Wraak acties

02-01-2026 11:37 56 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
****Ik begin met een disclaimer: ik doel hier niet op vreselijke zaken die iemand echt pijn of (fysieke) schade toebrengen. Dit topic is een beetje luchtig bedoeld****

Ik las gisteren een oud artikel van een of ander magazine en dat ging over wraakacties. Vrouwen die waren bedrogen en bijvoorbeeld de knopen van alle overhemden afknipten voordat de bedrieger zijn kleding op kwam halen. Iemand die van alle sokken de linker had weggegooid uit boosheid etc etc.

Heb jij wel eens een wraakactie uitgehaald? En zo ja, was het dan direct duidelijk dat jij dat had gedaan?
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
TO begint:

Toen ik (25 jaar geleden) bij mijn toenmalige vriendje wegging en een andere relatie kreeg vond ex-vriend het nodig om me weken lang te volgen, te bellen en lastig te vallen. Na meerdere verzoeken tot stoppen en dit niet gebeurde was ik het zat.

Toen heb ik een advertentie geplaatst in de particulier (voor de jongere forummers, dat was een soort marktplaats maar dan in een krant vorm, want marktplaats bestond nog niet). In de advertentie stond een Volkswagen busje te koop met weinig km’s voor een hele lage prijs. Daarbij het telefoonnummer (zowel vast als mobiel) van ex-vriend.

Hij is gek gebeld, voor 4 wkn lang.

Het was wel klaar daarna
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
Ook lang geleden. Er moest nog voor het einde van het kwartaal een rekening naar een klant om hun budget veilig te stellen. Het moest een bepaald totaalbedrag zijn, maar voor welke diensten exact maakte niet uit. De hele factuur zou later gecrediteerd worden.

Het verzoek schuurde met de regels, maar de manager wilde het, dus ik moest het doen. Toen heb ik uit onze catalogus die diensten uitgekozen die zo ver mogelijk afstonden van de visie van de klant en die ze in werkelijkheid nooit zouden afnemen. Mocht er ooit naar gekeken worden, dan was direct duidelijk dat het een bullsh*torder was. Geen idee of er ooit vragen over gesteld zijn, ik had niet lang daarna een andere baan :)
Ravintola schreef:
02-01-2026 11:56
Ook lang geleden. Er moest nog voor het einde van het kwartaal een rekening naar een klant om hun budget veilig te stellen. Het moest een bepaald totaalbedrag zijn, maar voor welke diensten exact maakte niet uit. De hele factuur zou later gecrediteerd worden.

Het verzoek schuurde met de regels, maar de manager wilde het, dus ik moest het doen. Toen heb ik uit onze catalogus die diensten uitgekozen die zo ver mogelijk afstonden van de visie van de klant en die ze in werkelijkheid nooit zouden afnemen. Mocht er ooit naar gekeken worden, dan was direct duidelijk dat het een bullsh*torder was. Geen idee of er ooit vragen over gesteld zijn, ik had niet lang daarna een andere baan :)

Wat had deze klant jou misdaan dat je wraak zou moeten nemen? Lijkt er meer op dat je je manager een hak wilde zetten ofzo

Ik heb vooral een grote fantasie in wraak nemen, bedenk hele scenario’s maar voer het nooit uit. Het blijft bij gedachten 😁
Ommetje schreef:
02-01-2026 12:00
Wat had deze klant jou misdaan dat je wraak zou moeten nemen? Lijkt er meer op dat je je manager een hak wilde zetten ofzo

Ach een hak zetten klinkt wel erg negatief. Ik voerde die opdracht met tegenzin uit, omdat het duidelijk een truc was om een deal eerder in de boeken te zetten en zo een extra bonus op te strijken.
Ravintola schreef:
02-01-2026 12:05
Ach een hak zetten klinkt wel erg negatief. Ik voerde die opdracht met tegenzin uit, omdat het duidelijk een truc was om een deal eerder in de boeken te zetten en zo een extra bonus op te strijken.

Oké. Ik zie wraak nemen als “iets terugdoen” en dat las ik niet zo bij jou, vandaar mijn reactie
Toen ik ging scheiden en moest verhuizen heb ik alle pennen, potloden en schrijfwaar meegenomen. Uit elke kast, la, tas whatever. En alle scharen ook.

Enorm petty maar bon. Heb nog steeds een doos vol met pennen in mn kast staan.
Koettie schreef:
02-01-2026 12:21
Toen ik ging scheiden en moest verhuizen heb ik alle pennen, potloden en schrijfwaar meegenomen. Uit elke kast, la, tas whatever. En alle scharen ook.

Maar waarom?
Ja, goede vraag nu haha. Ik was pissig en dit was de uitkomst.
Ik vind het een lieve vorm van wraak.. en idd precies dat wat ik bedoel.. cute
Ommetje schreef:
02-01-2026 12:00

Ik heb vooral een grote fantasie in wraak nemen, bedenk hele scenario’s maar voer het nooit uit. Het blijft bij gedachten 😁

Dit!
Gedachten over hoe ik een wielklem zet op de buur zijn auto die voor mijn uitrit parkeert en dat ik vervolgens dus niet thuis blijf.

Hoe ik hondenpoep terug bezorg bij degene die het achterliet.

Maar eigenlijk doe ik nooit wat. Behalve als wij op vakantie gaan voor dag en dauw. Dan zullen de buren ons vertrek volledig mee krijgen. Dit omdat wij gedurende het jaar op de gekste tijden wakker worden van hun thuiskomst of vertrek of gewoon omdat ze langer opblijven dan wij en met veel kabaal afscheid nemen van bezoek en nooit zachtjes doen met de deuren. Onze ruiten hoor je trillen als zij de voordeur dicht smijten. Hun wasmachine klinkt als jij centrifugeert alsof er een helicopter zal landen op je dak, maar toch vindt buurvrouw het doodnormaal om in de nacht te wassen.

Zelf leggen zij hun oren op hun nachtkastje dus horen niet zo veel in de nacht.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
De Kerst na mijn scheiding heb ik met mijn toen 4-jarige dochter een mooie kerstkaart voor mijn ex geknutseld met mijn dochter. Met extra veel glitter en ik heb ook nog een half potje extra glitter in de envelop gestrooid. Mijn ex heeft smetvrees.
KamilleT schreef:
02-01-2026 12:53
De Kerst na mijn scheiding heb ik met mijn toen 4-jarige dochter een mooie kerstkaart voor mijn ex geknutseld met mijn dochter. Met extra veel glitter en ik heb ook nog een half potje extra glitter in de envelop gestrooid. Mijn ex heeft smetvrees.
Hier hou ik van :proud:
Verder zijn er dingen die ik niet meer doe uit wraak.

Al sinds onze verkering maakte ik een kerststukje voor schoonouders en altijd mankeerde er wat aan.

-het was te hoog, of te laag
-te weinig kerstig, (te weinig glimmende zooi erin)
-verkeerde maat kaars want in kerststuk horen lange kaarsen
-lampjes erin was lastig want dan moest het bij een stopcontact staan
-batterijlampjes gingen te snel op
-waxinehouder moest ze steeds bijvullen en ze heeft nooit waxinelichtjes

Dus nu krijgt ze geen kerststuk meer. Ook daar kwamen natuurlijk vragen over. :nut:
-
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
Toen ik een tiener was (zo’n 25 jaar geleden) sliep ik een nachtje bij mijn oudere zus en haar vriend. Zij hadden in die periode een nogal turbulente relatie. In de avond kregen ze ruzie, en zoals altijd tijdens ruzie, liep haar vriend weg en vertrok naar de kroeg. Je kon mijn zus niet bozer krijgen.
Uren later kwam hij straal en straal bezopen thuis. Hij ging op de bank zitten en viel in een diepe slaap. Mijn zus was zo kwaad dat ze als wraak zo’n dikke zwarte stift pakte en op zijn gezicht een bril, wenkbrauwen en een snor heeft getekend. Wij giechelen en daarna zijn we boven gaan slapen.

Ik weet niet meer precies hoe het de volgende dag is gegaan, alleen dat hij het niet meteen doorhad, omdat het een poosje duurde voordat hij in een spiegel keek. Inmiddels was het giechelen bij mij en mijn zus wel voorbij, want we hadden wel door dat het ook niet helemaal OK was wat we hadden gedaan. Verder weet ik nog dat hij uiteindelijk schuursponsjes nodig had om het er af te krijgen, de arme man.

Inmiddels zijn ze ruim 35 jaar samen, het meest gelukkige koppel wat ik ken, maar dat weekend hing hun relatie aan een zijden draadje ;-)
Dat vind ik een leuk verhaal :-D
En leuk dat de relatie het toch overleefd heeft :-D
Een voormalige werkster die bij ons voor meer dan £10K spullen had meegenomen heb ik aangegeven bij de Inland Revenue (de Engelse belastingdienst) in de UK. Benieuwd of ze haar uitkeringen gestopt hebben.

Een bedrijf dat de schade niet goed regelde (uiteindelijk wel opgelost, maar dat heeft mij heel veel tijd en energie gekost) heb ik een vrolijke DSAR gestuurd: zo’n gezellig verzoek om inzage van alle gegevens op grond van de GDPR. Toen ze dat in eerste instantie weigerde, heb ik geschreven dat ik wel naar de Autoriteit Persoonsgegevens zou stappen. Toen kreeg ik de gegevens alsnog. Zo’n GDPR verzoek is voor een bedrijf tijdrovend en vervelend. Jammer de bammer.
Dit bedrijf loog of had de administratie niet op orde, waardoor ik dit echt wel een prima wraakactie vond.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Tegenover buurman die ondanks meerder malen waarschuwen zijn auto maar bij ons op de oprit bleef parkeren omdat wij 4 parkeer plaatsen hadden en ze toch niet gebuikte en dat het zolang we ze niet afsloten volgens hem openbare plekken waren twee weken lang laten lopen.
Hebben hem met mijn auto en onze bedrijfsbus klem gezet en zijn met de auto van mijn man op vakantie gegaan. na 1 dag telefoon van hem en na dag 2 de politie.
Sorry we zijn op vakantie voor 2 weken daarna kan buurman zijn auto ophalen. Politie kon er ook wel mee lachen en daarna auto buurman nooit meer op onze oprit gehad.
Mijn zus werkte tijdens haar studie in een restaurant waar degene die haar vroeger altijd beste kwam eten.
De Salade was extra lekker met een urine dressing.
Avantiel: die auto vind ik wel geestig. De urine dressing is hopelijk een grapje.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Koettie schreef:
02-01-2026 12:21

Wild…
avantiel schreef:
02-01-2026 15:00
Mijn zus werkte tijdens haar studie in een restaurant waar degene die haar vroeger altijd beste kwam eten.
De Salade was extra lekker met een urine dressing.
Dan spoor je gewoon niet. Of een grote duim..
Baggal schreef:
02-01-2026 14:48
Een voormalige werkster die bij ons voor meer dan £10K spullen had meegenomen heb ik aangegeven bij de Inland Revenue (de Engelse belastingdienst) in de UK. Benieuwd of ze haar uitkeringen gestopt hebben.

Een bedrijf dat de schade niet goed regelde (uiteindelijk wel opgelost, maar dat heeft mij heel veel tijd en energie gekost) heb ik een vrolijke DSAR gestuurd: zo’n gezellig verzoek om inzage van alle gegevens op grond van de GDPR. Toen ze dat in eerste instantie weigerde, heb ik geschreven dat ik wel naar de Autoriteit Persoonsgegevens zou stappen. Toen kreeg ik de gegevens alsnog. Zo’n GDPR verzoek is voor een bedrijf tijdrovend en vervelend. Jammer de bammer.
Dit bedrijf loog of had de administratie niet op orde, waardoor ik dit echt wel een prima wraakactie vond.
Het was wel heel grappig dat je in ieder telefoongesprek liet vallen dat je advocaat was.
Jij mag alles worden wat je wilt.
Ok, ik word een probleem.
Ik had vroeger een huisgenoot die nooit schoonmaakte. Nadat ik het toilet (heel netjes, dat wel weer schoongemaakt heb, heb ik de bovenkant van de wc-bril met zijn handdoek droog gemaakt. Die heeft hij nog weken gebruikt.

Wassen deed hij namelijk ook al niet. (Zie ook: vuilnis vervangen. De afwas doen. Zijn schimmelende eten uit de koelkast halen).

Maar.... ik heb me er toch schuldig over gevoeld. Alleen het moment zelf voelde stoer, daarna had ik er geen lol van. Zo heb ik geleerd dat ik gewoon niet zo'n wraaklustig persoon ben.
Quinnepin schreef:
02-01-2026 16:51
Het was wel heel grappig dat je in ieder telefoongesprek liet vallen dat je advocaat was.
Deze volg ik even niet… tenzij jij voor dit incompetente bedrijf werkt? In ieder geval hoop ik dat ze werk hebben gehad aan de DSAR :-D .

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven