Waarom kan ik geen leuk persoon vinden
donderdag 30 oktober 2025 om 12:32
De titel zegt het al. Ik ben nu, denk ik, zo'n 3 jaar op en af op meerdere datingapps. In die jaren niemand gevonden, ook niet kortstondig. Ik heb genoeg matches dat is het niet, maar dan...
Veel gesprekken gaan, of eindigen, raar. Het komt erop neer dat de man altijd weinig interesse en initiatief toont. Ik ben degene die appt en een date voorstelt. Meestal komt het niet tot een date want dan hebben ze een overlijden nog niet verwerkt, teveel aan hun hoofd of ze anders zeggen ze op de dag van de date af.
Sommige lijken in eerste instantie iets oprechter en heel enkel komt daar wel een date uit. Maar dan gaat het alsnog mis. De man zegt mij leuk te vinden en weer af te willen spreken maar appt vervolgens amper, heeft geen tijd meer en spreekt niet meer af.
Dit is de rode draad in die jaren. Ik heb bijna alles wel langs horen komen en merk dat bij mij alle hoop vervlogen is. Ik vraag me echt af, waarom doen mannen zo tegen mij en vinden ze mij niet leuk genoeg? Ik voel me er rot bij want het doet wat met mijn zelfvertrouwen. Het voelt triest, want je hoort vaak hoe een man achter een vrouw aanjaagt. Dat heb ik nou niet.
Ik kom in het echt geen mannen tegen. Een paar jaar geleden was er een collega waar ik gevoelens voor had maar die bleek een relatie te hebben dus dat werd hem niet. Verder kom ik niet op plekken waar ik mannen ontmoet. Na mijn werk ben ik gewoon thuis met mijn kinderen. Daarom had ik alle hoop gevestigd op datingapps maar daar heb ik geen succes mee.
Vrouwen die dit herkennen of tips hebben?
Veel gesprekken gaan, of eindigen, raar. Het komt erop neer dat de man altijd weinig interesse en initiatief toont. Ik ben degene die appt en een date voorstelt. Meestal komt het niet tot een date want dan hebben ze een overlijden nog niet verwerkt, teveel aan hun hoofd of ze anders zeggen ze op de dag van de date af.
Sommige lijken in eerste instantie iets oprechter en heel enkel komt daar wel een date uit. Maar dan gaat het alsnog mis. De man zegt mij leuk te vinden en weer af te willen spreken maar appt vervolgens amper, heeft geen tijd meer en spreekt niet meer af.
Dit is de rode draad in die jaren. Ik heb bijna alles wel langs horen komen en merk dat bij mij alle hoop vervlogen is. Ik vraag me echt af, waarom doen mannen zo tegen mij en vinden ze mij niet leuk genoeg? Ik voel me er rot bij want het doet wat met mijn zelfvertrouwen. Het voelt triest, want je hoort vaak hoe een man achter een vrouw aanjaagt. Dat heb ik nou niet.
Ik kom in het echt geen mannen tegen. Een paar jaar geleden was er een collega waar ik gevoelens voor had maar die bleek een relatie te hebben dus dat werd hem niet. Verder kom ik niet op plekken waar ik mannen ontmoet. Na mijn werk ben ik gewoon thuis met mijn kinderen. Daarom had ik alle hoop gevestigd op datingapps maar daar heb ik geen succes mee.
maandag 3 november 2025 om 10:29
Attraverso schreef: ↑03-11-2025 10:08Afgemeld of de match verwijderd?
Ik heb vaak leuke dates met mannen waar ik nochtans geen relatiemateriaal in zie of waar geen relatie op volgt...
Het is gewoon een speld in een hooiberg zoeken én een zeer onnatuurlijke manier om iemand tegen te komen.
Ik had vorig weekend een erg fijn evenement met een groep mensen. Daar zaten mannen tussen die ik op een app, wanneer ik hun profiel zou zien, zonder nadenken meteen links zou swipen terwijl het heel aangename mensen bleken te zijn.
Meer dingen ondernemen waar je verschillende mensen ontmoet zonder de druk van daten is een alternatief om te overwegen...
Dat weet ik niet want op Tinder kan je dat niet zien. Hij stond ineens niet meer tussen mijn gesprekken.
We zaten middenin in een leuk, luchtig, grappig gesprek en ineens foetsie. Ik dacht he hoe kan dit nou. Dan ga je nog denken zou hij door Tinder verwijderd zijn ofzo. Maar dat wijst dan ook op niets goeds.
maandag 3 november 2025 om 11:17
Ik denk dat ze op dat moment ook wel vrij eerlijk zijn. En dat het later indaalt dat het misschien toch niets is.Lonewolfophe schreef: ↑03-11-2025 07:33Waar ik me ook erg over verbaas is, mannen waar je een heel leuk gesprek mee hebt (op de datingapp). Ze zeggen je bent echt een mooie vrouw en leuk om je binnenkort te zien en grapjes over en weer. En dan ineens zijn ze verdwenen. Dit weekend nog zelfs 2x meegemaakt. Onvoorstelbaar vind ik dat. Hoe kunnen sommige mannen toch zo doen alsof.
Ik bedoel: ik heb genoeg sollicitatiegesprekken gehad die erg leuk waren op het moment, dat ik de deur uitging met het idee: hier ga ik werken! Om er later over na te denken en er dan toch niet voor gaan omdat er toch teveel mitsen en maren zijn. Natuurlijk is daten geen solliciteren, maar het is net zo goed mogelijk om in het moment enthousiast te zijn en je later te bedenken.
Maar het is ook wat anderen zeggen, veel mensen vinden het lastig om iemand af te wijzen en denken dat iemand ghosten 'vriendelijker' is. Maar dat is vooral vriendelijker voor henzelf, niet voor de ander.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 3 november 2025 om 11:57
Dat overlijden is hilarisch doorzichtig. Of hun moeder/opa ligt in het ziekenhuis. Of ze hebben diarree.Lonewolfophe schreef: ↑30-10-2025 12:32De titel zegt het al. Ik ben nu, denk ik, zo'n 3 jaar op en af op meerdere datingapps. In die jaren niemand gevonden, ook niet kortstondig. Ik heb genoeg matches dat is het niet, maar dan...
Bijna 90% multidate en doet alsof je hen moet verdienen. Ben er klaar mee.
maandag 3 november 2025 om 13:35
Mijn ervaring is dat ook veel mannen gaan speeddaten. Er zijn er genoeg die een leuke vrouw zoeken. Het is alleen via de apps voor iedereen moeilijk. En veel vrijblijvender ook tegelijkertijd, daarom zie je dat mensen vaak ineens verdwijnen. Ik vond speeddaten zelf veel te intens, op 1 avond spreek je zo ruim 20 mannen. Maar misschien is het wel wat voor TO om te proberen? Je hebt wel veel sneller een gevoel bij iemand.
maandag 3 november 2025 om 14:33
Same, al val ik op beiden om het nog ingewikkelder te maken. Nadat ik nog niet zo lang geleden dacht dat ik een man leuk vond, maar wat uitliep op een aanfluiting, ben ik ook wel weer klaar met mannen.juffert22 schreef: ↑31-10-2025 19:33Ik val op vrouwen… heb dezelfde ervaring. Maar ik kom ze dus sowieso niet zo snel “in het wild tegen”. Of ik moet dan echt naar van die gaybars gaan, en daar ben ik dus net niet vanJe valt niet toevallig op vrouwen? Ik zoek eens een “normaal communicerend” persoon zonder een heel blik aan trauma’s die al over de schutting gegooid worden op een eerste date
![]()
Heb me recentelijk aangemeld bij lexa en per ongeluk voor een half jaar een abo afgesloten. Ben er al helemaal klaar mee, ik snap to ergens wel. Maar hoe dan wel? Geen idee to, ik lees graag mee voor de ultieme tip.
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
maandag 3 november 2025 om 14:43
Sommige mannen in mijn omgeving komen bij een speeddate denk ik beter uit de verf dan op een app. Omdat het sturen van berichten vaak lastig gevonden wordt.viamia schreef: ↑03-11-2025 13:35Mijn ervaring is dat ook veel mannen gaan speeddaten. Er zijn er genoeg die een leuke vrouw zoeken. Het is alleen via de apps voor iedereen moeilijk. En veel vrijblijvender ook tegelijkertijd, daarom zie je dat mensen vaak ineens verdwijnen. Ik vond speeddaten zelf veel te intens, op 1 avond spreek je zo ruim 20 mannen. Maar misschien is het wel wat voor TO om te proberen? Je hebt wel veel sneller een gevoel bij iemand.
Als ik mijn ex als voorbeeld neem, prima man, maar ik weet dat appen met een volledig onbekende gewoon niet zijn ding is. Hij is dan meer van een telefoontje of liever live-contact, dan komt hij gewoon leuk/normaal uit de verf.
Als klagen telde als werk, dan had mijn ex zich ook moeiteloos een Mercedes kunnen veroorloven.
maandag 3 november 2025 om 20:19
Als je op onbeschikbare mannen afgaat weet je dat meestal zelf niet. Ik niet tenminste. Je ziet het er ook echt niet aan af. Het zit bij mij meer in de herkenning die ik voel bij ze, ze hebben iets vertrouwds.
Maar zijn dus niet emotioneel beschikbaar. Die mannen zijn heel vaak hot-cold. Dus eerst heel open en enthousiast, spontaan en dan opeens weg. Blijft een vreemde gewaarwording.
Maar zijn dus niet emotioneel beschikbaar. Die mannen zijn heel vaak hot-cold. Dus eerst heel open en enthousiast, spontaan en dan opeens weg. Blijft een vreemde gewaarwording.
donderdag 6 november 2025 om 11:46
bijtie schreef: ↑03-11-2025 20:19Als je op onbeschikbare mannen afgaat weet je dat meestal zelf niet. Ik niet tenminste. Je ziet het er ook echt niet aan af. Het zit bij mij meer in de herkenning die ik voel bij ze, ze hebben iets vertrouwds.
Ja dat laatste omschrijft de mannen die ik ontmoet, hot-cold. Ze doen idd eerst heel open en enthousiast en uit het niets niks meer. Ik denk dan doe niet zo enthousiast tijdens date 1, niemand vraagt om weer meteen af te spreken, ze komen er zelf mee. Blijft idd een heel vreemde gewaarwording.
donderdag 6 november 2025 om 11:46
Marathonloopster schreef: ↑03-11-2025 15:11To, je schrijft dat je geen familie en vrienden hebt. Waarom richt je je pijlen niet op het leren kennen van nieuwe mensen? Zonder de druk van het daten?
Niet zozeer naar op zoek. Wel een leuke man om het gezellig mee te hebben.
donderdag 6 november 2025 om 11:47
dianaf schreef: ↑03-11-2025 14:43Sommige mannen in mijn omgeving komen bij een speeddate denk ik beter uit de verf dan op een app. Omdat het sturen van berichten vaak lastig gevonden wordt.
Als ik mijn ex als voorbeeld neem, prima man, maar ik weet dat appen met een volledig onbekende gewoon niet zijn ding is. Hij is dan meer van een telefoontje of liever live-contact, dan komt hij gewoon leuk/normaal uit de verf.
Dit kan ik me ergens nog voorstellen. Volgens mij zijn veel mannen niet zo sterk in communiceren via de app en met een onbekende (vrouw) al helemaal niet. Maar ja als je dan al een date hebt gehad en enthousiast was om dan daarna zo af te druipen blijft gek.
donderdag 6 november 2025 om 11:48
viamia schreef: ↑03-11-2025 13:35Mijn ervaring is dat ook veel mannen gaan speeddaten. Er zijn er genoeg die een leuke vrouw zoeken. Het is alleen via de apps voor iedereen moeilijk. En veel vrijblijvender ook tegelijkertijd, daarom zie je dat mensen vaak ineens verdwijnen. Ik vond speeddaten zelf veel te intens, op 1 avond spreek je zo ruim 20 mannen. Maar misschien is het wel wat voor TO om te proberen? Je hebt wel veel sneller een gevoel bij iemand.
Ja misschien ga ik dat nog wel eens proberen over een tijd.
donderdag 6 november 2025 om 11:52
MockTurtle schreef: ↑03-11-2025 14:33Same, al val ik op beiden om het nog ingewikkelder te maken. Nadat ik nog niet zo lang geleden dacht dat ik een man leuk vond, maar wat uitliep op een aanfluiting, ben ik ook wel weer klaar met mannen.
Heb me recentelijk aangemeld bij lexa en per ongeluk voor een half jaar een abo afgesloten. Ben er al helemaal klaar mee, ik snap to ergens wel. Maar hoe dan wel? Geen idee to, ik lees graag mee voor de ultieme tip.
Dan heb je wel meer keuze haha. Mss moet je ook eens speeddaten proberen? Kunnen we samen gaan.
Ik vond het jaren geleden nog een stuk beter gaan op die datingapps, tegenwoordig lijken ze allemaal wel niet goed wijs. Ik sprak er laatst eentje die wou wel een vrouw die niet monogaam is. Ze moest het wel met andere mannen doen want dat vond hij leuk om te zien. Ik zei ook en als dat niet zo is. Nee was wel een vereiste. Pffff.
donderdag 6 november 2025 om 13:50
Dat zou je denken, maar ik vind de keuze niet reuze. En dat hele online dating vind ik echt een gruwel. Er zitten zoveel gekkies daar... gelukkig nog niet zo extreem als wat jij hadLonewolfophe schreef: ↑06-11-2025 11:52Dan heb je wel meer keuze haha. Mss moet je ook eens speeddaten proberen? Kunnen we samen gaan.
Ik vond het jaren geleden nog een stuk beter gaan op die datingapps, tegenwoordig lijken ze allemaal wel niet goed wijs. Ik sprak er laatst eentje die wou wel een vrouw die niet monogaam is. Ze moest het wel met andere mannen doen want dat vond hij leuk om te zien. Ik zei ook en als dat niet zo is. Nee was wel een vereiste. Pffff.
vrijdag 7 november 2025 om 13:01
MockTurtle schreef: ↑06-11-2025 13:50Dat zou je denken, maar ik vind de keuze niet reuze. En dat hele online dating vind ik echt een gruwel. Er zitten zoveel gekkies daar... gelukkig nog niet zo extreem als wat jij had![]()
Ik vind de keuze ook niet reuze. En als ik al met een match tot een date kom dan loopt het daarna van hun kant dus niet goed af. Ik ben nog zo dat ik ze dan leuk vind en nog vaker wil afspreken, maar zij niet. Dat is dus ook best wel lullig.
Ik begin wel meer aan mezelf te twijfelen. Ik dacht dat ik wel een leuk persoon was en dat mannen dat op zich ook vinden. Maar ik weet het niet zo zeker meer. Ook door wat er hier gezegd werd, je hebt geen familie, geen vrienden, momenteel geen werk, misschien dat mannen dat niet aantrekkelijk vinden. Maar daar heb ik het meestal niet (uitvoerig) over. Over geen familie en vrienden heb ik het al nooit tenzij ze er bewust naar vragen. Dus dat kan het in veel gevallen ook niet zijn. Mss is het mijn manier van doen en praten wat veel mannen niet aantrekkelijk vinden(?)
Ik had laatst een sollicitatie en daar kreeg ik later van te horen dat de andere kandidaten veel 'leuker' waren en dat ze daar een veel leukere klik mee hadden. Ik vond het vreemd uitgedrukt en niet professioneel, een afwijzing oké maar hou het zakelijk op basis van ervaring, etc.
vrijdag 7 november 2025 om 13:30
Nou, wat ontzettend onaardig en niet professioneel van dat bedrijf zeg!Lonewolfophe schreef: ↑07-11-2025 13:01Ik vind de keuze ook niet reuze. En als ik al met een match tot een date kom dan loopt het daarna van hun kant dus niet goed af. Ik ben nog zo dat ik ze dan leuk vind en nog vaker wil afspreken, maar zij niet. Dat is dus ook best wel lullig.
Ik begin wel meer aan mezelf te twijfelen. Ik dacht dat ik wel een leuk persoon was en dat mannen dat op zich ook vinden. Maar ik weet het niet zo zeker meer. Ook door wat er hier gezegd werd, je hebt geen familie, geen vrienden, momenteel geen werk, misschien dat mannen dat niet aantrekkelijk vinden. Maar daar heb ik het meestal niet (uitvoerig) over. Over geen familie en vrienden heb ik het al nooit tenzij ze er bewust naar vragen. Dus dat kan het in veel gevallen ook niet zijn. Mss is het mijn manier van doen en praten wat veel mannen niet aantrekkelijk vinden(?)
Ik had laatst een sollicitatie en daar kreeg ik later van te horen dat de andere kandidaten veel 'leuker' waren en dat ze daar een veel leukere klik mee hadden. Ik vond het vreemd uitgedrukt en niet professioneel, een afwijzing oké maar hou het zakelijk op basis van ervaring, etc.
Ik denk dat je niet aan jezelf moet twijfelen of je wel "leuk" bent, want dan ga je dat misschien wel uitstralen? Niet iedereen kan jou leuk vinden, net zoals dat andersom het geval is. Ik zou lekker van het online daten afstappen en kijken of je je ergens bij kunt aansluiten. Sportclub, wandelclub, creatief of wat dan ook. Dan ontmoet je nieuwe mensen en wie weet komt dat uiteindelijk tot vriendschappen of wat anders.
vrijdag 7 november 2025 om 14:42
Ken je het boek how to talk to anyone? Veel mensen maken onbewust bepaalde fouten in hun non verbale communicatie. En dat is 80% van wat je zegt.
Om nieuwe mensen te leren kennen moet je op de apps verder kijken naar wie leuk is. Stel vragen om te kijken of iemand dezelfde opvattingen heeft. En kijk naar humor en eerlijkheid (dus hoe iemand over zichzelf praat).
Mensen ontmoeten kan je naast online beter in persoon doen. Er zijn apps om mensen in groepsverband te leren kennen om een activiteit te gaan doen (meet 5 en NMLK). Niet direct gericht op dating maar er zitten wel veel singles. Daarnaast heb je veel single evenementen, speed dates, het swipe festival en rond kerst veel single borrels. Ook moet je vaker uitgaan naar gelegenheden voor 30 en 40+.
Om nieuwe mensen te leren kennen moet je op de apps verder kijken naar wie leuk is. Stel vragen om te kijken of iemand dezelfde opvattingen heeft. En kijk naar humor en eerlijkheid (dus hoe iemand over zichzelf praat).
Mensen ontmoeten kan je naast online beter in persoon doen. Er zijn apps om mensen in groepsverband te leren kennen om een activiteit te gaan doen (meet 5 en NMLK). Niet direct gericht op dating maar er zitten wel veel singles. Daarnaast heb je veel single evenementen, speed dates, het swipe festival en rond kerst veel single borrels. Ook moet je vaker uitgaan naar gelegenheden voor 30 en 40+.
vrijdag 7 november 2025 om 15:23
Voor mijn part is er niets mis met constateren dat je niet zo "leuk" bent.
Ik herken het ook. Ik heb ook weinig familie en weinig vrienden en dat is toch een rode vlag in het daten.
Bij sollicitaties kreeg ik die feedback ook meer dan eens, dat ik niet de energie had die ze zochten of die aanspreekt, geen sprankeling of whatever, niet enthousiast terwijl ik dat voor mijn gevoel juist wel was.
Het is geen makkelijke feedback maar je kan het de mensen moeilijk aanrekenen vind ik, als n>1.
Om mezelf ter illustratie te nemen: inmiddels heb ik aan mezelf gewerkt, emoties beter leren verwerken, uitbreiden van mijn kennissenkring en hobby's, meer plezier, meer genieten, beter voor mezelf zorgen, meer kwetsbaar opstellen. Nu begint het toch wel degelijk meer te stromen. Ik heb significant meer interacties met mensen en ook leuke mannen. Zelfs mannen die spontaan zeggen "wat ben jij leuk." Letterlijk gisteravond en vanmorgen aan de deur kreeg ik een compliment van mannen.
Nou ik was voorheen echt die vrouw niet die sjans heeft, ik was onzichtbaar. Als ik een relatie had was het altijd met een getraumatiseerde man, verslaafd enz.
Die cliches over er niet naar zoeken gaan denk ik daarover, wees zelf de leuke persoon die jij zoekt en heb het goed met jezelf, vervul zelf de leegte die een partner zou vervullen in je leven.
Ik herken het ook. Ik heb ook weinig familie en weinig vrienden en dat is toch een rode vlag in het daten.
Bij sollicitaties kreeg ik die feedback ook meer dan eens, dat ik niet de energie had die ze zochten of die aanspreekt, geen sprankeling of whatever, niet enthousiast terwijl ik dat voor mijn gevoel juist wel was.
Het is geen makkelijke feedback maar je kan het de mensen moeilijk aanrekenen vind ik, als n>1.
Om mezelf ter illustratie te nemen: inmiddels heb ik aan mezelf gewerkt, emoties beter leren verwerken, uitbreiden van mijn kennissenkring en hobby's, meer plezier, meer genieten, beter voor mezelf zorgen, meer kwetsbaar opstellen. Nu begint het toch wel degelijk meer te stromen. Ik heb significant meer interacties met mensen en ook leuke mannen. Zelfs mannen die spontaan zeggen "wat ben jij leuk." Letterlijk gisteravond en vanmorgen aan de deur kreeg ik een compliment van mannen.
Nou ik was voorheen echt die vrouw niet die sjans heeft, ik was onzichtbaar. Als ik een relatie had was het altijd met een getraumatiseerde man, verslaafd enz.
Die cliches over er niet naar zoeken gaan denk ik daarover, wees zelf de leuke persoon die jij zoekt en heb het goed met jezelf, vervul zelf de leegte die een partner zou vervullen in je leven.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in