Inspiratie/meedenken! Zon in februari?
zondag 21 december 2025 om 11:56
Ha allemaal! Wij zijn aan het kijken of we in de vakantie in februari nog een week op pad kunnen. Zouden gaan skiën, maar fysiek niet zo goed, dus daarom toch de keuze voor een andere vakantie.
Mijn eerste neiging: Florida, waar ik het liefst een mooie plek aan het strand (en snorkelen) zou combineren met een paar dagen Orlando (en dag Disneyworld2027). Maar: merk je veel van politieke situatie met reizen naar de VS? Of niet? En iemand die goeie tips heeft voor leuke kindvriendelijke resorts in Florida aan de kust?
Hele andere ideeën voor een ontspannen week weg zijn ook welkom! Wel liefst minimaal 25 graden en vliegen zonder overstap...
Mijn eerste neiging: Florida, waar ik het liefst een mooie plek aan het strand (en snorkelen) zou combineren met een paar dagen Orlando (en dag Disneyworld2027). Maar: merk je veel van politieke situatie met reizen naar de VS? Of niet? En iemand die goeie tips heeft voor leuke kindvriendelijke resorts in Florida aan de kust?
Hele andere ideeën voor een ontspannen week weg zijn ook welkom! Wel liefst minimaal 25 graden en vliegen zonder overstap...
zondag 21 december 2025 om 17:30
zondag 21 december 2025 om 17:39
Wat zijn kindvriendelijke (gezinsvriendelijke) kustgebieden in het land?
Voor gezinnen biedt Gambia talloze kindvriendelijke bestemmingen. Kololi, met zijn ruime keuze aan restaurants en veilige stranden, is perfect voor gezinnen. De Bijilo Forest Park, aan de rand van Bijilo, biedt avontuur voor de kleintjes met zijn apen en vogels. In Kotu kunnen kinderen genieten van de opwinding van vogelspotten, terwijl de rustige wateren van Gunjur en Brufut ideaal zijn voor veilig zwemmen. Het ontspannen Batokunku is een hit bij gezinnen die op zoek zijn naar rust en ruimte.
Welke badplaatsen hebben de mooiste stranden om te snorkelen en duiken?
Voor onderwateravonturiers is Gambia een verborgen schat. Het rif bij Cape Point in Bakau is een uitstekende plek om te snorkelen en duiken, met een kleurrijke onderwaterwereld die wacht om ontdekt te worden. Kololi en Kotu bieden ook prachtige snorkel- en duiklocaties, met hun heldere water en levendige zeeleven. Bovendien zijn er in Kartung mogelijkheden voor duikexcursies naar ongerepte riffe
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
zondag 21 december 2025 om 17:52
https://www.gezinopreis.nl/gambia-met-kinderen/
Hoe oud zijn je kinderen ?
Wat mag het alles bij elkaar kosten ?
Hoe lang wil je ?
Hoe oud zijn je kinderen ?
Wat mag het alles bij elkaar kosten ?
Hoe lang wil je ?
zondag 21 december 2025 om 18:43
Marokko
https://www.kidsvakantiegids.nl/marokko ... e%20hotels.
Kaap Verdie
https://www.mamabaas.be/momlife/eropuit ... t-kinderen
https://voja.travel/bestemmingen/kaapve ... aapverdie/
https://www.kidsvakantiegids.nl/marokko ... e%20hotels.
Kaap Verdie
https://www.mamabaas.be/momlife/eropuit ... t-kinderen
https://voja.travel/bestemmingen/kaapve ... aapverdie/
zondag 21 december 2025 om 22:23
zondag 21 december 2025 om 22:28
Florida is leuk, maar niet zo bijzonder dat ik me er 3 weken zou vermaken.
9 dagen is prima, alhoewel ik er destijds zonder kinderen was, dus met zou ik misschien rustiger reizen.
1of 2 dagen Disney, misschien daarna Miami, Everglades en gewoon lekker rond rijden en rustig aan doen.
Landen als Egypte trekken mij niet.
Aruba, Bonaire en Curaçao zou ik ook overwegen
9 dagen is prima, alhoewel ik er destijds zonder kinderen was, dus met zou ik misschien rustiger reizen.
1of 2 dagen Disney, misschien daarna Miami, Everglades en gewoon lekker rond rijden en rustig aan doen.
Landen als Egypte trekken mij niet.
Aruba, Bonaire en Curaçao zou ik ook overwegen
maandag 22 december 2025 om 10:11
Wij hebben net een weekje Bonaire geboekt voor begin maart. We zijn er vorig jaar voor het eerst geweest en het is zo goed bevallen, even zon en rust in de winter.
Voor Egypte is het reisadvies geel, en ik hoor verhalen over militairen die over het strand lopen enzo. Voor de ABC eilanden is het afwachten hoe het verder gaat met Amerika/Venezuela maar ik verwacht dat dit wel goed komt, en anders kunnen we via TUI gratis nog omboeken naar een andere vakantie. De Canarische eilanden zijn wat mij betreft nog niet warm genoeg en snorkelen is daar ook minder.
Het fijne van Bonaire: het is altijd mooi weer maar wel een windje dus niet benauwd of bloedheet. je loopt de zee in en kunt heerlijk snorkelen, zo prachtig onder water, er zijn heel veel mooie snorkel locaties. En heerlijk eten, met uizicht op de zee en de zonsondergang.
Voor Amerika merk je weinig verschil voor inreisrestricties. Wel moet je opletten dat je socials niet volstaan met lgtbq-links en anti-Trump leuzen. de toegang voor natuurparken wordt volgend jaar duurder voor toeristen.
Voor Egypte is het reisadvies geel, en ik hoor verhalen over militairen die over het strand lopen enzo. Voor de ABC eilanden is het afwachten hoe het verder gaat met Amerika/Venezuela maar ik verwacht dat dit wel goed komt, en anders kunnen we via TUI gratis nog omboeken naar een andere vakantie. De Canarische eilanden zijn wat mij betreft nog niet warm genoeg en snorkelen is daar ook minder.
Het fijne van Bonaire: het is altijd mooi weer maar wel een windje dus niet benauwd of bloedheet. je loopt de zee in en kunt heerlijk snorkelen, zo prachtig onder water, er zijn heel veel mooie snorkel locaties. En heerlijk eten, met uizicht op de zee en de zonsondergang.
Voor Amerika merk je weinig verschil voor inreisrestricties. Wel moet je opletten dat je socials niet volstaan met lgtbq-links en anti-Trump leuzen. de toegang voor natuurparken wordt volgend jaar duurder voor toeristen.
maandag 22 december 2025 om 14:24
Beide landen zijn wel echt heel arm , voor veel mensen kan het best een cultuurshock zijn. De mensen zijn vriendelijk in Gambia maar wel veel opdringeriger dan op de Kaapverdische eilanden.
Gambia is wel echt mooi. Veel apen gezien.
Wel moesten wij toen malariapillen slikken dus daar moet je ook over nadenken.
dinsdag 23 december 2025 om 10:33
Malariapillen doen wij eigenlijk niet. De eerste keer naar Afrika hebben we dat wel gedaan maar dat leverde zoveel bijwerkingen op dat ik het risico nu maar neem, en voldoende voorzorgsmaatregelen tegen muggen.dolfje schreef: ↑22-12-2025 14:24Beide landen zijn wel echt heel arm , voor veel mensen kan het best een cultuurshock zijn. De mensen zijn vriendelijk in Gambia maar wel veel opdringeriger dan op de Kaapverdische eilanden.
Gambia is wel echt mooi. Veel apen gezien.
Wel moesten wij toen malariapillen slikken dus daar moet je ook over nadenken.
vrijdag 26 december 2025 om 20:12
zaterdag 27 december 2025 om 12:51
Wat zoek je dan ; een luxe hotel met glijbanen en met animatie of wil je echt wat van het land zien ?Liesje1234 schreef: ↑27-12-2025 11:28Mexico ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Aanraders voor een plek die leuk is met de kids?
Het is overal leuk met kinderen….zolang jullie het leuk maken voor ze.
zaterdag 27 december 2025 om 12:55
https://www.vakantie-met-kinderen.com/m ... gLBG_D_BwELiesje1234 schreef: ↑27-12-2025 11:28Mexico ben ik ook wel nieuwsgierig naar! Aanraders voor een plek die leuk is met de kids?
https://www.sawadee.nl/familiereizen/mi ... gIshPD_BwE
Laat je inspireren door dit soort sites en trek dan je eigen plan , evt met een huurauto.
zaterdag 27 december 2025 om 13:13
Wij wilden eerst naar Kaapverdië, maar voor dat geld zitten we ook in Thailand (rondreis)
Toen werd het Curacao, maar hoe loop het af tussen Trump en Venezuela?
Het is Zanzibar geworden en het is ook nog eens goedkoper dan de eerdere opties.
Pieremachochel
zaterdag 27 december 2025 om 13:29
Even off-topic en misschien ongevraagd advies maar in Gambia zou ik niet overwegen zonder malaria profylaxe te gaan.
In Gambia komt Malaria tropica voor, de gevaarlijkste variant van Malaria.
De symptomen van Malaria kunnen ook lijken op andere ziektes dus niet altijd meteen te herkennen.
Ik kom er al meer dan 10 jaar en mijn kinderen slikken het ook. Zonder bijwerkingen.
Wij gebruiken Malarone, dat heeft minder bijwerkingen dan Lariam.
zaterdag 27 december 2025 om 21:11
Leuk, wij zijn nu op Zanzibar!noglangnietjarig schreef: ↑27-12-2025 13:13
Het is Zanzibar geworden en het is ook nog eens goedkoper dan de eerdere opties.
Wanneer ga jij en waar zit je precies?
Hier wel voor de zekerheid malaria pillen aan het slikken. Zoon was de volgende ochtend niet lekker en paar keer gespuugd en wat duizelig maar dat was daarna over, de rest tot nu toe nergens last van lijkt het.
zondag 28 december 2025 om 10:50
Reef & Beach Resort 9 maart 12 dagen.mamaonbekend schreef: ↑27-12-2025 21:11Leuk, wij zijn nu op Zanzibar!
Wanneer ga jij en waar zit je precies?
Hier wel voor de zekerheid malaria pillen aan het slikken. Zoon was de volgende ochtend niet lekker en paar keer gespuugd en wat duizelig maar dat was daarna over, de rest tot nu toe nergens last van lijkt het.
Malariapillen?
Daar heb ik niet op gerekend
Heb je nog tips?
Fijne vakantie nog verder
Pieremachochel
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in