Geld & Recht alle pijlers

Vinted topic - 3

23-04-2024 09:29 2073 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hierbij open ik een nieuw topic om verder te kletsen over alle perikelen rondom Vinted. Lukt het je niet om je kleding of andere spulletjes kwijt te raken? Kun je wel wat tips gebruiken? Verstuurd die ene verkoper dat geweldige jurkje niet of heb je verwassen kleding gekregen terwijl het vermeld stond als ‘nieuw zonder kaartje’? Je kunt hier je ei kwijt.

* Deel 1
* Deel 2
In this mad house we must all survive
De laarzen stonden in de categorie “heel goed”, niet in “nieuw zonder prijskaartje”. En het is in mijn ogen geen gebrek, het zijn paardrijlaarzen met een suède lichte neus die een keer zijn gedragen tijdens het paardrijden. Niet gek dat er dan een zwart vlekje opzit, lijkt mij. Maar goed, ze lijkt het probleem van het zwarte vlekje los te hebben gelaten, en gooit het er nu op dat de laarzen nep zouden zijn. En vooralsnog heeft ze geen probleem gemeld bij Vinted, dus volgens mij probeert ze maar wat.
Nou ik ben benieuwd hoor. Heeft ze nog lang tot die 2 dagen tijd om zijn?

Hier had ik een koper die vroeg of ik alsjeblieft snel kon verzenden bla bla bla en die zelfde koper heeft het pakketje nu al 4 dagen op het pakketpunt liggen. Ik ben benieuwd of ze het vandaag of morgen nog wel ophaalt dan.
Jillz1801 schreef:
30-10-2025 09:03
De laarzen stonden in de categorie “heel goed”, niet in “nieuw zonder prijskaartje”. En het is in mijn ogen geen gebrek, het zijn paardrijlaarzen met een suède lichte neus die een keer zijn gedragen tijdens het paardrijden. Niet gek dat er dan een zwart vlekje opzit, lijkt mij. Maar goed, ze lijkt het probleem van het zwarte vlekje los te hebben gelaten, en gooit het er nu op dat de laarzen nep zouden zijn. En vooralsnog heeft ze geen probleem gemeld bij Vinted, dus volgens mij probeert ze maar wat.

Dan nog moet je een vlekje ook echt wel vermelden. Foto's zijn niet altijd duidelijk voor iedereen, zeker als je niet weet waar je naar kijkt. En ik heb ook moeite met de term 'gloednieuw' bij gedragen spullen. Hoeveel mensen dat verschil wel niet begrijpen!

Maar goed, ik zou ook vast melden dat je zelf even Vinted gaat contacteren, misschien bindt ze wel in.
Such fun!1
Jillz1801 schreef:
30-10-2025 09:03
Wat vervelend. En wat een gezeur. Als ze die laarzen zelf een keer draagt dan komen er binnen no time nog veel meer vlekjes op of gebruikerssporen op.
Dubbel, sorry!
jillz1801 wijzigde dit bericht op 30-10-2025 22:54
Reden: Dubbel
98.96% gewijzigd
MarindaH schreef:
30-10-2025 20:23
Dan nog moet je een vlekje ook echt wel vermelden. Foto's zijn niet altijd duidelijk voor iedereen, zeker als je niet weet waar je naar kijkt. En ik heb ook moeite met de term 'gloednieuw' bij gedragen spullen. Hoeveel mensen dat verschil wel niet begrijpen!

Maar goed, ik zou ook vast melden dat je zelf even Vinted gaat contacteren, misschien bindt ze wel in.
Ik snap je, maar ik heb nergens in de advertentie gloednieuw gebruikt. De staat heel goed, en in de tekst heb ik vermeld dat ze één keer zijn gedragen. Voor mij zijn laarzen die één keer zijn gedragen in elk geval gloednieuw. Misschien denkt niet iedereen er zo over.

Uiteindelijk lijkt de staat van de laarzen niet het probleem te zijn. Ze heeft bij Vinted aangegeven dat ze denkt dat de laarzen nep zijn. Kreeg hier vanavond bericht over van Vinted. Ik heb 24 uur de tijd om bewijs te leveren dat de laarzen origineel zijn. Gelukkig heb ik de factuur nog, dus deze meteen opgestuurd.

Het is toch van de zotte! Ik heb gelezen dat dit een veelgebruikte truc is, om artikelen gratis te krijgen. Als Vinted namelijk oordeelt dat het artikel nep is, wat vaak gebeurt want lang niet iedereen heeft nog een factuur, mag de koper het artikel houden (officieel moet het artikel vernietigd worden door koper, maar we weten allemaal dat dit niet gaat gebeuren) en krijgt koper het geld terug. Karen Damen opgelicht op Vinted: 'Geld én jas kwijt' https://share.google/ynY3lyTZQu0KkQRZ6

Toeval of niet, deze koper komt ook uit Frankrijk. Heb ik weer! Hopelijk komt alles goed en krijg ik mijn geld gewoon. Maar dit maakt wel dat ik niet snel meer iets te koop zal aanbieden op Vinted.
framboosje123 schreef:
30-10-2025 21:23
Wat vervelend. En wat een gezeur. Als ze die laarzen zelf een keer draagt dan komen er binnen no time nog veel meer vlekjes op of gebruikerssporen op.
Echt hè, het zijn tenslotte paardrijlaarzen. Jammer dat mensen zo zijn. Je verkoopt iets voor een fractie van de nieuwprijs, om iemand anders er blij mee te maken en er zelf ook nog iets aan over te houden. Maar dit maakt wel dat ik voortaan twee keer na zal denken voor ik iets te koop zet.
Problemen met telefoon, verstuurt berichten steeds dubbel. Sorry!
Wat een achterlijk mens!! Uiteraard ga je haar 1 ster geven en het hele verhaal in de review zetten?
Cheshire-cat schreef:
29-10-2025 12:19
Ik had weer een pareltje vandaag: of ik twee items die samen 16 euro waren voor 11 euro wilde verkopen. Het is een merk dat populair is, dus nee. Het mooie is dan nog dat ze zelf items heeft staan voor de hoofdprijs. Wat denk je dan, wie niet waagt? :facepalm:

Ik vind dit niet heel gek, hoor. Ik zie het als een soort Marktplaats en daar probeer ik ook, binnen het redelijke, zo goedkoop mogelijk te krijgen.

Laatst bood ik op meerdere kledingstukken die er voor 40.00 opstonden, 32.00. Mijn gedachte was, dat de verkoper zegt te laag en een tegenbod doet voor bijv. 38.00. En dat je dan ergens rond de 36.00 uitkomt. Evt. 38.00.
Die verkoper accepteerde het bod niet, zonder communicatie. Geen tegenbod of wat ook. Ik had het heel graag willen hebben, ook de volle prijs willen betalen, maar als iemand je bod afwijst zonder communicatie houdt het voor mij op.

Bij een andere verkoper iets soortgelijks, van haar kreeg ik een vriendelijke reactie dat mijn bod afgewezen was, dat ik al bundelkorting kreeg, en dat de vraagprijs toch echt het bedrag was. Van haar heb ik gekocht.

Ik koop niet vaak iets op Vinted, en het kan zijn dat ik het niet goed begrijp, maar ik zie het als handel en dan probeer je wat.

Vinden jullie het echt zo gek dat iemadn een bod doet onder de vraagprijs?
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!
Nee, ik doe het ook. Ik kijk daarom ook altijd even hoe lang iets er op staat. Als het er al 8 maanden op staat, dan doe ik eigenlijk standaard een lager bod. Als het er net op staat en ik verwacht dat het populair is, dan ben ik eerder genegen het voor de vraagprijs te kopen.
Sierlijk schreef:
31-10-2025 08:05
Ik vind dit niet heel gek, hoor. Ik zie het als een soort Marktplaats en daar probeer ik ook, binnen het redelijke, zo goedkoop mogelijk te krijgen.

Laatst bood ik op meerdere kledingstukken die er voor 40.00 opstonden, 32.00. Mijn gedachte was, dat de verkoper zegt te laag en een tegenbod doet voor bijv. 38.00. En dat je dan ergens rond de 36.00 uitkomt. Evt. 38.00.
Die verkoper accepteerde het bod niet, zonder communicatie. Geen tegenbod of wat ook. Ik had het heel graag willen hebben, ook de volle prijs willen betalen, maar als iemand je bod afwijst zonder communicatie houdt het voor mij op.

Bij een andere verkoper iets soortgelijks, van haar kreeg ik een vriendelijke reactie dat mijn bod afgewezen was, dat ik al bundelkorting kreeg, en dat de vraagprijs toch echt het bedrag was. Van haar heb ik gekocht.

Ik koop niet vaak iets op Vinted, en het kan zijn dat ik het niet goed begrijp, maar ik zie het als handel en dan probeer je wat.

Op Vinted zet ik spullen voor de prijs waarvoor ik het wil hebben. Marktplaats vind ik de plek om te onderhandelen en daar bied ik ook de mogelijkheid om te bieden.

En bij Vinted weet ik ook dat ik de gevraagde prijs ervoor kan krijgen. Dus blijft het onverkocht tot ik dat bedrag ervoor krijg.
We’re all mad here
meisje85 schreef:
31-10-2025 08:27
Nee, ik doe het ook. Ik kijk daarom ook altijd even hoe lang iets er op staat. Als het er al 8 maanden op staat, dan doe ik eigenlijk standaard een lager bod. Als het er net op staat en ik verwacht dat het populair is, dan ben ik eerder genegen het voor de vraagprijs te kopen.
Zo doe ik het ook. Vandeweek heb ik een French Connection blouse gekocht, stond al weken op Vinted, voor €14. Ik heb €9 geboden en dat werd meteen geaccepteerd.
Andersom werkt het ook zo, als ik een laag bod krijg op iets wat ik zelf al een lange tijd heb staan dan accepteer ik dat ook (het alternatief is de kledingbank)
Sierlijk schreef:

Heel eerlijk? Als ik er 40 euro voor wil hebben is dat zeker niet 32. Ik verlaag de prijs zelf wel als het er langer op staat. Had je 36 geboden dan zou ik waarschijnlijk akkoord gaan of er 37.50 voor willen hebben. Bied je 32 dan neem ik je niet serieus. Ik reageer inmiddels ook niet meer op dat soort biedingen.
Ik vind het heel erg jammer dat Vinted inderdaad een soort Marktplaats aan het worden is. Met eindeloos bieden en berichtjes.

Ik vind het op zich niet erg als mensen bieden, en ik doe dat soms zelf ook wel. Maar als de prijs waarvoor het erop staat gewoon redelijk is, dan betaal ik die gewoon, en dan ga ik niet proberen om er nog twee of vijf euro af te krijgen. Ik vind dat geschraap en gekaasschaaf echt heel erg vervelend gedrag. Heel jammer dat dat inmiddels de norm aan het worden is.

En ik ga dus niet nog een berichtje sturen als iemand nog wat van mijn redelijke prijs af probeert te schrapen. Dan weiger ik gewoon dat bod en klaar hoor.
kweepeer schreef:
31-10-2025 12:32
Ik vind het heel erg jammer dat Vinted inderdaad een soort Marktplaats aan het worden is. Met eindeloos bieden en berichtjes.

Ik vind het op zich niet erg als mensen bieden, en ik doe dat soms zelf ook wel. Maar als de prijs waarvoor het erop staat gewoon redelijk is, dan betaal ik die gewoon, en dan ga ik niet proberen om er nog twee of vijf euro af te krijgen. Ik vind dat geschraap en gekaasschaaf echt heel erg vervelend gedrag. Heel jammer dat dat inmiddels de norm aan het worden is.
Het komt ook wel een beetje doordat sommige mensen ook gewoon echt raar prijzen. Ik zoek bijvoorbeeld op (bijna) nieuwe babyspullen en die zijn heel vaak op zo'n manier geprijsd dat het inclusief kopersbescherming en de laagste verzendkosten zo goed als niks meer scheelt met de nieuwprijs in de winkel en soms zelfs gewoon duurder is. Dan bied ik dus idd wel lager en afhankelijk van de waarde van het product, kan het dan idd zo zijn dat ik 2,25 bied voor iets dat er voor 3 euro op staat.
Ik heb door o.a. dit topic vooral geleerd dat iedereen er heel anders instaat, dus ik doe vooral geen aannames meer. :D

De een communiceert niet, de ander over communiceert. De een wil juist bieden en onderhandelen, de ander niet. Ik heb ook mijn voorkeuren, maar ik probeer geen conclusies te trekken. Als je het graag wilt hebben, kun je ook vragen wat haar absolute minimum is.

Ik vind het zelf ook wel eens lastig. Ik zet het vaak voor echt lage prijzen te koop, omdat ik er ook graag vanaf wil, en ook niet zo hou van dat onderhandelen, en het belangrijk vind dat mijn kleding een tweede leven krijgt. Ik heb ook bundelkorting aanstaan. Als iemand dan een bundel wil kopen en ook nog gaat afdingen dan raak ik ook wel eens geïrriteerd. Die korting zit dan toch al in die bundel? Maar goed, dat is mijn perspectief. Blijkbaar vinden andere mensen dat dus wel normaal. 🤓
Maar wie zegt dat Vinted niet bedoeld is voor onderhandelen dan?
Voor mij is het een kwestie van nee heb je, ja kun je krijgen.

Als mijn bod van €9 niet geaccepteerd wordt tegenover de vraagprijs van €14 zoals dat bloesje vandeweek, dan is dat prima, dan kan ik daarna bedenken of het me meer waard is of niet. Daar heb ik verder geen gevoelens of irritaties bij of zo.

Eindeloze berichtjes herken ik totaal niet trouwens.
Ik breek even in met een vraag , ik heb gisteren een pakket weg gebracht naar een DHL automaat, alles gedaan zoals het hoort, op het scherm stond dat ik een bevestiging kreeg via de mail, tot op heden niks gehad.

Ook via vinted nog geen verdere status, er staat dat ik het dus nog moet verzenden.

Als de kluisjes leeg worden gehaald scant de chauffeur deze dan ook zodat er dan een wijziging te zien is qua status van het pakket?
Sierlijk schreef:

Nee hoor helemaal niet gek om te bieden, doe ik zelf ook vaak. Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er vaak niet op reageer als ik geen goed bod krijg, of dat ik het bod dan afwijs zonder verdere communicatie. Vind dat niet gek. Geen tijd voor uitgebreide berichten om mezelf te verantwoorden waarom ik het afwijs.
Het bieden vind ik an sich niet raar. Maar als je 20% onder de gevraagde prijs gaat zitten die al redelijk is (‘wilde ook wel de volle mep betalen”) snap ik ook dat de verkoper zich niet geroepen voelt om onderhandelingen te beginnen of de afwijzing gaat motiveren.
Ik zou mij ook niet druk gaan maken over twee euro meer of minder en denken ‘dan niet, next’.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Het is een bestaande normale functie die er al een tijdje of misschien zelfs van begin in heeft gezeten, wat een raar gemiep over mensen die bieden op Vinted.
Interessant dat iedereen er zo verschillend in staat. En nee, niemand is verplicht te reageren op een bod. Als je het graag wil verkopen kan je altijd aangeven dat x het laagste bod is. Grote kans dat het dan wel lukt. Maar goed, dat mag ieder voor zichzelf uitmaken. Ik zie dat als gemiste kans van de verkoper.

Wat iets waard is, wat hier genoemd wordt, en dat het goedkoop verkocht wordt, het zal, maar ik heb geen idee of iets goedkoop of niet wordt aangeboden. Ik heb daar niet veel verstand van, al zullen veel mensen dat ongetwijfeld wel hebben.
Creativiteit is de adem van de ziel – dus adem elke dag!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven