Rechtszaak Marco Borsato
zondag 2 november 2025 om 17:34
Op ook maar welke wijze is dit relevant? Echt hoor, er kan bijna geen discussie meer gevoerd worden of er worden asielzoekers bijgehaald. Zelfs als het op geen enkele wijze relavnt is voor de discussie.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zondag 2 november 2025 om 17:38
Wellicht niet relevant, maar wel interessant. Want waarom wordt hij zo massaal verdedigt en als het om bijvoorbeeld een asielzoeker gaat, is de persoon meteen veroordeelt.
Maar ik schrijf er niks meer over. Punt is duidelijk.
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
zondag 2 november 2025 om 17:40
Ik zie werkelijk het verband niet, maar ik zou zeggen, open een topic.
Don’t let anyone ruin your day. It’s your day.
Ruin it yourself.
Ruin it yourself.
zondag 2 november 2025 om 17:43
Mijn leraar wás een vertrouwenspersoon. Niet officieel, maar veel meisjes met problemen stortten hun hart bij hem uit, één van mijn beste vriendinnen met problemen thuis werd zo’n beetje opgenomen in zijn gezin (zijn kinderen zaten ook bij ons op school).
En hij zat aan me. Tijdens een schoolreis in de bus, en daarna tijdens een klassenfeest. Daar stonden we te zoenen, en hij betastte me. Iedereen kon dat zien (weliswaar in het halfduister). Ik was hartstikke gek op hem, dus ik vond het helemaal niet erg. Hij zei ‘ik hou van je, ik trouw niet met je maar ik hou van je.’
Daarna is er nooit meer wat gebeurd, terwijl ik hem wel opzocht en hij de rest van mijn schooltijd heel belangrijk gebleven is voor me.
Stom genoeg vind ik het 40 jaar later voor mezelf nog steeds niet erg. Ik vond het fijn en heb warme herinneringen aan hem en aan die schoolreis en dat feest.
Terwijl ik natuurlijk ook toen al wist dat het volstrekt fout was wat hij deed.
Ik zeg niet dat dit in de zaak MB speelt, maar je kunt dus als slachtoffer best heel goed weten dat zo’n man dit echt niet mag doen, en toch ‘loyaal’ of ‘gecharmeerd’ of zelfs ‘verliefd’ blijven. En óók als dat zo is, óók als zo’n meisje als ik toen was volledig instemt, dan nog hoor je als volwassen man natuurlijk je handen thuis te houden. Het is nóóit acceptabel.
Overigens was ik 17. Met de definitie van nu was wat hij deed niet strafbaar. Maar het was níet acceptabel.
En hij zat aan me. Tijdens een schoolreis in de bus, en daarna tijdens een klassenfeest. Daar stonden we te zoenen, en hij betastte me. Iedereen kon dat zien (weliswaar in het halfduister). Ik was hartstikke gek op hem, dus ik vond het helemaal niet erg. Hij zei ‘ik hou van je, ik trouw niet met je maar ik hou van je.’
Daarna is er nooit meer wat gebeurd, terwijl ik hem wel opzocht en hij de rest van mijn schooltijd heel belangrijk gebleven is voor me.
Stom genoeg vind ik het 40 jaar later voor mezelf nog steeds niet erg. Ik vond het fijn en heb warme herinneringen aan hem en aan die schoolreis en dat feest.
Terwijl ik natuurlijk ook toen al wist dat het volstrekt fout was wat hij deed.
Ik zeg niet dat dit in de zaak MB speelt, maar je kunt dus als slachtoffer best heel goed weten dat zo’n man dit echt niet mag doen, en toch ‘loyaal’ of ‘gecharmeerd’ of zelfs ‘verliefd’ blijven. En óók als dat zo is, óók als zo’n meisje als ik toen was volledig instemt, dan nog hoor je als volwassen man natuurlijk je handen thuis te houden. Het is nóóit acceptabel.
Overigens was ik 17. Met de definitie van nu was wat hij deed niet strafbaar. Maar het was níet acceptabel.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
zondag 2 november 2025 om 18:22
zondag 2 november 2025 om 19:33
LaFleurNoire schreef: ↑01-11-2025 17:54Die man is net zo Italiaans als ik ben, slechts voor de helft.
En alsof in Italië de mannen, álle mannen, de godganse dag vrouwen lopen te bepotelen en knuffelen.
De “warmbloedige Italiaan” is een zeer, zeer slecht excuus en vind ik eigenlijk ook beledigend.
Mijn vader komt van Sicilië. Ik leg ook geen paardenhoofden in bedden als ik ruzie met iemand heb.
HAHAHAHAHAAHAHAHAH deze is goud ik vloog zowat van mijn stoel
OT, ik was al een stille meelezer en volg trouw de podcast van Saskia Belleman, maar heilige jezus.... ik val of zowat om of ik wordt niet goed..
Marco heeft echt hele hele servieskast voor zijn kop
*gaat weer in de meelees modus*
Relax we're all crazy, it's not a competition
zondag 2 november 2025 om 19:57
Ik vond de heren van Even tot hier wel weer scherp hoor. Heeft iemand dat gezien?
Voor mij is Marco wel af, wat het oordeel van de rechter ook zal zijn. Die appjes alleen al. Vreselijke vent. Römer werd ook veroordeeld voor alleen chatten.
Alles ligt buiten hemzelf.
Affaires zijn de schuld van Leontien want thuis weinig intimiteit.
TEG failliet, daar was hij amper bij betrokken.
Ongepaste omgang met een minderjarige. Ze werd haast opgedrongen door haar moeder.
Voor mij is Marco wel af, wat het oordeel van de rechter ook zal zijn. Die appjes alleen al. Vreselijke vent. Römer werd ook veroordeeld voor alleen chatten.
Alles ligt buiten hemzelf.
Affaires zijn de schuld van Leontien want thuis weinig intimiteit.
TEG failliet, daar was hij amper bij betrokken.
Ongepaste omgang met een minderjarige. Ze werd haast opgedrongen door haar moeder.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ok, ik word een probleem.
zondag 2 november 2025 om 20:00
Stoken? Ik las het zo dat als een asielzoeker een vrouw aanraakt, dat ie dan ongeveer dood gewenst wordt, en als Marco het doet, dan verdient hij een tweede kans of er wordt aan het verhaal van het slachtoffer getwijfeld. Maar mss begreep ik het verkeerd?
zondag 2 november 2025 om 20:13
Of ik en dan mea culpa. Maar ik begreep het inderdaad anders.
Afkoelen heeft gewerkt
zondag 2 november 2025 om 20:17
Ik snap je punt wel hoor. Mannen in een 'hogere' positie (macht, rijkdom, roem) komen nou eenmaal met meer weg denken zich meer te kunnen permitteren. En dat denken ze niet voor niets. Onschuldig tot het tegendeel is bewezen (en dan nog steeds onschuldig). Bij een asielzoeker is het eerder omgekeerd, per definitie schuldig tot het tegendeel is bewezen (en dan nog steeds schuldig).
Ik weet niet of daar een woord voor is (klassejusitie is het niet).
zondag 2 november 2025 om 20:23
Ik denk dat het vooral ook gaat over het betrekken van de deels Italiaanse afkomst van Marco.
'Hij is nu eenmaal Italiaans, die mannen hebben meer temperament'.
Dat excuus is (terecht) nooit gebruikt ten gunste van 'temperamentvolle' asielzoekers, tegen die testosteronbommen moeten onze dochters beschermd worden, volgens groepen boze burgers.
Dus enerzijds moeten onze dochters beschermd worden tegen mannen (die nog niks hebben gedaan, maar vanwege hun afkomst al worden verdacht van zedeloosheid).
Maar wanneer een jong meisje wél wordt misbruikt is het ineens de schuld van het kind zelf en komt het door de afkomst van de dader?
Raar.
zondag 2 november 2025 om 20:40
Ja, precies.Kuzu schreef: ↑02-11-2025 20:23Ik denk dat het vooral ook gaat over het betrekken van de deels Italiaanse afkomst van Marco.
'Hij is nu eenmaal Italiaans, die mannen hebben meer temperament'.
Dat excuus is (terecht) nooit gebruikt ten gunste van 'temperamentvolle' asielzoekers, tegen die testosteronbommen moeten onze dochters beschermd worden, volgens groepen boze burgers.
Dus enerzijds moeten onze dochters beschermd worden tegen mannen (die nog niks hebben gedaan, maar vanwege hun afkomst al worden verdacht van zedeloosheid).
Maar wanneer een jong meisje wél wordt misbruikt is het ineens de schuld van het kind zelf en komt het door de afkomst van de dader?
Raar.
zondag 2 november 2025 om 21:19
Dit is precies wat ik bedoelde
She is home at the sea; her soul a part of it's deep melody.
zondag 2 november 2025 om 21:29
Uit het Parool:
“De vriendschap werd een fuik waar Borsato niet makkelijk uit kon komen, omdat zij alle werkzaamheden deed voor zijn fanclub,” stak Carry Knoops van wal.
Ik dacht bij een fuik in deze context altijd aan kwetsbare jonge meiden die argeloos in het net van een loverboy belanden. Eye opener: het overkomt ook succesvolle, volwassen mannen. Marco zwom als een naïef visje de bek van een haai in, die ook nog eens voorzitter was van zijn vinclub. Ja, wat moet je dan?
“De vriendschap werd een fuik waar Borsato niet makkelijk uit kon komen, omdat zij alle werkzaamheden deed voor zijn fanclub,” stak Carry Knoops van wal.
Ik dacht bij een fuik in deze context altijd aan kwetsbare jonge meiden die argeloos in het net van een loverboy belanden. Eye opener: het overkomt ook succesvolle, volwassen mannen. Marco zwom als een naïef visje de bek van een haai in, die ook nog eens voorzitter was van zijn vinclub. Ja, wat moet je dan?
Ars longa, vita brevis
zondag 2 november 2025 om 21:45
Ik snap je. Het hoeft ook zeker niet als misbruik te voelen. Het kan een herinnering zijn die je koestert.
Maar net wat je zegt, het blijft grensoverschrijdend. En je weet van tevoren niet welke sporen het na gaat laten. En die zijn meestal niet best.
zondag 2 november 2025 om 22:01
zondag 2 november 2025 om 22:03
De mores he, de mores. Wat doe je eraan? Niks.
"Walchelijk!"
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
In dierbare herinnering aan Viola Holt, 1949-2025
zondag 2 november 2025 om 22:06
Nee, dat is natuurlijk ook zo.
Si abra la puerta hay lobos.
zondag 2 november 2025 om 22:12
Die heeft ook een week geen aandacht gehad in RTL Boulevaaarrrr?
Heel kansloos, al die sneue "BN'ers".
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in