Ebike Rivena
maandag 16 februari 2026 om 12:42
Een paar maanden geleden opende ik een topic over een elektrische fiets van de Lidl, maar daar heb ik uiteindelijk toch niet voor gekozen. Maar ik ben wel nog steeds op zoek.
Nu zag ik een ander merk: Rivena. Veel reviews over te vinden, maar ook een item bij Kassa een half jaar geleden, dus lastig om te bepalen of dat nu wel of niet een goede keuze is.
Daarom mijn vraag: heeft er iemand ervaring met een fiets van dit merk?
Nu zag ik een ander merk: Rivena. Veel reviews over te vinden, maar ook een item bij Kassa een half jaar geleden, dus lastig om te bepalen of dat nu wel of niet een goede keuze is.
Daarom mijn vraag: heeft er iemand ervaring met een fiets van dit merk?
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
maandag 16 februari 2026 om 13:50
Ze lijken bijna te goedkoop voor een e-bike. Mijn normale fiets was al duurder. Verleidelijk, die prijs. (Ik overweeg zelf ook een e-bike, maar hik aan tegen de kosten.)
Ik zie geen verkooppunt in Nederland. Alleen online.
Persoonlijk wil ik toch wel een proefrit maken om te kijken welke maat ik nodig heb en of de fiets lekker zit/fietst. En service lijkt me ook belangrijk. Maar bij de fietsenwinkel zit je al gauw op het dubbele of driedubbele bedrag.
https://www.anwb.nl/fiets/nieuws/2021/m ... ce-enquete
Ik zie geen verkooppunt in Nederland. Alleen online.
Persoonlijk wil ik toch wel een proefrit maken om te kijken welke maat ik nodig heb en of de fiets lekker zit/fietst. En service lijkt me ook belangrijk. Maar bij de fietsenwinkel zit je al gauw op het dubbele of driedubbele bedrag.
https://www.anwb.nl/fiets/nieuws/2021/m ... ce-enquete
If none of us is prepared to die for freedom, then all of us will die under tyranny.
maandag 16 februari 2026 om 14:08
Voor dat geld zou ik wel durven.
Hun beoordelingen op Trustpilot zijn ook best goed; https://nl.trustpilot.com/review/rivena.nl
Hun beoordelingen op Trustpilot zijn ook best goed; https://nl.trustpilot.com/review/rivena.nl
maandag 16 februari 2026 om 14:18
Hou er rekening mee dat als je een ebike op internet koopt het erg lastig is om service en onderhoud te regelen. Fietsenzaken moeten het hebben van de verkoop van fietsen, niet van de reparatie. Als jij ergens goedkoop online een fiets koopt en vervolgens onderhoud wil bij je lokale fietsenmaker, zal die daar weinig interesse in hebben. Dat kost hem alleen geld. Dus je komt dan achteraan de echte klanten. Nog los van of ze er überhaupt aan willen beginnen. Sommige merken zijn van dermate slechte kwaliteit dat een fietsenmaker geen garanties kan geven op de reparaties en deze dus ook niet wil uitvoeren. Als je weinig te besteden hebt, zou ik persoonlijk kiezen voor een tweedehands model bij je lokale fietsenzaak.
maandag 16 februari 2026 om 14:37
Als ik verder lees, zie ik dat ze mensen gedwongen zouden hebben om negatieve reviews te verwijderen, omdat ze anders geen garantie zouden krijgen. Dan is het vrij logisch dat ze op Trustpilot goede reviews krijgen.
Misschien toch maar niet doen.
Dutchgirly, ik zou de fiets niet in Nederland gaan gebruiken, dus daar hoef ik niet echt rekening mee te houden.
Misschien toch maar niet doen.
Dutchgirly, ik zou de fiets niet in Nederland gaan gebruiken, dus daar hoef ik niet echt rekening mee te houden.
maandag 16 februari 2026 om 14:44
Volgens de site zit er wel garantie op en kun je ook een afspraak maken voor onderheid of reparatie.Dutchgirly schreef: ↑16-02-2026 14:18Hou er rekening mee dat als je een ebike op internet koopt het erg lastig is om service en onderhoud te regelen. Fietsenzaken moeten het hebben van de verkoop van fietsen, niet van de reparatie. Als jij ergens goedkoop online een fiets koopt en vervolgens onderhoud wil bij je lokale fietsenmaker, zal die daar weinig interesse in hebben. Dat kost hem alleen geld. Dus je komt dan achteraan de echte klanten. Nog los van of ze er überhaupt aan willen beginnen. Sommige merken zijn van dermate slechte kwaliteit dat een fietsenmaker geen garanties kan geven op de reparaties en deze dus ook niet wil uitvoeren. Als je weinig te besteden hebt, zou ik persoonlijk kiezen voor een tweedehands model bij je lokale fietsenzaak.
Alleen zie je niet waar je ze kan laten repareren. Maar daar kun je natuurlijk voor bellen of mailen.
maandag 16 februari 2026 om 16:10
Hoezo is dit zo'n gevalletje dan? Het is een Nederlands merk. Geen Ali express
maandag 16 februari 2026 om 16:16
Een fiets bestellen die je via de post krijgt, deels zelf nog in elkaar moet zetten waarschijnlijk en waarbij je niet naar de plaatselijke fietsenmaker kunt, lijkt me gewoon niet echt verstandig. Het product zelf kan misschien wel erg goed zijn, geen idee. Maar wat doe je als je er zelf niks aan kunt doen? Een auto koop je toch ook niet als je geen garage hebt die hem kan onderhouden en je zelf geen automonteur bent?
maandag 16 februari 2026 om 16:20
apiejapie schreef: ↑16-02-2026 16:16Een fiets bestellen die je via de post krijgt, deels zelf nog in elkaar moet zetten waarschijnlijk en waarbij je niet naar de plaatselijke fietsenmaker kunt, lijkt me gewoon niet echt verstandig. Het product zelf kan misschien wel erg goed zijn, geen idee. Maar wat doe je als je er zelf niks aan kunt doen? Een auto koop je toch ook niet als je geen garage hebt die hem kan onderhouden en je zelf geen automonteur bent?
Het is dus niet jouw ervaring, maar vooral jouw interpretatie? Das echt wel handig om te weten als je als TO naar ervaringen vraagt.
maandag 16 februari 2026 om 16:23
Dutchgirly schreef: ↑16-02-2026 14:18Hou er rekening mee dat als je een ebike op internet koopt het erg lastig is om service en onderhoud te regelen. Fietsenzaken moeten het hebben van de verkoop van fietsen, niet van de reparatie. Als jij ergens goedkoop online een fiets koopt en vervolgens onderhoud wil bij je lokale fietsenmaker, zal die daar weinig interesse in hebben. Dat kost hem alleen geld. Dus je komt dan achteraan de echte klanten. Nog los van of ze er überhaupt aan willen beginnen. Sommige merken zijn van dermate slechte kwaliteit dat een fietsenmaker geen garanties kan geven op de reparaties en deze dus ook niet wil uitvoeren. Als je weinig te besteden hebt, zou ik persoonlijk kiezen voor een tweedehands model bij je lokale fietsenzaak.
Weigert een lokale fietsenmaker service en onderhoud? Wat een gekke gedachte.
maandag 16 februari 2026 om 16:25
Ik heb destijds navraag gedaan bij onze lokale fietsmakers en die geven aan geen fietsen te onderhouden/repareren die daar niet gekocht zijn. Dus in die zin heb ik wel wat ervaring, maar weet natuurlijk niet hoe haar fietsenmaker daarmee omgaat. Het is dan ook meer een waarschuwing van mij dan dat ik zeg dat ze het per se niet moet doen, dat is haar keuze.
maandag 16 februari 2026 om 16:27
Helemaal geen gekke gedachte. Onze fietsenmakers (we hebben er twee, voor beide kinderen de fietsen bij een andere zaak gekocht) waren duidelijk: alleen onderhoud als de fietsen daar gekocht waren.
maandag 16 februari 2026 om 16:30
Ik zie op de site dat je de Rivena fiets 30 dagen op proef mag hebben. ANWB geeft aan dat je een lánge proefrit moet maken, dus dat zou in 30 dagen wel moeten lukken.
Het is een Nederlands merk, alle onderdelen zijn a-merken. ''
Ik heb er zelf (nog?) geen ervaring mee, maar vind het verrassend goed klinken. En ze zien er mooi uit. Het lijkt me dat een Nederlandse start-up een beetje voordeel van de twijfel mag krijgen en logisch dat ze niet gelijk bij allerlei winkels beschikbaar zijn. Kan wel, maar dan gaat de prijs fiks omhoog.
En dat je lokale fietsenboer je Rivena fiets niet wil repareren (lekke band?) lijkt me een héél raar. Zeker als het gewoon a-merk onderdelen zijn die vervangen kunnen worden.
(Ik heb geen aandelen, had er nog niet eerder van gehoord. Maar een nieuw bedrijf gelijk affakkelen met kulargumenten vind ik stom. En zielig
Het is een Nederlands merk, alle onderdelen zijn a-merken. ''
Ik heb er zelf (nog?) geen ervaring mee, maar vind het verrassend goed klinken. En ze zien er mooi uit. Het lijkt me dat een Nederlandse start-up een beetje voordeel van de twijfel mag krijgen en logisch dat ze niet gelijk bij allerlei winkels beschikbaar zijn. Kan wel, maar dan gaat de prijs fiks omhoog.
En dat je lokale fietsenboer je Rivena fiets niet wil repareren (lekke band?) lijkt me een héél raar. Zeker als het gewoon a-merk onderdelen zijn die vervangen kunnen worden.
(Ik heb geen aandelen, had er nog niet eerder van gehoord. Maar een nieuw bedrijf gelijk affakkelen met kulargumenten vind ik stom. En zielig
maandag 16 februari 2026 om 16:33
Jeetje, wat elitair. Waar woon je dan?
Hier drie lokale fietsenmakers. Eentje écht lokaal, vader op vader op vader (Eigenlijk, zoon op zoon op zoon...). Eentje uit Turkije, spreekt geen woord Nederlands, maar kan goed m'n fiets repareren. Eentje uit een keten met dure merken. Ik kan bij alledrie terecht met mijn barrel, mijn electrische fiets en de zestiendehands van mijn kind. Hoef echt niet achteraan te sluiten omdat ik niet bij hun mijn fiets heb gekocht.
friezin71 wijzigde dit bericht op 16-02-2026 16:37
Reden: zoon
Reden: zoon
2.57% gewijzigd
maandag 16 februari 2026 om 16:34
dubbel
friezin71 wijzigde dit bericht op 16-02-2026 16:37
Reden: dubbel
Reden: dubbel
43.64% gewijzigd
maandag 16 februari 2026 om 16:59
apiejapie schreef: ↑16-02-2026 16:16Een fiets bestellen die je via de post krijgt, deels zelf nog in elkaar moet zetten waarschijnlijk en waarbij je niet naar de plaatselijke fietsenmaker kunt, lijkt me gewoon niet echt verstandig. Het product zelf kan misschien wel erg goed zijn, geen idee. Maar wat doe je als je er zelf niks aan kunt doen? Een auto koop je toch ook niet als je geen garage hebt die hem kan onderhouden en je zelf geen automonteur bent?
Ik heb 12 jaar geleden mijn eerste e-bike online gekocht. €1050
Moest zelf de trappers erop zetten en het stuur recht zetten. Ik fiets er nu nog mee.
maandag 16 februari 2026 om 17:34
Ik lees het hier vaker maar dat is hier ook echt niet zo, je kunt bij meerdere makers prima terecht, hoef je echt geen fiets bij hun voor te hebben gekocht.Friezin71 schreef: ↑16-02-2026 16:33Jeetje, wat elitair. Waar woon je dan?
Hier drie lokale fietsenmakers. Eentje écht lokaal, vader op vader op vader (Eigenlijk, zoon op zoon op zoon...). Eentje uit Turkije, spreekt geen woord Nederlands, maar kan goed m'n fiets repareren. Eentje uit een keten met dure merken. Ik kan bij alledrie terecht met mijn barrel, mijn electrische fiets en de zestiendehands van mijn kind. Hoef echt niet achteraan te sluiten omdat ik niet bij hun mijn fiets heb gekocht.
maandag 16 februari 2026 om 18:09
Ik twijfel dus erg, omdat de prijs erg goed is, ik de fiets mooi vind, maar er dus ook best wat negatieve verhalen te vinden zijn over het bedrijf erachter.
Ik zou het geen probleem vinden de fiets online te bestellen, als ik zeker weet dat het een goede fiets is.
Ik zou het geen probleem vinden de fiets online te bestellen, als ik zeker weet dat het een goede fiets is.
maandag 16 februari 2026 om 18:19
Helemaal niet zo’n gekke gedachte hoor. Toen ik me aan het oriënteren was op een elektrische fiets en bij een fietsenmaker in het dorp stond gaf ik aan dat ik dezelfde fiets online goedkoper had gezien maar dat een familielid adviseerde om niet online te kopen. De fietsenmaker gaf aan dat ze al veel gedoe hebben gehad met fietsen die online aangeschaft zijn en dat hij daar geen onderhoud/reparaties voor doet.
maandag 16 februari 2026 om 18:31
Het is niet dat ik een discussie wilde starten of het betreffende bedrijf waar to naar kijkt zwart wilde maken (ik geef ook aan dat het misschien wel een prima fiets is, echt geen idee), ik wilde alleen mijn ervaring delen. En dan maakt het toch niet uit waar ik vandaan kom? Wilde alleen maar een overweging meegeven.Friezin71 schreef: ↑16-02-2026 16:33Jeetje, wat elitair. Waar woon je dan?
maandag 16 februari 2026 om 21:00
Hier heb ik voorrang omdat ik mijn fiets en onderhoud altijd daar doe.
Dus ja als ik me meld dan ga ik voor op mensen die de fiets elders hebben gekocht en die gaan weer voor op mensen die hun fiets online hebben verkocht.
Er zijn niet veel fietsenmakers/verkopers hier en ze hebben het gewoon schreeuwend druk dus ze hoeven ook helemaal geen tijd en moeite te stoppen in klanten die online een fiets hebben gekocht.
Er is hier wel een fietsenmaker die gewoon iedere klant helpt maar daar is het ook altijd vreselijk druk dus is het wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Je wilt hem niet in Nederland gebruiken en onderhouden TO maar is er in jouw land/buurt wel een fietsenmaker die om kan gaan met deze fiets?
Dus ja als ik me meld dan ga ik voor op mensen die de fiets elders hebben gekocht en die gaan weer voor op mensen die hun fiets online hebben verkocht.
Er zijn niet veel fietsenmakers/verkopers hier en ze hebben het gewoon schreeuwend druk dus ze hoeven ook helemaal geen tijd en moeite te stoppen in klanten die online een fiets hebben gekocht.
Er is hier wel een fietsenmaker die gewoon iedere klant helpt maar daar is het ook altijd vreselijk druk dus is het wie het eerst komt wie het eerst maalt.
Je wilt hem niet in Nederland gebruiken en onderhouden TO maar is er in jouw land/buurt wel een fietsenmaker die om kan gaan met deze fiets?
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in