Ga eens lachen

21-02-2026 11:27 108 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Lastig om de goede pijler te vinden... het gaat om feminisme. Ik ben zo verontwaardigd dat ik het gewoon ergens moet spuien!

Het gaat om het interview met Xandra Velzeboer gisteren na de B finale shorttrack.

Die vrouw heeft net waarschijnlijk een legendarische gouden medaille gemist omdat er een gat in het ijs zat: ze heeft alles foutloos gedaan, was op de top van haar kunnen en dan op zoiets stond eruit... die vrouw was mentaal even helemaal uitgecheckt. Logisch.

En wat zegt de interviewer? " je hebt wel 2 gouden medailles, kan er niet een glimlachje vanaf?"

Dat vroeg je toch ook niet aan Joep Wennemars toen hij buiten zijn schuld goud misliep? Het zet mijn inziens de vrouw Xandra weg als een meisje. Vooral niet boos zijn of emotioneel. Nee, een glimlachje zodat de interviewer toch prettig af kan sluiten. En hoe-heet-hij-in-de-studio er ook nog lekker bij dat ze gelukkig weer kan lachen. Die vrouw verdient het om de hele kleedkamer in elkaar te slaan van frustratie!
ocherrum wijzigde dit bericht op 21-02-2026 11:28
Reden: autocorrect was niet correct
0.10% gewijzigd
Rabarbara schreef:
22-02-2026 14:17
Laatst had ik gelijk op mijn werk en machomachocollega X niet. Maar hij bleef tegen me in gaan en ik was er op een gegeven moment wel zat van. Uiteindelijk bleek dat ik gelijk had. Maar hij bood geen excuses aan, natuurlijk niet. Hij zei: "Nou, jouw man zal het wel lastig hebben met jou!"
Is dat vrouwenhaat?
Ja. Bah.
Lori schreef:
22-02-2026 14:21
Dat weet je toch helemaal niet, hoe hij dan had gereageerd? Ik durf het zelfs wel te betwijfelen, als je ook ziet hoe emotioneel zijn vader steeds in de wedstrijd zit.
Ik denk dat hij erbij wordt gehaald omdat hij overduidelijk (veel meer) boosheid toonde (dan Xandra) en daar niks van werd gezegd.
Dus jij denkt dat het gebeuren op de 1000 niet meewoog? Natuurlijk wel.
En als Joep al medailles op zak had, had de verslaggever dat heus wel in de strijd gegooid.
Rabarbara schreef:
Laatst had ik gelijk op mijn werk en machomachocollega X niet. Maar hij bleef tegen me in gaan en ik was er op een gegeven moment wel zat van. Uiteindelijk bleek dat ik gelijk had. Maar hij bood geen excuses aan, natuurlijk niet. Hij zei: "Nou, jouw man zal het wel lastig hebben met jou!"
Is dat vrouwenhaat?
Haat vind ik een groot woord. Het is een denigrerende opmerking, die hij wsl aan een man niet zomaar had gemaakt.
Het is typisch een manier van reageren van een man naar een vrouw/meisje.
Alsof hij ooit tegen een andere man zou zeggen: 'Kan ik nog een glimlach op je gezicht krijgen?' Echt niet.
Rabarbara schreef:
Is dat vrouwenhaat?
iig een man met een heel groot ego die het niet kan hebben dat hij fout zit en je daarom maar op je plek als echtgenote zet. Vrouwonvriendelijk op zijn minst.
I was born in the sign of water, and it's there that I feel my best
Haat vind ik misschien ook een groot woord. Maar onbehoorlijk en denigrerend vind ik het wel.
Danae schreef:
22-02-2026 10:16
Ik heb zelf dit gevoel eerder bij het huwelijksaanzoek vlak na het goud van Groenewoud. Daardoor wordt toch de focus van haar zege naar (ook) de man in kwestie en een relatie/trouwen is belangrijk (voor een vrouw) verlegd. Ik zou er niet zo blij mee zijn als dit op dezelfde dag gedaan werd. Maar misschien voelt ze dit zelf helemaal niet zo een is het juist helemaal perfect voor haar.
Zo mee eens. Ik zou een ander moment hebben gekozen. Ik vind het in die zin jammer dat het zo afleidt van de prachtige prestatie van Groenewoud.
Raver schreef:
22-02-2026 14:40
Het is typisch een manier van reageren van een man naar een vrouw/meisje.
Alsof hij ooit tegen een andere man zou zeggen: 'Kan ik nog een glimlach op je gezicht krijgen?' Echt niet.
Dit heb ik ooit meegemaakt in Belangrijk Overleg met Belangrijke Man. Voordat ik het wist sprak ik hem hier op aan en zei "dat is typisch een opmerking die vrouwen krijgen, dat zou je nooit tegen een man gezegd hebben."

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven