Floaten
dinsdag 10 februari 2026 om 06:20
dinsdag 10 februari 2026 om 06:30
dinsdag 10 februari 2026 om 07:18
Ja 1x gedaan. Het was in zo’n luxe spa. Water precies op jouw lichaamstemperatuur, geluidsdicht en pikkeduister. Je kon met voicecommand een geluidje laten opzetten of licht aandoen. Ik heb het drie minuten volgehouden en het voelde alsof ik levend begraven was. In mijn haast om eruit te komen was ik dat hele voicecommand vergeten dus ook nog bijna op mijn snuit gegaan. Mijn vriendin zweert erbij, zij vindt het echt zalig.
Ik zou het gewoon eens uitproberen.
Ik zou het gewoon eens uitproberen.
Grant every woman the confidence of a mediocre middle aged white man
dinsdag 10 februari 2026 om 08:27
dinsdag 10 februari 2026 om 08:56
dinsdag 10 februari 2026 om 09:04
dinsdag 10 februari 2026 om 09:29
dinsdag 10 februari 2026 om 09:29
Ik had nooit interesse in floaten, maar mijn ex wel dus die heeft mij eens "partner floating" voor mijn verjaardag cadeau gegaan. Ik vond het de hel.
Het hele idee van floaten wordt natuurlijk sowieso te niet gedaan wanneer er iemand anders naast je in dat bassin ligt die bij iedere miniscule beweging jou tegen de randen op laat klotsen.
Maar los daarvan herinner ik het mij vooral als heel erg koud. Niks ontspannen en aangenaam: door dat zoutgehalte drijf je op het water, waardoor de bovenste helft van je lichaam in de open lucht ligt. En ik had mij helemaal niet gerealiseerd hoe koud dat zo zijn. Ik ben er zo verkleumd en verkrampt uitgekomen dat ik de dag erna hevige hoofdpijnen had zodra ik mijn hoofd probeerde te bewegen.
Wat mij betreft geen aanrader dus.
Het hele idee van floaten wordt natuurlijk sowieso te niet gedaan wanneer er iemand anders naast je in dat bassin ligt die bij iedere miniscule beweging jou tegen de randen op laat klotsen.
Maar los daarvan herinner ik het mij vooral als heel erg koud. Niks ontspannen en aangenaam: door dat zoutgehalte drijf je op het water, waardoor de bovenste helft van je lichaam in de open lucht ligt. En ik had mij helemaal niet gerealiseerd hoe koud dat zo zijn. Ik ben er zo verkleumd en verkrampt uitgekomen dat ik de dag erna hevige hoofdpijnen had zodra ik mijn hoofd probeerde te bewegen.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 10 februari 2026 om 09:32
Klinkt bijna traumatisch... Was het niet in een soort horizontale cabine? Daardoor was het bij mij overal warm.S7rin schreef: ↑10-02-2026 09:29Ik had nooit interesse in floaten, maar mijn ex wel dus die heeft mij eens "partner floating" voor mijn verjaardag cadeau gegaan. Ik vond het de hel.
dinsdag 10 februari 2026 om 09:40
Nee, bij ons was het geen cabine maar een bassin:PogingZoveel schreef: ↑10-02-2026 09:32Klinkt bijna traumatisch... Was het niet in een soort horizontale cabine? Daardoor was het bij mij overal warm.
https://www.float-hamburg.com/
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
dinsdag 10 februari 2026 om 09:54
Een keer gedaan en werd helemaal gek van de jeuk! Kennelijk reageert mijn droge huid vrij extreem op dat zout (heb hetzelfde ooit gehad in de Dode Zee, maar daar kan je gewoon uit). Daarnaast vond ik het erg claustrofobisch en vergat ik eerst dat ik m zelf open kon maken, dus heb daar veel te lang kriebelend en paniekerig gelegen. Vrij traumatisch, nooit meer!
dinsdag 10 februari 2026 om 12:02
Ik vond er weinig aan. Kon me niet ontspannen, kreeg het koud, en dat zoute water vond ik maar een pijnlijke bedoening down under. Viel best tegen na al die juichverhalen over dat één uur floaten gelijk zou staan aan 4 uur slaap of zoiets.
Gelukkig was het een cadeautje. Echt 100 keer liever een massage.
Gelukkig was het een cadeautje. Echt 100 keer liever een massage.
Nothing happens for a reason
dinsdag 10 februari 2026 om 13:17
Ik vond het wel lekker. Kon me goed ontspannen, totdat ik me afvroeg hoe laat het was en hoe lang ik nog had enzo. Maar dat ligt meer aan mij.
Neem een potje vaseline mee als je kleine wondjes hebt, dan kun je dat er van tevoren opsmeren.
Ik had 1 wondje maar moet zeggen dat het geprik ook wel weer vlot wegtrok.
Neem een potje vaseline mee als je kleine wondjes hebt, dan kun je dat er van tevoren opsmeren.
Ik had 1 wondje maar moet zeggen dat het geprik ook wel weer vlot wegtrok.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in