ruiken. Mijn man raakt er ook van in de war ;-).
Ik heb echt liever muf, rook of huisdieren.

Ik was het toch altijd eerst zelf. Muf was je weg, die gore wasparfum niet
Jeetjejee schreef:
15-10-2025 14:11
Hier gister ook iets bijzonders: 5 minuten na de melding van Vinted dat de verkoper het pakketje verstuurd heeft, kreeg ik een bericht dat ik voor 16 oktober m’n bestelling moet controleren. En als het niet in orde is, ik een melding moet aanmaken.
Gelukkig was de verkoper zo vriendelijk mij het trackingsnummer te verstrekken, want ik had verder helemaal geen info. Blijkt het pakketje ‘klaar te liggen om op te halen’ op het pakketpunt waar de verkoper het ingeleverd heeft, zo ongeveer aan de andere kant van het land. En bedankt Mondial Relay!
Van Vinted krijg ik alleen maar een automatisch antwoord na mijn melding, ook niet echt handig. Allemaal foto’s gestuurd als bewijs, verwezen naar mijn conversatie met de verkoper én zoals ze vroegen een handgeschreven verklaring geschreven dat ik het niet ontvangen heb. Wat ze zelf ook kunnen nakijken, maar goed, ik wil wel graag m’n geld terug dus toch maar gedaan. Wat een gedoe!
Na zoiets ben ik weer even helemaal klaar met Vinted :|
Heb hetzelfde. Pakket zou aangekomen zijn bij het pakketpunt. Alleen de ontvanger woont in Brussel en dit is het pakketpunt waar ik het heb ingeleverd. Nu is deze om de hoek en heb ik de QR code ontvangen dus even laten scannen.

De boodschap: dit pakket ligt hier niet.

Ofwel, geen idee waar dat ding nu is.

Ik heb aangegeven dat ze even naar dat opgegeven pakketpunt kan gaan. Waarschijnlijk ligt het daar.

Echt enorm balen. Het is een pakket van 85 euro..
Wat een gedoe Jeetjejee en Broodtrommel! Ik hoop dat mijn ene Mondial Relay goed gaat :-?. Het inleveren bij de enige overgebleven locatie was een gedoe, icm jullie verhalen heb ik bij mijn advertenties aangegeven dat ik niet meer verstuur via MR. Jammer dat je die niet uit kunt zetten
If chocolate can't fix it, it's a real problem
Ik heb mijn pakketje opgehaald wat op een heel raar pakketpunt was geleverd door Mondial Relay. Wat blijkt: het pakketpunt klopt wel; dat stond op het label. Alleen dat is dus heel ver van mijn huis! Het ging om een retourzending, en dan kan ik dus niet zelf kiezen naar wel pakketpunt het wordt opgestuurd! Echt balen van die retourzendingen!
Nou wat ontzettend raar en irritant dat ze bij een retourzending zo'n onlogisch pakketpunt nemen zeg.
happyapple schreef:
15-10-2025 19:23
Nou wat ontzettend raar en irritant dat ze bij een retourzending zo'n onlogisch pakketpunt nemen zeg.
Ja de anderen zullen wel vol gezeten hebben, maar ik vind het irritant dat ik het als ontvanger niet zelf kan uitzoeken! Ik ga niet snel een retourzending meer doen, geen idee ook hoe je dit moet voorkomen.
meisje85 schreef:
Ja dat vind ik ook, heel heftig bij heel veel pakketjes.

Ik had een leuk vestje gekocht, maat M. Trek hem aan, veel te groot. De maat opgezocht (stond in het label aan de zijkant), is het een XL. Verkoper reageerde wel lief en nu is het weer retour (nadat ik eerst bij een kapotte Vintedgo-automaat kwam). Die zit trouwens in een dagbesteding voor mensen met een beperking en ze staan allemaal te springen om te helpen met een pakketje ontvangen of versturen.
Bbubbels schreef:
15-10-2025 14:48
Ik had dit laatst ook. Maar is goed gekomen. Pakket was gewoon verkeerd gescand en wel onderweg. Dus er is nog hoop ;)

Dat is goed om te lezen! Ik heb 3x een verklaring op moeten sturen voor het goed was, maar Vinted gaat het nu uit laten zoeken door Mondial Relay.
broodtrommel schreef:
15-10-2025 17:26
Heb hetzelfde. Pakket zou aangekomen zijn bij het pakketpunt. Alleen de ontvanger woont in Brussel en dit is het pakketpunt waar ik het heb ingeleverd. Nu is deze om de hoek en heb ik de QR code ontvangen dus even laten scannen.

De boodschap: dit pakket ligt hier niet.

Ofwel, geen idee waar dat ding nu is.

Ik heb aangegeven dat ze even naar dat opgegeven pakketpunt kan gaan. Waarschijnlijk ligt het daar.

Echt enorm balen. Het is een pakket van 85 euro..

Bij mij kan het niet op het door mij gekozen pakketpunt zijn. Ook al is het binnen Nederland, binnen 5 minuten van de ene kant naar de andere kant lukt zelfs met een helikopter niet! Gelukkig gaat het bij mij om een veel lager bedrag, een kleine €20, maar ik zou er evengoed van balen als ik het kwijt ben.
Als iets vandaag om 14u bij het pakketpunt aan is gekomen en ik heb 5 dagen de tijd om het op te halen, hoe tellen ze dat? Wordt het dan maandagochtend al retour gestuurd of eind van de middag of ergens op dinsdag, als de zondag niet meetelt? Ik kan meestal wel ongeveer om de dag naar het pakketpunt, dus heb nog nooit zo hoeven tellen, en ik had een week in mijn hoofd zitten ipv 5 dagen dus nu twijfel ik ineens...
Ik had een groot artikel te koop staan met zowel in de titel als tekst enkel op te halen in ….
Krijg ik een bericht uit Frankrijk of ik het ook verstuur. Dus ik antwoord, nee enkel ophalen. Vijf minuten later heeft de persoon het gekocht en krijg ik knipoogjes toegstuurd en daarna zie je wel dat je het wel gewoon kunt opsturen?
Dus ik annuleer de koop met reden, doet de koper helemaal verontwaardigd. Toen heb ik nogmaals aangegeven dat het duidelijk in de advertentie en titel stond en ik het ook in het bericht heb aangegeven. Volgens mij is het bericht nu duidelijk.

De advertentie heb ik er nu maar afgehaald. :facepalm:
We’re all mad here
ik heb 1 mondial pakket verstuurd dat echt van links naar rechts gaat.
hij is volgens mij nu al 4x van onderweg naar afgifte punt terug gegaan naar in het sorteercentrum...

ik heb ook vinted go pakketjes die er serieus weken over gedaan hebben om aan te komen in het sorteercentrum.
Ik zie een loods voor me met ladingen zakken die ze maar gewoon laten staan omdat ze geen ruimte meer hebben om alles te verwerken
Een tas gekocht twee weken geleden. Verzonden met mondial relay. Echt nooit meer. Pakje staat al vier dagen op ‘in distributie, onderweg naar pakketpunt’.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
LemoosGaatDoor schreef:
16-10-2025 09:07
Een tas gekocht twee weken geleden. Verzonden met mondial relay. Echt nooit meer. Pakje staat al vier dagen op ‘in distributie, onderweg naar pakketpunt’.

Het is heel willekeurig. Bij mij gaat MR juist prima de laatste tijd, steeds maar een week onderweg. Ik selecteer heel bewust MR nu omdat VintedGo ruk ging. Het kan dus wel!
Such fun!1
Ik heb iets vervelends.. had een truitje gekocht uit Frankrijk van een merk dat ik ken. Verkoper had de afmetingen in de advertentie gezet, heel uitgebreid, omdat het anders viel dan normaal. Krijg ik het binnen, is het nog kleiner dan de afmetingen. Echt hoe dan. Ik denk dat ze de stof helemaal heeft opgerekt en toen gemeten ofzo.

Dus ik geef dat aan, wordt een beetje een discussie, en intussen is het vrijgegeven (ik had gewoon op 'probleem' moeten klikken, eigen schuld). Haar conclusie is dat ik overdrijf. Lekker lullig!

En ik weet gewoon dat als ik minder sterren geef, wat ik wel wil doen, ik ook minder sterren krijg - want dat doet ze bij anderen ook zie ik. What to do? Een automatische 5 sterren vind ik ook zowat.
Such fun!1
Da’s lullig Miranda. Ik geloof dat ik haar minder sterren zou geven en de “wraak feedback” maar voor lief zou nemen als je klacht redelijk is (en veel kleinere afmetingen lijkt mij daar echt wel onder te vallen).
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
En sowieso kan je onder haar reactie reageren en dus jouw visie op het geheel geven.
Kan ik een kledingstuk in een zakje van Shein gewoon versturen?

Of moet er een extra papiertje/ doosje omheen?
Kletskous11 schreef:
16-10-2025 11:33
Kan ik een kledingstuk in een zakje van Shein gewoon versturen?

Of moet er een extra papiertje/ doosje omheen?
Bedenk je zelf of je het zelf zo binnen zou willen krijgen.
Voor mij is het antwoord nee.
ga gewoon naar de wibra / amazon / action of weet ik wat en koop wat verzendzakkken.
die zijn echt niet zo heel duur
Wat vinden jullie trouwens als verkopers zijnde van het sturen van een vrijblijvend bod een paar dagen nadat iemand iets geliked heeft?
Ik doe dit wel en ik merk toch wel dat het hier en daar werkt.

Grappig trouwens dat in andere landen het sturen van biedingen heel normaal is. In amerika heb je er zelfs hele extra service programma's voor. En die sturen vaak na 10 minuten al een bod voor 20% korting op de vraagprijs. Daar wordt het heel normaal gevonden. Maar hier in europa vindt men het vaak "vervelend"
fanatic schreef:
16-10-2025 11:35
Bedenk je zelf of je het zelf zo binnen zou willen krijgen.
Voor mij is het antwoord nee.
ga gewoon naar de wibra / amazon / action of weet ik wat en koop wat verzendzakkken.
die zijn echt niet zo heel duur
Doe ik er een extra plastic zak omheen.
fanatic schreef:
16-10-2025 11:37
Wat vinden jullie trouwens als verkopers zijnde van het sturen van een vrijblijvend bod een paar dagen nadat iemand iets geliked heeft?
Ik doe dit wel en ik merk toch wel dat het hier en daar werkt.

Grappig trouwens dat in andere landen het sturen van biedingen heel normaal is. In amerika heb je er zelfs hele extra service programma's voor. En die sturen vaak na 10 minuten al een bod voor 20% korting op de vraagprijs. Daar wordt het heel normaal gevonden. Maar hier in europa vindt men het vaak "vervelend"
ik heb het zelf nog niet gedaan, maar reageer er als koper wel positief op. ik koop zelf sowieso zelden iets voor de vraagprijs, behalve als het echt een mooie deal is.
En doooooor!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven