Het perfecte plaatje 2025
maandag 13 oktober 2025 om 16:23
Het komt weer, vanaf donderdag 16 oktober om 20.30 uur.
Deelnemers:
Aran Bade - entertainment deskundige
Bettina Holwerda - musicalster
Caroline Tensen - televisiepresentatrice
Oos Kesbeke - van de augurken
Catherine Keyl - tv persoonlijkheid
Kirsten Westrik - presentatrice
Lykele Muus- acteur en schrijver
Nabil Aoulad Ayad - cabaretier en acteur
Dwight van van den Vijver - presentator
Rhodé Kok - contentmaker
Ik ken ze niet allemaal, maar heb er wel weer zin in
Deelnemers:
Aran Bade - entertainment deskundige
Bettina Holwerda - musicalster
Caroline Tensen - televisiepresentatrice
Oos Kesbeke - van de augurken
Catherine Keyl - tv persoonlijkheid
Kirsten Westrik - presentatrice
Lykele Muus- acteur en schrijver
Nabil Aoulad Ayad - cabaretier en acteur
Dwight van van den Vijver - presentator
Rhodé Kok - contentmaker
Ik ken ze niet allemaal, maar heb er wel weer zin in
babs1966 wijzigde dit bericht op 27-10-2025 09:41
0.73% gewijzigd
vrijdag 24 oktober 2025 om 13:52
Eens met alles hier. Blij dat Catherine weg is, vond haar ook echt niet sympathiek. Ook haar foto's niet zo goed.
En eerste opdracht vond ik ook smerig. Ik vind het als kijker in elk geval echt niet leuk om mensen te zien met druipende mayonaise of ketchup langs hun mond, tongen en ijs overal.
Tweede opdracht heel vet!
En eerste opdracht vond ik ook smerig. Ik vind het als kijker in elk geval echt niet leuk om mensen te zien met druipende mayonaise of ketchup langs hun mond, tongen en ijs overal.
Tweede opdracht heel vet!
vrijdag 24 oktober 2025 om 15:43
Bij Dwight was het niet duidelijk dat het een portret was dus was ik het eens met de jury. Bij Rhodée vond ik dat anders.Coffeegirl schreef: ↑24-10-2025 12:48Eens.
Ik vond de opdracht met het streetfood niks aan. Dat gesmeer met dat eten. En sowieso mensen vragen om mee te doen vind ik altijd wat sneuig. Dan liever gewoon twee kandidaten samen laten werken.
Die andere opdracht was leuk, beetje art. Maar het beoordelen was weer wat vaag. Je mocht niet herkenbaar zijn, maar bij Dwight werd gezegd dat ze hem wel wat herkenbaarder hadden gewild, net als bij Rhodée.Tja.
vrijdag 24 oktober 2025 om 16:01
zaterdag 25 oktober 2025 om 10:59
Ik vond die foto met het eten wel leuk. Maar er sommigen sloegen door, die ketchup was echt smerig.
Wat had Rhodé een foute keuze gemaakt bij het zelfportret, er zat echt een goede foto bij. Ik vond haar streetfood foto ook erg leuk, alleen had ze iedereen oranje gemaakt. Zonde.
Ik vond de foto van Bettina wel terecht de winnende foto.
Ik snap alleen niet dat Aran een voldoende kreeg. Mooie foto, maar niet de opdracht. Vorige week kreeg iemand een onvoldoende voor de hondenfoto omdat er een pootje teveel de grond raakte, maar verder wel een goede foto was.
Maar Catherine naar huis is fijn. Nooit leuk gevonden. Haar laatste foto was niet heel slecht, maar ze werd aan alle kanten geholpen.
Wat had Rhodé een foute keuze gemaakt bij het zelfportret, er zat echt een goede foto bij. Ik vond haar streetfood foto ook erg leuk, alleen had ze iedereen oranje gemaakt. Zonde.
Ik snap alleen niet dat Aran een voldoende kreeg. Mooie foto, maar niet de opdracht. Vorige week kreeg iemand een onvoldoende voor de hondenfoto omdat er een pootje teveel de grond raakte, maar verder wel een goede foto was.
Maar Catherine naar huis is fijn. Nooit leuk gevonden. Haar laatste foto was niet heel slecht, maar ze werd aan alle kanten geholpen.
zaterdag 25 oktober 2025 om 17:15
Grappig, ik vond het de foto's van Rhode heel slecht dit keer. Dat plastic vond ik niet mooi, ook niet bij de andere foto. Vreemde houding van haar schouder. En die streetfood was enorm in scène gezet. Net alsof vier vrouwen zo een ijsje gaan eten. Volgende keer mag Nabil eruit van mij.Pelle schreef: ↑25-10-2025 10:59Ik vond die foto met het eten wel leuk. Maar er sommigen sloegen door, die ketchup was echt smerig.
En vonden jullie foto van die blonde vrouw met water (ben even naam kwijt) ook zo vreemd? Het leek net alsof die arm haar borst was waardoor dat de hele tijd mijn aandacht trok. Ik had die liever gecropt.
zondag 26 oktober 2025 om 05:46
Nee, ik vond de confettifoto ook mooi maar ik vond de “kadrering” (ahum, ik weet hier verder ook niet zo gek veel vanaf) wél vervelend. Vonden zij dus ook een beetje, maar dat was nu niet echt een punt, meer van “erg mooie foto, zou wat kunnen aanmerken op kadredring maar dat doen we niet”, terwijl het anders ook weleens is “wat zónde van een anders mooie foto, dit had een winnaar kunnen zijn maar is het nu echt niet” etc. Maar goed, het zal wel de balans zijn tussen goede en slechte dingen en het zijn natuurlijk ook maar mensen met een mening
vrijdag 31 oktober 2025 om 16:49
Wat een leuke opdracht was dat met de kinderhelden. En hele mooie foto's.
Wat heeft Rhodé weer een verkeerde keuze gemaakt. In die zin terecht.
vrijdag 31 oktober 2025 om 20:05
Grijs kan heel mooi zijn maar dan moet het wel echt staalgrijs zijn en niet dit wittige waterige grijs.Coffeegirl schreef: ↑31-10-2025 17:03
De natuurfoto’s waren wat saai, maar die grijze lucht was ook niet echt inspirerend.
zaterdag 8 november 2025 om 13:58
Ik heb het gisteren gekeken. Ik vind dat Oos een verrassend goed oog heeft met vaak erg mooie resultaten. Hij maakt wel kans om te winnen, denk ik. Een zwartwitfoto van bloemen begrijp ik persoonlijk niet zo goed, tenzij het om een bloem gaat met een heel bijzondere vorm of zo. Ik vond die foto met de irissen en de onscherpe bij vooral saai.
De grijze zuilengang van Caroline Tensen vond ik ook niet heel bijzonder. Dertien in een dozijn voor mijn gevoel, maar deze foto won dus.
Het lijkt wel of de redactie inmiddels af en toe moeite heeft om leuke opdrachten te verzinnen. Heb het idee dat dat in vorige seizoenen beter ging. Of ligt dat aan mIJ?
De grijze zuilengang van Caroline Tensen vond ik ook niet heel bijzonder. Dertien in een dozijn voor mijn gevoel, maar deze foto won dus.
Het lijkt wel of de redactie inmiddels af en toe moeite heeft om leuke opdrachten te verzinnen. Heb het idee dat dat in vorige seizoenen beter ging. Of ligt dat aan mIJ?
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
zaterdag 8 november 2025 om 14:23
Weet niet of de reactie moeite heeft om leuke, nieuwe opdrachten te verzinnen. Maar ik vind ze ook niet echt heel erg creatief idd.
Jammer dat de kandidaten allemaal zo close op deelnemers zaten. Van Dwight,bij de piramide, had dat veel mooier geweest als je kon zien hoe hoog de trap was.
Betinna vind ik niet leuk trouwens, geen idee waarom. Oos is verrassend leuk en ik zou graag een ander(vrouwelijk) jurylid hebben. Weet even niet hoe zij heet, maar ik irriteer me al meerdere seizoenen aan haar. Maar goed...
Jammer dat de kandidaten allemaal zo close op deelnemers zaten. Van Dwight,bij de piramide, had dat veel mooier geweest als je kon zien hoe hoog de trap was.
Betinna vind ik niet leuk trouwens, geen idee waarom. Oos is verrassend leuk en ik zou graag een ander(vrouwelijk) jurylid hebben. Weet even niet hoe zij heet, maar ik irriteer me al meerdere seizoenen aan haar. Maar goed...
It is
what it is.
Accept it
and move on!
what it is.
Accept it
and move on!
zaterdag 8 november 2025 om 16:52
Maar dan fotografeer je de renners in de rug en zie je de uitputting niet.
En afstand nemen van de deelnemers maakt het onmogelijk om de focus op 1 deelnemer te leggen.
Dan was het commentaar geheid geweest "Niet scherp" "Er groeit een elleboog uit zijn schouder" " Ik had hem liever alleen in beeld gehad"
zaterdag 8 november 2025 om 17:10
Die sportopdracht was echt lastig voor sommigen. Helemaal als je een foto moet maken van mensen met een zandzak op de nek. Hoe maak je dat spannend, met uitputting? En als je bij het eerste obstakel moest fotograferen, ja, daar was iedereen nog topfit. Dus dat werkte ook niet echt mee om uitputting vast te leggen.
zaterdag 8 november 2025 om 18:45
Ja, dat was zonde, iedereen was te gefocust op de gezichtsuitdrukkingen van de sporters, daardoor werd er te veel ingezoomd. Terwijl je ook aan de lichaamshouding van iemand kan zien of er sprake is van uitputting. En een beetje context is ook wel fijn.
zaterdag 8 november 2025 om 19:31
Ik vind het zo grappig dat ze het maar hadden over uitputting en de deelnemers alleen maar heel vrolijk kijken.
Mijn oudste liep regelmatig zulke runs en van uitputting is meestal helemaal geen sprake.
Wel van spierpijn en blauwe plekken maar die komen pas na een paar dagen.
Een veel leukere opdracht was geweest "Leg de onderlinge band en hulpvaardigheid vast"
zaterdag 8 november 2025 om 19:31
Dat is ook weer zo. Het was een lastige opdracht.granny71 schreef: ↑08-11-2025 16:52Maar dan fotografeer je de renners in de rug en zie je de uitputting niet.
En afstand nemen van de deelnemers maakt het onmogelijk om de focus op 1 deelnemer te leggen.
Dan was het commentaar geheid geweest "Niet scherp" "Er groeit een elleboog uit zijn schouder" " Ik had hem liever alleen in beeld gehad"
It is
what it is.
Accept it
and move on!
what it is.
Accept it
and move on!
zaterdag 8 november 2025 om 22:52
Vind Oos verrassend goed. Nabil terecht weg. Dwight kan zich echt nog wel goed ontwikkelen denk ik. De zwart wit shoot vond ik hele saai. Echt werkelijk elke foto die je maakt en dan zo afdrukt, is nog wel arty. Ik miste extra richtlijnen ofzo. Het was nu willekeurig voor mijn gevoel. Weer foto's waren ook saai. Sporthelden heel gaaf en ook de obstacle run vond ik leuk om te kijken! Kirsten mag ik niet, geen idee waarom. Hoop dat ze er snel uit ligt.
Edit: zie dat Kirsten de zus van Merel Westrik is. Die mag ik ook niet. Blijkbaar hebben ze hetzelfde ongrijpbare wat irritatie oproept... Zal aan mij liggen hoor. Over haar foto's kan ik niet heel veel zeggen.
Edit: zie dat Kirsten de zus van Merel Westrik is. Die mag ik ook niet. Blijkbaar hebben ze hetzelfde ongrijpbare wat irritatie oproept... Zal aan mij liggen hoor. Over haar foto's kan ik niet heel veel zeggen.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in