Napraattopic 2025.8, met geklets en een brandend zonnetje

13-08-2025 14:42 2691 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

Welkom in napraat 2025.8 met geklets.

Hierin kunnen jullie volop napraten over alles wat er op het forum gebeurt en in jullie dagelijks leven.
Een paar regels:
- er mag wel gesproken worden over wat iemand schrijft, maar niet over wat of hoe iemand is.
- er mag niet gehint of gehengeld worden naar vorige nicks.
- er mag hier wel besproken worden of iemand trollt.
- bashen van het andere napraattopic is niet toegestaan.

De normale regels van het hele forum gelden natuurlijk ook hier.

Ook in 'napraat 2.0' kan er worden nagepraat, maar dan zonder off-topic berichten.
https://forum.viva.nl/overig/napraat-z ... 35907716

Veel napraatplezier!

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-08-2025 20:17
0.13% gewijzigd
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Moiren schreef:
20-10-2025 22:48
Hahaha. Ik ben zo vaak uitgescholden door mijn instructeur.
Heeft niet geholpen idd B)

Dat snap ik echt niet, ik heb nog nooit gescholden...

Het ergste wat ik weleens zeg is "wat ben je nou toch allemaal aan het doen..." of "je moet niet denken, dat moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd"

Maar ik ben nog nooit boos op een leerling geworden, ook niet wanneer ik toch nog eens schrik van een onverwachte actie. (Ja dat gebeurd heel soms nog weleens... haha)

Er is wat dat betreft voor "ons" wel werk aan de winkel.
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
Ik schrok me alleen dood dat ik 5 minuten nadat ik voor het eerst aan het stuur zat de snelweg moest oprijden. Dat besefte ik pas op de oprit.

Enige erge bij de mijne was dat hij altijd erge verhalen had over andere leerlingen.
MrsM schreef:
20-10-2025 22:56

Het ergste wat ik weleens zeg is "wat ben je nou toch allemaal aan het doen..." of "je moet niet denken, dat moet je aan een paard overlaten die heeft een groter hoofd"

Maar ik ben nog nooit boos op een leerling geworden, ook niet wanneer ik toch nog eens schrik van een onverwachte actie. (Ja dat gebeurd heel soms nog weleens... haha)

Eerste rijles in een Volvo 440, voor toen een grote auto en geen stuurbekrachtiging.
Op een parkeerplaats in een natuurgebied voor het eerst achter het stuur, leren gas geven, remmen, koppelen en schakelen.
En toen moest ik zelf terug rijden over een smal weggetje, met tegenliggers. Ik raakte een tak van een van de struiken aan de zijkant en het was uit volle borst: godverdomme!! Denk om mijn lak!

Ik weet nog steeds waar ik toen reed ;)
Die man kon zo in woede uitbarsten. Echt bizar. Ruim een jaar bij hem gelest, maar wel in 1x geslaagd :yes: Ik denk dat het met wat vriendelijkheid een stuk korter had geduurd.

Nu moet ik eigenlijk ook weer voor opfrislessen, maar ik durf gewoon niet :hihi:
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Frizz schreef:
20-10-2025 23:14
Ik schrok me alleen dood dat ik 5 minuten nadat ik voor het eerst aan het stuur zat de snelweg moest oprijden. Dat besefte ik pas op de oprit.

Enige erge bij de mijne was dat hij altijd erge verhalen had over andere leerlingen.
o_o
Ruin it yourself.
MrsM schreef:
20-10-2025 22:56

Die opmerking over 'je moet niet denken....' hoor ik vaker en die vind ik zo suf. Ik snap dat er niets gemeens mee bedoeld is, maar behalve denken heb ik helemaal geen kwaliteiten. Ik kan niets maken ofzo.
Mijn rij-instructeur was een geweldige kerel. Hij had vrij snel in de gaten wat mijn probleem was (te veel denken dus) en ging daar heel lief mee om. Mijn man had wel een tierende hufter ('was zeker toeval dat je die fietser niet aangereden hebt!') maar die kon al rijden voor zijn eerste les en was met twintig lessen geslaagd.
Si abra la puerta hay lobos.
Irma_3110 schreef:
20-10-2025 21:44
Zijn het niet de prijzen van de wissels, exclusief de opslag? Dat is wel hoe ik het lees: de eerste prijs zomer naar winter wisselen en de tweede andersom. Ik lees er geen opslag in.
2/12/24: winterwissel €20,66
21/5/24 zomerwissel €20,66
21/5/24 bandenopslag (per jaar) €24,79
21/12/23 banden de en monteren balanceren €30,00
21/12/23 winterwissel €20,66
30/6/23 remblokken en schijven voor vervangen €277,62
28/5/23 zomerwissel €20,66
28/5/23 bandenopslag €24,79
28/5/23 olie/licht/bandenspanning en vloeistoffencontrole €0,-

Alles excl btw.
Pieremachochel
Rabarbara schreef:
21-10-2025 07:48
Die opmerking over 'je moet niet denken....' hoor ik vaker en die vind ik zo suf. Ik snap dat er niets gemeens mee bedoeld is, maar behalve denken heb ik helemaal geen kwaliteiten. Ik kan niets maken ofzo.
Mijn rij-instructeur was een geweldige kerel. Hij had vrij snel in de gaten wat mijn probleem was (te veel denken dus) en ging daar heel lief mee om. Mijn man had wel een tierende hufter ('was zeker toeval dat je die fietser niet aangereden hebt!') maar die kon al rijden voor zijn eerste les en was met twintig lessen geslaagd.
Hahaha ja! Herkenbaar. Je moet niet denken -> maar meneer dat gaat vanzelf!
MrsM schreef:
19-10-2025 19:54
(Heb even moeten googlen hoe dat ook weer heette... )

Als je nou toch aan het googelen bent, zoek dan ook even op hoe het zit met tegenliggers op een invoegstrook :loveit: (zie je post in het topic van Drackie over rijbewijs). Ik zou toch overwegen om dat stuk uit je lesprogramma te halen :proud: .
S-Groot schreef:
21-10-2025 10:35
Als je nou toch aan het googelen bent, zoek dan ook even op hoe het zit met tegenliggers op een invoegstrook :loveit: (zie je post in het topic van Drackie over rijbewijs). Ik zou toch overwegen om dat stuk uit je lesprogramma te halen :proud: .
:lol:
Onze harten bleven branden door de liefdesvlam
S-Groot schreef:
:rofl:
Ruin it yourself.
S-Groot schreef:
:hihi:
Het is wat het is
S-Groot schreef:
:rofl:
There is always something happening, and it's usually right now
:hihi:

Wat ontzettend stom... voorligger natuurlijk. :rofl:
Sur mes cahiers d’écolier
Sur mon pupitre et les arbres
Sur le sable sur la neige
J’écris ton nom
Liberté

Paul Eluard
De mislukte moeder heeft haar hand net overspeeld, wat mij betreft.
Ja er is toch geen 16-jarige die ouwe blogs gaat lezen...
Mariana schreef:
21-10-2025 12:10
Ja er is toch geen 16-jarige die ouwe blogs gaat lezen...
Nee joh, TikTok en insta.
Ruin it yourself.
Merys schreef:
21-10-2025 12:04
Even en passant een moslima erin gooien voor het vermaak.
'Operatie aan piemel' :lol:
There is always something happening, and it's usually right now
Grobbekuiken_ schreef:
21-10-2025 12:22
'Operatie aan piemel' :lol:
Echt hè :rofl:
Ruin it yourself.
Die blog waar die misluktemoeder naar verwijst, dat is toch een blog van iemand die hier ook op het forum meeschreef?
meisje85 schreef:
21-10-2025 13:17
Die blog waar die misluktemoeder naar verwijst, dat is toch een blog van iemand die hier ook op het forum meeschreef?
Misschien is het wel haar eigen blog en hoopt ze zo meer volgers aan te tekken.
Of denk ik nu heel synisch?
Hoe dan ook: jammer dat ik die hele politiek correcte consentriedel voor saus heb gepost. En toch weer het idee dat ik de wereld (ineens?) heel anders lees dan veel andere forummers. Alsof het elke dag alles-andersom-dag is. Maar misschien komt dat weer goed.
Si abra la puerta hay lobos.
meisje85 schreef:
21-10-2025 13:17
Dat zondares kwam mij ook al bekend voor idd.
Star⁴ schreef:
21-10-2025 12:20
Even en passant een moslima erin gooien voor het vermaak.
LOL, die zijn er ook heel veel voor een zondig nachtje vermaak.
Afkoelen heeft gewerkt
Merys schreef:
21-10-2025 12:04
Die op gaf al veel weg , veel te uitgebreid veel details etc .

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven