Vraag het de mods 2025

04-07-2025 09:20 885 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Beste forummers,

In dit topic kunnen jullie terecht met al jullie vragen aan ons over beleid, bannen, topics enz.
Onderlinge discussies kunnen in een van de Napraattopics en hier gaan we ook meer op modereren.

Vragen aan ons worden door ons beantwoord, maar dit kan even duren.
Wij proberen om minimaal 1 x per dag te modereren dus soms moeten jullie even geduld hebben.

Alle mededelingen zijn te lezen in het Centraal Moderatortopic:
https://forum.viva.nl/overig/centraal- ... s/512215

Napraten kan hier met geklets:
overig/napraattop-2024-8-met-geklets-en ... ges/512711

en zonder geklets:
https://forum.viva.nl/overig/napraat-2 ... /504615

Bugs kunnen hier gemeld worden:
https://forum.viva.nl/overig/het-nieuw ... 35895576

En blokkade- en anonimisatieverzoeken hier:

https://forum.viva.nl/overig/verwijde ... es/512213

Met vriendelijke groet,

Moderators Vivaforum.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Bij vragen over beleidskeuzes kun je terecht op het 'vraag het de mods' topic.
Ik krijg er nu echt de schijt van hoor mods. Jullie hebben wel de tijd om eerste posts op seks goed te keuren en mensen te anonimiseren, maar de stafjes even nakijken is dan weer te veel, terwijl we vorige week juist onze anonimiseringsverzoekjes moesten staffen want anders zagen jullie ze niet of zo. En intussen staat die blaartrekkende onzin over 'zigeuners' dus nog steeds vrolijk op het forum te prijken. Ik weet niet hoor, maar dat nieuwe beleid van jullie stelt ook niet veel voor.
Graftak!
Peertjes schreef:
26-11-2025 22:15
Misschien kunnen jullie ook op deze vraag reageren en alle gerelateerde vragen:
''Was er sowieso niet besloten trol-topics te laten staan, maar met een vermelding in de topic titel?''

Gezien het onderwerp van het betreffende topic vond ik het beter om het topic te verwijderen.
Vrijheid van meningsuiting betekent NIET dat je alles maar op het forum neer mag pennen.

Lady*Voldemort schreef:
30-11-2025 00:04
Ik krijg er nu echt de schijt van hoor mods. Jullie hebben wel de tijd om eerste posts op seks goed te keuren en mensen te anonimiseren, maar de stafjes even nakijken is dan weer te veel, terwijl we vorige week juist onze anonimiseringsverzoekjes moesten staffen want anders zagen jullie ze niet of zo. En intussen staat die blaartrekkende onzin over 'zigeuners' dus nog steeds vrolijk op het forum te prijken. Ik weet niet hoor, maar dat nieuwe beleid van jullie stelt ook niet veel voor.
Het is inmiddels verwijderd en een ban gegeven.

Hoi mods,

Toch nog even een vraagje over het moderatiebeleid rondom trollhunting. Er is eerder aangegeven dat trollhunting niet meer is toegestaan: dus geen opmerkingen in een topic over dat iets nep zou zijn, dat een forummer nieuw zou zijn of juist een bekende van vroeger, verwijzingen naar Noorwegen, noem maar op. Dat mocht alleen nog in het napraattopic. Helemaal duidelijk.

Trollhunting is het enige waarop ik staf, juist omdat ik dat zelf ontzettend irritant vind. En negen van de tien keer verdwijnen die stafjes gewoon zonder verdere actie. Tegelijkertijd worden er wél topics verwijderd op basis van een vermoeden dat het om een troll zou gaan. Dat voelt wat tegenstrijdig, zeker omdat het de ene keer wordt weggehaald en de andere keer juist blijft staan met de melding dat het volgens jullie een trolltopic is.

Het beleid rondom trollen/trollhunting lijkt nogal te zwabberen. Wat is nu precies het beleid wat jullie hanteren? En heeft het staffen van berichtjes met vermoeden dat een topic nep is überhaupt zin?
Aneso schreef:
30-11-2025 12:54
Hoi mods,

Toch nog even een vraagje over het moderatiebeleid rondom trollhunting. Er is eerder aangegeven dat trollhunting niet meer is toegestaan: dus geen opmerkingen in een topic over dat iets nep zou zijn, dat een forummer nieuw zou zijn of juist een bekende van vroeger, verwijzingen naar Noorwegen, noem maar op. Dat mocht alleen nog in het napraattopic. Helemaal duidelijk.

Trollhunting is het enige waarop ik staf, juist omdat ik dat zelf ontzettend irritant vind. En negen van de tien keer verdwijnen die stafjes gewoon zonder verdere actie. Tegelijkertijd worden er wél topics verwijderd op basis van een vermoeden dat het om een troll zou gaan. Dat voelt wat tegenstrijdig, zeker omdat het de ene keer wordt weggehaald en de andere keer juist blijft staan met de melding dat het volgens jullie een trolltopic is.

Het beleid rondom trollen/trollhunting lijkt nogal te zwabberen. Wat is nu precies het beleid wat jullie hanteren? En heeft het staffen van berichtjes met vermoeden dat een topic nep is überhaupt zin?
Staffen van vermoeden van trollen heeft altijd zin.

Jemig, hebben jullie een maximum opgelegd gekregen van één zin per post? Komt niet erg respectvol over en nogal selectief in het beantwoorden van vragen.
Geef de liefde verdomme een keer een kans en niet de logica
canis-felis schreef:
30-11-2025 16:16
Jemig, hebben jullie een maximum opgelegd gekregen van één zin per post? Komt niet erg respectvol over en nogal selectief in het beantwoorden van vragen.

Meer dan de helft van de posts met vragen aan de mods wordt niet eens beantwoord. Goed ontmoedigingsbeleid wel, de zin om iets te vragen vergaat je dan wel. Mijn laatste twee posts met vragen is nul reactie op gekomen, maar van de rest die ik van anderen voorbij zie komen dus ook amper. En zowel, dan inderdaad nu een zinnetje. Tijd- en motivatiegebrek vermoed ik. Kan dat kloppen mods?
S-Groot schreef:
30-11-2025 16:24
Meer dan de helft van de posts met vragen aan de mods wordt niet eens beantwoord. Goed ontmoedigingsbeleid wel, de zin om iets te vragen vergaat je dan wel. Mijn laatste twee posts met vragen is nul reactie op gekomen, maar van de rest die ik van anderen voorbij zie komen dus ook amper. En zowel, dan inderdaad nu een zinnetje. Tijd- en motivatiegebrek vermoed ik. Kan dat kloppen mods?
Er is geen gebrek aan motivatie om te modereren, tijd was de afgelopen week wel een probleem.
Voor zover ik weet, waren alle vragen beantwoord, maar ik begrijp uit jouw posting dat dat niet het geval is.
Ik zal proberen om daar vanavond of morgen naar te kijken.

S-Groot schreef:
30-11-2025 16:24
(peri)verhuizing. Je weet toch.
Vanity of vanities; all is vanity
ModeratorViva schreef:
30-11-2025 16:07
Staffen van vermoeden van trollen heeft altijd zin.
Mod, zou je de post die je quote nogmaals willen lezen?
Het ging niet over trollen, maar over trollhunten/hinten.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven