Gezondheid alle pijlers

Lang zitten met een hernia

29-11-2025 07:21 36 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet vrijdag een lang stuk in de auto gaan zitten. Zo’n 900 km. Nu heb ik waarschijnlijk een hernia in mijn onderrug en langer zitten dan een uur is niet fijn. Maar ik moet die reis maken en zondag weer terug. Ik hoef grotendeels niet zelf te rijden dat scheelt maar toch het zitten.
Wie kent het probleem en heeft foefjes om het enigszins dragelijk te maken
vivapimpelmees schreef:
29-11-2025 19:51
Staat toch in de OP? 900 km enkele reis. Met een hernia. Vind ik eerlijk gezegd gewoon dom.
Klopt. Het zijn inderdaad 900 km. Ik had eroverheen gelezen.
Je pense donc je suis
900 kilometer over autosnelweg waar je 100 à 120 mag? Of 900 kilometer over kleine wegen? Vind ik zelf nog een verschil.

Stoel zo plat mogelijk als je zelf niet rijdt, pijnstillers erin en bij voorkeur elk uur stoppen.

Is het een optie om de trip in 3 dagen te doen?
Dag 1 rijden, dag 2 rondlopen in de stad waar je dochter gestudeerd heeft en pas terugkeren op dag 3?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Wissewis schreef:
29-11-2025 19:57
Is het een optie om de trip in 3 dagen te doen?
Dag 1 rijden, dag 2 rondlopen in de stad waar je dochter gestudeerd heeft en pas terugkeren op dag 3?

Dat staat ook in de eerste 3 zinnen van de OP. :)
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik snap dat mensen zeggen laat iemand anders gaan maar ik wil echt zelf gaan. Ik schrijf hier al best lang en sommige weten misschien dat kind een intens verleden heeft. Dat ze deze Exchange heeft gedaan was een mega stap. Nooit gedacht dat ze dit kon doen. Ik heb haar gebracht en ik wil dit ook met haar afsluiten. Afgelopen weken waren best pittig voor haar en daarom wil ik dit gewoon met haar afsluiten. Dan maar twee dagen pijn.
Ik heb me trouwens vergist, 700 km enkele reis. Toch alweer twee uurtjes minder😅
Zoveel mogelijk stoppen en rondlopen. In welk been heb je uitstraling? Hoe gaat dit met auto rijden? Bij mij was het indrukken van het gaspedaal een trigger voor de pijn. Dat ging dan vaak wel eventjes maar na 15 minuten rijden kwam het heel heftig opzetten. Ik zou er ook rekening mee houden dat je veel minder kan rijden dan je denkt.

Dus plan minimaal 3u meer dan google aangeeft voor de reis zodat jullie vaak kunnen stoppen en eventueel lange stops kunnen doen als jij toch niet kan rijden en zus een lange pauze nodig heeft.

Denk ook aan de spits en files, dan zit je nog langer in de auto.
Links en ik rij automaat.
Regelmatig onderweg rondje lopen. En ik zou ook regelmatig op de achterbank liggen eventueel op je zij.
lonelycat schreef:
30-11-2025 08:12
Ik snap dat mensen zeggen laat iemand anders gaan maar ik wil echt zelf gaan. Ik schrijf hier al best lang en sommige weten misschien dat kind een intens verleden heeft. Dat ze deze Exchange heeft gedaan was een mega stap. Nooit gedacht dat ze dit kon doen. Ik heb haar gebracht en ik wil dit ook met haar afsluiten. Afgelopen weken waren best pittig voor haar en daarom wil ik dit gewoon met haar afsluiten. Dan maar twee dagen pijn.
Ik heb me trouwens vergist, 700 km enkele reis. Toch alweer twee uurtjes minder😅

Ik weet de geschiedenis maar blijft bij mijn standpunt.
lonelycat schreef:
Kan jij niet een paar dagen eerder vooruit vliegen, dan de dingen doen die goed zijn voor je rug (om van het vliegtuigzitten en af te komen) en dan mee terug rijden?
Look me in the eyes and tell me what you see.
lonelycat schreef:
Ik snap je volkomen. Maar belangrijk is ook om aan jezelf te denken. 🙏 Goed dat je automatisch rijdt!
Je pense donc je suis
Het lijkt mij belangrijker hoe je dochter er in staat, weet zij van jouw hernia.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven