Hotel tips Gran Canaria / Tenerife

zaterdag 11 oktober 2025 om 22:27

Ik ben aan het nadenken over de zomervakantie. Ik zit es te kijken naar bijv. Gran Canaria of Tenerife (zuid), beiden nooit geweest. Costa del Sol is ook een optie trouwens.
Volgens mij zitten hier best wat mensen die op een van die eilanden is geweest. Iemand die een goed hotel (minimaal 4*) kan aanbevelen ?
Liefst dat voldoet aan de wensen:
Modern hotel, goede reviews, lekker eten (iig ontbijt), groot zwembadcomplex/meerdere zwembaden, direct aan boulevard met winkeltjes/restaurantjes en strand of echt op korte loopafstand. In levendige en populaire omgeving zodat je makkelijk erop uit kunt voor hapje eten, winkeltjes etc. We zouden dan zeker ook voor paar dagen een auto huren om de omgeving te verkennen trouwens.
Welke regio’s en hotels moet ik op mijn lijstje zetten en es bekijken?
                    Volgens mij zitten hier best wat mensen die op een van die eilanden is geweest. Iemand die een goed hotel (minimaal 4*) kan aanbevelen ?
Liefst dat voldoet aan de wensen:
Modern hotel, goede reviews, lekker eten (iig ontbijt), groot zwembadcomplex/meerdere zwembaden, direct aan boulevard met winkeltjes/restaurantjes en strand of echt op korte loopafstand. In levendige en populaire omgeving zodat je makkelijk erop uit kunt voor hapje eten, winkeltjes etc. We zouden dan zeker ook voor paar dagen een auto huren om de omgeving te verkennen trouwens.
Welke regio’s en hotels moet ik op mijn lijstje zetten en es bekijken?

donderdag 16 oktober 2025 om 10:07

Weet niet meer precies wat ik betaalde, maar ik vond een auto huren niet duur. Dus ik heb gewoon van vliegveld tot vliegveld gedaan. En een keertje tot de haven, omdat ik de boot nam tussen Fuerteventura en Lanzarote. Ik zou absoluut voor Cicar kiezen. Super fijne service en ze zitten overal. Ook geen gedoe met foto's maken en gezeur over krasjes. Ze kijken niet eens naar de auto. En als er meer benzine in zit dan toen je 'm kreeg, storten ze zonder te vragen een bedrag terug op je rekening. Ik heb op 4 eilanden een auto bij ze gehuurd en vond 't echt super.mamaonbekend schreef: ↑15-10-2025 19:00Nu ben ik wel benieuwd wel hotel die flop was op Gran Canaria!
Auto huren gaan we sowieso doen. We willen zeker ook iets van het eiland gaan zien want we zijn er nog nooit geweest.
De vraag is alleen of we dat direct vanaf vliegveld doen of dat we (via het hotel of anderszins) voor enkele losse dagen een auto huren.
Ik denk niet dat we 10 dagen lang elke dag op pad zullen gaan. Maar gemak is soms ook weer fijn.
Ik huur ook altijd m'n eigen auto. Als die ik thuis heb. Zelfde merk, zelfde model en automaat. Ideaal.

donderdag 16 oktober 2025 om 10:18

Wij huren op de Canarische eilanden ook altijd een auto, rechtstreeks vanaf het vliegveld, echt zo fijn. In principe meestal bij Sunny Cars maar op de Canarische eilanden is Cicar ook een heel fijne betrouwbare verhuurder.
Op beide eilanden, Gran Canaria en Tenerife is echt veel te zien. Voor wat betreft hotels lees ik altijd eerst op Tripadvisor voordat ik iets boek. Heb wel eens bijna een hotel geboekt waar zeer regelmatig voedselvergiftiging voorkomt (en nog steeds trouwens).
                    Op beide eilanden, Gran Canaria en Tenerife is echt veel te zien. Voor wat betreft hotels lees ik altijd eerst op Tripadvisor voordat ik iets boek. Heb wel eens bijna een hotel geboekt waar zeer regelmatig voedselvergiftiging voorkomt (en nog steeds trouwens).

donderdag 16 oktober 2025 om 10:21

Oh jee, dat was dan mijn tip
Wat vond je niet leuk daar? Ben benieuwd.

donderdag 16 oktober 2025 om 10:26

PoesMinoes schreef: ↑16-10-2025 10:18In principe meestal bij Sunny Cars maar op de Canarische eilanden is Cicar ook een heel fijne betrouwbare verhuurder.
Die inderdaad, de grootste op de Canarische eilanden en doen niet moeilijk met inleveren. Ik huur al meer dan tien jaar probleemloos van hen.

donderdag 16 oktober 2025 om 10:28

Nou ja, heel mooi gebouw maar super gehorig en parkeren was een drama. De reviews waren ook goed, dus ben niet helemaal alleen op jou afgegaan. Ik zou 'm anderen niet aanraden, echter. Vooral vanwege dat parkeren. Heb heel wat rondjes gereden, me irriterend aan google maps die dan zegt 'je bent er' en stopt met navigeren, terwijl je weer een rondje moet rijden waar je de weg niet kent. Had ik eindelijk een parkeerplek, had ik de volgende dag niet echt zin om op pad te gaan....

donderdag 16 oktober 2025 om 10:56

Miss.Marissie schreef: ↑16-10-2025 09:53Even een out of the box tip. Je wilt in de zomer naar de Canarische Eilanden. Wij gaan vaak in november en dan is het er aangenaam warm. Kan me voorstellen dat het in juli behoorlijk heet is. Misschien is dan Fuerteventura een optie. Daar waait het wat meer (what's in a name...) en ik lees dat je ook echt een paar stranddagen wilt. Wij zijn op Gran Canaria, Tenerife en dus Fuerteventura geweest en die laatste heeft volgens ons veruit de mooiste stranden. Er is genoeg te doen om je een week of twee te vermaken. Maar het is wel een eiland you love it or you hate it (we love it).
Wat het uiteindelijk wordt, ik zou een auto huren direct vanaf het vliegveld. Dat scheelt een ellenlange transfer in de bus (hebben we slechte ervaringen mee...). Zou dan wel even bij het vinden van een hotel even checken hoe de parkeermogelijkheden zijn. Hier hebben wij trouwens nooit gedoe mee gehad.
Wij zijn al es op Fuertuventura geweest en vonden 1x wel genoeg. Waren er niet weg van en man vond die continue behoorlijk harde wind best vervelend..
Voorkeur dus voor een voor ons nieuw eiland.
We willen 11/12 dagen gaan trouwens. En reviews check ik inderdaad ook altijd op Tripadvisor.
En dank voor de tip van het fijne autoverhuurbedrijf, ga ik naar kijken!

donderdag 16 oktober 2025 om 16:56

Ik vond het er 8 jaar geleden ook al vergane glorie maar je bent met de taxi zo aan de andere kant van de vuurtoren. Dus daar zou ik me niet zo druk over maken.Senseo schreef: ↑16-10-2025 09:28Ik ga over een week naar Gran Canaria, Playa del Ingles, Hotel Labranda Marieta. Wij gaan 6 dagen, all inclusive alles bij elkaar, extra bagage, extra beenruimte, stoelkeuze, € 1.040 pp.
Ik was enthousiast over de keuze en plaats maar iemand op het werk zei dat Playa del Ingles vergane glorie is. Recensies zijn best wisselend en ik kreeg van de week een mail dat er ook gerenoveerd wordt, dus ik vind het spannend hoe het zal zijn.
Qua renovatie en overlast zou ik wel van balen maar misschien valt dat ook mee.

vrijdag 17 oktober 2025 om 13:42

Ik heb gisteravond gemaild en al antwoord. Het zou volgens het hotel mee moeten vallen. Ik krijg wel een gerenoveerde kamer zeiden zij in de mail. Ik wacht het maar af, ik hoop dat het meevalt.
                                    Ik doe mijn best

vrijdag 17 oktober 2025 om 15:30

Duimen dat het meevalt Senseo!
Zou je niet kunnen/willen omboeken?
Qua parkeren: een van de hotels op het lijstje hanteert 12,- p.d. parkeerkosten. Vind ik best fors, dus om dan (áls we dit hotel kiezen) hele periode auto te huren weet ik dan ook niet, dan tikt het nog wel weer door op dagen dat je geen auto gebruikt. In die omgeving kun wel ergens gratis langs de straat parkeren maar dan is het minimaal 5-7 minuten lopen naar je auto (en je hebt helemaal geen zicht erop).
Ander hotel op het lijstje is wel gratis parkeren maar ligt in Puerto de Mogan, rustigere omgeving dus.
En dan heb ik nog iets in Cyprus opgeschreven.
Kortom, we hebben een richting en ongeveer een top-5 zeg maar.
Qua parkeren: een van de hotels op het lijstje hanteert 12,- p.d. parkeerkosten. Vind ik best fors, dus om dan (áls we dit hotel kiezen) hele periode auto te huren weet ik dan ook niet, dan tikt het nog wel weer door op dagen dat je geen auto gebruikt. In die omgeving kun wel ergens gratis langs de straat parkeren maar dan is het minimaal 5-7 minuten lopen naar je auto (en je hebt helemaal geen zicht erop).
Ander hotel op het lijstje is wel gratis parkeren maar ligt in Puerto de Mogan, rustigere omgeving dus.
En dan heb ik nog iets in Cyprus opgeschreven.
Kortom, we hebben een richting en ongeveer een top-5 zeg maar.

vrijdag 17 oktober 2025 om 18:23

Het kan wel, maar ik heb al weken gezocht naar een betaalbaar hotel. Als ik omboek naar duurder hotel moet ik bijbetalen en wordt het nog duurder. Ik heb vandaag recensies op google gelezen die afgelopen week zijn geplaatst, niemand klaagt over de renovatie en eigenlijk alleen maar positief over het hotel. Ik gok het erop. Ik laat het nog wel even weten als ik er ben.mamaonbekend schreef: ↑17-10-2025 15:30Duimen dat het meevalt Senseo!
                                    Ik doe mijn best

vrijdag 17 oktober 2025 om 21:16

Ja, die regio valt inmiddels ook af. Wil er graag eens heen maar denk toch niet in de zomer.
Wij kunnen op zich vrij goed tegen de hitte want we kiezen ook wel verre bestemmingen die heet zijn in de zomer, maar dat is ook omdat we niet anders kunnen ivm gebonden aan de zomervakantie (bouwvak). Maar 37-40 gr hoeft van ons ook niet nee.
                    Wij kunnen op zich vrij goed tegen de hitte want we kiezen ook wel verre bestemmingen die heet zijn in de zomer, maar dat is ook omdat we niet anders kunnen ivm gebonden aan de zomervakantie (bouwvak). Maar 37-40 gr hoeft van ons ook niet nee.

zaterdag 18 oktober 2025 om 11:19

Veel plezier vast!Senseo schreef: ↑17-10-2025 18:23Het kan wel, maar ik heb al weken gezocht naar een betaalbaar hotel. Als ik omboek naar duurder hotel moet ik bijbetalen en wordt het nog duurder. Ik heb vandaag recensies op google gelezen die afgelopen week zijn geplaatst, niemand klaagt over de renovatie en eigenlijk alleen maar positief over het hotel. Ik gok het erop. Ik laat het nog wel even weten als ik er ben.

zaterdag 18 oktober 2025 om 11:34

Een tip voor als je over het eiland gaat toeren en de wandeling naar de Roque Nublo wilt doen: hier moet je sinds begin dit jaar kaartjes voor kopen en bovendien is de parkeerplaats definitief gesloten. 
https://localguidegrancanaria.com/nl/roque-nublo/
                    https://localguidegrancanaria.com/nl/roque-nublo/

dinsdag 21 oktober 2025 om 20:44

Wat /waar is het uiteindelijk geworden?mamaonbekend schreef: ↑21-10-2025 19:07Ik ga die site ook es bekijken PoesMimoes, want we hebben Gran Canaria geboekt!

dinsdag 21 oktober 2025 om 20:47

Heel erg leuk!mamaonbekend schreef: ↑21-10-2025 19:07Ik ga die site ook es bekijken PoesMimoes, want we hebben Gran Canaria geboekt!
Nog een tip voor een van de leukste uitjes die we hebben gedaan op Gran Canaria.
https://www.tripadvisor.nl/AttractionPr ... lands.html

dinsdag 21 oktober 2025 om 22:11

Ja leuk staat ook op mijn lijstjePoesMinoes schreef: ↑21-10-2025 20:47Heel erg leuk!
Nog een tip voor een van de leukste uitjes die we hebben gedaan op Gran Canaria.
https://www.tripadvisor.nl/AttractionPr ... lands.html
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Al een account? Log dan hier in