Is het wederzijds?

27-10-2025 22:44 25 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste lezers,

Na aardig wat topics te hebben doorgenomen, was het tijd om zelf een account aan te maken.
Omdat ik dringend met wat vragen zit, kies ik ervoor om anoniem te blijven - omdat dit mij kan schaden in privé- en werksfeer.

Ik ben een man van 34 jaar en sinds begin dit jaar weer vrijgezel. Nou moet ik toegeven dat ik op dit moment nog steeds geen behoefte heb aan een nieuwe vlam... Totdat het op 1 dame aankomt.

Het probleem zit hem in het volgende; deze 'dame' is een collega van mij en zij spookte al in mijn hoofd tijdens mijn laatste relatie. Dit is overigens niet de reden dat deze relatie is verbroken - dat staat hier compleet los van.
Het probleem wordt versterkt door het feit dat zij getrouwd is en kinderen heeft met haar geliefde.

Ik ben iemand die dat respecteert, en juist om die reden zal ik me hierin nooit durven - en willen uitspreken naar haar.

Toch heb ik het idee dat dat (misschien) wederzijds is, maar zij zich om dezelfde reden ook onbereikbaar opstelt. Tegelijkertijd maakt ze opmerkingen die iets verder gaan dan wat grapjes als collega's. Ze belt me soms, en zegt dan met een lachje dat ze mijn stem miste en dus even wou bellen.

Mijn werk heeft meerdere vestigingen en haar functie beoefent ze op een andere locatie dan waar ik werk. Toch heeft ze enkele keren de moeite genomen om haar dag bij mij op locatie in te vullen. Die dagen zijn het leukst, want we praten en lachen veel.

Ook nodigt ze me soms uit bij haar thuis om wat klusjes te verrichten (waar ik niet verder over in detail kan treden), wat verder vrij onschuldig is, maar uitgerekend ben ik de enige collega die daarvoor wordt uitgenodigd.

Enige tijd geleden ontving ik een klein cadeautje van haar, wat werkgerelateerd was, maar uitsluitend ik de enige collega was die dat ontving. Ter info, we hebben zo een 100 collega's, dus zou je denken dat ik wel erg speciaal moet zijn..

Ook heeft ze mij uitgenodigd op een feest, waar slechts een handjevol collega's aanwezig waren en verder veel vrienden en kennissen van haar en haar man. Op dit feest vond ze het nodig om mijn hand te pakken en mee de dansvloer op te trekken, waar ik dus even met haar heb staan dansen. Tuurlijk zal alcohol daarin hebben meegespeeld en is er uiteraard verder niets gebeurd, maar ik voelde me wel 'uitgekozen'.

Dit speelt dus al bijna een jaar, maar ik heb gemerkt dat ze sinds kort iets zakelijker op de app reageert. Geen bloospoppetjes meer, geen kus-emoticon meer, maar tegelijkertijd belt ze me vaker, nodigt ze me vaker uit...

Natuurlijk is alles wat hierboven is beschreven een kleine indruk van wat er speelt, maar heeft in werkelijkheid veel meer van dit soort momenten. Aan mijn kant krijg ik haar niet meer uit mijn hoofd, maar wil ik onze band niet beschadigen door mij uit te spreken hierin.

Een goede vriend heeft mij geadviseerd om het haar wél te vertellen, omdat dát de enige manier is om antwoorden te krijgen en hoe lastig ook: haar te vergeten.

Ik ben erg benieuwd naar jullie mening. Vooropgesteld wil ik nogmaals benoemen dat door mij hierin uit te spreken, ik de kans loop onze band te beschadigen, maar wellicht ook mijn positie in ons bedrijf.

Is dit gewoon een sterke vriendschap tussen een man en een vrouw? (Voor mij niet geheel gebruikelijk) of zullen er toch wat wederzijdse gevoelens zijn?

Graag zou ik ook horen wat je nou het best kunt doen om hier achter te komen, zonder haar direct de vraag te stellen. Dus wellicht wel vragen, maar dan met een grote omweg of grappige manier.

Het is niet mijn intentie haar/hun huwelijk te beschadigen, integendeel juist. Alleen zou ik wel graag willen weten waar ik aan toe ben.

Alvast erg bedankt voor de mogelijke tips en antwoorden.

Groet,
SpiceyLove
SpiceyLove schreef:
27-10-2025 22:44
Ook nodigt ze me soms uit bij haar thuis om wat klusjes te verrichten

Enige tijd geleden ontving ik een klein cadeautje van haar

bloospoppetjes
kus-emoticon meer
belt ze me vaker, nodigt ze me vaker uit...

Het is niet mijn intentie haar/hun huwelijk te beschadigen
Als mijn huwelijkspartner bovenstaande uithaalt stond ie op straat.
Waarom ga je in vredesnaam klussen bij een getrouwde vrouw?
Tja

Je spreekt jezelf nogal tegen he. Als je hier iets mee doet, en het zeggen valt daar al onder, dan wil je er wel degelijk wat mee en idealiter haar uit haar relatie halen. Als je er niks mee wil dan zeg je niks en ga je contact uit de weg. Beide tegelijkertijd gaat niet.

En misschien vind ze je leuk speelgoed (beetje plagen en beetje uitdagen), misschien wil ze je voor meer en misschien is zij 1 van die mensen die binnen een vriendschap graag flirt. Dat kunnen wij niet zien

Maar vergis je niet,hoe je eraan komt is ook hoe je eraf raakt...
Is dat wat je voor jezelf in gedachtenten had? Het spannende speeltje van een getrouwde vrouw zijn?
SpiceyLove schreef:
Het is niet mijn intentie haar/hun huwelijk te beschadigen, integendeel juist. Alleen zou ik wel graag willen weten waar ik aan toe ben.
Waarom wil je weten waar je "aan toe" bent?
.
Best kans dat ze jou inderdaad leuk vindt. Maar wat wil je daarmee dan?

Toch een relatie met haar beginnen? Bedenk dan dat zij dus een vrouw is die haar gezin wil opgeven voor een flirt met een collega.

Alleen maar weten dat jullie elkaar leuk vinden en het daarbij laten? Dan hou je jezelf voor de gek.

Een punt zetten achter het buitenzakelijke contact? Dat kun je zo ook wel doen.
Harba lorifa
Ik zou haar niet zeggen wat je voor haar voelt. Ik zou haar wel zeggen dat je het contact graag zakelijk wilt houden. Of als je dat lastig vindt, zelf vooral zakelijk doen. Zij appt al zakelijker, dus prima, dat kun jij dan ook terugdoen, dat is goed vol te houden. Als ze je ergens voor uitnodigt kun je dat gewoon afslaan (hoef je verder geen reden bij te geven) en als ze belt kun je dat ook zakelijk houden, net zoals je met iedere andere collega doet.
Je vraagt je af waar je aan toe bent. Dat is vrij simpel:

- of haar gevoelens voor jou zijn puur vriendschappelijk, dus dan kun je haar uit je hoofd zetten;
- of haar gevoelens zijn wederzijds maar je gaf al aan dat je haar relatie wil respecteren, dus dan kun je haar uit je hoofd zetten.

Kortom: het doet er niet toe, je kunt gewoon je afstand nemen nu.
Als ik verliefd zou zijn op mijn 34 jarige collega zou ik deze zeker niet uitnodigen thuis voor een feestje en al helemaal niet om thuis klusjes te doen. Dan heeft haar man het zo door. Ik denk echt dat ze het alleen vriendschappelijk bedoeld. Of ze vind het fijn iemand gratis te laten klussen in haar huis.
Ik verwachtte hele subtiele signalen te lezen, maar: ze belt en zegt dat ze je stem mist??

Deze vrouw is met een verleidingscampagne bezig. Mogelijk alleen maar voor aandacht/validatie. Denk aan hoe haar partner zich zou voelen als hij dit allemaal zou weten.

Ik zou een stap terug doen en integer zijn, hoe moeilijk dat ook is. Later ben je blij dat je het afgekapt hebt.
Voor mijn gevoel gaat het om een dame die het heerlijk vind om te teasen. Misschien probeert ze te kijken hoe ver ze kan gaan met jullie vriendschap en zoekt ze dus de grenzen op. Wie weet is haar man wel op de hoogte en vind hij het leuk of spannend als ze flirterig is met andere mannen. Maar dat weet je dus niet. Hoe dan ook, vraag jezelf af wat je wilt met de informatie. Je hebt al besloten dat je haar huwelijk wilt respecteren. Dus stel dat zij jou ook leuk vind, dan zullen jullie altijd zo om elkaar heen blijven draaien. En ik denk dat dat voor jou onhoudbaar gaat zijn. Je blijft zitten met die verliefde gevoelens, maar je kunt er dan niks mee.
Dus stel dát je er achter komt hoe ze over jou denkt, dan zul je zeker afstand gaan nemen en dan ben je verder ook de vriendschap kwijt.
SpiceyLove schreef:

Omdat ik dringend met wat vragen zit, kies ik ervoor om anoniem te blijven - omdat dit mij kan schaden in privé- en werksfeer.
Dus spicylove is niet je echte naam?
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
Murgatroyd schreef:
28-10-2025 14:19
Dus spicylove is niet je echte naam?
:-D

Maar even serieus: ik heb altijd wel moeite met zulke namen en dan zulke topics daarbij. Altijd zo’n bijzondere keuze
Als man geef ik ook maar een reactie. Ooit had ik ook een keer 'chance' met een veel jongere getrouwde collega en nog aantrekkelijk ook. Ik heb dat meteen afgekapt en dat werkte.

Wat ze wil ? Kijken hoe ze in de markt ligt. De kans is zeer klein dat ze haar relatie wil opgeven voor jou. En zelfs voor alleen maar sex hebben met jou acht ik de kans klein. Ze speelt een spelletje er is niks 'spicy' aan. Begin er niet aan, genoeg leuke vrijgezelle vrouwen. Houd het contact met haar zakelijk, niet meer.
Graag zou ik ook horen wat je nou het best kunt doen om hier achter te komen, zonder haar direct de vraag te stellen. Dus wellicht wel vragen, maar dan met een grote omweg of grappige manier.

Doodvermoeiend. Als je iets wilt vragen, vraag het gewoon. Verder leest je tekst behoorlijk correct, en voelt het niet volledig zelfgeschreven. Maar dat kan aan mij liggen.
Hijodelaluna schreef:
28-10-2025 20:02

Doodvermoeiend. Als je iets wilt vragen, vraag het gewoon. Verder leest je tekst behoorlijk correct, en voelt het niet volledig zelfgeschreven. Maar dat kan aan mij liggen.

Het is de zoveelste man van in de 30 die hier advies komt vragen en wonderlijk genoeg hebben ze allemaal dezelfde schrijfstijl.
Hoe moeilijk is het om te bepalen wat voor mens je wil zijn en dan daarnaar te leven?
Dus wil je een egotrippende aandachtstrekker zijn die een bom legt onder een gezin en 2 carrieres of wil je een degelijke kerel zijn die verder gaat met zijn leven en zo misschien kans maakt op een leuke nieuwe relatie?
Lorem Ipsum
Is haar relatie überhaupt wel monogaam?
Merys schreef:
28-10-2025 20:14
Het is de zoveelste man van in de 30 die hier advies komt vragen en wonderlijk genoeg hebben ze allemaal dezelfde schrijfstijl.
Precies, valt mij ook op ja.
Merys schreef:
28-10-2025 20:14
Eens en dezelfde opmerkelijke namen
creativeguy schreef:
28-10-2025 18:14
Als man geef ik ook maar een reactie. Ooit had ik ook een keer 'chance' met een veel jongere getrouwde collega en nog aantrekkelijk ook. Ik heb dat meteen afgekapt en dat werkte.

Wat ze wil ? Kijken hoe ze in de markt ligt. De kans is zeer klein dat ze haar relatie wil opgeven voor jou. En zelfs voor alleen maar sex hebben met jou acht ik de kans klein. Ze speelt een spelletje er is niks 'spicy' aan. Begin er niet aan, genoeg leuke vrijgezelle vrouwen. Houd het contact met haar zakelijk, niet meer.
change = sjans? :biggrin:
Hoi, kom binnen en fijn dat je er bent.
Alles goed? Wat zit je haar leuk!
Wil je koffie?

Strelizia schreef:
29-10-2025 10:36
change = sjans? :biggrin:

Ik las het als "een kans met" haha. Sommige mensen gebruiken ook graag Engelse woorden tussendoor. Maar jouw uitleg is logischer :biggrin:
er stond chance, niet change.

En sommigen gebruiken inderdaad chance. Drie keer raden waar het woord sjans vandaan komt?
Harba lorifa
Ginevra schreef:
29-10-2025 13:54
er stond chance, niet change.

En sommigen gebruiken inderdaad chance. Drie keer raden waar het woord sjans vandaan komt?

De man ik kwestie schreef "chance" waar ik "kans" in las.
Strelizia maakte een typefoutje denk ik.

Maarre, ChatGPT zegt (en ik vind dit soort weetjes altijd grappig):

Het woord “sjans” (betekent: flirten / interesse tonen) komt uit het Frans.
Het is afgeleid van “chance”, wat letterlijk kans betekent.
In het Frans kon avoir de la chance ook de betekenis hebben van “kans maken” bij iemand – dus kans hebben op romantische aandacht.
In het Nederlands is dat verbasterd tot:

sjans hebben → kans hebben bij iemand

sjansen → flirten

sjanserig → iemand die veel flirt

De uitspraak veranderde omdat het Franse “chance” met een zachte “sj”-klank werd uitgesproken, en zo schreef het Nederlands het ook op zoals we het hoorden.Dus: sjans = kans (op romantische aandacht), uit het Frans.

Persoonlijk denk ik bij "sjans hebben" meer aan flirten van beide kanten.

In het kader van de vraag van TO: Nee, ik denk niet dat je kans hebt bij je vriendin. Ze sjanst gewoon graag met je ;-)
Goed verhaal, lekker kort

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven