Zomervreugd voor de zonliefhebbers! 2024/2025
vrijdag 13 september 2024 om 16:18
zaterdag 1 november 2025 om 17:16
Hier precies zo. Heel de dag zowat de lampen aangehad.
Volgende maand worden de dagen alweer langer. Eerst nu even deze rot periode. Ik vind het zwaar. Gisteravond dacht ik van ik wil zo naar bed, was het 20:30….
zaterdag 1 november 2025 om 17:34
Nee toch. De kortste dag moet nog komen eind december. Dat is wel volgende maand maar nog 7 weken.PlantOpWater schreef: ↑01-11-2025 17:16Hier precies zo. Heel de dag zowat de lampen aangehad.
Volgende maand worden de dagen alweer langer. Eerst nu even deze rot periode. Ik vind het zwaar. Gisteravond dacht ik van ik wil zo naar bed, was het 20:30….
Geen bijzonderheden
zondag 2 november 2025 om 13:26
Ja precies, we zitten in verhouding nu al zo dichtbij de kortste dag.
Ik kreeg gisteren trouwens een herinnering van een jaar of 10 geleden (denk ik) toen was het in november 20 graden, en mijn zoontjes stampten in een recreatiemeer in een t-shirt en boxershort.
Stressed is just desserts spelled backwards
maandag 3 november 2025 om 09:01
Wat een heerlijke temperaturen komen eraan. 16 graden. Zalig. Natuurlijk wel wat hoger dan gemiddeld (een graad of 12/13) maar dat is natuurlijk ook maar een gemiddelde. Het regelmatig ook gewoon veel kouder zijn. Dus ik ben blij met een paar dagen wat warmer. En als dan het zonnetje ook nog schijnt, dan hebben we helemaal een kers op het toetje.
Wordt het bij jullie ook zo lekker?
Wordt het bij jullie ook zo lekker?
woensdag 5 november 2025 om 21:11
donderdag 6 november 2025 om 07:11
Wat een weertje gisteren. Natuurlijk snap ik ook wel dat dit niet “hoort” in november, maar dan kan ik er nog wel van genieten. Ik had het geluk dat ik wat eerder kon stoppen met werken en heb anderhalf uur gewandeld in de zon. Het voelde als lente. Vandaag helaas bewolkt volgens de voorspellingen, maar daarna nog 2 prachtige dagen. Maakt het toch weer wat makkelijker vol te houden.
donderdag 6 november 2025 om 11:02
Ik heb helaas niks aan het mooie weer want ik ben hartstikke ziek. Gaat er nu al griep rond? Want zo voelt het wel. Ik dacht trouwens net dat ik het goede topic had geopend om te mopperen omdat het was geopend door sun.lover, maar dat was het zomerhaat topic. Beetje verwarrend wel.
Stressed is just desserts spelled backwards
donderdag 6 november 2025 om 13:31
Blackstarr schreef: ↑06-11-2025 07:11Wat een weertje gisteren. Natuurlijk snap ik ook wel dat dit niet “hoort” in november, maar dan kan ik er nog wel van genieten. Ik had het geluk dat ik wat eerder kon stoppen met werken en heb anderhalf uur gewandeld in de zon. Het voelde als lente. Vandaag helaas bewolkt volgens de voorspellingen, maar daarna nog 2 prachtige dagen. Maakt het toch weer wat makkelijker vol te houden.
De weer gemiddelden voor november geven anders aan dat twee zachte dagen (met een temperatuur van meer dan 15 graden) voor november niet uitzonderlijk is. En als je dan bedenkt dat het begin november is, dan lig ik er niet heel erg wakker van.
donderdag 6 november 2025 om 23:05
Wat fijn na die helle weken met storm en regen! Wel echt vroeg donker. Ik reed vandaag over de snelweg en vroeg me af waarom het zo laat nog zo verdomd druk was, bleek ik dus nog midden in de spits te zitten, duh. In mijn hoofd is het donker na 9en pas, niet al om 6 uur ‘s middags. Jammer genoeg moeten we onze vrije tijd doordeweeks de komende maanden in het donker doorbrengen. Dat doe ik toch echt liever in het daglicht. Maar ja. Kan moeilijk die zon naar ons toe hijsen. Dus heb mijn balkon al versierd en ergens in de komende weken komt de kerstboom al te staan. Mijn lichtje in de bijna eeuwige duisternis.
zaterdag 8 november 2025 om 07:26
Dat is ook weer zo. En wakker lig ik er ook niet van, wel van die klote wintertijd. We zitten er alweer 2 weken in en in die tijd ben ik één keer om 6:30 uur wakker geworden en verder elke f#%^ng dag om 5 uur of 5:15. Ik word er (letterlijk) zo moe van. Het donker in de avond vind ik ook verschrikkelijk. Zoals iemand al zei: op doordeweekse dagen heb je alleen maar vrije tijd in het donker.Grasgevoerd schreef: ↑06-11-2025 13:31De weer gemiddelden voor november geven anders aan dat twee zachte dagen (met een temperatuur van meer dan 15 graden) voor november niet uitzonderlijk is. En als je dan bedenkt dat het begin november is, dan lig ik er niet heel erg wakker van.
Gisteren was het wel weer heerlijk weer trouwens, ik moest wel werken maar kon lekker op de fiets en in de pauze heb ik nog een half uur in het zonnetje gewandeld. Zo is deze rottijd tenminste nog een beetje vol te houden. Ik hoop zo dat we nog veel van dit soort dagen krijgen deze herfst en winter!
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in