Hoe omgaan met ghosten
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:17
Hallo allen,
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Ik ben al een tijdje actief aan het daten en soms tref ik iemand aan die wel interesse heeft en ik weer niet en dat vind ik het belangrijk dat de persoon weet waar hij aan toe is. En soms tref ik iemand aan die mij weer niet interessant vind. Meestal zijn dat de personen die ik juist wel leuk vind.
Maar als ik iemand moet teleurstellen geef ik eerlijk aan (na wat positieve dingen te benoemen ) dat ik er niet langer mee door wil gaan.
Nu had ik vorige week een date, wij gingen ergens wat lunchen. Hij stelde voor om even te wandelen, hij had van ver gereist dus ik kon wel begrijpen dat hij even in beweging wou zijn.
De gesprekken waren goed, het vuurwerk spatte er niet vanaf maar ik vond het niet erg om de date te verlengen wat ik wel zou hebben als ik geen interesse heb. Na gewandeld te hebben vroeg hij of ik langs het strand wou lopen, ik ging akkoord en zijn we met zijn auto naar het strand gereden waar we toen ook hadden gewandeld en een theetje hadden gedaan bij het boulevard.
In totaal hadden wij vijf uurtjes met elkaar doorgebracht, en zag ik zijn verlening van de date als iets positiefs.
Bij het afscheid nog een knuffel gegeven, waar hij mij naar zich toe trok en een grapje maakte dat als ik een knuffel geef dat ik wel een goede moet geven… en mij stevig vast pakte.
Bij thuiskomst nog een appje van hem gehad en de opvolgende dagen had hij mij dus aantal keer aangesproken hoe het ging etc etc.
Maar hij flirt niet, gaf verder geen complimenten.
Er was dus geen romantische vibe. Dus ik had wel in m’n achterhoofd dat hij twijfelt of meer een vriendschap voelt.
Nu merkte na woensdag dat hij afstand nam, en herinnerde ik me dat hij tijdens de date zei dat hij na een date meestal iemand ghost als hij het niet zag zitten. Ik zei op dat moment maar je hoeft toch niet te ghosten. Hij zei maar wat moet ik zeggen, je stinkt uit je mond… Waarop ik zei je hoeft de reden toch niet aan te geven. Je kan toch respectvol aangeven dat je niet verder wilt en wens de persoon het beste toe. Hij zei ook iemand te hebben gehost omdat diegene geen groente wou op haar bord tijdens het dineren. Hij zei dat hij toen vroeg hoe ze dat deed als kind, waarop zij zei dan kreeg zij ander eten van dr ouders. Zij werd toen ook gehost omdat hij ging nadenken over haar gezondheid.
En nu wordt ik geghost, aan de ene kant twijfel ik om het gewoon te negeren en laten voor wat het is want het is niet dat ik verliefd ben of sterke gevoelens heb maar aan de andere kant wou ik hem wel aangeven dat het niet zo netjes is. Denk dat het meer een manier is om voor mezelf op te komen.
Hij was verder wel gewoon aardig en attent, deur open houden, vragen of hij naast me mocht zitten.
Stelde veel vragen en vertelde ook persoonlijke dingen over zichzelf zoals zijn familiedynamiek en zijn band met zijn kind…
Het is voor mij gewoon een beetje vreemd om abrupt elkaar te negeren.
Het laatste contact wat wij hadden was woensdag waarin hij mij door de dag heen had gebericht over een bepaalde dieet waar ik ervaring mee had en ik zei hem de documentaire op te sturen. Donderdag was het stil en vrijdag ook en vrijdagavond stuurde ik de link op. Hij reageerde toen kortaf waardoor ik het vermoeden krijg dat ik nu wordt gehost.
Wat denken jullie… niks zeggen en laten of toch een niet aanvallerige confrontatie sturen?
Ik ben gewoon benieuwd naar jullie mening.
Ik ben al een tijdje actief aan het daten en soms tref ik iemand aan die wel interesse heeft en ik weer niet en dat vind ik het belangrijk dat de persoon weet waar hij aan toe is. En soms tref ik iemand aan die mij weer niet interessant vind. Meestal zijn dat de personen die ik juist wel leuk vind.
Maar als ik iemand moet teleurstellen geef ik eerlijk aan (na wat positieve dingen te benoemen ) dat ik er niet langer mee door wil gaan.
Nu had ik vorige week een date, wij gingen ergens wat lunchen. Hij stelde voor om even te wandelen, hij had van ver gereist dus ik kon wel begrijpen dat hij even in beweging wou zijn.
De gesprekken waren goed, het vuurwerk spatte er niet vanaf maar ik vond het niet erg om de date te verlengen wat ik wel zou hebben als ik geen interesse heb. Na gewandeld te hebben vroeg hij of ik langs het strand wou lopen, ik ging akkoord en zijn we met zijn auto naar het strand gereden waar we toen ook hadden gewandeld en een theetje hadden gedaan bij het boulevard.
In totaal hadden wij vijf uurtjes met elkaar doorgebracht, en zag ik zijn verlening van de date als iets positiefs.
Bij het afscheid nog een knuffel gegeven, waar hij mij naar zich toe trok en een grapje maakte dat als ik een knuffel geef dat ik wel een goede moet geven… en mij stevig vast pakte.
Bij thuiskomst nog een appje van hem gehad en de opvolgende dagen had hij mij dus aantal keer aangesproken hoe het ging etc etc.
Maar hij flirt niet, gaf verder geen complimenten.
Er was dus geen romantische vibe. Dus ik had wel in m’n achterhoofd dat hij twijfelt of meer een vriendschap voelt.
Nu merkte na woensdag dat hij afstand nam, en herinnerde ik me dat hij tijdens de date zei dat hij na een date meestal iemand ghost als hij het niet zag zitten. Ik zei op dat moment maar je hoeft toch niet te ghosten. Hij zei maar wat moet ik zeggen, je stinkt uit je mond… Waarop ik zei je hoeft de reden toch niet aan te geven. Je kan toch respectvol aangeven dat je niet verder wilt en wens de persoon het beste toe. Hij zei ook iemand te hebben gehost omdat diegene geen groente wou op haar bord tijdens het dineren. Hij zei dat hij toen vroeg hoe ze dat deed als kind, waarop zij zei dan kreeg zij ander eten van dr ouders. Zij werd toen ook gehost omdat hij ging nadenken over haar gezondheid.
En nu wordt ik geghost, aan de ene kant twijfel ik om het gewoon te negeren en laten voor wat het is want het is niet dat ik verliefd ben of sterke gevoelens heb maar aan de andere kant wou ik hem wel aangeven dat het niet zo netjes is. Denk dat het meer een manier is om voor mezelf op te komen.
Hij was verder wel gewoon aardig en attent, deur open houden, vragen of hij naast me mocht zitten.
Stelde veel vragen en vertelde ook persoonlijke dingen over zichzelf zoals zijn familiedynamiek en zijn band met zijn kind…
Het is voor mij gewoon een beetje vreemd om abrupt elkaar te negeren.
Het laatste contact wat wij hadden was woensdag waarin hij mij door de dag heen had gebericht over een bepaalde dieet waar ik ervaring mee had en ik zei hem de documentaire op te sturen. Donderdag was het stil en vrijdag ook en vrijdagavond stuurde ik de link op. Hij reageerde toen kortaf waardoor ik het vermoeden krijg dat ik nu wordt gehost.
Wat denken jullie… niks zeggen en laten of toch een niet aanvallerige confrontatie sturen?
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:22
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:23
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:25
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:27
CleopatraVII schreef: ↑25-10-2025 11:23Maar jij stuurt dus ook niks uit jezelf en wacht steeds tot hij appt? Dan denkt hij dus dat jij geen interesse hebt.
Precies.
Je schrijft zelfs dat hij de meeste gesprekken initieerde...
Vind je dat een man altijd meer initiatief moet nemen ofzo? Dat hij moet jagen?
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:32
Haha oké duidelijkZeemeermin84 schreef: ↑25-10-2025 11:31Pfff...wat een geanalyseer over ÉÉN date die niet eens supertof was. Let it go.
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:34
Niet perse jagen maar vind het fijn om af en toe de initiëren om te laten zien dat het wederzijds is maar vaak was hij mij voor.
En ik ben ook uitgebreid in mijn reacties en flirt zelfs (wat hij niet deed) dus denk wel dat het voor hem duidelijk was dat ik geïnteresseerd was om hem verder te leren kennen.
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:35
Heb jij op enig moment laten blijken dat jij interesse had?
Woensdag sluit je af met ‘ik stuur je een documentaire’ wat je niet doet en dan verwacht je dat hij blijft initiatief nemen?
Hij verlengt de date 2 keer, vraagt zelfs naar het strand te rijden, geeft je dan een innige knuffel en wat heb jij gedaan?
Hij heeft het gewoon opgegeven. Geef hem eens ongelijk….
Woensdag sluit je af met ‘ik stuur je een documentaire’ wat je niet doet en dan verwacht je dat hij blijft initiatief nemen?
Hij verlengt de date 2 keer, vraagt zelfs naar het strand te rijden, geeft je dan een innige knuffel en wat heb jij gedaan?
Hij heeft het gewoon opgegeven. Geef hem eens ongelijk….
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:37
Jij had toch donderdag ook gewoon een bericht kunnen sturen? Waarom stuur je vrijdag pas die link?
Dus ja, ik zou gewoon een berichtje sturen “hé, hoe is het? Heb je nog gekeken naar de link die ik stuurde?… Nog plannen het weekend?”
Of iets in die richting.
Als hij daar niet op reageert, dan weet je genoeg en kun je verder.
Dus ja, ik zou gewoon een berichtje sturen “hé, hoe is het? Heb je nog gekeken naar de link die ik stuurde?… Nog plannen het weekend?”
Of iets in die richting.
Als hij daar niet op reageert, dan weet je genoeg en kun je verder.
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:38
Ik heb dus vrijdag avond een bericht gestuurd met een uitleg erbij en de link.CleopatraVII schreef: ↑25-10-2025 11:23Maar jij stuurt dus ook niks uit jezelf en wacht steeds tot hij appt? Dan denkt hij dus dat jij geen interesse hebt.
Waarop hij droog reageerde en zo kreeg ik de memo dat hij geen interesse heeft.
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:46
Als ik geghost wordt, zoals laatst, na maaaanden dagelijks geappt te hebben en meerdere dates, dan laat ik het erbij. Blijkbaar toch een vervelend mens. Wel moeilijk want ik voelde me er verdrietig over én was pislink.
Maar in dit geval, één afspraakje, waarbij hij alles initieerde en hij ook daarna vooral degene was die berichtjes stuurde, zou ik zelf even nadenken wat ik nou wil. Dus: wil je iets met hem? Dan zelf iets actiever worden. Vond je ego vooral de aandacht wel lekker? Dan het niet-klik berichtje nu sturen, zodat jullie beide verder kunnen met het leven en het netjes is afgerond.
Maar in dit geval, één afspraakje, waarbij hij alles initieerde en hij ook daarna vooral degene was die berichtjes stuurde, zou ik zelf even nadenken wat ik nou wil. Dus: wil je iets met hem? Dan zelf iets actiever worden. Vond je ego vooral de aandacht wel lekker? Dan het niet-klik berichtje nu sturen, zodat jullie beide verder kunnen met het leven en het netjes is afgerond.
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:50
Je had woensdag gezegd dat je dat ging sturen… hij zat er al 2 dagen op ‘te wachten’. Dan zou ik ook maar droog reageren…in feite heb jij hem geghosted, het laten doodbloeden.. en hij reageerde op je link toch?
Wat wil je nu eigenlijk?
attraverso wijzigde dit bericht op 25-10-2025 11:53
13.61% gewijzigd
zaterdag 25 oktober 2025 om 11:52
Laat ik het zo zeggen, er was geen sterke chemie, het voelde vlak. Maar hij was vriendelijk, geen player vibes, ziet er goed uit. Dus ik stond nog wel open om te kijken of de chemie zich later ontwikkelt.Lampje25 schreef: ↑25-10-2025 11:46Als ik geghost wordt, zoals laatst, na maaaanden dagelijks geappt te hebben en meerdere dates, dan laat ik het erbij. Blijkbaar toch een vervelend mens. Wel moeilijk want ik voelde me er verdrietig over én was pislink.
Maargoed je hebt wel gelijk, beter nu dan maanden later. Dus wat dat betreft is het wel oké.
Ik denk ook dat ik mij niet heel erg rot voel omdat ik zelf niet sterk die klik voelde. Maar de manier waarop had ik anders gewild.
Gewoon een nette afsluiting juist omdat het contact verder prettig was.
zaterdag 25 oktober 2025 om 12:02
Wat zou er gebeuren als jij het initiatief neemt voor een 2e date? Dan merk je vanzelf of hij nog wil en zo ja, kan je voelen of het leuker wordt. Je legt de bal te veel bij hem. Wellicht klaagt hij op dezelfde manier over jou bij zijn maten.
En stop met analyseren idd.
En stop met analyseren idd.
gryla wijzigde dit bericht op 25-10-2025 12:03
21.43% gewijzigd
zaterdag 25 oktober 2025 om 12:03
Ik zei ik stuur je wel wat video’s. Maar niet dat ik een dag had afgesproken. Want hij zei die dieet te willen proberen hij voelde zich niet fit. Ik had ook uitgebreid uitgelegd wat de voordelen zijn van die dieet etc etc. Maar omdat ik merkte dat hij niet reageerde op mijn flirt pogingen en geen tweede date voorstelde en zelf zei vrouwen te ghosten… dacht ik volgens mij wilt hij niet. En daarom was ik bewust stil om te kijken wat hij zou doen. En dus vrijdag toch maar de link gestuurd omdat ik me gewoon aan m’n woord hou.Attraverso schreef: ↑25-10-2025 11:50Je had woensdag gezegd dat je dat ging sturen… hij zat er al 2 dagen op ‘te wachten’. Dan zou ik ook maar droog reageren…
Toen zei hij hoe gaat het verder met je? Ik gereageerd dat het goed gaat, en vroeg of hij al helemaal de oude was… hij zei ja bijna wel.
Ik zei heel goed… en toen was het stil
Haha als ik dit nu terug lees denk ik dat ik gewoon een bigger deal van maak dan dat het is.
Denk dat het goed is geweest dat ik deze topic heb geopend want uur geleden wou ik bijna een app sturen dat het niet zo netjes is dat hij mij ghost…. Denk een beetje too mutch..
zaterdag 25 oktober 2025 om 12:13
Ja precies, denk dat je gelijk hebt.Attraverso schreef: ↑25-10-2025 12:11Ja, ik vind niet echt dat dit ghosten was maar jij mag dat uiteraard anders aanvoelen…
Gewoon geen match denk ik…
zaterdag 25 oktober 2025 om 13:02
gonniegijsje schreef: ↑25-10-2025 11:36Ik zou hem berichten dat ik de romantische klik niet voel en niet wil doorgaan. Dat klopt toch ook? Tegelijk mogelijk wat pedagogisch waarde
Dit!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in