Geld & Recht alle pijlers

Eindejaarslot

25-12-2025 13:17 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie heeft er ook een eindejaarslot gekocht en al nagedacht over wat te doen met 30 miljoen, door vervolgens zoals elk jaar weer te concluderen 30 euro door de wc te hebben gespoeld?

Ik ben er nog niet uit over of ik meteen zou stoppen met werken.

Ik ben er wel over uit dat ik sowieso dan meer zou willen reizen en dan ook business class wil vliegen. Zou dat zo graag ooit willen meemaken.
Ik zou heel veel goede doelen gaan steunen, vooral op dierengebied. Stoppen met werken ga ik nooit doen, veel geld of niet. Als mijn man met pensioen is (over een jaar of vijf geloof ik, ik weet dat nooit precies) willen we - als de situatie het toelaat - vrijwilligers worden bij plekken waar ook ter wereld waar dierenhulp/opvanglocaties zijn. Mijn man kan zich daar nuttig maken omdat hij heel technisch is, ik kan koken voor de medewerkers. Ik wil niet zelf voor dieren gaan zorgen, omdat ik me daar te snel te veel aan hecht en dan het gevoel krijg er nooit meer weg te kunnen. Dus ik ga graag goed zorgen voor de mensen die voor de dieren zorgen.
Met ettelijke miljoenen in de achterzak kun je daarnaast natuurlijk financieel zó veel betekenen.
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Sinds het bekend werd dat de staatsloterij een aantal jaar geleden ook de prijs kon laten vallen op loten die niet werden verkocht, koop ik niks meer.
Elk jaar kocht ik een oudjaarslot, maar sindsdien niet meer.
Volgens mij is dat na die ophef veranderd en vallen prijzen alleen nog op echt verkochte loten.
En dat is al heeeeeel lang geloof ik.
Of het moet nadien weer teruggedraaid zijn
Ik koop er al jaren traditiegetrouw eentje. Nog niet iets noemenswaardigs gewonnen maar dat mag de pret niet drukken.
Ik heb nog nooit een lot gekocht, en ben het ook niet van plan. De winkans is voor mij zo klein, dat ik al van te voren teleurgesteld ben… :P
Voor iedereen een groene tuin
Ja ik zie dat ze dat sinds 2008 garanderen.
Alleen de jackpot valt niet altijd
-Nina- schreef:
25-12-2025 13:38
Sinds het bekend werd dat de staatsloterij een aantal jaar geleden ook de prijs kon laten vallen op loten die niet werden verkocht, koop ik niks meer.
Elk jaar kocht ik een oudjaarslot, maar sindsdien niet meer.
Dat is allang niet meer zo.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Mijn 30 euro verdwijnt in de staatskas en kan wwer uitgegeven worden aan zaken van algemeen nut dus ik kan ermee leven :).

Als ik een enorme miljoenenprijs win dan stop ik met werken en zijn er twee opties. Of ik ga zijinstromen in het basisonderwijs of ik begin een boekenwinkel. Winst maken hoeft dan toch niet per se.

Ook ga ik verhuizen. Het liefst naar een kleine boerderij waar ik dan wat kippen en schapen ofzo kan houden. En dan komt er eindelijk een hond. Maar als dat niet lukt naar een ander leuk huis, maar geen enorme villa.

Verder financier ik voor mijn oudste een zo lang mogelijk verblijf inclusief onderwijs in het verre buitenland, net als een stage voor de studie van de jongste in het buitenland.

En ik ga natuurlijk flink shoppen.

Daarnaast kan mijn schoonzus en haar gezin op een flinke bijdrage rekenen voor zover dat kan en mag van de belastingdienst.
Ja ik heb drie loten gekocht, 1 voor onszelf, en voor beide dochters een. Wel met het idee dat we grote bedragen samen delen.

Ik koop dan een momentje om even te dromen, wat als… de kans is klein maar stel dat.

Stel dat we genoeg geld winnen zodat dochters schuld vrij af kunnen studeren. En misschien een aanbetaling op een huisje daarna kunnen doen, bijna altijd noodzakelijk bij het kopen van een woning door starters. Of dat andere dochter kan gaan reizen na haar studie wat ze zo graag wil.

Voor onszelf zou ik graag tegelijk met mijn man met pensioen gaan, we schelen zes jaar, en dan de financiële ruimte hebben om mooie reizen naar bv Scandinavië te maken.

Ach ja, genoeg om over te dromen, en dat is in deze donkere dagen ook fijn 😊
Wij kopen traditiegetrouw met oudjaar een straatje halve loten. In ieder geval altijd prijs op een eindcijfer :P
Kikkertje schreef:
25-12-2025 13:17

Ik ben er wel over uit dat ik sowieso dan meer zou willen reizen en dan ook business class wil vliegen. Zou dat zo graag ooit willen meemaken.
Business class is niet zo bijzonder, je hebt vooral wat meer ruimte en als het meezit iets beter eten.. Als je echt geld hebt moet je een lange reis maken in First Class. Dan wordt het pas echt leuk. En dan wel gelijk een echt lange reis. Niet een vlucht van 8 uur of zo naar Noord-Amerika. Je zou er dan bijna de langst mogelijke vlucht voor gaan uitzoeken.
Heb twee halve loten gekocht en win nooit iets dus nu ook niet :-D
Maar dromen over soort van zorgeloos miljonair zijn is heel leuk :cheer2:
" As around the sun the earth knows she's revolving..."
Appletje schreef:
25-12-2025 15:12
Business class is niet zo bijzonder, je hebt vooral wat meer ruimte en als het meezit iets beter eten.. Als je echt geld hebt moet je een lange reis maken in First Class. Dan wordt het pas echt leuk. En dan wel gelijk een echt lange reis. Niet een vlucht van 8 uur of zo naar Noord-Amerika. Je zou er dan bijna de langst mogelijke vlucht voor gaan uitzoeken.
Interessant :) even over opgezocht: https://bijzonderetickets.nl/miles-en-p ... ess-class/
Ik heb alle wensen doe ik heb( incl mooie huizen voor de kinderen) eens naast elkaar gezet.
En na 10 miljoen stopt mijn fantasie.( We willen wel normaal blijven dus niets extravagants)
En dan is er dus nog 20 miljoen over.
Wel een lot gekocht hoor, ik koop vaak loten, hoogste winst ooit 200 euro.
Maar t fantaseren is onbetaalbaar.
Man heeft een lot zoals altijd, iedere trekking. Ik fantaseer niet echt, maar onze kinderen zouden dan goed geholpen zijn. Ikzelf zou niet weten wat ik met zoveel geld moet doen. Bezinken en dan nadenken schat ik in.
Afkoelen heeft gewerkt
Ben ik dan de enige nuchtere hier die dat fantaseren dus helemaal niks aan vind :$ ?
Jaaaa 2 loten gekocht.

Ik zou een groot huis kopen met veel land. Veel aan goede doelen geven.
Ik denk wel even niet werken, een jaar ofzo.
Wij kopen er elk jaar één.
Ik droom van een eigen camper en dan liefst een beetje luxe camper, zoals een eigen douche daar in ;-)
Ik zou zeker wel minder gaan werken, anders heb ik nog geen tijd om te gaan reizen. En ik zou mijn nageslacht zeker wat gunnen.
venusss wijzigde dit bericht op 25-12-2025 17:05
Reden: woord vergeten
1.57% gewijzigd
Een lot gekocht en blijven dromen over wat als…. is leuk.
Als ik genoeg zou winnen om te stoppen met werken zou ik dat direct doen.
Daarnaast een ander huis ( iets groter en luxer zoals wel een 2e wc 😁) en een nieuwe auto.
Als er dan nog geld ovér is zou ik heel graag een appartement in Barcelona kopen.
Maar gaat toch niet gebeuren. Dromen is leuk.
Ik wil een Mini Cooper winnen voor mijn zoon die net begonnen is met rijlessen. En dan mijn vriend die 30 miljoen zodat hij kan stoppen met werken. Ik vind mijn werk te leuk om te stoppen.
Pluk de dag! - In loving memory A.C. ❤
Wat als wat als wat als….

Ik zorg voor een goede gelijkvloerse woning voor mijn ouders. Geld speelt geen rol.
Ik knap hun huidige eengezinswoning op en gun deze aan mijn vriendin en haar kinderen die nu in een klein appartement wonen met weinig uitzicht op wat anders.

Ik zoek een leuke woning voor mijzelf met een stukje grond of fantastisch uitzicht met terras.

Ik spendeer een hoop aan die het niet hebben en wel kunnen gebruiken.

Werk opgeven weet ik nog niet.
Ik koop altijd oudejaarsloten, dit keer een straat gekocht.

Ik zou een huis kopen en nooit meer gaan werken.
“We should make no mistake. Without concerted actions, the next generation will be roasted, toasted, fried and grilled.” - Christine Lagarde, IMF
Ja, ik heb er eentje. En in oktober, en november had ik er ook al eentje. Maar helaas, geen prijs.

Als ik hem win, neem ik meteen ontslag. Dat is al twee maanden mijn drijfveer om een lot te kopen. Ik zou zo graag stoppen met mijn huidige baan, maar omdat ik alleen woon met twee pubers vind ik dat een hele spannende stap. Financieel gezien. Dus het winnen van de loterij zou me zeker helpen om mijn plannen te verwezenlijken.
Ik zou meteen stoppen met werken en wat stressvrij vrijwilligerswerk gaan doen. Verder het huis afbetalen, zowel dat van mij als van mijn ouders en broer, de boot van mijn man laten afmaken, her en der wat investeren, en al mijn naasten een droomreis laten uitzoeken. En een exorbitant feest geven natuurlijk, om het te vieren.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven