Fijne geurkaarsen
vrijdag 24 oktober 2025 om 19:22
Al jaren koop ik geurkaarsen, en elke winter schrik ik weer van de prijs. Ik vind die van Rituals echt het allerlekkerste. Maar wat een geld. Er staat er nu eentje van bijna €30,-. Het geld echt waard, want het ruikt heerlijk. Maar misschien kan ik af en toe uit met wat goedkopers?
Probleem is dat ik ze minder sterk vind, het eerste laagje is lekker dus in de winkel ruikt het heerlijk, maar na 4 avonden is het over.
Welke zijn goedkoper, maar ook langdurig lekker? Of heb je misschien websites met goede aanbiedingen?
Wat is jouw toptip?
Probleem is dat ik ze minder sterk vind, het eerste laagje is lekker dus in de winkel ruikt het heerlijk, maar na 4 avonden is het over.
Welke zijn goedkoper, maar ook langdurig lekker? Of heb je misschien websites met goede aanbiedingen?
Wat is jouw toptip?
vrijdag 24 oktober 2025 om 20:19
Als het je alleen om de geur gaat zou je ook kunnen denken aan een Lampe Berger. Duur in aanschaf omdat je ook de lamp moet kopen maar met de geuren die je veel langer dan met een kaars. Maar je hebt dan niet de dikke, zware "ondertoon" van de verbrandende was. Voor mij is dat een voordeel maar dat lijkt me iets persoonlijks.
vrijdag 24 oktober 2025 om 23:08
Woodwick is best duur als je geen sale hebt. Maar ik merk wel dat ze veeel langer kunnen branden als een gelijk formaat budget kaars.ladadieladieda schreef: ↑24-10-2025 22:41Woodwick en Yankee zijn ook heerlijk inderdaad, maar zijn die goedkoper? Ik ga kijken.
zaterdag 25 oktober 2025 om 08:39
Ik heb heel veel geurkaarsen en heb voornamelijk yankee candle en woodwick. Maar die zijn niet goedkoper, juist nog duurder. Voor een grote kaars betaald je volgens mij €36,95 of iets in die richting. Woodwick knettert vanwege de houten lont. Ik vind de geuren wel echt heerlijk! Yankee candle koop ik de laatste jaren wat minder, omdat ik er wat problemen mee heb. Ze branden niet heel goed, vaak blijft de rand nog stevig en krijg je een tunnel. Volgens mij hebben ze dat nu wel opgelost, maar ik vind de laatste jaren de geuren niet meer zo lekker. Al heb ik de nieuwe winterlijn nog niet geroken, want daar zat wel wat tussen wat me lekker leek.. Ik ben zelf ook fan van bath and body works. Die hebben echt heerlijke geuren, branden goed en zijn vaak in de aanbieding. Ik bestel veel bij Duft und Raum in Duitsland.
Ik heb ook wel eens kaarsen van goose creek, maar die vind ik toch vaak wat chemisch dus die koop ik niet meer.
Kringle candle is wel ook heel lekker, maar zit ook rond dezelfde prijs. Mooie kaarsen vind ik dat ook qua etiket en vorm van de potten.
En ik heb ook chesapeake bay kaarsen. Die zijn ook echt heel lekker en branden mooi! Maar ook die prijs zit allemaal rond hetzelfde als de rest.
De yankee candles van de Lidl zijn een andere lijn. Dat is de goedkope lijn van ze en die ruiken een stuk minder goed dan de gewone kaarsen. Zit ook een flink prijsverschil in en dat merk je wel in de kwaliteit. Ik vind de zwaardere geuren, zoals rond kerst met kaneel en appel of iets van gingerbread, wel beter dan de lichtere geuren.
En iemand noemde hier de votive kaarsjes. Die heb ik voor op mijn kantoortje, maar in de woonkamer ruik ik die niet. Daarvoor zijn ze te klein om de hele ruimte te vullen met geur.
Een lampe Berger is ook een goede optie! De lampen zijn er in diverse prijscategorieën en het is een fijne lamp. Geurafgifte is heel goed.
Goedkope geurkaarsen zoals van Bolsius en Air wick enz koop ik niet. Die geuren zijn allemaal te chemisch vind ik. Een geurkaars is zo duur, omdat er natuurlijke oliën en goede wax wordt gebruikt. Dat merk je bij het branden. Ze maken makkelijker een pool (dat de hele bovenlaag gesmolten is) en de vlam is rustig en geeft geen roet af. Ik knip ook altijd eerst de lont voor ik een kaars weer aan steek.
Ik heb ook wel eens kaarsen van goose creek, maar die vind ik toch vaak wat chemisch dus die koop ik niet meer.
Kringle candle is wel ook heel lekker, maar zit ook rond dezelfde prijs. Mooie kaarsen vind ik dat ook qua etiket en vorm van de potten.
En ik heb ook chesapeake bay kaarsen. Die zijn ook echt heel lekker en branden mooi! Maar ook die prijs zit allemaal rond hetzelfde als de rest.
De yankee candles van de Lidl zijn een andere lijn. Dat is de goedkope lijn van ze en die ruiken een stuk minder goed dan de gewone kaarsen. Zit ook een flink prijsverschil in en dat merk je wel in de kwaliteit. Ik vind de zwaardere geuren, zoals rond kerst met kaneel en appel of iets van gingerbread, wel beter dan de lichtere geuren.
En iemand noemde hier de votive kaarsjes. Die heb ik voor op mijn kantoortje, maar in de woonkamer ruik ik die niet. Daarvoor zijn ze te klein om de hele ruimte te vullen met geur.
Een lampe Berger is ook een goede optie! De lampen zijn er in diverse prijscategorieën en het is een fijne lamp. Geurafgifte is heel goed.
Goedkope geurkaarsen zoals van Bolsius en Air wick enz koop ik niet. Die geuren zijn allemaal te chemisch vind ik. Een geurkaars is zo duur, omdat er natuurlijke oliën en goede wax wordt gebruikt. Dat merk je bij het branden. Ze maken makkelijker een pool (dat de hele bovenlaag gesmolten is) en de vlam is rustig en geeft geen roet af. Ik knip ook altijd eerst de lont voor ik een kaars weer aan steek.
zaterdag 25 oktober 2025 om 08:41
Woodwick blijft voor mij toch wel nummer 1.
Ik kocht in mei bij de outlet in Roermond een geurkaars ( nog duurder) en die was zoooo lekker.
Ik had er ook 1 van vondels, 25 euro voor een klein glaasje die ook nog eens halverwege de kaars met een harde klap uit elkaar spatte en bijna brand veroorzaakte
Ik kocht in mei bij de outlet in Roermond een geurkaars ( nog duurder) en die was zoooo lekker.
Ik had er ook 1 van vondels, 25 euro voor een klein glaasje die ook nog eens halverwege de kaars met een harde klap uit elkaar spatte en bijna brand veroorzaakte
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
zaterdag 25 oktober 2025 om 08:43
Wowbiol schreef: ↑25-10-2025 08:41Woodwick blijft voor mij toch wel nummer 1.
Woodwick is inderdaad echt heerlijk! Ik heb er zelfs 1 die man lekker vind, wood smoke
zaterdag 25 oktober 2025 om 09:07
Of hier de startersset, bij Kruidvat vaak 50% korting.
https://www.kruidvat.nl/bolsius-cleanli ... cMQAvD_BwE
https://www.kruidvat.nl/bolsius-cleanli ... cMQAvD_BwE
zaterdag 25 oktober 2025 om 09:28
Ik ruik de Yankee Candle votives echt wel in de kamer en keuken als ik er eentje heb branden in de kamer. Vanille, kaneel en appel zijn ook kerstgeuren maar die vind ik niet lekker ruiken. Bestelde ze altijd bij een winkel in Den Haag, die had ook altijd aanbiedingen maar die zijn gestopt. Toen nog flink ingekocht dus kan nog poosje vooruit.
zaterdag 25 oktober 2025 om 09:42
Ik weet niet of dit landelijk of lokaal is, maar onze Intratuin heeft maandelijks de geur van de maand tegen 25% korting. Beide merken.ladadieladieda schreef: ↑24-10-2025 22:41Woodwick en Yankee zijn ook heerlijk inderdaad, maar zijn die goedkoper? Ik ga kijken.
Ik heb nu 2 geurkaarsen van Glade. Bij de Appie gekocht voor een prikkie in de bonus. En ik vind ze goed, lang en lekker ruiken, zelfs als ze niet branden. Ik heb de Pumpkin Spice en Warm Apple Pie. Lekker 'in season'.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
zaterdag 25 oktober 2025 om 10:02
Veel mensen doen een geurkaars kort aan want: zonde en hij was zo duur. Maar wat Irregular Choice zegt is heel belangrijk; een kaars moet goed poolen. Vooral de eerste keer dat je hem aansteekt meerdere uren laten branden zodat de gehele bovenlaag smelt. Dan komt de geur ook beter vrij en voorkom je een tunnel. Eventuele restjes kaars bewaar ik en daar maak ik nieuwe kaarsen van.
Laat in de herfst blaadjes in de tuin gewoon liggen of veeg ze op een hoop: goed voor insecten, vogels, eekhoorns en egels.
zaterdag 25 oktober 2025 om 10:03
Hoe doe je dat met de lonten?SweetFirefly schreef: ↑25-10-2025 10:02Eventuele restjes kaars bewaar ik en daar maak ik nieuwe kaarsen van.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in