Epstein files

08-02-2026 21:20 131 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week hoorde ik dat de files geredacteerd online waren gekomen. Uit juridische interesse dacht ik even te bekijken hoe goed (slecht) het allemaal zwart gelakt zou zijn. Zelfs nog met een kennis geappt dat ze kennelijk geen idee hadden hoe zulke dingen goed geredacteerd moeten worden.
Niks had me kunnen voorbereiden op de inhoud. En ja ik had al een docu gezien op netflix. Maar van hetgeen ik gelezen heb, ben ik zo ziek van. En nee, ik heb gelukkig niet alles zitten lezen, maar wat ik las was al zo ontzettend erg.
Ik weet nu waarom ik absoluut niet geschikt ben voor het strafrecht. Ik kan er absoluut niet tegen.
Ik twijfel de laatste dagen aan van alles. Kan ik bijvoorbeeld films nog leuk vinden? Of muziek? Als ik weet dat iemand hier aan meegewerkt heeft lukt dat absoluut niet. Maar hoe weet ik wie er allemaal aan meegedaan heeft? Kun je nog je netflix aanhouden? Of je HBO of Disney+?
Wat vinden jullie? Ik wil het liefst geen cent gunnen aan mensen die dit doen. Tegelijkertijd heb je een laptop die op windows draait, zit je met google op je telefoon etc. etc.
Het gevoel van machteloosheid vind ik verschrikkelijk. En ja, ik had vroeger wel gehoord van mensen die satanische dingen aanhingen, maar ik had werkelijkwaar geen idee dat het zo ontzettend groot zou zijn. Ik voel zo'n enorm verdriet voor de slachtoffers en boosheid en verontwaardiging. Hoe kunnen mensen zo ziek zijn?
Rabarbara schreef:
09-02-2026 12:35
Ik gebruik hier altijd mijn eigen woorden.
Meisjes zijn behandeld als commoditeit. Ze zijn onder valse voorwendselen gelokt, er is misbruik van ze gemaakt. Een aantal mensen was hiervan op de hoogte en had daar blijkbaar geen problemen mee. Dat is een bekend maatschappelijk probleem: het misbruik van meisjes en jonge vrouwen wordt vaak weggemoffeld. Wat de essentie is van wat er op dat eiland gebeurde, zal verschillen van de manier waarop je ernaar kijkt. Als je de individuele gevallen als uitgangspunt neem, wat ik dus doe, dan is het misbruik de ernstigste kant. Jij kiest ervoor de mogelijke omkoopbaarheid van wereldmachthebbers als het grootste probleem te zien. Alhoewel ik begrijp dat dat een enorm probleem is, is dat wellicht, in mijn ogen in elk geval, een wat zakelijke benadering van individueel gruwelijk leed.
Ik begrijp wat je bedoelt, maar wat ik bedoel te zeggen is dat het chantage-aspect in mijn optiek wat onderbelicht (of niet gezien) wordt. Het gaat mij niet om welke van die aspecten ernstiger is.
Danae schreef:
09-02-2026 12:58
Het meeste kindermisbruik komt voor in huiselijke kring. Het is dus niet eens ergens op een eiland, maar in doorsnee Nederlandse huizen.
Van Nederlandse kinderen wel, maar er is net nog een Nederlander veroordeelt voor het op afstand misbruiken van Filippijnse kinderen.

Die worden daar achter de webcam gezet en mag jij vertellen wat er met ze moet gebeuren.

Er is wel degelijk een hele industrie aan kindermisbruik. Ook met Nederlandse kinderen.
Lila-Linda schreef:
09-02-2026 12:50
Not all men... but always a man
Degene die de slachtoffers ronselde was nota bene een vrouw.
Maar ik vind dit wel gevaarlijke denkbeelden, want er zijn genoeg kinderen (jongens en meisjes) die misbruikt zijn door een vrouw. Als je het leed van die slachtoffers echt belangrijker vond dan je eigen denkbeelden over mannen, zou je zulke uitspraken niet doen, want het is door zulke uitspraken dat die slachtoffers niet gezien worden en vrouwelijke zedendelinquenten er mee weg komen. Mannelijke slachtoffers van een vrouw doen vaak geen aangifte, vanwege schaamte en de angst om niet geloofd te worden.
pollewop wijzigde dit bericht op 09-02-2026 13:04
9.62% gewijzigd
pollewop schreef:
09-02-2026 12:42
Wat een vervelende en pedante manier van praten heb jij. Ik heb je op geen enkele manier persoonlijk aangevallen of geridiculiseerd, maar in elk bericht ben je persoonlijk en denigrerend bezig. Daarom ben ik ook wel een beetje klaar met dit gesprek met jou.
Volgens mij lees je ook niet goed, want ik zeg juist net tegen je dat er 31 namen van slachtoffers gepubliceerd zijn, als reactie op jouw woorden dat die zwarte balkjes ter bescherming van de slachtoffers dienen. Het zijn juist de namen van slachtoffers die níet geredacteerd zijn. Jouw reactie daarop: 'Het DoJ heeft uitgebreid toegelicht waarom die delen zwartgemaakt zijn'. Maar als je het niet wíl zien is prima hoor, whatever floats your boat.
Dan zal ik er nog even een schepje bovenop doen.

Met "persoonlijke gegevens" gaat het ook om adresgegevens, woonplaatsen, telefoonnummers, gegevens van familieleden etc. en ik denk dat jij dat heel goed weet. Het is gebruikelijk om die zwart te maken al zijn ze al 100x gepubliceerd.

Ik kan me trouwens niet aan het gevoel onttrekken dat ik al eens eerder een discussie met je heb gehad.
hvm schreef:
09-02-2026 04:15
Nou, ik zal het niet heel duidelijk omschrijven en even in wit zodat je keuze hebt om te lezen. Maar er zijn niet alleen dingen te lezen over sex trafficking van kinderen maar ook over het martelen van kindereren, het drinken van bloed van gemartelde en gedode kinderen. Het eten van babies. Het bezwangeren van meisjes om de babies te kunnen 'oogsten', het maken van martelfilmpjes en snuff,-filmpjes, etc.
Te erg voor woorden. En dan te bedenken hoeveel mensen hieraan mee gedaan hebben/nog steeds aan meedoen. De hele Trump-clan, Clinton, Bill Gates, Stephen Hawking, Elon Musk wilde er naar toe, Andrew, Sarah, Mette-Marit, Laurent van België is genoemd, veel mensen uit Hollywood, CEO's, advocaten, etc. Mijn maag draait om!
Ik vind dat je ontzettend overdrijft.
Daarnaast geloof jij dingen waar geen bewijs voor is (complot)
Frankly my dear, I don"t give a damn
Rabarbara schreef:
08-02-2026 21:40
Ik heb vooral heel veel dom gebabbel gelezen als het voorbij kwam. En narigheid, maar dat was dan vooral 'iemand zei dat hij xxxx gezien had.'

Ik weet niet goed hoe ik het moet zeggen, maar ik vind die verhalen over satanisch kindermisbruik vergezocht. Niet omdat ik niet geloof dat er gruwelijke zaken gebeuren, wel omdat in twijfel aan zulke grootschalige complotten. En het doet me zeer dat wat we wel echt weten, er werden minderjarigen onder valse voorwendselen gelokt en vervolgens misbruikt, zo aan de kant geschoven wordt ten faveure van meer en erger. Alsof grootschalige meisjeshandel niet erg genoeg is.
Mee eens met deze post
Frankly my dear, I don"t give a damn
pollewop schreef:
09-02-2026 13:03
Maar ik vind dit wel gevaarlijke denkbeelden, want er zijn genoeg kinderen (jongens en meisjes) die misbruikt zijn door een vrouw. Als je het leed van die slachtoffers echt belangrijker vond dan je eigen denkbeelden over mannen, zou je zulke uitspraken niet doen, want het is door zulke uitspraken dat die slachtoffers niet gezien worden en vrouwelijke zedendelinquenten er mee weg komen. Mannelijke slachtoffers van een vrouw doen vaak geen aangifte, vanwege schaamte en de angst om niet geloofd te worden.
ik sluit mijn ogen absoluut niet, voor geen enkele vorm van misbruik
Maar wat jij nu doet: de aandacht afleiden van het echte probleem: Mannen met macht die kinderen misbruiken, omdat we niet mogen zeggen dat het echte probleem bij mannen ligt. Is echt gevaarlijk.
Daarmee geef je mensen weer een mogelijkheid tot bagatelliseren.

90% van de daders = man
pollewop schreef:
Hoeveel van de daders van sexueel geweld is man, 98%? Lijkt me dat een vrouwelijke dader een a-typische dader is dan.

En wat betreft dat tweede, echt... denk jij dat alléén mannelijke slachtoffers wegens schaamte en angst niet geloofd te worden geen aangifte doen? Denk jij dat écht?
vanielje wijzigde dit bericht op 09-02-2026 15:33
0.11% gewijzigd
Dropdrop schreef:
Van Nederlandse kinderen wel, maar er is net nog een Nederlander veroordeelt voor het op afstand misbruiken van Filippijnse kinderen.

Die worden daar achter de webcam gezet en mag jij vertellen wat er met ze moet gebeuren.

Er is wel degelijk een hele industrie aan kindermisbruik. Ook met Nederlandse kinderen.
Dat ontken ik ook niet en allebei is vreselijk. We moeten alleen niet net doen of het alleen maar op grote afstand van ons gebeurt, het is doordrongen in de hele maatschappij.
Lila-Linda schreef:
09-02-2026 13:12
ik sluit mijn ogen absoluut niet, voor geen enkele vorm van misbruik
Maar wat jij nu doet: de aandacht afleiden van het echte probleem: Mannen met macht die kinderen misbruiken, omdat we niet mogen zeggen dat het echte probleem bij mannen ligt. Is echt gevaarlijk.
Daarmee geef je mensen weer een mogelijkheid tot bagatelliseren.

90% van de daders = man
Ik snap ook wel dat het meestal mannen zijn, maar tegelijkertijd vind ik het nogal een beschuldiging aan het adres van mannen die niet zo in elkaar zitten. Persoonlijk spits ik zulk gedrag (misbruik) liever toe op een individu, want 'mannen' verdienen het niet om aangekeken te worden op de acties van een verkrachter. Dat zie ik niet als bagetalliseren van het probleem (het probleem als in mannen die vrouwen misbruiken), maar het andere uiterste is om iedere man door zo'n bril te gaan zien. Dat lijkt me ook niet gezond.
Yejii schreef:
09-02-2026 12:42
het idee dat een president van de VS alles op het spel zet om een keer seks te hebben met een jong meisje.

Ik vind deze zin eigenlijk lachwekkend naïef! :-D
Ik vind het naïef dat je denkt dat Epstein eiland een geile ouwe mannen club was, en dat het niets te maken zou hebben met macht, corruptie en chantage.
pollewop schreef:
09-02-2026 13:48
Ik snap ook wel dat het meestal mannen zijn, maar tegelijkertijd vind ik het nogal een beschuldiging aan het adres van mannen die niet zo in elkaar zitten. Persoonlijk spits ik zulk gedrag (misbruik) liever toe op een individu, want 'mannen' verdienen het niet om aangekeken te worden op de acties van een verkrachter. Dat zie ik niet als bagetalliseren van het probleem (het probleem als in mannen die vrouwen misbruiken), maar het andere uiterste is om iedere man door zo'n bril te gaan zien. Dat lijkt me ook niet gezond.
weet je, mannen en vrouwen zijn beide moordenaars. Toch zit ik er helemaal niet mee, als er gesproken wordt over vrouwen als moordenaars
Ik voel me niet aangesproken. Ik maak me ook geen enkele zorg dat ik verdacht zou zijn van moord, want ik heb nooit vermoord. Ook niet dat ik veroordeeld zou worden van moord. Want ik heb nooit een moord gepleegd.
Ik snap niet, waarom we niet mogen benoemen, dat 90% van de daders man is, en dat 78% van de vrouwen ooit in haar leven te maken krijgt met een vorm van misbruik.
En dat ziet diep in onze maatschappij, maar door steeds weer de aandacht af te leiden en niet te mogen benoemen, zorg je ervoor, dat we niks aan het probleem doen.
pollewop schreef:
09-02-2026 13:51
Ik vind het naïef dat je denkt dat Epstein eiland een geile ouwe mannen club was, en dat het niets te maken zou hebben met macht, corruptie en chantage.
Maar dat zegt toch ook niemand?
Het waren op dat eiland geile ouwe mannen met macht
En in Thailand zijn het 35e jarige jonge mannen zonder macht, slechts met geld voor een cheap ticket, die seks hebben met kinderen
BrutaImmaculata schreef:
09-02-2026 12:40
Vergeten om een stuk tekst dikgedrukt te maken, maar dit zou ook inderdaad kunnen, al bedoelde ik iets anders.
Ik begrijp nu wat je bedoelde. Traag van geest, zullen we maar zeggen.
Si abra la puerta hay lobos.
Rabarbara schreef:
09-02-2026 14:04
Ik begrijp nu wat je bedoelde. Traag van geest, zullen we maar zeggen.
Oom Pollewop klopt echter ook.
Lila-Linda schreef:
09-02-2026 13:58
En in Thailand zijn het 35e jarige jonge mannen zonder macht, slechts met geld voor een cheap ticket, die seks hebben met kinderen
Dit dus. Om nog maar te zwijgen van de beerput van misschien wel duizenden kinderen in Nederland die online worden afgeperst en misbruikt door Nederlandse daders.
Lila-Linda schreef:
09-02-2026 13:56
weet je, mannen en vrouwen zijn beide moordenaars. Toch zit ik er helemaal niet mee, als er gesproken wordt over vrouwen als moordenaars
Ik voel me niet aangesproken. Ik maak me ook geen enkele zorg dat ik verdacht zou zijn van moord, want ik heb nooit vermoord. Ook niet dat ik veroordeeld zou worden van moord. Want ik heb nooit een moord gepleegd.
Ik snap niet, waarom we niet mogen benoemen, dat 90% van de daders man is, en dat 78% van de vrouwen ooit in haar leven te maken krijgt met een vorm van misbruik.
En dat ziet diep in onze maatschappij, maar door steeds weer de aandacht af te leiden en niet te mogen benoemen, zorg je ervoor, dat we niks aan het probleem doen.
Het zit hem in de semantiek.
Als je zegt dat het 'altijd mannen' zijn is dat feitelijk onjuist, en veeg je m.i. het misbruik gepleegd door vrouwen onder de mat - hoe klein dat percentage t.o.v. mannen ook mag zijn.
En door te zeggen dat mannen het probleem zijn, komt dat op mij over alsof alle mannen het probleem zijn. Ik vind het wat ongenuanceerd.
Lila-Linda schreef:
09-02-2026 13:58

Volgens mij is dat wat hier veelvuldig wordt gezegd.
Eiland waar vrouwen misbruikt worden = heel erg.
Eiland waar politici gecompromitteerd worden = complot.
:-P)
pollewop schreef:
09-02-2026 14:14
Als je zegt dat het 'altijd mannen' zijn is dat feitelijk onjuist, en veeg je m.i. het misbruik gepleegd door vrouwen onder de mat - hoe klein dat percentage t.o.v. mannen ook mag zijn.
En door te zeggen dat mannen het probleem zijn, komt dat op mij over alsof alle mannen het probleem zijn. Ik vind het wat ongenuanceerd.

Volgens mij is dat wat hier veelvuldig wordt gezegd.
Eiland waar vrouwen misbruikt worden = heel erg.
Eiland waar politici gecompromitteerd worden = complot.
:-P)
Ja, er zijn zaken waarbij vrouwen als dader van misbruik betrokken zijn. Wat me opvalt is dat bij die zaken doorgaans ook mannen (partners vaak) betrokken zijn, terwijl ik zelden gezien heb dat een vrouw zelfstandig misbruik pleegt terwijl er voorbeelden van mannen te over zijn.

Wat betreft dat tweede:
Eiland waar vrouwen misbruikt worden = feit.
Eiland waar politici gecompromitteerd worden = aanname.
pollewop schreef:
09-02-2026 14:14
Ik snap dat het niet leuk is om te horen, maar je hoeft geen doorgewinterd statisticus te zijn om te begrijpen dat de man-vrouw verhoudingen eerder rond de 50-50 zouden liggen als sekse geen enkele rol zou spelen in de misbruikproblematiek, zowel qua daders als qua slachtoffers.
Graftak!
pollewop schreef:
09-02-2026 13:48
Maar het is geen individu, want ook al zijn het niet alle mannen: in onze cultuur is een probleem met minachting en objectivering van vrouwen en elke man die zich daar niet bewust van is en zich er niet hardop tegen uitspreekt, is onderdeel van het probleem.

Want in een groep van 10 mannen, maken er 5 ongepaste opmerkingen en 5 houden hun mond, die ene verkrachter onder hen, voelt zich daardoor gesterkt in zijn ideeën over vrouwen.

Van 95% van alle verkrachtingen wordt niet eens aangifte gedaan. Van degene waar wel aangifte wordt gedaan wordt maar een heel klein deel veroordeeld.

Punt is: verkrachtingen komen zo vaak voor, iedereen kent waarschijnlijk verkrachters.
Lady*Voldemort schreef:
09-02-2026 14:37
Ik snap dat het niet leuk is om te horen, maar je hoeft geen doorgewinterd statisticus te zijn om te begrijpen dat de man-vrouw verhoudingen eerder rond de 50-50 zouden liggen als sekse geen enkele rol zou spelen in de misbruikproblematiek, zowel qua daders als qua slachtoffers.
De enige persoon die momenteel een straf uitzit voor het Epstein-schandaal is een vrouw.
Maar laten we vooral benadrukken dat mannen het probleem zijn. En gewoon 'alle' mannen, for the heck of it.
pollewop schreef:
09-02-2026 15:01
De enige persoon die momenteel een straf uitzit voor het Epstein-schandaal is een vrouw.
Maar laten we vooral benadrukken dat mannen het probleem zijn. En gewoon 'alle' mannen, for the heck of it.
Trump heeft al gehint dat hij haar gratie wil verlenen en haar ook al laten overplaatsen naar een andere gevangenis waar het beter vertoeven is voor haar.

Verder zegt niemand hier dat álle mannen daders zijn.
When the missionaries came to Africa they had the Bible and we had the land. They said "Let us pray." We closed our eyes. When we opened them we had the Bible and they had the land.
Desmond Tutu
pollewop schreef:
09-02-2026 13:51
Dat heb ik nergens gezegd.
pollewop schreef:
Dat zegt niemand hoor, er zijn gelukkig ook meer dan genoeg mannen die zich wel weten te gedragen. Maar ik snap dat het altijd lekker is om je te wentelen in slachtofferschap. En die ene vrouw is natuurlijk gewoon opgeofferd, dat begrijp je zelf toch ook wel. Ongetwijfeld is het volledig terecht dat ze moet zitten, maar dat maakt het niet minder onterecht dat al die mannen nu niet hoeven te zitten omdat ze zo slim de aandacht hebben afgeleid naar die ene vrouw.
Graftak!
pollewop schreef:
98% van de zedenmisdrijven tegen vrouwen worden door mannen gepleegd. In de meeste gevallen waar een vrouw dader is, is óók een mannelijke dader betrokken.

Conclusie: mannen (maar niet alle mannen) zijn wel degelijk het probleem.
vanielje wijzigde dit bericht op 09-02-2026 15:32
0.20% gewijzigd

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven