Ik ben ineens niet leuk genoeg??

23-12-2025 17:56 136 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
5 maanden geleden leerde ik op een georganiseerde single-groepsreis een fantastische man kennen. 7 jaar single, 3 tieners, eigen bedrijf. Het klikte aan alle kanten. Hij gaf aan dat hij echt een relatie wil in z’n leven, dus ik zag het wel zitten.
Ook na de groepsreis hield onze gevoel aan.

Hij ging vaker werken (z’n collega nam ontslag dus was ook gedwongen), appte minder. Tot mijn verbazing nam hij een extra baantje als sportinstructeur. Ik maakte me zorgen, maar ging het gesprek niet aan omdat ik hem niet onder druk wilde zetten en omdat hij initiatief tot afspreken bleef nemen en bovendien was het altijd fijn als ik bij hem was met heel veel intimiteit.

En toen was het klaar. Just like that. In 5 minuten: “onze levens zijn te verschillend.” Dat is nu 3 weken geleden. Een week geleden zagen we elkaar weer op mijn verzoek. Hij was kalm, beslist: hij vond me leuk, mooi, lief. Het was heel gezellig en heel veel aantrekkingskracht, maar meer niet.

Ik vraag me af: Wat wil je in godsnaam nog meer dan dat?
sanadame1980 wijzigde dit bericht op 25-12-2025 08:03
28.95% gewijzigd
Super rot dat dit gebeurt en je mag hier echt even verdrietig van zijn.

Hij vind je leuk en lief en vooral aantrekkelijk en lekker in bed, maar hij wil zich niet aan jou binden. Dat is rot en voor jou betekende dit alles waarschijnlijk veel meer dan voor hem, maar je kunt niet voor hem bepalen dat hij de lat lager moet leggen… en wil jij uiteindelijk een partner die jou wel leuk vindt maar niet echt voor je wil gaan? Gewoon omdat je dat dan wel genoeg vindt omdat je de lat lager wilt leggen?

Gelukkig heb je elkaars kinderen nog niet ontmoet.

Het is rot, maar ergens beter nu dan over twee jaar…
Het maakt allemaal niet uit toch, waarom hij niet meer wil. Er zit voor hem niet genoeg in voor een relatie. Dan moet jij ook niet meer willen. Dus ook niet nog een kans willen geven, want hij heeft je afgewezen.
En dat doe je niet bij de liefde van je leven.
Nou ja dat kan toch na vijf maanden, dat het het toch niet is? Verdrietig, maar beter nu dan over tig jaar.
Een relatie opbouwen betekent ook je aanpassen, dingen doen of laten voor de ander. Ik denk dat dat ook behoorlijk kan tegenvallen na een tijd alleen. Dus ik kan best begrijpen dat hij heel erg gek is op jou, en TOCH geen relatie wil.
Oeh dit hakt er diep in! Heel naar voor jou (en hem)...heel veel sterkte! Betrek zijn keuze niet op jezelf. Zou jammer zijn als je nu verbitterd zou raken.
Zijn keuze respecteren dan maar. Het hoe en waarom, daar kom je toch niet achter. Geef het tijd....vreselijk om liefdesverdriet te hebben, maar het komt goed....blijf geloven in jezelf!!!
Classic avoidant. Hij wist het al, gezien zijn nervositeit in het begin, hij kent dit patroon van zichzelf waarschijnlijk.

En jij voelde het ook al dus liep je op eieren en ging je het gesprek niet aan.

Denk maar zo, you dodged a bullet. In een langere relatie met hem zou hij ook gaan vermijden op den duur.
Maar die man is toch heel duidelijk? Je bent niet ‘the one’. Heel verdrietig voor jou omdat jij andere verwachtingen had. Hij houdt je nu niet aan het lijntje en geeft geen valse hoop.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Heel jammer en verdrietig, dat snap ik goed. Maar deze man wil liever nog verder kijken.
Dan zat het net zijn gevoel ook allemaal niet diep. Sterkte voor jou!
Dank voor de reacties.
Nee, ik was niet the one. Maar kom op. We zijn 45 en 48 jaar. Gepokt en gemazeld, allebei lage relaties achter de rug. Geloven we echt nog in the one?
Hoe vaak kom je op onze leeftijd iemand tegen met wie het fysiek zo klikt en met wie je ook op andere vlakken klikt?
Heel vervelend, dat is echt even pijnlijk.

Maar zo ineens is het niet. Waarschijnlijk heb je zelf heel lang aan een bepaald beeld in je hoofd vastgehouden van hoe de relatie zou kunnen zijn maar in de realiteit waren er al signalen.
Wellicht is dat ook de reden dat je het niet wilde aankaarten; je was er nog niet aan toe het beeld los te laten.
Dit is niet hard bedoeld, het zou wellicht juist helpen om het narratief wat te veranderen.

Het komt goed, echt. Niet met hem, ik zou echt niet mikken op een doorstart.
Gewoon een vakantieliefde dus. Dat gebeurt wel vaker. Op vakantie klikt het geweldig en dan als je thuis komt en je dagelijkse beslommeringen weer hebt dat dan ineens die vonk er niet meer is.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
iemand hoeft niet perfect zijn maar er moet wel een vonk zijn, die is er dus niet.
Soms kan het op alle vlakken kloppen en is toch dat gevoel er niet.
Ik zeg maar zo, ik zeg maar..
Dit is precies waar die eerste paar maanden voor zijn. Om te ontdekken of je elkaar leuk genoeg vindt en goed genoeg bij elkaar past om een langere termijn samen te zijn.

Er zijn mensen die voor een partner kiezen op basis van gevoel, en er zijn mensen die kiezen op basis van verstand. En een aantal willen dat het allebei goed zit.

Als ik lees wat jij schrijft denk ik dat jij vooral je gevoel volgt. Maar nu verwacht je van hem dat hij zijn gevoel aan de kant zet en met zijn verstand kiest. Alleen omdat de klik eerder goed voelde, omdat jíj je nu voelt zoals je je nu voelt.

Je mag best even verdrietig zijn, maar neem het niet te persoonlijk. Zijn mening en gevoel zijn geen maatstaf voor hoe goed of niet goed jij als partner bent. En jouw gevoel zegt niet of hij echt de best mogelijke partner voor jou zou zijn, dus treur niet te lang.
"Niemand realiseerde zich dat iedereen het niet zou doen".
Vivalafete25 schreef:
23-12-2025 19:43
Heel vervelend, dat is echt even pijnlijk.

Maar zo ineens is het niet. Waarschijnlijk heb je zelf heel lang aan een bepaald beeld in je hoofd vastgehouden van hoe de relatie zou kunnen zijn maar in de realiteit waren er al signalen.
Wellicht is dat ook de reden dat je het niet wilde aankaarten; je was er nog niet aan toe het beeld los te laten.
Dit is niet hard bedoeld, het zou wellicht juist helpen om het narratief wat te veranderen.

Het komt goed, echt. Niet met hem, ik zou echt niet mikken op een doorstart.
Er waren idd wel wat signalen, maar ik weet dat aan de omstandigheden: druk op werk en met zorg voor kinderen met wie het niet goed ging. Wat kan je je achteraf naïef voelen, verschrikkelijk.
Sanadame1980 schreef:
Dank voor de reacties.
Nee, ik was niet the one. Maar kom op. We zijn 45 en 48 jaar. Gepokt en gemazeld, allebei lage relaties achter de rug. Geloven we echt nog in the one?
Hoe vaak kom je op onze leeftijd iemand tegen met wie het fysiek zo klikt en met wie je ook op andere vlakken klikt?
Dat iemand niet (meer) in die ene ware gelooft betekent natuurlijk niet dat je maar met alles wat wel leuk past genoegen moet nemen.
Je zou je eigen standaard ook wat hoger kunnen zetten. Nu is dat eigenlijk best summier: single met een bedrijf en goede seks is voldoende.
Yejii schreef:
23-12-2025 19:09
Het maakt allemaal niet uit toch, waarom hij niet meer wil. Er zit voor hem niet genoeg in voor een relatie. Dan moet jij ook niet meer willen. Dus ook niet nog een kans willen geven, want hij heeft je afgewezen.
Nah, kan me voorstellen dat ze antwoorden zoekt (die zal ze niet krijgen wsch)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Sanadame1980 schreef:
23-12-2025 19:50
Er waren idd wel wat signalen, maar ik weet dat aan de omstandigheden: druk op werk en met zorg voor kinderen met wie het niet goed ging. Wat kan je je achteraf naïef voelen, verschrikkelijk.
Ah joh, niet jezelf zo afstraffen. Het is al shit genoeg.
Het is zo menselijk om een bepaald plaatje in je hoofd te hebben, andere signalen passen daar dan niet goed bij. Niet te hard zijn voor jezelf !!!
Yejii schreef:
23-12-2025 19:09
Nah, kan me voorstellen dat ze antwoorden zoekt (die zal ze niet krijgen wsch)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Nimettomana schreef:
23-12-2025 19:52
Dat iemand niet (meer) in die ene ware gelooft betekent natuurlijk niet dat je maar met alles wat wel leuk past genoegen moet nemen.
Je zou je eigen standaard ook wat hoger kunnen zetten. Nu is dat eigenlijk best summier: single met een bedrijf en goede seks is voldoende.
Huh? Waar lees je dat in godsnaam? Ik was stapelgek op die man.
Maar als je iemand leuk, mooi en lief vindt, fysiek klopt het helemaal en je hebt het heel gezellig met elkaar en veel raakvlakken, zie ik geen reden om het niet verder te onderzoeken.
Veel mensen (mannen..?) raken angstig als ze ineens kunnen krijgen wat ze graag willen. Proberen eerst nog de angst te ontkennen en geven daar dan alsnog aan toe. In plaats van te blijven staan vluchten ze.
Ik ben 'zo'n man', maar dan een vrouw. Ik kan iemand heel lief leuk lekker alles vinden... maar toch na een paar maanden weer liever alleen willen zijn...

Dat is super jammer, voor beiden. Maar je leert elkaar en de relatie samen gaandeweg pas goed kennen, en voelt dan aan hoe het wel/ niet past. Het is erg verdrietig voor diegene die er anders over dacht... zeker als je er tussendoor geen gesprekken over voerde. Veel sterkte, dit is echt niet een fijne periode dan voor je!
Sanadame1980 schreef:
23-12-2025 19:56
Maar als je iemand leuk, mooi en lief vindt, fysiek klopt het helemaal en je hebt het heel gezellig met elkaar en veel raakvlakken, zie ik geen reden om het niet verder te onderzoeken.
Hij heeft het toch 5 maanden onderzocht? Heel vervelend maar ik lees niks geks. Al kan het voor jouw gevoel nog zo kloppen, voor zijn gevoel blijkbaar niet.
Sanadame1980 schreef:

Dat vind jij maar hij duidelijk niet. Anders waren jullie nog samen. Ik leer ook wel eens iemand kennen waarvan ik eerst denk 'dit zou het wel eens kunnen zijn' maar na een aantal weken/maanden blijkt het toch niet zo. En dan heeft het geen zin om door te gaan.
Ik snap heel goed dat het pijn doet en waarschijnlijk praat hij je ook wat naar de mond om je niet te kwetsen maar voor hem ben je het niet .
Sterkte.
Sanadame1980 schreef:
23-12-2025 19:56
Je omschrijving van die man viel me gewoon op: Fantastische man, 7 jaar single, 3 tieners en een eigen bedrijf. Ik lees helemaal niets over overeenkomsten of karakter, dingen die je belangrijk vindt en waarom het zo goed zou matchen.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven