Beste recente aankoop huishoudelijk apparaat

26-12-2025 08:04 52 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen allemaal,

Welk huishoudelijk apparaat hebben jullie recent aangeschaft en is nou echt de moeite en het geld waard?

Ik denk dan standaard aan een droger en vaatwasser die niet te missen zijn.

Momenteel twijfel ik over 3 apparaten:
- Philips Air up dweil
- Robot stofzuiger roborock S8 Pro Ultra
- Stoomreiniger voor keuken of bank
Vacumeermachine.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!
Philips One Up dweil. Blij mee!
Een stofzuig/dweilrobot. Wat een genot om 's ochtends in een schone keuken binnen te komen...
Goede steelstofzuiger met accu. Hangt zo voor het pakken en wordt daardoor vaak gebruikt voor kleine dingen.

Waterkoker waar met een druk op de knop water op goede temp uit komt
CellarDoor schreef:
26-12-2025 08:52
Een stofzuig/dweilrobot. Wat een genot om 's ochtends in een schone keuken binnen te komen...
Mag ik vragen welk model je hebt? :)
Wij hebben laatst via Marktplaats een stoomreiniger gescoord voor €15. Erg blij mee! Onder andere onze bank mee gedaan, het doet natuurlijk ook weer geen wonderen, maar hij ziet er weer veel netter uit.

Een robotstofzuiger twijfelen wij ook weleens over, maar ik twijfel of die echt het geld waard zijn. Ben benieuwd naar de ervaringen hier!
Absoluut mijn Dyson steelstofzuiger. Veel makkelijker, sneller en zelfs een beetje leuker.
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
mcsteamy schreef:
26-12-2025 09:30
Absoluut mijn Dyson steelstofzuiger. Veel makkelijker, sneller en zelfs een beetje leuker.
Ik heb deze ook speciaal gekocht voor o.a. boven. Beneden heb ik een numatic stofzuiger :).

Ik denk mijn laatste aankoop een keukenmachine is, echt zoveel makkelijker met degen maken :)
Voor iedereen een groene tuin
Mijn grasmaaier op een accu. Nooit meer jezelf tackelen of wurgen met het snoer en een stuk stiller dan grasmaaiers met een snoer. Het gras komt fijn gesnipperd in de opvangbak terecht en doet vervolgens dienst als mulch tussen de planten. Scheelt weer wieden, sproeien en ruimte in de kliko. En veilig voor de egeltjes :) .
Ik vind hier dingen van.
Een instant pot met kookboek. Ik denk dat we zeker drie keer per week iets uit die pot eten nu. Supersnel klaar, heel makkelijk, er kookt niets over en er brandt niets aan.
PickingUpThePieces schreef:
26-12-2025 09:14
Mag ik vragen welk model je hebt? :)
Wij hebben de Dreame L40. Hij heeft grote reservoirs voor schoon & vies water, en natuurlijk een stofzuigerzak. Daardoor hoef ik maar heel soms 'onderhoud' te doen. En dat is dan: de tank met vies water legen, schoon water aanvullen. Eens in de 3-4 maanden een schone stofzuigerzak. Deze robot werkt zoveel beter dan een goedkoper exemplaar dat we eerder hadden! Hij regelt het allemaal echt lekker zelf.
Zo’n airfryer, ik zit er nog over te twijfelen. Is het nou echt zo’n aanvulling?
Voor iedereen een groene tuin
Sabeltandcavia schreef:
26-12-2025 09:55
Mijn grasmaaier op een accu. Nooit meer jezelf tackelen of wurgen met het snoer en een stuk stiller dan grasmaaiers met een snoer. Het gras komt fijn gesnipperd in de opvangbak terecht en doet vervolgens dienst als mulch tussen de planten. Scheelt weer wieden, sproeien en ruimte in de kliko. En veilig voor de egeltjes :) .
Die hebben wij onszelf onlangs ook kado gedaan na een kleine meevaller. Ik wilde er nooit aan beginnen omdat ik inderdaad de egels niet wilde storen. Maar deze houdt daar rekening mee en bovendien kan ik de maaihoogte goed instellen (ik hou niet zo van kort gras, vind het mooier als het de kans krijgt om kleine bloemetjes etc te groeien). Dit is ook een Dreame, vanwege de goede ervaring met de robotstofzuiger.
Wij hebben een rowenta x clean. Heerlijk met twee peuters die allebei nog wel eens hun bord avondeten omkieperen als ze er geen zin in hebben.
GroenTuintje schreef:
26-12-2025 10:49
Zo’n airfryer, ik zit er nog over te twijfelen. Is het nou echt zo’n aanvulling?
Ja! Karbonaadje eten? Airfryer. Gehaktbal, schnitzel, alles wat in het mandje past kan je er in klaarmaken. Snel en lekker. Met een inzetmandje of -bakje (dat ik niet heb) kan je er hele taarten mee bakken maar dat doe ik dus niet. Ik ben al zo blij dat het ding het zo goed doet met vleesjes en bijv. gnocchi. Het scheelt ook een pan op het fornuis; zelfs met 6 pitten kwam ik anders nog wel eens een pitje te kort.

Dus: ja, een aanrader! Mijn volgende wordt er zelfs een met twee bakken.
GroenTuintje schreef:
Ja, geweldig ding! Broodjes, friet, snacks, "gebakken" aardappelen .
T is een oven en een frietpan in één.
Ik ben nu niet thuis,maar wat ik mis zijn de magnetron en de airfryer.
Schriftje schreef:
26-12-2025 11:14
Ja! Karbonaadje eten? Airfryer. Gehaktbal, schnitzel, alles wat in het mandje past kan je er in klaarmaken. Snel en lekker. Met een inzetmandje of -bakje (dat ik niet heb) kan je er hele taarten mee bakken maar dat doe ik dus niet. Ik ben al zo blij dat het ding het zo goed doet met vleesjes en bijv. gnocchi. Het scheelt ook een pan op het fornuis; zelfs met 6 pitten kwam ik anders nog wel eens een pitje te kort.

Dus: ja, een aanrader! Mijn volgende wordt er zelfs een met twee bakken.
Karbonade, gehaktbal,schnitzel dat doe ik dus niet, hoe doe je dat?

En idd de volgende wordt er 1 met 2 bakken dat wil ik ook( nu man nog overtuigen)
Jaa de airfryer heb ik ook sinds een jaartje en de frietpan eruit gegooid. Dat is echt een verademing. Ik heb zo’n dubbele van Ninja. Aan de ene kant zalm en de andere kant aardappels. Friet, snacks en mini pizza’s. Eigenlijk gaat er van alles in.
Daar krijg je echt geen spijt van :-D
GroenTuintje schreef:

Ik vind het zeker een aanvulling. Als onze nieuwe keuken klaar is, ga ik zeker weten zo'n grote kopen. Ik maak er van alles in. Vlees met een krokant laagje krijg ik in een koekenpan niet zo lekker. We zijn maar met zijn tweeën en voor 2 kaiserbroodjes kaas zou ik niet een normale oven helemaal voorverwarmen. Dan is een airfryer echt superhandig.
PickingUpThePieces schreef:
26-12-2025 11:29
Jaa de airfryer heb ik ook sinds een jaartje en de frietpan eruit gegooid. Dat is echt een verademing. Ik heb zo’n dubbele van Ninja. Aan de ene kant zalm en de andere kant aardappels. Friet, snacks en mini pizza’s. Eigenlijk gaat er van alles in.
Daar krijg je echt geen spijt van :-D

Oh ja, zalmpakketjes, heerlijk. Alufolie, takje rozemarijn en tijm, zalm er op. Zout en peper. Dichtvouwen, 15 tot 20 min in de airfryer en klaar.
Ik lees even mee vanwege mogelijke airfryerplannen ;-D
Tjezus, wat vals
O mijn favoriete aankoop was mijn AEG stofzuiger met een extra mond die echt fantastisch is op tapijt in combinatie met kattenhaar. Ik had altijd de goedkoopste stofzuiger die ik kon vinden maar nu een keer voor wat duurder gegaan, en mén, wat een luxe.
Tjezus, wat vals
Vraagje over airfryers: ik heb nu een kleine oven die niet zo heel super werkt, maar wel gewoon broodjes e.d. goed afbakt. Veel ovengerechten zoals ovenschotels gaan ook prima, maar wat subtielere dingen vaak wat lastiger. Verder een magnetron maar die gebruik ik zelden.

Ik twijfel tussen een kleine airfryer (ben alleen) die ik gewoon kan pakken indien nodig, of een dubbele zodat ik echt een hele maaltijd kan maken. Die zou dan alleen wel moeten blijven staan op het aanrecht. Wat zouden jullie doen? Kun je in een kleine airfryer bijvoorbeeld ook een stuk vis en wat aardappelen bakken, zolang dat naast elkaar past?

En een belangrijk overweging voor mij is ook dat ik meer vis wil eten, maar een hekel heb aan de bijbehorende geur. Wat ruik je van een airfryer?

Ik twijfel nu tussen de NinjaAF140 en de AF300.
mevrouwjack wijzigde dit bericht op 26-12-2025 12:27
0.12% gewijzigd
Tjezus, wat vals
Een airfryer ruik je, ik zet hem onder de afzuigkap.

Mijn beste nieuwe aankoop is een oven-magnetron. Dus de oven is de hoofdfunctie en de magnetron bijzaak. Zo fijn om weer een echt goede oven te hebben ipv een combimagnetron!
Look me in the eyes and tell me what you see.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven