AIVD Kerstpuzzel 2025

09-12-2025 11:02 75 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand de teaser al opgelost? Ik heb het idee dat ik in een goede richting zit maar er komt nog echt gibberish uit.

Afbeelding
De puzzelmakers zijn, geïnspireerd door de Labubu-rage, in de ban van deze dansende Kemama’s. Samen beelden zij uit wanneer de puzzel uitkomt. Ben jij er al klaar voor?
Heeft iemand 11a al? Er wordt verwezen naar de juniorpuzzel. Daarin staan aanwijzingen die bij de gewone versie niet staan. Zou je dat toch mogen gebruiken?
Ik ben geen fan van opdrachten die niet op zichzelf staan. Alle regels van de junior die niet worden overschreven gelden inderdaad nog
Isha schreef:
16-12-2025 18:19
Ik ben geen fan van opdrachten die niet op zichzelf staan. Alle regels van de junior die niet worden overschreven gelden inderdaad nog
Bedankt!
Eerste dag zonder punten. 16 a en b lukten wel, maar bij c krijg ik het niet kloppend. Nachtje over slapen gaat misschien helpen.
Iemand een tip voor 3a? Ik heb de vragen opgelost, ik heb ze in een diagram gezet. Maar ik heb echt geen idee hoe ik daaraan uit een eindantwoord kan vinden.

Zelfde met vraag 6.
ElizabethMegan schreef:
18-12-2025 11:26
Iemand een tip voor 3a? Ik heb de vragen opgelost, ik heb ze in een diagram gezet. Maar ik heb echt geen idee hoe ik daaraan uit een eindantwoord kan vinden.

Zelfde met vraag 6.
Ik zit met hetzelfde probleem voor 3a dus ik lees even mee
In het wit een tip voor 3a:

Kijk naar de "bijzondere" vakjes.
Thanks, het feit dat die hint me helemaal niks zegt, Geeft me het gevoel dat ik dus helemaal fout zit. :facepalm: Dus ga er opnieuw naar kijken.
Sowieso heb ik het idee dat het diagram op meerdere manieren past.
de nummering moet ook kloppen
Ben ik de enige die de junior puzzel doet? Of is er iemand die tips heeft om sleutelwoord van Vigenere te vinden? Lengte heb ik inmiddels denk ik.
hier ook een junior puzzelaar, bij opg 6 is de foto erbij en wat daarop staat belangrijk
fruzzler schreef:
19-12-2025 18:09
de nummering moet ook kloppen
Ook dan heb ik al 3 manieren waarop ze in elkaar passen
freddifish schreef:
19-12-2025 18:43
hier ook een junior puzzelaar, bij opg 6 is de foto erbij en wat daarop staat belangrijk
Ah leuk, thanks. Ja ik heb al minstens 10 woorden bedacht bij die foto maar kom er alsnog niet uit. Heb je nog een tip in wit?
Is er iemand met 13 bezig? Ik zoek al 2 dagen naar de laatste missende, de kachelpoets. Iemand een hintje?
Er zijn er meer maar half af, maar daar heb ik nog niet zo veel tijd jn gestoken als in 13.
Wel af: 1a, 2(?), 3a, 14a, 16a,b, 22.
Gelukkig nog wat weken te gaan.
Nadinexxx schreef:
20-12-2025 09:26
Ah leuk, thanks. Ja ik heb al minstens 10 woorden bedacht bij die foto maar kom er alsnog niet uit. Heb je nog een tip in wit?
hint: zowel het event als de vaartuigen op de foto komen in de puzzel terug

hint2: op dcode.fr staat een fijne hulptool om woorden en sleutels uit te proberen
Is er iemand met de kerstwens van 26 bezig? Ik ben wel een endje maar heb het gevoel dat ik nu net niet goed zit?
Die is al binnen. Is die niet vrij logisch dan?
fruzzler schreef:
23-12-2025 19:18
Zit ik te moeilijk te denken? De logica lijkt mij nogal een puzzel.
fruzzler schreef:
23-12-2025 19:18
Ik vind hem juist erg verwarrend.
Ik had 'm overgezet in Excel en dan kan je makkelijk wat uitproberen. Om 'm helemaal logisch te bepalen zal wel vrij ingewikkeld zijn.
Toch maar eens in excel gaan verdiepen, maar heb het nooit nodig gehad, komt alleen bij kerstpuzzel elk jaar boven.
Potlood en gum dus hier. Veel gum :-)
Heeft iemand een tip voor opgave 13?
Ik heb bij een van de termen meerdere mogelijke antwoorden, maar bij geen enkel antwoord een goed gevoel.

Is er een overkoepelend thema of persoon waar de termen naar verwijzen?
Of moet ik het misschien in een andere taal zoeken?
rita147 schreef:
21-12-2025 13:19
Is er iemand met 13 bezig? Ik zoek al 2 dagen naar de laatste missende, de kachelpoets. Iemand een hintje?
Er zijn er meer maar half af, maar daar heb ik nog niet zo veel tijd jn gestoken als in 13.
Wel af: 1a, 2(?), 3a, 14a, 16a,b, 22.
Gelukkig nog wat weken te gaan.
Helaas, ik kan ook de kachelpoets ( als enige) niet vinden :-(
De kachelpoets gevonden.
Is iemand met 5 bezig? Ik mis er nog 2, wat een zoekwerk!

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven