overdrijf ik?
vrijdag 7 november 2025 om 10:09
De hond van mijn vriend heeft al 5 dagen diarree, bijwerking van een pijnmedicatie. We hebben sinds dinsdag dat medicijn niet gegeven. Ook is hij bij vlagen onrustig (nu ligt hij te slapen). Zijn buik is opgezet en ik denk dat hij pijn heeft (vriend denkt van niet). Ik heb vriend overtuigd de dierenarts te bellen, maar hij wilde de vaste dierenarts, die ver weg is. Daar kan dan een familielid medicatie gaan halen en daar gaat vriend vanavond heen en dan komt hij om 22.00 uur of later terug daarmee. Ik snap dat niet, want het beestje heeft lang genoeg last gehad. Waarom niet gewoon naar een dierenarts hier dichtbij zodat hij nu geholpen wordt? Hij vindt dat ik zeur en het is niet mijn hond, dus de beslissing is gemaakt. Maar ik heb zo'n medelijden!
Je vraagt je wel eens af: 'Waar hebben wij het aan verdiend?
vrijdag 7 november 2025 om 11:23
Ik zou gewoon een dierenarts dichtbij zoeken, die bellen en om advies vragen.
Of een afspraak boeken als zij dat nodig achten.
En als dat betekend dat hij echt kwaad wordt dan zou ik hem naar huis sturen, weg met zulke types. Btw, hij was bij mij al eerder weggestuurd, dit is zo'n dikke vette rode vlag en niet alleen mbt de zieke hond, hij denkt dat hij boven jou staat.
Ik zou het graag willen maar dan heb ik dikke ruzie, hij vindt het al respectloos dat ik erover doorging. Verder is hij heel close met het beestje, hij vindt gewoon dat hij het best kan inschatten of het goed of slecht gaat en dat hij nu geen pijn heeft.
Ik snap ook als je niet de dierenarts gaat bellen zelf maar ik hoop echt dat jij dan aangeeft dat hij met z'n hond naar zijn eigen huis kan gaan dan. Zodat hij ook dichterbij zijn eigen dierenarts is....
Want waarom blijft hij daar met een zieke hond als hij per se alleen naar zijn eigen dierenarts wil gaan?
Hij verkiest zijn pleziertjes boven zijn zieke hond en hij bent respectloos als je wel voor zijn hond wil zorgen.
Ik geloof echt niet dat een echte leuke vent zo is.
Of een afspraak boeken als zij dat nodig achten.
En als dat betekend dat hij echt kwaad wordt dan zou ik hem naar huis sturen, weg met zulke types. Btw, hij was bij mij al eerder weggestuurd, dit is zo'n dikke vette rode vlag en niet alleen mbt de zieke hond, hij denkt dat hij boven jou staat.
Ik zou het graag willen maar dan heb ik dikke ruzie, hij vindt het al respectloos dat ik erover doorging. Verder is hij heel close met het beestje, hij vindt gewoon dat hij het best kan inschatten of het goed of slecht gaat en dat hij nu geen pijn heeft.
Ik snap ook als je niet de dierenarts gaat bellen zelf maar ik hoop echt dat jij dan aangeeft dat hij met z'n hond naar zijn eigen huis kan gaan dan. Zodat hij ook dichterbij zijn eigen dierenarts is....
Want waarom blijft hij daar met een zieke hond als hij per se alleen naar zijn eigen dierenarts wil gaan?
Hij verkiest zijn pleziertjes boven zijn zieke hond en hij bent respectloos als je wel voor zijn hond wil zorgen.
vrijdag 7 november 2025 om 11:26
Ik ben bij hem thuis nu, en ik ga niet weg want ik wil het in de gaten houden. Hij gaat vanavond uit eten met ex en kinders en dan blijf ik bij hond, die gaat hij nu niet 1.5 uur op de trein zetten of alleen laten. Als hij weg is en hond heeft het moeilijk dan bel ik alsnog.
vrijdag 7 november 2025 om 11:28
Wij zijn bij hem thuis; dierenarts is in gemeente van ex. Hij gaat niet voor plezier maar voor een verjaardag waar hij absoluut niet onderuit kan/mag, hij wil denk ik de band met gezin goed houden en vermijdt dus liever de confrontatie dan naar een andere dierenarts te gaan, want het is een klein dorp daar, een familielid werkt voor die praktijk en 'wat moeten ze dan wel niet denken'. jaja...MissNuada schreef: ↑07-11-2025 11:23
vrijdag 7 november 2025 om 11:35
Kun je met hem afspreken dat jij de hond meeneemt naar dierenarts? En dat als familie boos wordt, hij jou de schuld geeft??Murgatroyd schreef: ↑07-11-2025 11:28Wij zijn bij hem thuis; dierenarts is in gemeente van ex. Hij gaat niet voor plezier maar voor een verjaardag waar hij absoluut niet onderuit kan/mag, hij wil denk ik de band met gezin goed houden en vermijdt dus liever de confrontatie dan naar een andere dierenarts te gaan, want het is een klein dorp daar, een familielid werkt voor die praktijk en 'wat moeten ze dan wel niet denken'. jaja...
vrijdag 7 november 2025 om 11:35
Heeft hij dat serieus gezegd over iets simpels als naar een andere dierenarts gaan? Hoe zouden ze er sowieso achterkomen als hij naar een andere dierenarts gaat? Klinkt als een lastig exemplaar/lastige verhoudingen.Murgatroyd schreef: ↑07-11-2025 11:28Wij zijn bij hem thuis; dierenarts is in gemeente van ex. Hij gaat niet voor plezier maar voor een verjaardag waar hij absoluut niet onderuit kan/mag, hij wil denk ik de band met gezin goed houden en vermijdt dus liever de confrontatie dan naar een andere dierenarts te gaan, want het is een klein dorp daar, een familielid werkt voor die praktijk en 'wat moeten ze dan wel niet denken'. jaja...
vrijdag 7 november 2025 om 11:36
I wish! Als ik dat mocht was ik allang geweest.Lila-Linda schreef: ↑07-11-2025 11:35Kun je met hem afspreken dat jij de hond meeneemt naar dierenarts? En dat als familie boos wordt, hij jou de schuld geeft??
vrijdag 7 november 2025 om 11:37
vrijdag 7 november 2025 om 11:37
Ik begin te denken dat dat laatste zo is, al leek het eerst een idyllische scheiding.
vrijdag 7 november 2025 om 11:46
Mocht?
vrijdag 7 november 2025 om 11:50
Weet je, je zou best nog kunnen zeggen, ik blijf bij 'm, ik tel de uren en vanavond komt de medicatie en is alles weer goed.
Maar dat weet je helemaal niet, er is op afstand iets voorgeschreven en het is gewoon een gok of dit iets goeds gaat doen. En dan is het weekend....
Wat is het trouwens voor medicatie?
Maar dat weet je helemaal niet, er is op afstand iets voorgeschreven en het is gewoon een gok of dit iets goeds gaat doen. En dan is het weekend....
vrijdag 7 november 2025 om 11:55
probotica geloof ikJohanna72 schreef: ↑07-11-2025 11:50Weet je, je zou best nog kunnen zeggen, ik blijf bij 'm, ik tel de uren en vanavond komt de medicatie en is alles weer goed.
vrijdag 7 november 2025 om 11:57
extra bijkomstigheid: hond is doodsbang voor de dierenarts, vorige week zijn we samen gegaan maar we kregen het niet voor elkaar dat de dierenarts in mijn stad naar het pootje kon kijken. Daarom maar pijnmedicatie voorgeschreven, en ze zei dat we daarna terug konden komen en dan zou ze hem onder een roesje brengen om ernaar te kunnen kijken. Dus no way dat ik in mijn eentje het voor elkaar krijg dat een arts hier de hond onderzoekt: hij durfde twee dagen amper naar buiten na dat bezoek en er is niks gebeurd. Is sowieso een heel angstige hond.
vrijdag 7 november 2025 om 12:10
Gaat vriend eerst nog uit eten !?!?Murgatroyd schreef: ↑07-11-2025 10:28Die hebben we al zo'n beetje gehad net, maar hij gaf aan dat het nu klaar is. Hij is er echt van overtuigd dat het nog wel even kan wachten, anders had de dierenartsassistente het wel gezegd. Maar ik hoorde ze ook helemaal geen vragen stellen aan de telefoon (over eten/drinken, hoe het gedrag verder is etc.). Ze zeiden gewoon we leggen nu medicijnen klaar en hij zei 'dan komt familielid ze ophalen'. Die dierenarts weet ook niet dat vriend daar pas vanavond heen gaat en ze eerst nog uit eten gaan.
Laat hij dat etentje afzeggen en meteen naar die dierenarts gaan.
Wat is de vraag die ik niet weet maar wel moet stellen?
vrijdag 7 november 2025 om 12:13
vrijdag 7 november 2025 om 12:19
Hoor net dat ie morgen ook een paar uur met vrienden gaat sporten en de hond dan alleen laat. Dus ik zeg mijn plannen denk ik af, als er geen verbetering is dan
vrijdag 7 november 2025 om 12:24
Maar je hond zo achterlaten wel?Murgatroyd schreef: ↑07-11-2025 12:21Etentje is wel belangrijk voor kind. Afzeggen zou niet in dank worden afgenomen
Ik heb een beetje het idee dat je zijn acties nu goed praat..
vrijdag 7 november 2025 om 12:28
Of je gaat naar jouw eigen huis. Hij kan prima voor dat etentje in ieder geval naar de dierenarts bellen.Murgatroyd schreef: ↑07-11-2025 12:19Hoor net dat ie morgen ook een paar uur met vrienden gaat sporten en de hond dan alleen laat. Dus ik zeg mijn plannen denk ik af, als er geen verbetering is dan
Echt wtf.
missnuada wijzigde dit bericht op 07-11-2025 12:29
13.19% gewijzigd
vrijdag 7 november 2025 om 12:28
Waaraan merk je dat de hond pijn heeft? Want jij zegt dat je denkt dat hij pijn heeft. Maar momenteel ligt hij rustig te slapen. En vriend ziet geen duidelijke tekenen van pijn bij zijn hond? En vriend heeft eigenlijk alleen maar gebeld naar de dierenarts, omdat dat van jou moest? Ik vind het een lastig iets, omdat er dus nog niet zeker is dat de hond pijn heeft toch?
vrijdag 7 november 2025 om 12:29
Begrijp ik het goed? :
- Hond heeft pijn aan een bult? (Want geen pijnstilling meer)
- Volgende week wordt er een biopsie gedaan?
- Hond heeft diarree?
- Volgens jouw observatie voelt de hond zich niet lekker?
Vriend is vanavond weg. Ik zou zelf met de hond naar een dierenarts gaan. Ik zou niks zeggen/ toestemming vragen. Gewoon gaan!
Dan maar ruzie: “sorry dat ik jouw (jullie) hond de medische zorg heb gegeven die hond erg hard nodig had”
Verder eens met anderen dat vriend duidelijk niet goed (genoeg) voor de hond zorgt. Ik zou de relatie heroverwegen.
Wat houdt je tegen om nu een dierenarts in de buurt te bellen en een afspraak te maken voor vanavond?
- Hond heeft pijn aan een bult? (Want geen pijnstilling meer)
- Volgende week wordt er een biopsie gedaan?
- Hond heeft diarree?
- Volgens jouw observatie voelt de hond zich niet lekker?
Vriend is vanavond weg. Ik zou zelf met de hond naar een dierenarts gaan. Ik zou niks zeggen/ toestemming vragen. Gewoon gaan!
Dan maar ruzie: “sorry dat ik jouw (jullie) hond de medische zorg heb gegeven die hond erg hard nodig had”
Verder eens met anderen dat vriend duidelijk niet goed (genoeg) voor de hond zorgt. Ik zou de relatie heroverwegen.
Wat houdt je tegen om nu een dierenarts in de buurt te bellen en een afspraak te maken voor vanavond?
kerstlampjes en bloemen zijn heel verschillend - en allebei prachtig!
vrijdag 7 november 2025 om 12:35
Hij krijgt vast geen pijnmedicatie vanwege geen pijn. En daarnaast honden zijn meester in het verbergen. Mijn hond was vier uur later dood.Irregular_Choice schreef: ↑07-11-2025 12:28Waaraan merk je dat de hond pijn heeft? Want jij zegt dat je denkt dat hij pijn heeft. Maar momenteel ligt hij rustig te slapen. En vriend ziet geen duidelijke tekenen van pijn bij zijn hond? En vriend heeft eigenlijk alleen maar gebeld naar de dierenarts, omdat dat van jou moest? Ik vind het een lastig iets, omdat er dus nog niet zeker is dat de hond pijn heeft toch?
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in