Floaten

10-02-2026 06:20 28 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Wist niet welke pijler te kiezen dus maar bij overig.

Wie heeft er wel eens gefloat?

Ik ga eens in de zoveel tijd voor een dan wel thaise of ‘gewone' ontspanningsmassage maar overweeg dit nu een keertje te gaan doen.

Ervaringen welkom!
Una noche loca
Ik heb het wel eens gedaan maar vond het te lang duren, dat liggen (terwijl ik dat bij een massage prima kan). Ik ging mezelf afzetten tegen de wanden en om mijn as draaien. :)

Tip: je niet vlak van te voren scheren als je in zo’n zoutwaterbad gaat.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Ik 2x
Kwam niet echt in een ontspannen modus. 1x lukte lukte het de laatste 10 min wel en tweede x helemaal niet.
Ga nu weer voor de massage.
Ik zou lekker voor de massage gaan. Ik heb gefloat maar ik vind het ontspannende een beetje tegen vallen en al helemaal voor wat het kost.
Ja 1x gedaan. Het was in zo’n luxe spa. Water precies op jouw lichaamstemperatuur, geluidsdicht en pikkeduister. Je kon met voicecommand een geluidje laten opzetten of licht aandoen. Ik heb het drie minuten volgehouden en het voelde alsof ik levend begraven was. In mijn haast om eruit te komen was ik dat hele voicecommand vergeten dus ook nog bijna op mijn snuit gegaan. Mijn vriendin zweert erbij, zij vindt het echt zalig.

Ik zou het gewoon eens uitproberen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
Oh haha nou jullie zijn geen van alle echt positief
Een uur is idd wel lang, zou liever een eerste keer een half uur gaan.
Ik denk er nog even overna dan maar 👍
Una noche loca
Tip van het niet scheren is wel een goeie, auw auw
Una noche loca
Gewoon een keer proberen dan. Er zijn soms aanbiedingen bij Social Deal of Groupon.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
regelmatig, :biggrin:

ik vind het heerlijk, de eerste keer duurde het wel even voor ik mijn draai vond en kon ontspannen.
maar daarna was ik hooked ben pas nog geweest :heart:

waar ik ga kan je ook muziek afspelen, licht aan of uit, cabine open of dicht
Relax we're all crazy, it's not a competition
Ik heb dit een paar keer gedaan aan het einde van mn zwangerschappen. Ik vond het toen vooral heel fijn om me even 'gewichtloos' te voelen en mn lichaam totale rust te geven en daardoor kwam ik ook mentaal tot rust.
Ik denk dat ik er 'normaal' gesproken te onrustig voor ben.
Ik heb dat lang geleden eens gedaan en ik vond het heerlijk! Maar ik kon al heel goed ontspannen en mijn hele lichaam in de ondergrond voelen zakken, en die ondergrond heb je dus niet in het bad. Dat gewichtloos compleet ontspannen gevoel was echt fijn.
huismuis
Ik heb het ooit gedaan, voelde wel even wat claustrofobisch. Maar met bewust ontspannen ging het goed. Ik viel daarna alleen heel snel in slaap.. Werkte dus zeker heel ontspannend, maar vind het wat duur voor een uur slapen :)
pogingzoveel wijzigde dit bericht op 10-02-2026 09:29
6.05% gewijzigd
Ik had nooit interesse in floaten, maar mijn ex wel dus die heeft mij eens "partner floating" voor mijn verjaardag cadeau gegaan. Ik vond het de hel.

Het hele idee van floaten wordt natuurlijk sowieso te niet gedaan wanneer er iemand anders naast je in dat bassin ligt die bij iedere miniscule beweging jou tegen de randen op laat klotsen.

Maar los daarvan herinner ik het mij vooral als heel erg koud. Niks ontspannen en aangenaam: door dat zoutgehalte drijf je op het water, waardoor de bovenste helft van je lichaam in de open lucht ligt. En ik had mij helemaal niet gerealiseerd hoe koud dat zo zijn. Ik ben er zo verkleumd en verkrampt uitgekomen dat ik de dag erna hevige hoofdpijnen had zodra ik mijn hoofd probeerde te bewegen.

Wat mij betreft geen aanrader dus.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
S7rin schreef:
10-02-2026 09:29
Ik had nooit interesse in floaten, maar mijn ex wel dus die heeft mij eens "partner floating" voor mijn verjaardag cadeau gegaan. Ik vond het de hel.

Het hele idee van floaten wordt natuurlijk sowieso te niet gedaan wanneer er iemand anders naast je in dat bassin ligt die bij iedere miniscule beweging jou tegen de randen op laat klotsen.

Maar los daarvan herinner ik het mij vooral als heel erg koud. Niks ontspannen en aangenaam: door dat zoutgehalte drijf je op het water, waardoor de bovenste helft van je lichaam in de open lucht ligt. En ik had mij helemaal niet gerealiseerd hoe koud dat zo zijn. Ik ben er zo verkleumd en verkrampt uitgekomen dat ik de dag erna hevige hoofdpijnen had zodra ik mijn hoofd probeerde te bewegen.

Wat mij betreft geen aanrader dus.
Klinkt bijna traumatisch... Was het niet in een soort horizontale cabine? Daardoor was het bij mij overal warm.
PogingZoveel schreef:
10-02-2026 09:32
Klinkt bijna traumatisch... Was het niet in een soort horizontale cabine? Daardoor was het bij mij overal warm.
Nee, bij ons was het geen cabine maar een bassin:
https://www.float-hamburg.com/
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Ik vind het lekker! En heerlijk ontspannend. Als ik heel moe ben vind ik het wel ook een tikkie koud. Dus ik zou liever gaan als ik wel ietsje uitgerust was en bijvoorbeeld overdag, dan als ik echt heel moe ben.
Een keer gedaan en werd helemaal gek van de jeuk! Kennelijk reageert mijn droge huid vrij extreem op dat zout (heb hetzelfde ooit gehad in de Dode Zee, maar daar kan je gewoon uit). Daarnaast vond ik het erg claustrofobisch en vergat ik eerst dat ik m zelf open kon maken, dus heb daar veel te lang kriebelend en paniekerig gelegen. Vrij traumatisch, nooit meer!
Iedereen heeft het hier over cabines, ik was toen gewoon in een open bad in het sanadome in Nijmegen. Daar hoefde je ook niet extra voor te betalen.
huismuis
Ik deed het toen ik zwanger was en het deed echt mega pijn aan m'n punani, dat super zoute water. Eens en nooit meer dus haha
1x in een soort klein bassin, was wel fijn. Zo’n ronde pod wil ik niet.
Ik heb wel een paar keer in een bassin gefloat waar de temperatuur ook flink hoog was en dat was erg prettig. Zo'n cabine krijg ik op voorhand al claustrofobische gevoelens bij.
Bij mij was het in een cabine. Vind ik zelf geen probleem, maar het lukt mij dus niet om in een ontspanning te komen. Ik kan mij hoofd op zo'n moment gewoon niet uit zetten.
Ik vond er weinig aan. Kon me niet ontspannen, kreeg het koud, en dat zoute water vond ik maar een pijnlijke bedoening down under. Viel best tegen na al die juichverhalen over dat één uur floaten gelijk zou staan aan 4 uur slaap of zoiets.
Gelukkig was het een cadeautje. Echt 100 keer liever een massage.
Nothing happens for a reason
Leuk voor een keertje. Meer niet.
Met deze temperaturen en harde ondergrond is het moeilijk voedsel vinden voor vogels en egels en eekhoorns. Voer ze bij met het juiste voer. Dank je wel.
Ik vond het wel lekker. Kon me goed ontspannen, totdat ik me afvroeg hoe laat het was en hoe lang ik nog had enzo. Maar dat ligt meer aan mij.

Neem een potje vaseline mee als je kleine wondjes hebt, dan kun je dat er van tevoren opsmeren.
Ik had 1 wondje maar moet zeggen dat het geprik ook wel weer vlot wegtrok.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven