Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje
woensdag 13 augustus 2025 om 14:42
Beste forummers,
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
Welkom in napraat 2025.8 met geklets.
Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.
De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.
Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716
Veel napraatplezier!
Met vriendelijke groet,
Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
zaterdag 18 oktober 2025 om 19:09
zondag 19 oktober 2025 om 19:40
Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2025 19:32Iemand enig idee waar je het best winterbanden kunt kopen? Leek me een nuttig cadeau voor zoon namelijk maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe en wat![]()
Hmmmm ik ga altijd naar de lokale bandenboer hier maar daar heb je niks aan natuurlijk. Ik zou overigens kiezen voor allweather ipv winterbanden. Die heb ik zelf ook altijd en die kun je gewoon oprijden tot 1.6 mm profiel.
Echt koude winters met volop sneeuw hebben we niet meer en allweather banden doen goed wat ze moeten doen.
Ik heb ze van Goodyear.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 19 oktober 2025 om 19:45
Profile?Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2025 19:32Iemand enig idee waar je het best winterbanden kunt kopen? Leek me een nuttig cadeau voor zoon namelijk maar ik heb werkelijk geen flauw idee hoe en wat![]()
zondag 19 oktober 2025 om 19:51
Mag je daarop in de winter ook naar Duitsland? Ik heb intussen begrepen dat ze in Duitsland nogal streng zijn op winterbanden en als je zo dicht bij de grens woont is het nogal vervelend om een half jaar lang niet even sigaretten te kunnen halen bij de OosterburenMrsM schreef: ↑19-10-2025 19:40Hmmmm ik ga altijd naar de lokale bandenboer hier maar daar heb je niks aan natuurlijk. Ik zou overigens kiezen voor allweather ipv winterbanden. Die heb ik zelf ook altijd en die kun je gewoon oprijden tot 1.6 mm profiel.
Echt koude winters met volop sneeuw hebben we niet meer en allweather banden doen goed wat ze moeten doen.
Ik heb ze van Goodyear.

Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
zondag 19 oktober 2025 om 19:53
Die regels zijn veranderd. Voorheen was het een heel seizoen winterbanden verplicht, nu alleen nog bij winterse omstandigheden. Valt zo dichtbij de grens meestal wel mee.Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2025 19:51Mag je daarop in de winter ook naar Duitsland? Ik heb intussen begrepen dat ze in Duitsland nogal streng zijn op winterbanden en als je zo dicht bij de grens woont is het nogal vervelend om een half jaar lang niet even sigaretten te kunnen halen bij de Oosterburen![]()
Zolang er een sneeuwvlok-teken op staat mag het.
https://www.anwb.nl/auto/banden/all-season-banden
zondag 19 oktober 2025 om 19:53
Zolang ze het "alpine symbool" (= een plaatje van een soort bergtoppen met een sneeuwvlok erop) hebben, is het prima: "Darf ich mit Allwetterreifen im Winter fahren?Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2025 19:51Mag je daarop in de winter ook naar Duitsland? Ik heb intussen begrepen dat ze in Duitsland nogal streng zijn op winterbanden en als je zo dicht bij de grens woont is het nogal vervelend om een half jaar lang niet even sigaretten te kunnen halen bij de Oosterburen![]()
Wenn Ganzjahresreifen das besagte Alpine-Symbol besitzen, dann gelten sie als wintertauglich und dürfen im Winter gefahren werden. Sie genügen in diesem Fall mit den Ganzjahresreifen der Winterreifenpflicht bei Eis, Schnee und Glätte." zie: https://www.bussgeldkatalog.org/allwett ... _im_winter
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 19 oktober 2025 om 19:54
Lady*Voldemort schreef: ↑19-10-2025 19:51Mag je daarop in de winter ook naar Duitsland? Ik heb intussen begrepen dat ze in Duitsland nogal streng zijn op winterbanden en als je zo dicht bij de grens woont is het nogal vervelend om een half jaar lang niet even sigaretten te kunnen halen bij de Oosterburen![]()
Haha uiteraard belangrijk!
Met het 3PMSF symbool erop wel. (Heb even moeten googlen hoe dat ook weer heette... )

J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 19 oktober 2025 om 19:55
Rabarbara schreef: ↑19-10-2025 19:53Zolang ze het "alpine symbool" (= een plaatje van een soort bergtoppen met een sneeuwvlok erop) hebben, is het prima: "Darf ich mit Allwetterreifen im Winter fahren?
Wenn Ganzjahresreifen das besagte Alpine-Symbol besitzen, dann gelten sie als wintertauglich und dürfen im Winter gefahren werden. Sie genügen in diesem Fall mit den Ganzjahresreifen der Winterreifenpflicht bei Eis, Schnee und Glätte." zie: https://www.bussgeldkatalog.org/allwett ... _im_winter
Ja dit dus.

J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
J’écris ton nom
Liberté
Paul Eluard
zondag 19 oktober 2025 om 19:55
Star⁴ schreef: ↑19-10-2025 19:53Die regels zijn veranderd. Voorheen was het een heel seizoen winterbanden verplicht, nu alleen nog bij winterse omstandigheden. Valt zo dichtbij de grens meestal wel mee.
Zolang er een sneeuwvlok-teken op staat mag het.
https://www.anwb.nl/auto/banden/all-season-banden
Ah thanks, daar kan ik wel wat mee!
zondag 19 oktober 2025 om 19:56
Zou trouwens eens op Marktplaats kijken gewoon.
zondag 19 oktober 2025 om 19:56
Nadeel is echt dat er over de grens heel weinig gestrooid wordt. Dus bij ijzel is het op provinciale wegen in Duitsland echt spekglad. Ik rij, zelfs met winterbanden, dan de grens niet meer over.
Uiteindelijk krijg je nooit een boete voor rijden zonder winterbanden, maar als je staande gehouden wordt voor iets anders dan kun je er wel een bekeuring voor krijgen. Als je betrokken raakt bij een ongeval in winterse omstandigheden en vervolgens geen winterbanden hebt, heb je wel een probleem.
Uiteindelijk krijg je nooit een boete voor rijden zonder winterbanden, maar als je staande gehouden wordt voor iets anders dan kun je er wel een bekeuring voor krijgen. Als je betrokken raakt bij een ongeval in winterse omstandigheden en vervolgens geen winterbanden hebt, heb je wel een probleem.
rabarbara wijzigde dit bericht op 19-10-2025 19:58
25.98% gewijzigd
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 19 oktober 2025 om 20:05
Oh dat is ook wel goed om te weten. Ik zal morgen met mijn zojuist opgedane kennis de banden van zoon even flink bestuderen, misschien is het allemaal niet eens nodig dus.Rabarbara schreef: ↑19-10-2025 19:56Nadeel is echt dat er over de grens heel weinig gestrooid wordt. Dus bij ijzel is het op provinciale wegen in Duitsland echt spekglad. Ik rij, zelfs met winterbanden, dan de grens niet meer over.
zondag 19 oktober 2025 om 20:06
zondag 19 oktober 2025 om 20:18
Ik heb nog niks kersterigs gezien in de reclames. Wel in de winkels. Ik was laatst in een bouwmarkt en die ontplofte zowat van de kerstballen. Vond ik ook een beetje vroeg.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in